Zavrieť

Porady

Vrátenie tovaru

Ahojte, prosím urýchlene poradiť. Zákazník si u mňa zakúpil tovar, ktorý som poslala na dobierku. Túto si prevzal 10.10. a dnes mi napísal, či niečo z toho môže vrátiť, lebo s tým nie je spokojný. Vrátiť tovar predsa môže do 7 dní a táto doba už uplynula, nie? Alebo tým mailom v lehote 7 dní ešte neuplynula a mám mu to vziať späť? Mňa z takýchto ľudí asi porazí. Však to mohol vrátiť aj skôr nie? To si aj ja môžem kúpiť časopis, prečítať si ho a vrátiť, alebo ako to mám chápať? Budem mať problém ak mu napíšem, že mi to neposlal do 7 dní tak mu to nevezmem späť?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
pulecz Pozri príspevok
Dobrý deň, ja mám nasledovný problém. Kúpil som od jednej internetovej firmy poskytujúcej predaj hudobných nástrojov reprobox. Avšak keď mi prišiel, odňal som zadný kryt a overil som si, či sú tam skutočne spomínané reproduktory, ktoré mal v popise (na web-stránke) predajca.. Boli tam reproduktory bez označenia.. Predajca ma však ubezpečil, že tam spomínané reproduktory (konkrétne Celestion) sú, akurát, že v daných reproboxoch sú bez označenia (vraj kto má platiť ďalšieho človeka, aby tam lepil nálepky). Tak som sa opýtal konkrétnej firmy (Kustom), ktorá tieto reproboxy produkuje, aké reproduktory tam sú (majú byť). Až dnes mi prišla odpoveď, že tam žiadne spomínané Celestiony nie sú (nemajú byť), údajne sú tam úplne iné reproduktory.. Tak sa Vás chcem touto cestou opýtať, či je možné predajcovi tento produkt vrátiť, nakoľko neobsahuje dané komponenty, ktoré má tento predajca v popise.. Nedodal mi ku tomu ani žiadny manuál.. Odvtedy ako mi boli dovezené uplynulo 8 dní, avšak nebol som nijak informovaný o možnosti vrátenia tovaru.. Čo teraz? Za všetky odpovede, resp.rady vopred ďakujem...
Možnosti vrátenia tovaru, by mal mať predajca uvedené vo všeobecných obchodných podmienkach, ktoré má každý slušný e-shop na svojej stránke. Teba vlastne uviedli do omylu, takže ja by som sa domáhal vrátenia peňazí. Nedostal si to čo si objednal.
0 0
mimmusik mimmusik

mimmusik je offline (nepripojený) mimmusik

Ahojte, ja sa chcem opýtať, ako je to v prípade už použitého tovaru? Zákazník si od nás kúpil tovar a po uplynutí 7 dňovej lehoty chce tovar vrátiť, pretože s ním nie je spokojný (vraj si predstavoval niečo iné) - na stránke máme fotografie a presný popis vrátane parametrov.
Pravdou je, že v Obchodných podmienkach vrátenie tovaru nemáme zakotvené, ale keďže ide o použitý tovar... hm...sama neviem.
POoradíte?
0 0
Elis.p Elis.p

Elis.p je offline (nepripojený) Elis.p

Chcem sa spýtať: Kúpila som priateľovi ako darček značkové tenisky, ale boli mu malé. Ten istý den som ich išla vymenť ale vačšie nemali a tak som žiadala vrátenie peňazí. Topánky boli nepoškodené zabalené v povodnom obale, ale peniaze mi vrátiť odmietli. Mám nárok na vrátenie peňazí? Prosím odpovedzte mi čo najskor nech možem túto situáciu neako vyriešiť. Ďakujem. PS: prepáčte za chyby mám českú klávesnicu.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Elis.p Pozri príspevok
Chcem sa spýtať: Kúpila som priateľovi ako darček značkové tenisky, ale boli mu malé. Ten istý den som ich išla vymenť ale vačšie nemali a tak som žiadala vrátenie peňazí. Topánky boli nepoškodené zabalené v povodnom obale, ale peniaze mi vrátiť odmietli. Mám nárok na vrátenie peňazí? Prosím odpovedzte mi čo najskor nech možem túto situáciu neako vyriešiť. Ďakujem. PS: prepáčte za chyby mám českú klávesnicu.
Veľkosť, farba - jednoducho čo nie je vada, nie je dôvod na reklamáciu, ale...
je to zlý obchodník, ktorý za takúto vec nie je ochotný vrátiť peniaze. Dobrý obchodník, aby sa o ňom hovorilo v dobrom, by sa mal pokúsiť zaobstarať väčšie alebo Ti vrátiť peniaze. Takéto dobré správy sa šíria síce pomalšie ako zlé, ale vedie to k udržaniu ak nie zlepšeniu jeho situácie na tak presýtenom trhu s obchodmi.
Asi aj to ho viedlo k rozhodnutiu nevyhovieť Ti, veľká konkurencia, nízke tržby, môžno že je rád, že aspoň niečo predal a teraz ešte aj to má vrátiť?

Jazyk na klávesnici nie je problém pridať.
Ľavé tlačítko na myši-nastavenie-naskočí tabuľka - pridať = môžeš pridať aký jazyk len chceš.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

mimmusik Pozri príspevok
Ahojte, ja sa chcem opýtať, ako je to v prípade už použitého tovaru? Zákazník si od nás kúpil tovar a po uplynutí 7 dňovej lehoty chce tovar vrátiť, pretože s ním nie je spokojný (vraj si predstavoval niečo iné) - na stránke máme fotografie a presný popis vrátane parametrov.
Pravdou je, že v Obchodných podmienkach vrátenie tovaru nemáme zakotvené, ale keďže ide o použitý tovar... hm...sama neviem.
POoradíte?
Pri e-shope je 7 dňová lehota podľa zákona v poriadku.
Škoda, že to nemáte zakotvené v Obch. podmienkach, doporučujem doplniť, môže Vám to v budúcnosti pomôcť.

Skús sa pozrieť tu:
http://www.porada.sk/t82125-vsetko-o...trebitela.html

môžno Ti pomôžu iné prípady v rozhodovaní.
0 0
Saturejka Saturejka

Saturejka je offline (nepripojený) Saturejka

Ja by som sa rada opýtala, ako sa vrátenie tovaru vysporiadáva na strane obchodu.
Napr. - včera zákazník kúpil tovar a dnes ho doniesol, že ho chce vrátiť. V obchode s tým súhlasia. Vezmú tovar a potvrdenku z ERP a vrátia peniaze. Dá sa v ERP nablokovať storno nákupu v ďalších dňoch?
A potom čisto teoreticky - keď zákazník nechá potvrdenku z ERP na pulte, nevezme si ju so sebou, tak takto by sa potom dali tiež robiť storná ...

Ja len, že keď ten obchodník súhlasí s vrátením peňazí, ako to má správne účtovne a v ERP urobiť.

Ďakujem
0 0
Saturejka Saturejka

Saturejka je offline (nepripojený) Saturejka

obchodníci poraďte!
0 0
Filip Glasa Filip Glasa

Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

Založil som Finstat.sk
V kase máme možnosť "návrat tovaru" a cez ňu vraciame a vymieňame tovar. Záporné položky, ktoré potom vzniknú v dennej uzávierke by mali byť v pokladničnej knihe ešte doložené tým konkrétnym dokladom, kde sa "stornovalo".
0 0
Saturejka Saturejka

Saturejka je offline (nepripojený) Saturejka

Díky, to znamená, že kasa by si mala vedieť poradiť so zápornou položkou. Pozriem do manuálu.
0 0
rainmaker rainmaker

rainmaker je offline (nepripojený) rainmaker

zdravim,

ako zakaznik sa chcem spytat,

je niekde v zakonoch napisane ze vracany tvoar musi byt v neporusenom obale a nepouzity?

vacsina obchodnikov ma takuto podmienku v obch. ak take nieco moze platit, aky ma potom vyznam ta 7 dnova lehota? mam vtedy len moznost 7 dni sa pozerat na zabaleny tovar, na obal a rozmyslat ci to vratim alebo nie, ci sa mi fotka na obale paci alebo nie. pretoze keby som chcel ten produkt aj vyskusat, tak v pripade ze je pre mna nevyhovujuci, ho uz nemozem vratit.

momentalne mam skusenost s holiacim strojcekom. cez e-shop. ci verite alebo nie, neholi. jednoducho je to nepouzitelne, ale obal som otvoril a to ze neholi som skusil pouzitim. co teraz?

dakujem,

PS: je mozne poslat vyrobok niekam kde by ho otestovali ci plni propagovanu funkciu? napr na SOI alebo niekam?
0 0
Surehand Surehand

Surehand je offline (nepripojený) Surehand

Aby tu zaznel názor aj zo strany obchodníka, jeden pripájam. Vrátenie tovaru do 7 dní je pekná vec, ochráni spotrebiteľa pred nepoctivými obchodníkmi a to je iste potrebné. Na druhú stranu by ma zaujímalo, akým spôsobom budú chránení poctiví obchodníci pred nepoctivými zákazníkmi? V súčasnej dobe mám na sklade tovar za asi 50 tisíc, ak nehovorím málo, ktorý si zákazníci objednali a bez udania dôvodu v zákonnej lehote vrátili. Všetko je to tovar, ktorý sa predáva 1 kus za rok a jeho cena stále klesá. Je tam napríklad procesor za 7 tisíc, zvuková karta za takmer 5, alebo grafika za 3500. Tento tovar z pochopiteľných dôvodov nedržíme priamo na sklade, ale na základe objednávky konkrétneho zákazníka ho objednáme my. Kto teda ochráni nás pred takýmito zákazníkmi? Len pripomínam, že predávame tovar, kde sa zákazník nemôže vyhovoriť na veľkosť, či farbu, trebárs spomínaný procesor na socket 775 tam proste sedieť musí a farbu majú vždy všetky rovnakú...
0 0
killino killino

killino je offline (nepripojený) killino

No ja! To je čo za otázka?
Surehand Pozri príspevok
Aby tu zaznel názor aj zo strany obchodníka, jeden pripájam. Vrátenie tovaru do 7 dní je pekná vec, ochráni spotrebiteľa pred nepoctivými obchodníkmi a to je iste potrebné. Na druhú stranu by ma zaujímalo, akým spôsobom budú chránení poctiví obchodníci pred nepoctivými zákazníkmi? V súčasnej dobe mám na sklade tovar za asi 50 tisíc, ak nehovorím málo, ktorý si zákazníci objednali a bez udania dôvodu v zákonnej lehote vrátili. Všetko je to tovar, ktorý sa predáva 1 kus za rok a jeho cena stále klesá. Je tam napríklad procesor za 7 tisíc, zvuková karta za takmer 5, alebo grafika za 3500. Tento tovar z pochopiteľných dôvodov nedržíme priamo na sklade, ale na základe objednávky konkrétneho zákazníka ho objednáme my. Kto teda ochráni nás pred takýmito zákazníkmi? Len pripomínam, že predávame tovar, kde sa zákazník nemôže vyhovoriť na veľkosť, či farbu, trebárs spomínaný procesor na socket 775 tam proste sedieť musí a farbu majú vždy všetky rovnakú...
Neviem či sa nemýlim, ale ak to správne chápem tak ti nepoctivý zákazník môže ten tovar bez udania dôvodu vrátiť len ak si mu ho predal podomovým predajom alebo zásielkovým predajom. Ak maš kamenú predajňu možeš ho poslať preč, aj keď ho asi ako zákazníka stratíš, ale na druhej strane na čo je ti taký zákazník.

Ak si mu to zasielal tak musí splniť podmienku že tovar nebol použitý. Ak si troška šikovný vieš jednoznačne preukázať, že procesor bol osadený a teda použitý.

A ak chceš viem ti poradiť aj čo s tým tovarom čo máš na sklade aby si neškodoval. Zn. Vlastná skúsenosť
0 0
BLINDSIDE BLINDSIDE

BLINDSIDE je offline (nepripojený) BLINDSIDE

Pekne zdravím, mam dosť dôležitý problém a nevie si pomôcť... Som ešte študent chcem začať podnikať mam všetko vypracovane cez plan marketing dodavatelia odberatelia vsetko je na stole ako sa povie, ale trapi ma otazka odvodov na socialke mi povedali ze prvy rok im nemusim platit odvody to je sice pekne ale do dôchodku sa mi nebudu zapocitavat ten neplateny rok ? a ake su odvody do zdravotnej poistovne ked som student ? Predstavoval by som si to tak, že by to za mňa platil ten náš neskutočne štedrý a sociálny štátik
0 0
bryndziarka bryndziarka

bryndziarka je offline (nepripojený) bryndziarka

,
0 0
tlmicka tlmicka

tlmicka je offline (nepripojený) tlmicka

Mám jednu otázku.Cez internet som si objednala fit loptu ale keď som ju nafúkala zistila som že táto veľkosť je pre mňa veľká.Chcela som ju vymeniť za menšiu lacnejšiu s tým že cena môže ostať taká ako pri tej drahšej.Ale predávajúci to odmietol.Mohla by som využiť tento zákon na vrátenie tovaru bez udania dôvodu do 7 dní?
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

tlmicka Pozri príspevok
Mám jednu otázku.Cez internet som si objednala fit loptu ale keď som ju nafúkala zistila som že táto veľkosť je pre mňa veľká.Chcela som ju vymeniť za menšiu lacnejšiu s tým že cena môže ostať taká ako pri tej drahšej.Ale predávajúci to odmietol.Mohla by som využiť tento zákon na vrátenie tovaru bez udania dôvodu do 7 dní?
Presne na taketo pripady bolo toto ustanovenie dane - preto mas 7 dni, lebo si nemala moznost v obchode vec "drzat v ruke".

Len nie som si ista, ci dokazes ten tovar vratit v povodnom baleni - teda ci sa da ta lopta dostat do povodneho tvaru - v tom sa nevyznam.
Ale nezabudni, ze o tom musis predávajuceho pisomne informovat do 7 pracovnych dni.
0 0
tlmicka tlmicka

tlmicka je offline (nepripojený) tlmicka

Dáša_ Pozri príspevok
Presne na taketo pripady bolo toto ustanovenie dane - preto mas 7 dni, lebo si nemala moznost v obchode vec "drzat v ruke".

Len nie som si ista, ci dokazes ten tovar vratit v povodnom baleni - teda ci sa da ta lopta dostat do povodneho tvaru - v tom sa nevyznam.
Ale nezabudni, ze o tom musis predávajuceho pisomne informovat do 7 pracovnych dni.
keď som to napísala mailom to nestačí?A keď písomne tak aj doporučene však aby som mala nejaký doklad.Že?
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

tlmicka Pozri príspevok
keď som to napísala mailom to nestačí?A keď písomne tak aj doporučene však aby som mala nejaký doklad.Že?
Ja by som napisala doporučene. Mail ti može odtajiť.
0 0
peepee peepee

peepee je offline (nepripojený) peepee

dobrý večer, chcem sa opýtať na vrátenie tovaru, je to domáce kino, dnes som si ho kúpil v predajni zabalené, no doma som ho otvoril a zistil som, že displej na subwoofery je nečitateľný... pozrel som lepšie a videl som, že je vnútri prasklina...neviem čo mám robiť, môžete mi prosím poradiť čo najskôr, zajtra tam chcem skočiť.
0 0
pildo pildo

pildo je offline (nepripojený) pildo

ahojte,
ako sa postupuje v pripade, ked si zakaznik kupi tovar cez internet, ale preberie si ho kamennej predajni a do 7 dni zisti, ze vyrobok obsahuje vadu?

kedysi davno som mal problem s tmobilom, kedy MT po kupe nefungoval. vtedy som studoval rozne zakonny (obciansky, obchodny) a mam dojem, ze vada, ktora sa najde na tovare do 7 dni od kupi je povazovana za vyrobnu vadu.

brat kupil graficku kartu, zistil ze je na nej poskodeny ventilator. do 7 dni ju zaniesol do predajne. o tyzden prisiel do predajne, kde mu povedali, ze problem je opraveny (ma aj reklamacny protokol). ale prisiel domov a ventilator stale nefunguje.

navrhli mu riesit to reklamaciou a cakat 30 dni. je mozne sa proti nim branit?

dakujem za odpovede
Naposledy upravil pildo : 26.03.10 at 15:49
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať