MariankoS
31.01.10,08:56
Dobrý deň,
chcel by som sa opýtať, aké možnosti zateplenia zvnútra existujú pri jednoduchej zrubovej stavbe záhradného domčeka - chatky zo smrekového dreva s hrúbkou 44 mm. Chcel by som zatepliť strop (tvoria ho 2cm dosky, asfaltová lepenka, šindeľ) a takisto aj obvodové steny - zvnútra natreté 2x ošetrovacím náterom, zvonka belinka. Mám k dispozícii polystyrén 5 cm a sádrokartón. Viem si pomôcť aj s takýmto materiálom, alebo je úplne nevhodný? Jedná sa mi len o čo najlacnejšie možnosti s efektom..viacmenej ochladenia ako zateplenia, keďže v lete je vo vnútri priam sauna....Známy mi včera tvrdil, že vhodnejší je nobasil + parozábrany + tatranský profil... Domček je využívaný v zimnom období len sporadicky, nevykurovaný . Som absolútny laik v tomto smere a ďakujem za každú radu.
220870
31.01.10,08:06
Polystyrén bude v tomto prípade asi najvhodnejší.Na strop styrodur .Sadrokarton len ak je zelený.
MariankoS
31.01.10,08:17
Dakujem velmi pekne 220870, ak môžem rád by som doplnil otázku - ten polystyrén sa musí na to drevo prilepiť? Nestačí ho len uchytiť? No a bohužiaľ, SDK mám len biely :-(...netuším, aký je v nich rozdiel, zrejme nejaké vlastnosti - imrpegnácia?... No a styrodur...pokúsim sa naštudovať si, čo je to za čudo... Iank ten známy je študovaný stavebník, architekt...a tvrdil, že poylstyrén jednoznačne nie, pretože mi hrozia plesne..aj to odborne vysvetlil, netrúfam si jeho slová parafrázovať...ale budem naozaj rád, ak to bude možné zrealizovať práve s polystyrénom a nebdú s tým problémy...teda pointa, aby mi chatka za dva roky nezhnila :-)...ešte raz vďaka
220870
31.01.10,08:47