Zavrieť

Porady

Elektronické podávanie daňových priznaní od 1. 1. 2012

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Dovolila by som si upozorniť všetkých, ktorí sú platitelia DPH na povinnosť od 1. 1. 2012 podľa § 14 Daňového poriadku platného od 1. 1. 2012 na povinnosť podávať daňové priznania elektronicky podpísané zaručeným elektronickým podpisom v súlade § 32 citovaného poriadku. Netreba si túto povinnosť nechávať na poslednú chvíľu, aby zase neskolabovala daňovácka stránka.

Dopĺňam dňa 22.10.2011 na žiadosť zadávateľky
:
text z pôvodného príspevku zo dňa 19. 5. 2011 : """v súlade § 32 citovaného poriadku."
ruším aby to nebolo zmätočné a nerobilo problém.
a doplňujem, že zmeny v problematike samotného elektronického podávania priniesla novela zákona č. 331/2011 19. 10. 2011, ktorá platí od 1. 1. 2012 a
podľa novely je možné elektronické podávanie aj bez ZEP na základe dohody s DÚ a nevzťahuje sa iba na podávanie DP k DPH ale podávanie všetkých podaní u platiteľov DPH. Čo je veľmi dôležité doplnenie pôvodnej témy.
Naposledy upravil Dav : 23.10.11 at 15:59
Téma je uzavretá.
Anežob Anežob

Anežob je offline (nepripojený) Anežob

Na elektronickú kominikáciu s daňovým úradom sme obdržali v mesiaci december 2012 identifikátor. Čiže máme s daňovým úradom dohodu tú novú po 1.12.2012.

Prvý krát som za svoju organizáciu podávala DPH elektronicky cez e-dane na stránke www.drsr.sk teraz v januári 2013. Po vyplnení DP, keď som potvrdila ponuku odoslať, systém pýtal identifikátor a heslo. Zadala som tieto údaje, ale objavila sa hláška - nesprávne heslo. Postup som zopakovala a hláška bola tá istá. Potom som pozrela do elektronickej podateľne a daňové priznanie bolo odoslané 2x. Systém si robí čo chce, je to celé na porazenie. Keď som mala papier v ruke a na ňom pečiatku z daňového mala som istotu, že daňové priznanie majú.

Zavolala som si na Daňový úrad, aby mi povedali čo s tým, keď to vidím v elektronickej podatelni 2x. Pozreli do svojho systému a sľúbili mi, že jedno DP zrušia. Ešte som sa chcela uistiť, či po novom už netreba posielať krycí list v papierovej forme a na túto otázku som dostala od pani z daňového takúto odpoveď:
"Asi už netreba krycí list, viete aj pre nás sú to nové veci a žiadne usmernenie sme ešte nedostali."
Krycí list som teda neposlala a Vás poraďákov sa chcem spýtať či môže naša firma dostať pokutu, ak ešte platí povinnosť krycie listy posielať.
Veľmi pekne ďakujem za Vaše odpovede.
Naposledy upravil Anežob : 24.01.13 at 19:31
0 0
janapill janapill

janapill je offline (nepripojený) janapill

Prosím Vás neviete mi poradiť, ak používam na elektr.podávanie dokumentov ZEP a teraz si chcem priradiť nový daň.subjekt, aby som v jeho mene mohla posielať hlavne súhrnné výkazy DPH elektronicky, čo k tomu treba??? Musíme ísť obaja na DÚ???
Ďakujem
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
janapill Pozri príspevok
Prosím Vás neviete mi poradiť, ak používam na elektr.podávanie dokumentov ZEP a teraz si chcem priradiť nový daň.subjekt, aby som v jeho mene mohla posielať hlavne súhrnné výkazy DPH elektronicky, čo k tomu treba??? Musíme ísť obaja na DÚ???
Ďakujem
nemusíte.

Stačí ti plná moc (už sa neoveruje)
kópia výpisu z OR alebo živnostenského
Tvoj registračný formulár

Toto odoslať na DÚ so žiadosťou o vytvorenie novej väzby tvojho ID a jeho DIČ.
0 0
janapill janapill

janapill je offline (nepripojený) janapill

Ďakujem za rýchlu odpoveď,
plnú moc môžem napísať sama, či je nejaký vzor???
Stačí, že XZ ma (moje údaje) splnomocňuje na podávanie výkazov elektr. .....
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Urob PM tak, aby PM bola jednoznančná, teda že ťa splnomocňuje len na elektronické podávanie DP, prehľadov a podobne. T.z. nie na daňové konanie.
0 0
miruka miruka

miruka je offline (nepripojený) miruka

Dnes som poslala súhrnný výkaz cez e-dane. Použila som staré heslá ešte z roku 2009. Predtým do 31.12.2012 som posielala tieto dokumenty cez drsr.sk a podpisovala som certifikátom /nemáme ZEP/ ktorý sme ešte v roku 2009 obdržali od daňového úradu. Ale keď posielam súhrnný výkaz teraz cez e-dane, tak systém nepýta odo mňa žiadny certifikát. Pri odoslaní som mala na výber 2 možnosti: Zaručený elektronický podpis/ktorý nemáme/ a druhá možnosť elektronická značka podateľne portálu e-tax DRSR a dala som druhú možnosť a systém si odo mňa pýtal heslá a potom som poslala výkaz. Vytlačila som si potom správu o odoslaní aj krycí list. Postupovala som správe? A pravdaže doručím do 5 dní krycí list.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
podľa mňa správne.
miruka Pozri príspevok
Dnes som poslala súhrnný výkaz cez e-dane. Použila som staré heslá ešte z roku 2009. Predtým do 31.12.2012 som posielala tieto dokumenty cez drsr.sk a podpisovala som certifikátom /nemáme ZEP/ ktorý sme ešte v roku 2009 obdržali od daňového úradu. Ale keď posielam súhrnný výkaz teraz cez e-dane, tak systém nepýta odo mňa žiadny certifikát. Pri odoslaní som mala na výber 2 možnosti: Zaručený elektronický podpis/ktorý nemáme/ a druhá možnosť elektronická značka podateľne portálu e-tax DRSR a dala som druhú možnosť a systém si odo mňa pýtal heslá a potom som poslala výkaz. Vytlačila som si potom správu o odoslaní aj krycí list. Postupovala som správe? A pravdaže doručím do 5 dní krycí list.
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

Požiadavka podaná dnes na informačný systém E-dane:
V mene všetkých účtovníkov, ktorí využívajú aplikácie eDANE a posielajú výkazy elektronicky Vás prosím, aby ste do Správy o odoslaní podania z aplikácie eDANE doplnili informáciu, ktorého zdaňovacie obdobia sa podané tlačivo týka a okrem čísla daňového subjektu tam napísali aj jeho názov. Prvé nám zabezpečí dôkaz, že sme podávali v daný deň tlačivo naozaj za určené obdobie a druhé nám uľahčí prácu a identifikáciu subjektu,pretože pamätať si všetky IČ je naozaj nemožné.
V mene všetkých účtovníkov Vám ďakujem a prajem krásny deň.
Promptná odpoveď:
Udaje, ktore pozadujete doplnit do potvrdenia su udajmi konkretneho podania. Elektronicka podatelna pracuje s typmi dokumentov, ktore prijima, nie z ich obsahmi. Nakolko potvrdenku vystavuje elektronicka podatelna, nie je mozne pozadovane udaje doplnit. ID a DIC su identifikatory, pod ktorym sa do systemu prihlasujete a za ktore DIC je ID opravnene podat dokument - tieto informacie vie system uz vopred a tie umoznuju podavanie dokumentov. Ostatne udaje su udajmi formulara a tie system vopred nepozna.

Takže mne z toho vyplýva, že aj keď si vytlačíme tú slávnu potvrdenku, tak tým nedokážeme, za ktoré obdobie sme ho vlastne podali.

Prečo ma to vlastne vôbec neprekvapuje???
6 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Výborné !!! Pochvala ! Niekedy ich mám už plné zuby.....

Ale odpoveď je ako vždy o ničom.... A hlavne aby sme si nič nenechávali na poslednú chvíľu.. to milujem....
Naposledy upravil Economic : 22.02.13 at 13:14
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Súhlasím s nazormi, ale v podstate odpoved sa zakladá na pravde. Dokument spracúvajú až následne. Ja vítam fakt, že v eDane vidim akceptaciu a k tomu aj detaily včítane náhľadu samotneho dokumentu. Ked mam mesacne DPH tak na druhu stranu potvrdenky si vytlacim druhu stranu DP DPH takze mam pre seba info čo som vlastne podala. Takto pred rokom som o takom komforte mohla iba snívať.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
KEJKA Pozri príspevok
Súhlasím s nazormi, ale v podstate odpoved sa zakladá na pravde. Dokument spracúvajú až následne. Ja vítam fakt, že v eDane vidim akceptaciu a k tomu aj detaily včítane náhľadu samotneho dokumentu. Ked mam mesacne DPH tak na druhu stranu potvrdenky si vytlacim druhu stranu DP DPH takze mam pre seba info čo som vlastne podala. Takto pred rokom som o takom komforte mohla iba snívať.
V podstate to aj mne celkom postačuje, vždy si následne skontrolujem, či všetky moje podania sú prijaté a potvrdené... a ozaj je fajn, že sa viem kuknúť priamo na konkrétne DP...
Ja si ku každému vytlačenému DP pricapnem potvrdenku a na ňu si napíšem napríklad 01/2013 aby bolo jasné hneď bez dlhého hľadania drobného dátumu, že je to za január.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Presne tak. Aj ja si to takto pisem.
Ja by som skor uvitala keby to potvrdenie vygenerovali s vacsim pismom je to tak na tretinku strany aj tak pouzijem celú A4, tak kludne by mohlo byt vacsie pismo eventualne sa s tym pohrat a zvyraznit a zvacsit pismo aspon na klucovych udajoch ako je DǏC nazov dokumentu datum......
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Maximálne súhlasím s tvojim názorom... Čí viac, tým horšie do toho vidím :-)
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

KEJKA Pozri príspevok
Súhlasím s nazormi, ale v podstate odpoved sa zakladá na pravde. Dokument spracúvajú až následne. Ja vítam fakt, že v eDane vidim akceptaciu a k tomu aj detaily včítane náhľadu samotneho dokumentu. Ked mam mesacne DPH tak na druhu stranu potvrdenky si vytlacim druhu stranu DP DPH takze mam pre seba info čo som vlastne podala. Takto pred rokom som o takom komforte mohla iba snívať.
takto pred rokom som si tlacila potvrdenky z EZU, kde bol napisany nazov firmy, tlacivo a obdobie, za ktore bolo poslane...
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

SilMar Group Pozri príspevok
Požiadavka podaná dnes na informačný systém E-dane:
V mene všetkých účtovníkov, ktorí využívajú aplikácie eDANE a posielajú výkazy elektronicky Vás prosím, aby ste do Správy o odoslaní podania z aplikácie eDANE doplnili informáciu, ktorého zdaňovacie obdobia sa podané tlačivo týka a okrem čísla daňového subjektu tam napísali aj jeho názov. Prvé nám zabezpečí dôkaz, že sme podávali v daný deň tlačivo naozaj za určené obdobie a druhé nám uľahčí prácu a identifikáciu subjektu,pretože pamätať si všetky IČ je naozaj nemožné.
V mene všetkých účtovníkov Vám ďakujem a prajem krásny deň.
Promptná odpoveď:
Udaje, ktore pozadujete doplnit do potvrdenia su udajmi konkretneho podania. Elektronicka podatelna pracuje s typmi dokumentov, ktore prijima, nie z ich obsahmi. Nakolko potvrdenku vystavuje elektronicka podatelna, nie je mozne pozadovane udaje doplnit. ID a DIC su identifikatory, pod ktorym sa do systemu prihlasujete a za ktore DIC je ID opravnene podat dokument - tieto informacie vie system uz vopred a tie umoznuju podavanie dokumentov. Ostatne udaje su udajmi formulara a tie system vopred nepozna.

Takže mne z toho vyplýva, že aj keď si vytlačíme tú slávnu potvrdenku, tak tým nedokážeme, za ktoré obdobie sme ho vlastne podali.

Prečo ma to vlastne vôbec neprekvapuje???
a načo ju tlačíš? ulož si ju do priečinka k podaniu (xml dokument - napr. dpdph) a vieš k čomu potvrdenka patrí. vidíš to aj v el podateľni, keď si nalistuješ príslušný dokument.
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

srska Pozri príspevok
a načo ju tlačíš? ulož si ju do priečinka k podaniu (xml dokument - napr. dpdph) a vieš k čomu potvrdenka patrí. vidíš to aj v el podateľni, keď si nalistuješ príslušný dokument.
No, s tým by sa dalo súhlasiť, keby som nevedela, aké technické problémy tam majú a stratiť "pár" údajov nie je vôbec problém. Som za každé využitie techniky, ale niekedy je vytlačený papier tá najväčšia istota. Bohužiaľ.
0 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

SilMar Group Pozri príspevok
No, s tým by sa dalo súhlasiť, keby som nevedela, aké technické problémy tam majú a stratiť "pár" údajov nie je vôbec problém. Som za každé využitie techniky, ale niekedy je vytlačený papier tá najväčšia istota. Bohužiaľ.
urob si to takto a máš pokoj - súbory nemám v pc ale na usb kľúči + ext. disku
Naposledy upravil srska : 22.02.13 at 15:26
edane 220213prehľad.png  
edane 220213.png  
1/1
1 0
srska srska

srska je offline (nepripojený) srska

SilMar Group Pozri príspevok
No, s tým by sa dalo súhlasiť, keby som nevedela, aké technické problémy tam majú a stratiť "pár" údajov nie je vôbec problém. Som za každé využitie techniky, ale niekedy je vytlačený papier tá najväčšia istota. Bohužiaľ.
tiež som si myslel, lebo celý rok 2012 som v eTaxe nevidel moje podania (prehľady od 05-12/2012). terazky sú už tam, čiže upratujú vo veľkom. je to poznať aj napr. na exekúciách za nezaplatené dane v 2012 -doháňajú zameškané (netýka sa mňa ).
0 0
Ivenka Ivenka

Ivenka je offline (nepripojený) Ivenka

Ahojte,chcem sa opýtať či si to vysvetľujem správne. Nemám Dohodu medzi subjektom ale aj napriek tomu môžem podať DP elektronický a do 5 dní podám Krycí list ?
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ivenka Pozri príspevok
Ahojte,chcem sa opýtať či si to vysvetľujem správne. Nemám Dohodu medzi subjektom ale aj napriek tomu môžem podať DP elektronický a do 5 dní podám Krycí list ?
A máš plnú moc ? O tomto úkone by správca dane mal vedieť a podľa mňa Dohoda je nevyhnutná.
1 0
Načítať ďalšie