dede2
30.11.09,11:57
Prosím o radu v tejto veci.
Celý rok 2009 pracujem ako zamestnanec, avšak od roku 2010 chcem ísť na živnosť. Chcem sa opýtať, že ked si otvorím živnosť už tento rok /nebudem mať príjem, žiadnu mandátnu zmluvu a pod., len budem mať živnostenský list/, či môžem požiadať zamestnávateľa v roku 2010 o ročné zúčtovanie dane za rok 2009 + vyplatenie zamestnaneckej premie. Takže ide o to, či samotná existencia živnosti nenesie so sebou povinnosť podania DP typ B, čím by som však prišiel o zamestnaneckú prémiu.

Podľa toho, čo som sa dočítal. Zamestnanecká prémia neprislúcha zamestnancovi, ktorý má príjem aj zo SZĆO(okrem iných príjmov). Podľa tohto ide o príjem zo SZČO a nie o to či je SZČO.

Dakujem.
babi2
30.11.09,11:09
Ak budeš mať živnosť už v tomto roku, tak si budeš musieť podať DP sám, môj názor
Ice dive
30.11.09,11:19
Budete musieť podávať DP typ B nakoľko ste aj živnostník + si budete musieť robiť ročné zúčtovanie zdravotného poistenia, nakoľko ste boli v roku 2009 čo i len jeden deň živnostníkom...

Ohľadom zamestnaneckej prémie sa podľa môjho názoru bude posudzovať či je dotyčný živnostník alebo nie... (či mal alebo nemal príjem je podľa mňa v tejto veci jedno - zamestnávateľ predsa nemá právo požadovať od Vás aké ste mali príjem zo živnosti... )
dede2
30.11.09,11:20
podľa toho čo som našiel na porade je to tak 50:50. Jeden hovorí ,že zamestnanec + SZČO (bez príjmu a bez straty) nemusí podať DP typ B, druhý , že musí. Tak už teraz neviem.
hanelie
30.11.09,11:38
daňovník /SZČO /, ktorý nedosiahne príjem 1/2 z NČ nemusí podávať DP - takže ak tento szčo nebude mať prijmy / ani stratu / tak nepodáva / môže zaslať prehlásenie o tom, že nedosiahol zdaniteľný príjem - v budúcnosti sa vyhne výzve na predloženie takéhoto potvrdenia /
suma sumárum - vysporiadanie dane bude len zo závislej činnosti -RZD
dede2
30.11.09,11:50