Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
lubosmihula lubosmihula

lubosmihula je offline (nepripojený) lubosmihula

Tak nakoniec média šíria chaos. Spravodajcovia by pri ovládaní svojích úst mali byť obozretnejší! Volal som aj do TV markíza nech nešíria paniku a najprv si preveria čo ako je. Aspoň som si naštudoval zákon o používaní RP.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

lubosmihula Pozri príspevok
Tak nakoniec média šíria chaos. Spravodajcovia by pri ovládaní svojích úst mali byť obozretnejší! Volal som aj do TV markíza nech nešíria paniku a najprv si preveria čo ako je. Aspoň som si naštudoval zákon o používaní RP.
Ako ja hovorím, všetko zlé je na niečo dobré ...
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

evina Pozri príspevok
Vidím, že médium je silný čarodej, tak skúsim trocha zovšeobecniť.

Pre tých, ktorí doteraz vykonávali činnosť, pri ktorej neboli povinní registrovať tržby prostredníctvom ERP sa principiálne nemení nič ani od 1.3.2009 ani od 1.1.2011.

Tí, ktorí museli doteraz evidovať tržby prostredníctvom ERP /predaj tovaru a služieb určených Vyhláškou 55 a následne zákonom 289/2008/ a nemajú zakúpenú ERP z technického hľadiska podľa zákona 289/2008 nemenia na svojom postupe nič do 31.-12.2010. Od 1.1.2011 budú musieť mať títo zákonom určení , teda, Tí, ktorí predávajú tovar, resp. poskytujú niektorú zo služieb uvedených v prílohe zákona/ všetci ERP aj z technického hľadiska podľa zákona 289/2008 a budú evidovať tržby prijaté v hotovosti aj na základe faktúry prostredníctvom tejto kasy, vrátane prijatých záloh. Nie je tu možnosť prijatia hotovosti na základe PPD - opakujem len pre tých zákonom určených...

To je len veľmi krátky výcuc, aby sa všetci stolári, elektrikári, opravári pračiek, údržbári, účtovníci a pod. ukľudnili, že budú musieť investovať do ERP a chodiť s ňou po domácnostiach

V tejto téme je načrtnutý aj možný postup platenia pohľadávok prostredníctvom poštovej poukážky typu U od 137Cs /príspevok 134/ pre tých, ktorí prijímajú málo úhrad faktúr v hotovosti, aby si nemuseli zakúpiť kasu ani po tomto termíne.

P.s. To je za súčasnej platnej legislatívy a jej doplnenia vyjadreniami MF a DRSR , ktoré sú všetky už asi v tejto téme uverejnené
.
Naposledy upravil evina : 28.01.09 at 12:50
0 0
Melnick Melnick

Melnick je offline (nepripojený) Melnick

človek čo opustil Poradu.
Ja som sa tu nenašla

http://www.portal.gov.sk/Portal/sk/D...=42&NewsID=586

Možnože sa nájdem po nejakej vyhláške, novele..........
0 1
macula macula

macula je offline (nepripojený) macula

Ahojte,
ako tu tak čítam všetky príspevky, tak stále neviem, či mám povinnosť od 1.3.2009 realizovať úhradu pohľadávky cez ERP. Sme veľkoobchod s potravinami a naši predajcovia predávajú tovar cez ERP, ale niektoré predajne vyžadujú vystavenie faktúry, tak predajca vypíše len DL a PPD a my dodatočne pošleme faktúru.
Máme povinnosť od 1.3.2009 úhradu pohľadávky realizovať cez ERP?
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

macula Pozri príspevok
Ahojte,
ako tu tak čítam všetky príspevky, tak stále neviem, či mám povinnosť od 1.3.2009 realizovať úhradu pohľadávky cez ERP. Sme veľkoobchod s potravinami a naši predajcovia predávajú tovar cez ERP, ale niektoré predajne vyžadujú vystavenie faktúry, tak predajca vypíše len DL a PPD a my dodatočne pošleme faktúru.
Máme povinnosť od 1.3.2009 úhradu pohľadávky realizovať cez ERP?
Záleží od toho, akú ERP budete používať... Prečítaj si príspevok č. 158.
0 0
macula macula

macula je offline (nepripojený) macula

Takže ak som to dobre pochopila, ak sme kúpili pokladňu 1.9.2008 a túto stále používame, a občas vystavíme faktúru s PPD, môžeme takto postupovať do 31.12.2010?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

macula Pozri príspevok
Takže ak som to dobre pochopila, ak sme kúpili pokladňu 1.9.2008 a túto stále používame, a občas vystavíme faktúru s PPD, môžeme takto postupovať do 31.12.2010?
Macula nezáleží kedy si pokladňu kúpila ale akú. Ak používate ERP musíte sa pozrieť aj do zákona 289/2008, a tam je jasne napísané čo má obsahovať pokladňa.
Ak takú nevlastníte môžete používať inštitút úhrady pohľadávky formou PPD do 31.12.2010.


evina Pozri príspevok
Tí, ktorí museli doteraz evidovať tržby prostredníctvom ERP /predaj tovaru a služieb určených Vyhláškou 55 a následne zákonom 289/2008/ a nemajú zakúpenú ERP z technického hľadiska podľa zákona 289/2008 nemenia na svojom postupe nič do 31.-12.2010. Od 1.1.2011 budú musieť mať títo zákonom určení , teda Tí, ktorí predávajú tovar, resp. poskytujú niektorú zo služieb uvedených v prílohe zákona/ všetci ERP aj z technického hľadiska podľa zákona 289/2008 a budú evidovať tržby prijaté v hotovosti aj na základe faktúry prostredníctvom tejto kasy, vrátane prijatých záloh. Nie je tu možnosť prijatia hotovosti na základe PPD - opakujem len pre tých zákonom určených...
0 0
adinka55 adinka55

adinka55 je offline (nepripojený) adinka55

Ok, takze ak ma subjekt ERP podla zakona 289/2008 (neviem ci su taketo pokladne uz v predaji) eviduje uhradu pohladavky uz na ERP. Tu ma vsak zaujima prepojenie na uctovnictvo- napr. podnikatel vedie PU.
Vystavi fakturu povedzme dnes 29.1.2009, zatial uhradu neprijal. Zauctuje ju do trzieb a dph a dph aj odvedie v mesiaci januar. Povedzme v maji mu odberatel zaplati tuto sumu v hotovosti tzn. bude musiet pouzit ERP. Zatial som sa nikde nedocitala, ze by uzavierka v ERP mala obsahovat triedenie na uhrady pohladavok a podobne. Pretoze ak to nahodim do ERP klasickym sposobom tak v dph to budem mat dvakrat tzn. v januari aj v maji a v trzbach tiez. Co vy na to? Ako poriesit tento problem?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

adinka55 Pozri príspevok
Ok, takze ak ma subjekt ERP podla zakona 289/2008 (neviem ci su taketo pokladne uz v predaji) eviduje uhradu pohladavky uz na ERP. Tu ma vsak zaujima prepojenie na uctovnictvo- napr. podnikatel vedie PU.
Vystavi fakturu povedzme dnes 29.1.2009, zatial uhradu neprijal. Zauctuje ju do trzieb a dph a dph aj odvedie v mesiaci januar. Povedzme v maji mu odberatel zaplati tuto sumu v hotovosti tzn. bude musiet pouzit ERP. Zatial som sa nikde nedocitala, ze by uzavierka v ERP mala obsahovat triedenie na uhrady pohladavok a podobne. Pretoze ak to nahodim do ERP klasickym sposobom tak v dph to budem mat dvakrat tzn. v januari aj v maji a v trzbach tiez. Co vy na to? Ako poriesit tento problem?
To musíme nechať na hlavách tých, ktorí majú na starosti softweare ERP...musia ich nastaviť v zmysle zákona...
P.s. Tiež neviem, či sú vôbec už také kasy v predaji
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
adinka55 Pozri príspevok
Ok, takze ak ma subjekt ERP podla zakona 289/2008 (neviem ci su taketo pokladne uz v predaji) eviduje uhradu pohladavky uz na ERP. Tu ma vsak zaujima prepojenie na uctovnictvo- napr. podnikatel vedie PU.
Vystavi fakturu povedzme dnes 29.1.2009, zatial uhradu neprijal. Zauctuje ju do trzieb a dph a dph aj odvedie v mesiaci januar. Povedzme v maji mu odberatel zaplati tuto sumu v hotovosti tzn. bude musiet pouzit ERP. Zatial som sa nikde nedocitala, ze by uzavierka v ERP mala obsahovat triedenie na uhrady pohladavok a podobne. Pretoze ak to nahodim do ERP klasickym sposobom tak v dph to budem mat dvakrat tzn. v januari aj v maji a v trzbach tiez. Co vy na to? Ako poriesit tento problem?
Sú už v predaji.
Mám známeho, ktorý má cca 15 pokladní, z toho 1 je už podľa nového zákona. Podľa odpovede z drsr.sk musí v celej firme postupovať už podľa nového zákona (teda pri všetkých kasách).

K prepojeniu na účto: zas nám len pridali viac evidencie (šuflíkovej).
A to by som chcela vidieť, ako to bude predavač vedieť, že má niekde zaevidovať, že zaplatili dávnejšiu faktúru.
Kocúrkovo.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Rozalka Pozri príspevok
Sú už v predaji.
Mám známeho, ktorý má cca 15 pokladní, z toho 1 je už podľa nového zákona. Podľa odpovede z drsr.sk musí v celej firme postupovať už podľa nového zákona (teda pri všetkých kasách).

K prepojeniu na účto: zas nám len pridali viac evidencie (šuflíkovej).
A to by som chcela vidieť, ako to bude predavač vedieť, že má niekde zaevidovať, že zaplatili dávnejšiu faktúru.
Kocúrkovo.
No to je dokonalý guláš. Naozaj neviem, ako podľa tých vyjadrení, ktoré dávali, ak má z 15 jednu tak má tak postupovať aj na starých
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Rozalka už som na to prišla, to je asi podľa pravidla
Jedno DP 13 áut 13 pokút
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Bude to trošku mimo diskusie , ale posielala som tento týždeň cez stránku www.drsr.sk dopyt ohľadom RP .Doposiaľ mi vždy prišla odpoveď , že môj dopyt je registrovaný pod číslom xxxxxx ..... že zašlú odpoveď. Po zaslaní dopytu som potvrdenie o prijatí nedostala , z dôvodu mojej obavy , že môj dopyt nedostali , som na druhý deň zaslala opakovane dopyt v tom istom znení a zasa žiadna reakcia .Teraz neviem , či ma už vylúčili z rady dopytujúcich, alebo máte aj vy tieto skúsenosti .
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Jednoznačne je to chaos a všetko ukáže čas, ako sa k tomuto problému postavia jednotlivé DÚ. Mne to prechodné ustanovenie vyhovuje, väčšinu úhrad pohľadávok v hotovosti mám len preto, že inak by som na tie peniaze čakala véééélmi dlho, jednoducho povedané musím ísť vyinkasovať... a niekedy mám uhradu jednej pohľadávky aj na 3 PPD. Cez bankový prevod by som to nemala ani po dnes
Určite nie som sama.

Ešte šťastie, že takéto prechodné ustanovenie nevymysleli v iných zákonoch .... napr. cestný zákon
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

prosím poraďte mi,

prečítala som si Vaše príspevky a neviem či som to pochopila správne.

podĺa prílohy kto má evidovať by sa táto povinnosť evidova v ERP vzťahovala aj na moju polovičku.
Má autoservis, je platca dph kvartálny, účtuje v JU a vystavuje faktúry - nieje ich veľa a niektorý mu platia na BU a niektorý faktúru uhradia hneď v hotovosti.

podla toho členenia spadá aj on do tej kategorie že si musí kúpiť tú pokladňu však????

tak budeme musieť zobrať čo musí všetko obsahovať a ísť kúpiť a aký je ďalší postup po zakúpení myslím účtovne v JU.
začíname účtovať a ak viete tak ma odporučte do nejakej časti kde sa dozviem viac,

dakujem
0 0
betyna8 betyna8

betyna8 je offline (nepripojený) betyna8

Zita5 Pozri príspevok
Bude to trošku mimo diskusie , ale posielala som tento týždeň cez stránku www.drsr.sk dopyt ohľadom RP .Doposiaľ mi vždy prišla odpoveď , že môj dopyt je registrovaný pod číslom xxxxxx ..... že zašlú odpoveď. Po zaslaní dopytu som potvrdenie o prijatí nedostala , z dôvodu mojej obavy , že môj dopyt nedostali , som na druhý deň zaslala opakovane dopyt v tom istom znení a zasa žiadna reakcia .Teraz neviem , či ma už vylúčili z rady dopytujúcich, alebo máte aj vy tieto skúsenosti .
Zitka,ja som tiež tak zadávala dopyt /už 2 krát/ a odpoveď mi prišla vždy na druhy deň.
0 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

dnes mi to prišlo z DU - možno niekomu pomôže
Vypracovalo to Daňové riaditeľstvo SR, odbor služieb pre verejnosť, február 2009

Otázky a odpovede
k problematike používania elektronických registračných pokladníc (ERP) po účinnosti zákona o používaní ERP
(zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov, ďalej len „zákon o používaní ERP“)


1. Otázka:
Používam ERP v súlade s vyhláškou č. 55/1994 Z.z.. Som povinný od účinnosti zákona o používaní ERP zakúpiť si novú pokladnicu ?

Odpoveď:
Nie. Prechodné ustanovenie § 18 zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu - vyhlášky č. 55/1994 Z.z. až do 31. decembra 2010, t.j. podnikateľ môže pokladnicu, ktorú používal doteraz používať aj po účinnosti zákona o používaní ERP. Ak podnikateľ po 1.3.2009 obstará ERP, ktorá už bude spĺňať požiadavky zákona o používaní ERP a bude mať vydaný certifikát v súlade s týmto zákonom, potom už bude musieť postupovať podľa tohto zákona.


2. Otázka:
Na evidenciu tržieb za predaný tovar používam ERP, môžem aj po účinnosti zákona o používaní ERP používať túto pokladnicu, ak áno, dokedy ?

Odpoveď:
Áno. Ak podnikateľ používa ERP podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z., môže túto ERP používať aj naďalej, najneskôr do konca roka 2010.

3. Otázka:
Používam ERP podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. Som povinný od účinnosti zákona o používaní ERP požiadať servisnú organizáciu, aby mi ERP označila plombou ?

Odpoveď:
Nie. Povinnosť označiť ERP plombou sa vzťahuje len na ERP, ktoré spĺňajú požiadavky a parametre uvedené v zákone o používaní ERP.

4. Otázka:
Zmenil sa v zákone o používaní ERP rozsah služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť vedenia tržieb v ERP oproti vyhláške č. 55/1994 Z.z. ?

Odpoveď:
Nie. Podľa zákona o používaní ERP budú podliehať povinnosti evidencie tržieb na ERP tie služby uvedené v prílohe č. 1 zákona o používaní ERP, ktoré jej podliehali aj podľa vyhlášky č. 55/1994 Z. z.

5. Otázka:
Som podnikateľ, ktorý nemal povinnosť evidovať tržby na ERP. Táto povinnosť mi vznikne 1.4.2009. Musím už zakúpiť pokladnicu, ktorá bude spĺňať požiadavky podľa nového zákona o ERP ?
Odpoveď:
Režim vyhlášky č. 55/2004 Z. z. sa v zmysle prechodných ustanovení § 18 zákona o používaní ERP vzťahuje na všetkých podnikateľov, ktorí používali ERP pred 1. marcom 2009 a budú používať ERP naďalej, ako aj na tých, ktorí začnú používať ERP po 1. marci 2009, najneskôr však do 31. decembra 2010. V tomto prípade sa môže podnikateľ rozhodnúť, či zakúpi ERP, ktorá spĺňa podmienky podľa zákona o používaní ERP a potom bude povinný postupovať podľa tohto zákona, alebo zakúpi ERP, ktorá spĺňa podmienky podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. a bude postupovať podľa tejto vyhlášky do 31.12.2010.


6. Otázka:
Vykonávam službu (oprava chladničiek), pri ktorej som podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. nemusel evidovať tržbu v ERP. Budem povinný od 1.3.2009 evidovať tržby za takéto služby v ERP ?

Odpoveď:
Nie. Rozsah služieb, na ktoré sa vzťahuje povinnosť vedenia tržieb na ERP podľa zákona o používaní ERP sa oproti vyhláške č. 55/1994 Z.z. nezmenil. Z uvedeného vyplýva, že podnikateľovi, ktorý poskytuje služby napr. opravy chladničiek, práčok, kominárske služby nevzniká povinnosť evidovať tržby v hotovosti cez ERP ani podľa zákona o používaní ERP.


7. Otázka:
Predávam tovar, pri ktorom vystavujem faktúry a prijímam tržby za ich úhradu v hotovosti. Podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. som nemusel používať ERP, nakoľko som prijímal v hotovosti iba úhrady faktúr. Som od účinnosti zákona o požívaní ERP povinný kúpiť ERP a evidovať na nej predaj na faktúry ?

Odpoveď:
Nie. Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti síce považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP, avšak nakoľko prechodné ustanovenie § 18 zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, do tohto termínu nevzniká teda povinnosť evidovať úhrady pohľadávok v hotovosti cez ERP a ani povinnosť kúpiť ERP, pokiaľ bude podnikateľ postupovať v zmysle vyhlášky č. 55/1994 Z.z..

8. Otázka:
Ak si po účinnosti zákona o používaní ERP zakúpim novú pokladnicu, ktorá bude spĺňať požiadavky podľa zákona o používaní ERP, budem už musieť postupovať podľa tohto zákona?

Odpoveď:
Áno. Ak daňovník po 1.3.2009 obstará ERP, ktorá už bude spĺňať požiadavky zákona o používaní ERP a bude mať vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP, potom je povinný postupovať podľa tohto zákona.

9. Otázka:
Mám ERP, na ktorej evidujem tržby podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. Táto pokladňa bude precertifikovaná tak, aby spĺňala požiadavky nového zákona o ERP. Budem povinný postupovať už podľa nového zákona ?

Odpoveď:
Áno. Ak podnikateľ bude po 1.3.2009 používať ERP, ktorá už bude spĺňať požiadavky zákona o používaní ERP a bude mať vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP, potom je povinný postupovať podľa tohto zákona. To znamená, že aj pri používaní ERP, na ktorej sa evidovali tržby podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z., ak bude mať vydaný nový certifikát o tom, že spĺňa technické požiadavky a parametre podľa zákona o používaní ERP, bude podnikateľ povinný postupovať podľa zákona o používaní ERP.

10. Otázka:
Odkedy budú všetci podnikatelia povinní používať ERP už len podľa zákona o používaní ERP?

Odpoveď:
Povinnosť používať ERP, ktorá spĺňa technické požiadavky a parametre podľa zákona o používaní ERP a pri používaní ERP postupovať v zmysle tohto zákona, majú podnikatelia od 1. januára 2011.

11. Otázka:
Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky považuje za platbu v hotovosti. Som povinný od 1.3.2009 evidovať úhradu pohľadávok na ERP ?

Odpoveď:
Podľa zákona o používaní ERP sa úhrada pohľadávky v hotovosti považuje za tržbu, ktorú je potrebné evidovať prostredníctvom ERP od 1.3.2009. Nakoľko však prechodné ustanovenie (§ 18) zákona o používaní ERP umožňuje podnikateľom postupovať podľa doterajšieho predpisu (t.j. vyhlášky č. 55/1994 Z.z.) až do 31. decembra 2010, podnikateľovi nevznikne povinnosť používať ERP v prípade, ak bude postupovať pri úhrade pohľadávky v hotovosti podľa doterajšieho predpisu – vyhlášky č. 55/1994 Z.z.. Ak však podnikateľ začne používať ERP, ktorá má vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP a ktorá spĺňa požiadavky a parametre tohto zákona, potom mu vznikne povinnosť evidovať na tejto ERP aj úhrady pohľadávok v hotovosti.

12. Otázka:
Čo som povinný urobiť ako podnikateľ, ktorý používa ERP, v súvislosti s nadobudnutím účinnosti zákona o používaní ERP, aké termíny mám dodržať, aby som konal v súlade s týmto zákonom ?

Odpoveď:
Podľa prechodného ustanovenia § 18 ods. 1 zákona o používaní ERP, podnikateľ, ktorý používa ERP na evidenciu tržieb, môže používať túto ERP podľa doterajšieho predpisu – vyhlášky č. 55/1994 Z.z. najneskôr do 31. decembra 2010. To znamená, že ak podnikateľ používa ERP podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z., môže túto ERP používať aj naďalej, najneskôr do konca roka 2010, pričom sa bude riadiť pri jej používaní touto vyhláškou. Ak podnikateľ zakúpi novú ERP, ktorá už bude mať vydaný certifikát v súlade so zákonom o používaní ERP, potom sa už na neho budú vzťahovať aj všetky ustanovenia tohto zákona.

13. Otázka:
Som stolár a vyrábam stolárske výrobky. Niektoré výrobky predávam priamo zákazníkom, niektoré výrobky napr. kuchynské linky dodávam zákazníkovi aj s montážou. Som povinný používať ERP podľa nového zákona ?
Odpoveď:
Ak stolár vyrobí výrobok, ktorý predá zákazníkovi bez montáže, ide o predaj tovaru, a v takomto prípade je povinný evidovať prijatú tržbu podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z., ako aj podľa zákona o používaní ERP. V prípade, že stolár vyrobí výrobok, ktorý po jeho výrobe predá zákazníkovi aj s montážou, ide o poskytovanie služby, na ktorú sa ani podľa vyššie uvedenej vyhlášky o ERP ani podľa zákona o používaní ERP nevzťahuje povinnosť evidencie tržieb na ERP.
Rovnaký postup platí aj napr. pri predaji okien, parkiet bez montáže (ide o predaj tovaru) a pri predaji okien, parkiet s montážou (ide o poskytnutie služby).




Vypracovalo: Daňové riaditeľstvo SR, odbor služieb pre verejnosť, február 2009
0 0
majkamajka majkamajka

majkamajka je offline (nepripojený) majkamajka

Úhrada faktúr v hotovosti je stále aktuálna. Ale aj tak je to chaos, jediní "bohom" chránení sú lekári, tí nemajú problém, ich sa totižto takéto problémy vôbec netýkajú. Inkasujú stále na základe obyčajných príjmových dokladov bez faktúr a bez pokladníc.
Naposledy upravil majkamajka : 10.02.09 at 16:04
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

v ničom nemáme problém...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať