Zavrieť

Porady

Potraviny-co kupujeme a jedavame?

Bryndza nie je bryndza,žinčica z kravskej srvátky,umelé ovocie a zelenina, dopovanie hydiny, krmenie prasat kostnou múčkou a výsledkom sú nechutné umeliny-je ešte možnost zohnat na SK ,zdravé a kvalitné potraviny? Nechápem prečo nechránime aj pravne svoje výrobky /však mame patenty EU,inde sa uplatnujú žaloby o poškodenie dobrého mena výrobku -išlo by to myslím u bryndze a ovčích syrov/Kam to všetko povedie,?
Naposledy upravil arizona : 06.06.17 at 23:14
MisheliQ MisheliQ

MisheliQ je offline (nepripojený) MisheliQ

študentka
http://vetkom.cz/content/showArticle...-listerie-4609

pavol54
Ak nebol problém dostať do kukurice gén ktorý sa aktivuje na základe prítomnosti škodcu(čo dostala možnosti zavoňať alebo na pohryz ?)
gén sa neaktivuje až v prítomnosti škodcu, ale je aktívny po celý čas
Naposledy upravil MisheliQ : 05.05.15 at 20:10
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

MisheliQ
http://vetkom.cz/content/showArticle...-listerie-4609

pavol54
Ak nebol problém dostať do kukurice gén ktorý sa aktivuje na základe prítomnosti škodcu(čo dostala možnosti zavoňať alebo na pohryz ?)
gén sa neaktivuje až v prítomnosti škodcu, ale je aktívny po celý čas
Mišel netreba vytrhávať vetu z kontextu aj baktéria listérie je neškodná kým sa nedostane do organizmu kde môže pracovať teda byť aktívna, aj samotné E čko je neškodné kým sa nedostane k nejakej časti nervovej štruktúry až tam zlúčením s ňou chová tak aktívne(nie som ani neurochirurg ani chemik) ale viem na reakciu treba minimálne dve látky a o tom som písal takže gén je aktívny ale kým nepríde škodca je nečinný nemá s čím reagovať To je princíp binárnych zbraní dve chemické látky pokiaľ sa neskontaktujú tak sú neškodné alebo aj dokonca bezpečné a zdravé
1 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
http://www.badatel.net/plastove-flas...na-ich-spodku/




Určite aj vy stále vídavate po ulici pobehovať ľudí, držiac v ruke plastové fľaše s vodou.

Tieto fľaše však neraz obsahujú veľké množstvo škodlivých chemikálií. Tie môžu ľahko prevážiť prínosy správnej hydratácie.


Mali by ste preto venovať náležitú pozornosť trojuholníkom na spodku plastových fliaš, ktoré používate. Zvlášť sa zamerajte na číslo v strede trojuholníkov.



Každé takéto číslo totiž predstavuje iný druh chemickej látky, z ktorej je uvedená fľaša vyrobená.

Určite ste ho už neraz aj zaregistrovali, no nekládli mu nijaký špeciálny význam. Avšak mali by ste…
1 – PET (Polyetyléntereftalát)

Tieto fľaše sú určené len na jedno použitie. Je to kvôli tomu, že môžu prepúšťať antimóny ťažkých kovov.

Tieto chemické substancie, označované aj značkou EPA, narúšajú činnosť vašej hormonálnej sústavy.
2 – HDPE (Polyetylén vysokej hustoty)

Ide o takzvaný „dobrý“ plast.

Má totiž najnižšiu pravdepodobnosť presakovania škodlivých látok do tekutiny, ktorá sa v ňom uskladňuje.
3 – PVC (Polyvinylchlorid)

Neodporúča sa používať fľaše vyrobené z tohto materiálu. PVC môže do vody uvoľňovať látky narúšajúce činnosť hormónov.
4 – LDPE (Polyetylén nízkej hustoty)

Tento druh plastu je relatívne bezpečný. Pri správnom používaní a mechanickom nenamáhaní by z neho do vody nemali presakovať škodlivé látky.

Uvedený materiál sa často používa aj pri výrobe plastových tašiek.
5 – PP (Polypropylén)

Ide opäť o relatívne bezpečný plast. Za predpokladu jeho nevystavovania vyšším teplotám a mechanickému namáhaniu, by do nápojov a jedál nemal uvoľňovať žiadne neželané substancie.

V praxi sa z neho zvyčajne vyrábajú jogurtové tégliky a niektoré druhy fľiaš na vodu.
6 – PS (Polystyrén)

Pozor, ide o karcinogénny uvoľňujúcu chemickú látku. Polystyrén by ste v žiadnom prípade nemali používať pre uschovávanie nápojov ani jedál.

V prípade prenosných chladničiek je potrebné mať jedlo v nich spoľahlivo oddelené od stien.
7 – PC (polykarbonát)

Pre uskladnenie potravín a vody je to úplne najhorší materiál. Dôvodom je uvoľňovanie BPA (Bisfelolu A).

Fľašiam alebo iným nádobám vyrobeným z polykarbonátu sa preto za každých okolností vyhýbajte.
2 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
Ach jo....múdrosti od starého uja-badatela ....

Hlavne, že pri otvorení stránky mi vyskočila reklama, skoro som o očko prišiel...

-----------------------------------------------------------------------------
Diskusia
gg says:
05/05/2015 at 21:14
Nemáme na toto soi?

Cobra says:
06/05/2015 at 23:08
Nie, na toto máme wikipediu.

0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

potešilo ma, už len 40% percent potravín ako tak zdravých(slovenských) konzumujeme
0 0
bettylou bettylou

bettylou je offline (nepripojený) bettylou

:-))
To, ako tie plasty oddelujupri recyklacii??, sa mi zda hovadina
0 0
Kvaka Kvaka

Kvaka je offline (nepripojený) Kvaka

Dnes ráno som jedla slovenský prírodný jogurt v skle, 70% kozie mlieko, 30% ovčie mlieko. Pri dojedaní sa mi dostal do úst takmer 4cm oblúkovitý kus ostrého skla, zrejme zo závitu, ale závit na tejto fľaštičke jogurtu bol neporušený. Nie som pahltná, takže bez úrazu, ale v šoku. Čo keby práve tento jogurt jedol môj muž?
Snímka250.jpg  
2 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
Ach jo....múdrosti od starého uja-badatela ....

Hlavne, že pri otvorení stránky mi vyskočila reklama, skoro som o očko prišiel...

-----------------------------------------------------------------------------
Diskusia
gg says:
05/05/2015 at 21:14
Nemáme na toto soi?

Cobra says:
06/05/2015 at 23:08
Nie, na toto máme wikipediu.

toto nie su mudrosti od uja badatela. To uz je stara znama vec, Jednorazove plastove flase, sa nevolaju "jednorazove" nahodou. Furt sa divim, ked maminky tie jednorazove flase este saponatmi vyumyvaju a sup ho apson 100x este pouzit. Lebo im je luto dat penaze za nejaku flasu bez BPA.
1 1
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
bettylou
To, ako tie plasty oddelujupri recyklacii??, sa mi zda hovadina
podla mna chemicky sak vsetko rozpustia, potom paprndala, paprndala, trosku toho, trosku tamtoho a uz mas zmes na nove flase.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
buchač
Ach jo....múdrosti od starého uja-badatela ....

Hlavne, že pri otvorení stránky mi vyskočila reklama, skoro som o očko prišiel...

-----------------------------------------------------------------------------
Diskusia
gg says:
05/05/2015 at 21:14
Nemáme na toto soi?

Cobra says:
06/05/2015 at 23:08
Nie, na toto máme wikipediu.

toto nie su mudrosti od uja badatela. To uz je stara znama vec, Jednorazove plastove flase, sa nevolaju "jednorazove" nahodou. Furt sa divim, ked maminky tie jednorazove flase este saponatmi vyumyvaju a sup ho apson 100x este pouzit. Lebo im je luto dat penaze za nejaku flasu bez BPA.
Tai

Veľa hodín je ??? Lebo ja som si po obede solídneho šlófika dal a preto vidím určité neúplnosti v tom "badatelovom" linku názov článku :

"Plastové fľaše nás trávia: Čo znamenajú symboly na ich spodku?"

Zvyšok je v samotnom obsahu, ktorého obsah je hoden svojho autora.
Takže sa pýtam :

1. Chceš mi snáď tvrdiť, že určité nápoje sa plnia do práve tých veľmi závadných fliaš.
2. Ktoré sú tie jednorazové fľaše a ktoré nie ?
3. Tie maminky ja osobne neriešim...tie fľaše je niekedy posledné, čo ma na ich správaní a konaní ohľadom svojho decka udivuje.
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
buchač
Ach jo....múdrosti od starého uja-badatela ....

Hlavne, že pri otvorení stránky mi vyskočila reklama, skoro som o očko prišiel...

-----------------------------------------------------------------------------
Diskusia
gg says:
05/05/2015 at 21:14
Nemáme na toto soi?

Cobra says:
06/05/2015 at 23:08
Nie, na toto máme wikipediu.

toto nie su mudrosti od uja badatela. To uz je stara znama vec, Jednorazove plastove flase, sa nevolaju "jednorazove" nahodou. Furt sa divim, ked maminky tie jednorazove flase este saponatmi vyumyvaju a sup ho apson 100x este pouzit. Lebo im je luto dat penaze za nejaku flasu bez BPA.
Tai

Veľa hodín je ??? Lebo ja som si po obede solídneho šlófika dal a preto vidím určité neúplnosti v tom "badatelovom" linku názov článku :

"Plastové fľaše nás trávia: Čo znamenajú symboly na ich spodku?"

Zvyšok je v samotnom obsahu, ktorého obsah je hoden svojho autora.
Takže sa pýtam :

1. Chceš mi snáď tvrdiť, že určité nápoje sa plnia do práve tých veľmi závadných fliaš.
2. Ktoré sú tie jednorazové fľaše a ktoré nie ?
3. Tie maminky ja osobne neriešim...tie fľaše je niekedy posledné, čo ma na ich správaní a konaní ohľadom svojho decka udivuje.
Samozrejme ten nazov je zavadzajuci, aby uputal , aj ked tiez si myslim, ze nieco take ako uplne bezpecny plast neexistuje.
1. no s urcitostou to tvrdit nemozem, ale ruck by som za to do ohna nedal, ze niektori vychcanci pouziju aj tie velmi zavadne, ktore vsak samozrejme stale splnaju normy
2. no ved tam author pise, ze PET su jednorazove
3. To si trosku otocil, mamicky neriesim ani ja, len mi je tych deti luto a to ignorantstvo ma udivuje. Ale zase nijak to neodsudzujem, tiez som fajcil aj ked som vedel, ze to je skodlive
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
2. no vast tam author pise, ze PET su jednorazove
....veď to je to práve...autor "Badatel" je proste (a nie iba) podľa mňa jeden prostý (sprostý) konšpirátor.
Na základe svojich teórii má k jednotlivým múdrostiam pripojené reklamy, na ktorých zarába.
To je pre mňa chrapúnstvo a praktiky šmejdov. Zarábať a zarábať...bez ohľadu na konečné výsledky jednotlivca.

...a sa čudujem, že poniektorí z Porady pripájajú tie linky....a zároveň ich považujú za overené a užitočné.
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
2. no vast tam author pise, ze PET su jednorazove
....veď to je to práve...autor "Badatel" je proste (a nie iba) podľa mňa jeden prostý (sprostý) konšpirátor.
Na základe svojich teórii má k jednotlivým múdrostiam pripojené reklamy, na ktorých zarába.
To je pre mňa chrapúnstvo a praktiky šmejdov. Zarábať a zarábať...bez ohľadu na konečné výsledky jednotlivca.

...a sa čudujem, že poniektorí z Porady pripájajú tie linky....a zároveň ich považujú za overené a užitočné.
ach buchy
tak napr. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21050888 vravi, ze PET flas ovplyvnuju endokrinny system. Samozrejme pisu, ze treba este viac vyskumov.
tento vyskum http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17707454 pise, ze z PET flias sa uvolnuje do vody antimon, sice malo, ale predsa
nuz a tento http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25489056 a tento http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22851732 pise , ze BPA z flias malo vo vyskume vplyv na krvny tlak
to len tak namatkou
tym samozrejme netvrdim, ze treba vsetky plasty vyhodit, len ze trosku pozornosti nezaskodi. A ked badatel.sk tu trosku pozornosti vyvola, tak mu tu komerciu, ci nejaky ten preslap odpustme, co povies
Naposledy upravil taiko : 14.05.15 at 16:57
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
A ked badatel.sk tu trosku pozornosti vyvola, tak mu tu komerciu, ci nejaky ten preslap odpustme, co povies
Na každej ruke mám päť prstov. Štyri sú zovreté a jeden z nich ostal vystretý.
To je taký malý odkaz pre "Badatela".......
0 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
A ked badatel.sk tu trosku pozornosti vyvola, tak mu tu komerciu, ci nejaky ten preslap odpustme, co povies
Na každej ruke mám päť prstov. Štyri sú zovreté a jeden z nich ostal vystretý.
To je taký malý odkaz pre "Badatela".......
nuz, dvere Ti ukazujem, ale prejst uz musis sam
0 1
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
taiko
buchač
taiko
A ked badatel.sk tu trosku pozornosti vyvola, tak mu tu komerciu, ci nejaky ten preslap odpustme, co povies
Na každej ruke mám päť prstov. Štyri sú zovreté a jeden z nich ostal vystretý.
To je taký malý odkaz pre "Badatela".......
nuz, dvere Ti ukazujem, ale prejst uz musis sam
1 0
taiko taiko

taiko je offline (nepripojený) taiko

Som, kto som
buchač
taiko
buchač
taiko
A ked badatel.sk tu trosku pozornosti vyvola, tak mu tu komerciu, ci nejaky ten preslap odpustme, co povies
Na každej ruke mám päť prstov. Štyri sú zovreté a jeden z nich ostal vystretý.
To je taký malý odkaz pre "Badatela".......
nuz, dvere Ti ukazujem, ale prejst uz musis sam
no co som Ti mal povedat, ked si tvrdohlavy
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Kvaka
Dnes ráno som jedla slovenský prírodný jogurt v skle, 70% kozie mlieko, 30% ovčie mlieko. Pri dojedaní sa mi dostal do úst takmer 4cm oblúkovitý kus ostrého skla, zrejme zo závitu, ale závit na tejto fľaštičke jogurtu bol neporušený. Nie som pahltná, takže bez úrazu, ale v šoku. Čo keby práve tento jogurt jedol môj muž?
Hmmmm.... recyklovaný jogurt.... ešte vyhovoval, škoda vyhodiť, šup do novej fľaštičky....
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

misoft
Kvaka
Dnes ráno som jedla slovenský prírodný jogurt v skle, 70% kozie mlieko, 30% ovčie mlieko. Pri dojedaní sa mi dostal do úst takmer 4cm oblúkovitý kus ostrého skla, zrejme zo závitu, ale závit na tejto fľaštičke jogurtu bol neporušený. Nie som pahltná, takže bez úrazu, ale v šoku. Čo keby práve tento jogurt jedol môj muž?
Hmmmm.... recyklovaný jogurt.... ešte vyhovoval, škoda vyhodiť, šup do novej fľaštičky....
prečo recyklovaný to ako že babka s lyžičkou vyhrabovala, alebo kladivom vyprázdňovala ? Videl si už plničku? ak by si ju mal sledovať v plnej prevádzke tak by ti išli škuľky nakríž ? Je to problém mali by mať indikátor sklenených črepov, pretože zatváračka pracuje s krehkým materiálom ako je sklo .
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

taiko
bettylou
To, ako tie plasty oddelujupri recyklacii??, sa mi zda hovadina
podla mna chemicky sak vsetko rozpustia, potom paprndala, paprndala, trosku toho, trosku tamtoho a uz mas zmes na nove flase.
prepáč - blbosť!
1.pás, linka na zbernom dvore poučení zamestnanci s nedokončeným vzdelaním triedia
2.zlisované balíky odvezú do špecializovaných firiem - pomelú na jemnú drť vo vode odseparujú papier od nálepiek neplastové prípemsy
3. po vysušení je čistá hmota ktorá sa opäť roztaví teplotou tavenia a vytvoria sa granule ako polotovar do vstrekolisov.
takže žiadne chemické rozpúšťadlá.
1 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať