Zavrieť

Porady

Návrh zákona DPH -novela 2010

NOVELA ZÁKONA O DPH 2010
(pripravovaná novela č. xxx/2009 Z. z.)
Zákon č. 222/2004 Z. z. o DPH v znení neskorších predpisov bude novelizovaný zákonom č. xxx/2009 Z. z. s účinnosťou od 1. 1. 2010; v súčasnosti je v NR SR návrh novely zákona (tlač 1 191). Ďalej uvádzame rešerš vybraných tém; ide o predbežnú informáciu - v praxi je potrebné používať úplné znenie zákona po jeho schválení.
  1. Ak zdaniteľná osoba (neplatiteľ) kupuje službu od zahraničnej osoby z iného členského štátu, pri ktorej je povinná platiť daň podľa § 69 ods. 3 (samozdanenie - miesto dodania v SR - sídlo kupujúceho podľa § 15 ods. 1), je povinná podať žiadosť o registráciu pred prijatím služby (§ 7a ods. 1).
  2. Ak zdaniteľná osoba (neplatiteľ) predáva službu zahraničnej osobe v inom členskom štáte, pri ktorej je povinný platiť daň zahraničný kupujúci (samozdanenie - miesto dodania v zahraničí - sídlo kupujúceho podľa § 15 ods. 1), je povinná podať žiadosť o registráciu pred dodaním služby (§ 7a ods. 2).
  3. Ak zdaniteľná osoba vo svojom mene pre inú osobu (predtým - na základe komisionárskej zmluvy) obstará dodanie služby, platí, že táto zdaniteľná osoba službu sama prijala a sama dodala (§ 9 ods. 4). Nové znenie je všeobecné a pokrýva aj prípady obstarávania služby na základe zákona, napr. pri stravovaní.
  4. Zdaniteľná osoba, ktorá bude mať pridelené identifikačné číslo pre daň podľa § 7a, bude toto číslo používať pri všetkých intrakomunitárnych transakciách vrátane nadobudnutia tovaru v tuzemsku z iného členského štátu (§ 11 ods. 5).
  5. Zavádzajú sa dve všeobecné pravidlá pre stanovenie - miesta dodania služby. Miestom dodania služby zdaniteľnej osobe - je miesto sídla kupujúceho (§ 15 ods. 1). Miestom dodania služby nezdaniteľnej osobe (občanovi) - je miesto sídla predávajúceho (§ 15 ods. 2).
  6. Ustanovenia § 16 tvoria výnimky z dvoch všeobecných pravidiel (§ 15 ods. 3). Ak pre posudzovanú službu neplatí žiadna výnimka, potom sa uplatní jedno z dvoch všeobecných pravidiel, podľa toho, či kupujúci je zdaniteľná osoba alebo nezdaniteľná osoba.
  7. Ruší sa špeciálne pravidlo pre vznik daňovej povinnosti pri samozdanení nakúpených služieb zo zahraničia - deň vyhotovenia faktúry, a platí len všeobecné pravidlo - deň dodania služby (§ 19 ods. 2 druhá veta sa vypúšťa).
  8. Mení sa deň vzniku daňovej povinnosti pri čiastkovom alebo opakovanom dodaní tovaru alebo služby. Platí základné pravidlo, že deň dodania je posledný deň obdobia, na ktoré sa platba vzťahuje; plus štyri výnimky z tohto základného pravidla (§ 19 ods. 3).
  9. Pri obstaraní služby pre inú osobu vo vlastnom mene a na vlastný účet (§ 9 ods. 4; refakturácia) je deň dodania - deň vyhotovenia faktúry (§ 19 ods. 6). Ak faktúra nie je vyhotovená do konca tretieho kalendárneho mesiaca, daňová povinnosť vzniká posledným dňom tretieho kalendárneho mesiaca; to neplatí pri nákupe služieb zo zahraničia podliehajúcich samozdaneniu, kde vzniká daňová povinnosť vždy len dňom dodania.
  10. Do zákona sa vracia ustanovenie o základe dane pri dodaní tovaru alebo služby pre osoby, ktoré majú osobitný vzťah k platiteľovi. Základom dane musí byť trhová hodnota, ktorú zákon definuje (§ 22 ods. 8). Zákon tiež definuje osoby, ktoré majú osobitný vzťah k platiteľovi; zjednodušene povedané sú to osoby, ktoré sú spojené s dodávateľom rodinnými, riadiacimi alebo finančnými väzbami.
  11. Za časť stavby sa považujú aj byty a nebytové priestory pre účely oslobodenia od dane po päťročnej lehote po ich prvej kolaudácii alebo povolení užívania (§ 38 ods. 1).
  12. Ak platiteľ uplatňuje náklady na spotrebované pohonné látky (PHL) vo forme paušálnych nákladov pre účely dane z príjmov (§ 19/2/l/3 ZDP), môže odpočítať daň z kúpy PHL do výšky paušálnych nákladov (§ 49 ods. 5).
  13. Odpočítanie dane je možné pri nákupe osobného automobilu alebo príslušenstva k nemu, ak je určené na ďalší predaj alebo nájom platiteľom, ktorého obchodnou činnosťou je predaj alebo nájom osobných automobilov (§ 49 ods. 8).
  14. Mení sa systém vrátenia dane zahraničnej osobe z iného členského štátu (§ 55a-55e). Žiadateľ - zahraničná osoba uplatňuje nárok na vrátenie dane elektronickou formou v členskom štáte, v ktorom má sídlo (§ 55b ods. 1), a po postúpení od tamojšej daňovej správy - jeho žiadosť ďalej v tuzemsku vybavuje Daňový úrad Bratislava I (§ 55b ods. 1; § 55d). Voči zamietnutiu žiadosti sa môže zahraničná osoba odvolať (§ 55d ods. 9). Ak daň nebude vrátená v zákonnej lehote má zahraničný žiadateľ nárok na úrok (§ 55e ods. 1).
  15. Mení sa systém podania žiadosti o vrátenie dane v inom členskom štáte (§ 55f-55 g). Žiadateľ - tuzemská osoba uplatňuje nárok na vrátenie dane z iného členského štátu na Daňovom riaditeľstve SR (§ 55f ods. 1), ktoré ju postúpi správcovi dane v danom členskom štáte. Na povinný obsah žiadosti o vrátenie dane, ktorý musí byť dodržaný, sa primerane vzťahuje § 55b ods. 2 až 4; žiadosť je v slovenskom jazyku (§ 55b ods. 6).
  16. Čiastočne sa upresňuje systém vrátenia dane zahraničnej osobe z tretieho štátu (§ 56-58), pričom zostáva zachovaný tzv. „papierový“ postup. Ďalej platí zásada obojstrannosti, teda daň sa vráti len osobe z toho tretieho štátu, ktorého legislatíva to recipročne umožňuje aj tuzemským platiteľom (§ 58 ods. 5). Proti rozhodnutiu o zamietnutí žiadosti sa môže zahraničná osoba odvolať (§ 58 ods. 3).
  17. Tuzemská zdaniteľná osoba je povinná platiť daň pri vybraných službách uvedených v § 16 ods. 1 až 4, 10, 11 (najmä - nehnuteľnosť, nájom dopravných prostriedkov, kultúrne služby, doprava osôb, reštauračné služby) a pri tovare dodanom s inštaláciou a montážou, ktoré jej dodala zahraničná osoba, ak miestom dodania je tuzemsko; to neplatí ak je zahraničná osoba platiteľom (§ 69 ods. 2).
  18. Zdaniteľná osoba a právnická osoba, ktorá nie je zdaniteľnou osobou a je identifikovaná pre daň podľa § 7 (nadlimitný objem nadobudnutia tovaru z iného členského štátu) - sú povinné platiť daň pri službe dodanej zahraničnou osobou, ak je miesto dodania služby v tuzemsku podľa základného pravidla v § 15 ods. 1 (§ 69 ods. 3).
  19. Na účely určenia osoby povinnej platiť daň podľa § 69 sa za zahraničnú osobu považuje aj taká osoba, ktorá má v tuzemsku prevádzkareň, ale táto sa nezúčastňuje na jej zdaniteľnom plnení v tuzemsku (§ 69 ods. 4).
  20. Faktúra môže byť poslaná písomne alebo so súhlasom zákazníka môže byť poslaná alebo sprístupnená elektronicky (§ 75 ods. 6). V dôvodovej správe sa uvádza, že podrobnosti o elektronickej výmene údajov sú v odporúčaniach Komisie 1994/820/ES.
  21. Ak je na platiteľa právoplatne vyhlásený konkurz, končí sa prebiehajúce zdaňovacie obdobie platiteľa dňom, ktorý predchádza vyhláseniu konkurzu. Z ustanovenia sa vynecháva úprava v prípade povolenia vyrovnania, kde nie je potrebné zdaňovacie obdobie meniť (§ 77 ods. 5).
  22. Menia sa pravidlá vykazovania v súhrnnom výkaze (§ 80) so zámerom získavať údaje pre krížovú kontrolu. Platiteľ je povinný podať súhrnný výkaz za každý kalendárny mesiac alebo za kalendárny štvrťrok, ak hodnota dodaných tovarov je pod 100 000 eur. Do výkazu sa zahŕňajú údaje aj o dodaní služieb s miestom dodania v inom členskom štáte podľa pravidla § 15 ods. 1, kde je povinný platiť daň tamojší kupujúci.
  23. Súhrnný výkaz sa podáva na tlačive, ktorého vzor ustanoví MF SR (§ 80 ods. 10). Súhrnný výkaz sa podáva elektronickými prostriedkami podpísaný zaručeným elektronickým podpisom alebo na základe písomnej zmluvy o náležitostiach elektronického doručovania s DR SR (www:drsr.sk).
Usporiadat
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
http://www.porada.sk/1190112-post7.html
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Schválené znenie tu:
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/de...01&Rocnik=2009
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Akurát ho lúskam.
Zdá sa mi 15, 16 jednoduhšia.

Neviem si však predstaviť par. 80 ako to bude fungovať. Je koniec novembra a pochybujem, že sa budú schopní niektorí ľudia pozviechať do 20.2.2010, ak budú podávať mesačne.
- budeme musieť uvádzať i dodanie služieb, a to i tí, kt. nie sú platitelmi DPH
- či mesačne, či štvrťročne, opať to bude chaos. Pretože ak ja za 1/2010 nedosiahnem 100 tis. a dosiahnem limit v 2/2010. Budem musieť podať i súhrnný výkaz za mesiace 1,2/2010. (Toto bude oštara pre niektorých, hlavne tých, kt. majú nízke dodania, ale jeden mesiac im vyskočí náhodná vysoká dodávka......)
- boli sme zvyknutí na dátum 25. Teraz, kým sa prispôsobime k 20. deň nasledujúceho kal. mesiaca, štvrťroka (nehovoriac o tom, že sa bude meniť hranica na polovicu v roku 2012)
- už len elektronicky, a to si neviem predstaviť. Elektronický podpis, tu bude chaos. Vybaviť, či nevybaviť. Čítala som, že: súhrnný výkaz podaný elektronicky musí obsahovať zaručený el. podpis, musí byť uzatvorená písomná dohoda z DU o el. doručovaní. Ale..... ak sa bude el. posielať len súhrnný výkaz na DU, potom by sa nevyžadoval el. podpis.

Neviem si predstaviť ani situácie:
Že obeh FA je taký aký je. Som odberateľ služby a nedostanem FA, pričom mi DP vznikne dňom dodania služby (napr. 10.1.2010) a ja FA dostanem 31.3.2010. Do DP mi musí ísť 1/2010. Takže samé DDP.

...................... uvidíme. Komplikácie a neustále zmeny zákov podporia podla môjho názoru, dopyt po práci kvalitných účtovníkov a daňových poradcov.
0 0
Daggmar Daggmar

Daggmar je offline (nepripojený) Daggmar

Ahojte skúsenejší poraďáci. Práve túto novelu tiež študujem. Poskytujeme služby podľa § 15 odst. 7 a 8 písm.d - poskytovanie práv na predmety priemyselného vlastníctva...teda vystavujeme fa bez dph do zahranicia. Doteraz sme nemali povinnosť vystavovať súhrnný výkaz, sme mesačný platitetia. Podľa nového budeme povinný tento výkaz vystavovať ?? Veľmi pekne ďakujem za odpoved.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Daggmar Pozri príspevok
Ahojte skúsenejší poraďáci. Práve túto novelu tiež študujem. Poskytujeme služby podľa § 15 odst. 7 a 8 písm.d - poskytovanie práv na predmety priemyselného vlastníctva...teda vystavujeme fa bez dph do zahranicia. Doteraz sme nemali povinnosť vystavovať súhrnný výkaz, sme mesačný platitetia. Podľa nového budeme povinný tento výkaz vystavovať ?? Veľmi pekne ďakujem za odpoved.
Hovorí sa (ešte nie je prax a podrobné vysvetlenie na Pr), že bude predkladať súhrnný výkaz každá ZO, kt. poskytuje služby s miestom dodania v inom ČŠ, na kt. sa vzťahuje prenos DP. Bude obsahovať údajo o ZO, a o nezdanit. PO identifik. pre DPH.

Tu bude ľahká spatná kontrola. Menej daňových únikov, ľahšia kontrola......

ZA veľmi podstatný a dôležitý par. považujem 7a.

Príklad:
Ja účtovníčka, neplatitel DPH si objednám z AT službu, kde som povinná platiť daň podla 69, musím sa najskôr podať žiadosť o registráciu, ak už nie som registrovaná podla 7. A až potom možem prijať službu.

Príklad:
Ak ja ako účtovníčka chcem poskytnuť službu do AT, kde je miestom dodania AT, pričom osobou povinnou platiť daň je príjemca, opať som povinná podať žiadosť o registráciu podla 7a pred dodaním služby. (neplatí, ak som už registrovaná podla 7).

Z toho všetkého vyplýva, ak chcem urobiť nejaký pohyb cezhraničných služieb a teda miestom dodania v zmysle zákl. pravidla je prenesenie DP (dan.povinn) na kupujúceho. Pri tomto je potrebné i podávanie súhrnných výkazov........

Ak mám mylné predstavy, opravte ma, lebo sa ideme len učiť novelu. A príklady chcú len čas.
0 0
Daggmar Daggmar

Daggmar je offline (nepripojený) Daggmar

Betka dakujem za upresnenie. Chcela som sa uistit, ze to správne chápem. Ten §7 je tiež zaujímavý, len aby to na danovom vsetko stihali aj registrovat nacas.

Ešte by ma zaujimal výklad § 9 odst. 4 - tzv. refakturácia, spadajú sem aj správne poplatky štátu, kt. zaplatíme za klienta a potom mu ich refakturujeme? teraz ale bez dph. Podla noveho by sme ich mali tuzemskym klientom davat z dph ? správne poplatky je osobitny zakon, nezda sa mi, ze by to spadalo ako poskytnutie sluzieb ...
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Ahojte, neviete kedy by mohlo byť úplné znenie zákona na nete?
Momentálne ho spracovávam, dúfam, že sa nepomýlim
0 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

aj mna zaujal -§ 7a/2-
každá zdaniteľná osoba,ktorá nie je registrovaná pre DPH a ktorá poskytne službu napr. do Rakúska je povinná sa zaregistrovať na Du a podávať súhrnný výkaz ...
bude sa to týkať napr. aj zváračov , tlmočníkov ?
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
jeso Pozri príspevok
aj mna zaujal -§ 7a/2-
každá zdaniteľná osoba,ktorá nie je registrovaná pre DPH a ktorá poskytne službu napr. do Rakúska je povinná sa zaregistrovať na Du a podávať súhrnný výkaz ...
bude sa to týkať napr. aj zváračov , tlmočníkov ?
Podla mna ano, su to sluzby .
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

grammatika Pozri príspevok
Ahojte, neviete kedy by mohlo byť úplné znenie zákona na nete?
Momentálne ho spracovávam, dúfam, že sa nepomýlim
Zatiaľ asi nikde, ešte je krátka doba od uverejnenia. Neskôr tu:http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/...xi_zak_fr0.htm
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
betka Pozri príspevok
- už len elektronicky, a to si neviem predstaviť. Elektronický podpis, tu bude chaos. Vybaviť, či nevybaviť. Čítala som, že: súhrnný výkaz podaný elektronicky musí obsahovať zaručený el. podpis, musí byť uzatvorená písomná dohoda z DU o el. doručovaní. Ale..... ak sa bude el. posielať len súhrnný výkaz na DU, potom by sa nevyžadoval el. podpis.
V zmysle zákona sa súhrnný výkaz podáva na predpísanom tlačive elektronicky, myslím si, že odosielanie papierových dokumentov nebude možné. Takže podľa všetkého bude nutný elektronický podpis. Na základe písomnej zmluvy o náležitostiach elektronického doručovania s DR SR bude stačiť elektronický podpis, ak takúto zmluvu nepodpíšeš, bude potrebné výkaz podpísať zaručeným elektronickým podpisom. Takže vybaviť a myslím si čo najskôr, pretože z tohto bude naozaj chaos. U nás vo firme komunikujeme elektronicky s DÚ a kolegyňa si podávanie výkazov DPH nevie vynachváliť. Je to jednoduché, rýchle, šetríme na poštovnom, šetríme papier, toner, neposlednom rade vystávanie v radoch a pod.
0 0
Saturejka Saturejka

Saturejka je offline (nepripojený) Saturejka

tak poprosím, poraďte.
Doteraz:
- s.r.o. vykonáva len technické poradenstvo do EU mimo SR. Obrat nevstupuje do DPH, miesto dodania je mimo SR. Nie je povinnosť registrácie, s.r.o. nie je registrovaná na DPH. Teda DPH sa vôbec nerieši.
Ako po novom?
vďaka
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

domenico.office Pozri príspevok
V zmysle zákona sa súhrnný výkaz podáva na predpísanom tlačive elektronicky, myslím si, že odosielanie papierových dokumentov nebude možné. Takže podľa všetkého bude nutný elektronický podpis. Na základe písomnej zmluvy o náležitostiach elektronického doručovania s DR SR bude stačiť elektronický podpis, ak takúto zmluvu nepodpíšeš, bude potrebné výkaz podpísať zaručeným elektronickým podpisom. Takže vybaviť a myslím si čo najskôr, pretože z tohto bude naozaj chaos. U nás vo firme komunikujeme elektronicky s DÚ a kolegyňa si podávanie výkazov DPH nevie vynachváliť. Je to jednoduché, rýchle, šetríme na poštovnom, šetríme papier, toner, neposlednom rade vystávanie v radoch a pod.
1. Odosielanie papieru v ruke a idem na DU nebude možné. Iba elektronicky.
2. Ano vybaviť, ale ešte sa to nedá. Ešte prebiehajú školenia, a info nie sú.
3. Dá sa povedať, že je čas, pretože prvý bude potrebné podať najneskôr do 20.2.2010


(9) Osoby podľa odsekov 1 až 3 sú povinné podať súhrnný výkaz elektronickými prostriedkami najneskôr do 20 dní po skončení obdobia, za ktoré sú povinné podať súhrnný výkaz. Súhrnný výkaz musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom. Súhrnný výkaz podaný elektronickými prostriedkami nemusí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom, ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, má s daňovým úradom uzavretú písomnú dohodu, ktorá obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania podania urobeného elektronickými prostriedkami a spôsob preukazovania doručenia a ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, písomne oznámi daňovému úradu údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na internetovej stránke Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky.


4. Ak podávam i DPH elektronicky, potom(upozorňujem iba som čítala "bulvár") by mal mať i súhrnný výkaz zaručený el. podpis.


5. Robota navyše, ale som rada, že to takto bude fungovať, aspoň budú subjekty menej podvádzať.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Saturejka Pozri príspevok
tak poprosím, poraďte.
Doteraz:
- s.r.o. vykonáva len technické poradenstvo do EU mimo SR. Obrat nevstupuje do DPH, miesto dodania je mimo SR. Nie je povinnosť registrácie, s.r.o. nie je registrovaná na DPH. Teda DPH sa vôbec nerieši.
Ako po novom?
vďaka
par. 7a po novom. Pred dodaním služby je potrebná registrácia.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
betka Pozri príspevok
1. Odosielanie papieru v ruke a idem na DU nebude možné. Iba elektronicky.
2. Ano vybaviť, ale ešte sa to nedá. Ešte prebiehajú školenia, a info nie sú.
3. Dá sa povedať, že je čas, pretože prvý bude potrebné podať najneskôr do 20.2.2010


(9) Osoby podľa odsekov 1 až 3 sú povinné podať súhrnný výkaz elektronickými prostriedkami najneskôr do 20 dní po skončení obdobia, za ktoré sú povinné podať súhrnný výkaz. Súhrnný výkaz musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom. Súhrnný výkaz podaný elektronickými prostriedkami nemusí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom, ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, má s daňovým úradom uzavretú písomnú dohodu, ktorá obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania podania urobeného elektronickými prostriedkami a spôsob preukazovania doručenia a ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, písomne oznámi daňovému úradu údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na internetovej stránke Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky.


4. Ak podávam i DPH elektronicky, potom(upozorňujem iba som čítala "bulvár") by mal mať i súhrnný výkaz zaručený el. podpis.


5. Robota navyše, ale som rada, že to takto bude fungovať, aspoň budú subjekty menej podvádzať.

Ja osobne si myslím, že lepšie uplatnenie v praxi má zaručený elektronický podpis ako iba elektronický podpis. Umožňuje aj iné kvalifikované podania, napríklad do obchodného registra, na súdy, exekútorom, inštitúciám verejnej správy, zdravotným poisťovniam a inštitúcií bude neustále len pribúdať.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

betka Pozri príspevok
1. Odosielanie papieru v ruke a idem na DU nebude možné. Iba elektronicky.
2. Ano vybaviť, ale ešte sa to nedá. Ešte prebiehajú školenia, a info nie sú.

4. Ak podávam i DPH elektronicky, potom(upozorňujem iba som čítala "bulvár") by mal mať i súhrnný výkaz zaručený el. podpis.
S daňovým úradom sa dá elektronicky komunikovať dvomi spôsobmi:
1. Zaručeným elektronickým podpisom - pošleš-všetko vybavené.
2. Elektronickým podpisom. - tu je potrebná dohoda s DÚ o takejto komunikácií a keď pošleš dokument týmto spôsobom je potrebné najneskôr do 5 dní doručiť na DÚ prvú stranu posielaného dokumentu a potvrdenie z elektronickej podateľne o prijatí dokumentu.

Obidva spôsoby je možné na DÚ vybaviť už dávnejšie.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
JankaO Pozri príspevok
S daňovým úradom sa dá elektronicky komunikovať dvomi spôsobmi:
1. Zaručeným elektronickým podpisom - pošleš-všetko vybavené.
2. Elektronickým podpisom. - tu je potrebná dohoda s DÚ o takejto komunikácií a keď pošleš dokument týmto spôsobom je potrebné najneskôr do 5 dní doručiť na DÚ prvú stranu posielaného dokumentu a potvrdenie z elektronickej podateľne o prijatí dokumentu.

Obidva spôsoby je možné na DÚ vybaviť už dávnejšie.
Samozrejme. Je to na každom jednom, aby si to vyhodnotil a sám sa rozhodol, čo je pre neho efektívnejšie a lepšie a na čo všetko elektronický podpis bude využívať.
0 0
marina8 marina8

marina8 je offline (nepripojený) marina8

betka Pozri príspevok
1. Odosielanie papieru v ruke a idem na DU nebude možné. Iba elektronicky.
2. Ano vybaviť, ale ešte sa to nedá. Ešte prebiehajú školenia, a info nie sú.
3. Dá sa povedať, že je čas, pretože prvý bude potrebné podať najneskôr do 20.2.2010


(9) Osoby podľa odsekov 1 až 3 sú povinné podať súhrnný výkaz elektronickými prostriedkami najneskôr do 20 dní po skončení obdobia, za ktoré sú povinné podať súhrnný výkaz. Súhrnný výkaz musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom. Súhrnný výkaz podaný elektronickými prostriedkami nemusí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom, ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, má s daňovým úradom uzavretú písomnú dohodu, ktorá obsahuje najmä náležitosti elektronického doručovania, spôsob overovania podania urobeného elektronickými prostriedkami a spôsob preukazovania doručenia a ak osoba, ktorá podáva súhrnný výkaz, písomne oznámi daňovému úradu údaje potrebné na doručovanie na tlačive podľa vzoru uverejneného na internetovej stránke Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky.


4. Ak podávam i DPH elektronicky, potom(upozorňujem iba som čítala "bulvár") by mal mať i súhrnný výkaz zaručený el. podpis.


5. Robota navyše, ale som rada, že to takto bude fungovať, aspoň budú subjekty menej podvádzať.

dnes mi to nejako nemysli, to znamena, ze kvoli jednemu vykazu, lebo dodavam sluzby do zahranicia si musim ist na DU vybavit podavanie elektronicky? preco ho nemozem vytlacit a normalne dat do posty? v com je iny ako suhrnny kvartalny alebo DPH resp. danove priznanie? preco je tam vlastne taky tupy datum, ze 20? preco ho nemozem podat spolu s DPH mesacnou? resp. v termine DPH?
a co k tomu vlastne treba? vobec neviem kde to mam vybavit, co na to potrebujem, plati to pre vsetky firmy a tlaciva, ktore by som podavala ?
som z toho mimo seba, majte dnes so mnou trpezlivost
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
Betka, už dnes sa dá vybaviť elektronický podpis (zaručený elektronický podpis) bez problémov a bez problémov používať v praxi. O tom, či je čas, to sa pobavíme neskôr, aby potom nebol taký záujem (hlavne nutnosť), že bude časový problém vystaviť toľko certifikátov do 20 februára. Z bulváru si veľmi neber znalosti, myslím, že tak ako to píšeš a ako si to vykladáš, nemajú v tom bulvári o tejto problematike ani páru. Ak niekto o elektronickej komunikácii povie, že je to viac práce, nemá znalosť o čo sa jedná. Opakujem, robíme to vo firme a nevrátili by sme sa na klasickú a stále bežnú komunikáciu s DÚ.
Naposledy upravil domenico.office : 26.11.09 at 18:02
0 0
domenico.office domenico.office

domenico.office je offline (nepripojený) domenico.office

Konateľ spoločnosti
JankaO Pozri príspevok
S daňovým úradom sa dá elektronicky komunikovať dvomi spôsobmi:
1. Zaručeným elektronickým podpisom - pošleš-všetko vybavené.
2. Elektronickým podpisom. - tu je potrebná dohoda s DÚ o takejto komunikácií a keď pošleš dokument týmto spôsobom je potrebné najneskôr do 5 dní doručiť na DÚ prvú stranu posielaného dokumentu a potvrdenie z elektronickej podateľne o prijatí dokumentu.

Obidva spôsoby je možné na DÚ vybaviť už dávnejšie.
Preto doporučujem Zaručený elektronický podpis, ktorý má vyššiu váhu, netreba už nič posielať na DÚ. Dá sa využiť pri všetkých kvalifikovaných podaniach (Obchodný register, všeobecné súdy, exekútori, Kataster nehnuteľností, niečo sa pripravuje na Živnostenských úradoch....)
0 0
Načítať ďalšie