Korytnák
08.08.09,12:25
Prosim, viete mi poradit, ci mam narok na rodinne pridavky, ak som stale student denneho studia na vysokej skole a zacala som podnikat (som konatelkou firmy).
Dakujem
veronikasad
08.08.09,10:27
Prosim, viete mi poradit, ci mam narok na rodinne pridavky, ak som stale student denneho studia na vysokej skole a zacala som podnikat (som konatelkou firmy).
Dakujem
uveď prosím svoj vek
Korytnák
08.08.09,10:28
Mam 21 rokov
Korytnák
08.08.09,10:30
Mám 21 rokov.
veronikasad
08.08.09,11:00
Mám 21 rokov.
ako študent denného štúdia, do veku 25 rokov si nezaopatreným dieťaťom s nárokom na prídavok na dieťa. Výška príjmu sa nesleduje
Korytnák
08.08.09,17:23
Ďakujem velmi pekne :)
Korytnák
15.08.09,17:34
A viete mi prosim este poradit ako je to so sirotkymi pridavkami?
Dakujem.
katka50
15.08.09,17:39
A viete mi prosim este poradit ako je to so sirotkymi pridavkami?
Dakujem.
Zákon 461/2003 § 76
Podmienky nároku na sirotský dôchodok
Na začiatok (http://www.porada.sk/t16136-zakon-o-socialnom-poisteni-od-01-01-2009-a.html#hore)

(1) Nárok na sirotský dôchodok má nezaopatrené dieťa, ktorému zomrel rodič alebo osvojiteľ dieťaťa, ak rodič alebo osvojiteľ ku dňu smrti bol poberateľom starobného dôchodku, predčasného starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku alebo ku dňu smrti získal počet rokov dôchodkového poistenia na nárok na invalidný dôchodok, alebo splnil podmienky nároku na starobný dôchodok, alebo zomrel v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania.

(2) Nárok na sirotský dôchodok nevzniká nezaopatrenému dieťaťu v pestúnskej starostlivosti po pestúnovi alebo po jeho manželovi.

(3) Nárok na výplatu sirotského dôchodku zaniká osvojením nezaopatreného dieťaťa. Zrušením osvojenia nárok na výplatu sirotského dôchodku vznikne znovu. Nárok na výplatu sirotského dôchodku zaniká aj dňom, ktorým dieťa prestalo byť nezaopatreným dieťaťom. Nárok na výplatu sirotského dôchodku sa obnoví odo dňa, ktorým dieťa znovu začalo byť nezaopatreným dieťaťom.