Zvalik
25.03.09,08:43
Ahojte! Vie mi niekto poradiť kde dostanem kúpiť karamel-polotovar /je to prášok alebo zmrazené?/ ako to vlastne vyzerá? Dostal sa mi do rúk taký recept a ja som začiatočníčka v pečení. Ďakujem!
Chobot
25.03.09,08:38
Ahojte! Vie mi niekto poradiť kde dostanem kúpiť karamel-polotovar /je to prášok alebo zmrazené?/ ako to vlastne vyzerá? Dostal sa mi do rúk taký recept a ja som začiatočníčka v pečení. Ďakujem!

:):) Vidno, že si kuchár amatér.

Zdá sa, že asi vôbec nevieš, čo je to karamel. Karamel je tepelne spracovaný cukor, postup výroby si prečítaj tu:

http://www.trikyatipy.sk/trikyatipy/index.php/Pochutiny/Prisady/Karamel

Neviem, či ho je dostať ako polotovar, ale jednoduchšie je vyrobiť si ho.
Katka29
25.03.09,08:50
Alebo nájdi v googli "Jak na karamel z cukru"
Zvalik
25.03.09,11:04
No som amatér, ale teraz už budem múdrejšia. Pomohol mi ten odkaz na stránu. Ale dúfala som,že niečo také existuje. Ďakujem!
hanelie
25.03.09,11:27
postup na výrobu karamelu do pudingu:
na panvicu nalejeme zopár kvapiek oleja, nasypeme 3-4 lyžice cukru a na malom ohníku privedieme do roztopeného stavu - pomaličky prilievame mliečko a za stáleho miešania nám vznikne tekutá hmota, ktorú potom vylejeme do pripraveného uvareného pudingu:)
terezamaria
31.03.09,15:00
Z karamelu sa dá vyrobiť aj výborná šlahačka na zákusky,alebo tortu. 3 pol.lyžice kryšt.cukru sa dá stopiť do nádobky, až to je bledohnedé, zaleje sa to 2,5 - 3 dcl mlieka. Zostane to síce také stvrdnuté, ale to sa stopí stálym miešaním. Keď to vychladne, primiešame 2 suché šlahačky Dr.Oetker a 1 stužovač šlahačky a vyšlaháme ručným šlahačom. Je výborná.
Tarif
01.04.09,07:38
Ked som bola malá,babka mi robievala cukríky z karamelu s medom. Nakrájala na kocečky, ked nás hrdlo bolelo cmúlali sme tieto cukríky. Neviete náhodou ako sa to robí
MIŠO T
15.12.09,19:47