Zavrieť

Porady

Eshop - obchodné podmienky, uzatvorenie zmluvy, dodacia doba

Ahojte, niekoľko rokov prevádzkujem eshop a doteraz vlastne neviem, ako sa správne rieši nasledovné...

Ide o uzatvorenie kupnej zmluvy. Toto uzatvorenie vznikne už odoslaním objednávky zákaznikom (teda napríklad vytvorenie objednávky na eshope) alebo môže vzniknúť až tým, že mu pošlem mail, v ktorom napríklad napíšem, že objednávka bola akceptovaná/potvrdená?

Ide mi o to, či si môžem do obch. podmienok napísať, že uzatvorenie k. zmluvy vznikne až vtedy, keď zákazníkovi objednávku potvrdím mailom. Mám v ponuke veľa produktov, väčšinu mám skladom, no niektoré zrovna skladom nemám a z tých niektoré viem naskladniť do pár dní, niektoré nie, pretože je bežné, že nastane dlhodobejší výpadok u dodávateľa. Dokonca je normálne a bežné, že sa stane, že dodávateľ nezaručí, že tento produkt ešte niekedy alebo v blízkej dobe bude...

Nerád by som, aby nastala situácia, že by sa somnou zákazník začal vadiť, že jeho objednávku stornujem z dôvodu, že mu z dôvodu dlhodobého vypredania nedokážem objednaný tovar dodať.

Ďakujem za prípadné odpovede.
3 komentárov     zbaliť
Dáša_ Základná otázka je: prečo máš tovar, ktorý je dlhodobo vypredaný v ponuke? A nevyrývam, sama prevádzkujem internetový obchod od roku 2006, takže dosť dlho
bpodar Mám v ponuke cca 2600 produktov, členené väčšinou aj na veľkosti. Tie, o ktorých viem, že sa často vyskytuje problém s dostupnosťou mám nastavené tak, aby si ich nikto nemohol objednať, ak je zrovna skladový stav 0 - tlačidlo kúpiť sa vytratí a nabehne miesto neho text "táto veľkost je momentálne vypredaná". Túto funkciu mám zapnutú najmä pri produktoch od dodávateľov, od ktorých objednávam tovar menej často, teda tak raz za 2 týždne. V podastate z cca 20 dodávateľov ju mám zapnutú u 18-tich. U produktov u môjho najväčšieho dodávateľa ju však zapnutú nemám...objednávam od neho tovar každú chvíľu, takže aj keď sa stane, že sa mi nejaký jeho produkt vypredá, o pár dní je u mňa...bola by veľká hlúposť túto funkciu zapnúť aj u neho. Prišiel by som predsa o veľa zákaziek. Ale ani tento dodávateľ nie je sci-fi a aj u neho sa stane, že mu proste nejaký produkt bude chýbať. Napríklad môže mať problém s materiálom od nejakých svojích dodávateľov...alebo aj iné prípady, bežná vec, ktorá sa však nedá predvídať...takáto vec je nepredvídateľná a ja sa o nej dozviem niekedy aj trochu neskôr a do tej doby si odomňa môže niekto takýto produkt objednať.

Ak sa Tebe takáto situácia nikdy nestala, tak Ti pravdepodobne môžem závidieť

Edit: ešte som zabudol ďalšiu vec, ktorá podobé situácie vie zapríčniť. Tovar ponúkame aj na 3 rôznych miestach priamo. Systém máme síce zosúladený - to znamená, že sa po denných uzávierkach všetky predané produkty v daný deň, resp. ich skladový stav odpočíta z eshopu, ale nie je možné zabezpečiť 100% skladový stav v reálnom čase.
Dáša_ stane sa mi to, vtedy okamžite telefonujem so zákazníkom. Alebo mu ason napíšem. Ešte sa mi nestalo, že by sme sa nedohodli. Ale uznávam, že nemám toľko položiek na sklade, ako ty
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Eshop - obchodné podmienky, uzatvorenie zmluvy, dodacia doba

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.