PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : stravné lístky kedy ich mám dostať ?



Ferdonno
14.02.10, 07:56
Dobrý deň
Chcel by som sa informovať či zákon určuje kedy mám dostať stravné lístky ? Môj zamestnávateľ totiž stále s nimi mešká 5 - 8 dní od výplaty

ďakujem

Stefan2005
14.02.10, 09:41
Dobrý deň
Chcel by som sa informovať či zákon určuje kedy mám dostať stravné lístky ? Môj zamestnávateľ totiž stále s nimi mešká 5 - 8 dní od výplaty
ďakujem

Zakonnik práce (a ani iný, mne známy predpis) neupravuje presne podmienky odovzdávania stravných listkov. Logika však hovorí, že by ich mal dostať zamestnanec na začiatku mesiaca (na daný mesiac). Čo sa týka toho meškania, môžem prehlásiť, že sú zamestnávatelia, ktorí meškajú oveľa viacej dní...

Ferdonno
14.02.10, 18:47
ďakujem za odpoveď

btt12
28.02.10, 09:58
a co v pripade nastupu noveho zamestnanca? Listky by mali byt poskytovane na dany mesiac dopredu, ale skusenosti mam take, ze stravne listky sa poskytuju v podstate spatne podla poctu odpracovanych dni. je teda mozne, ze napr. listky za februar 2010 budu zamestnancovi odovzdane 1. 3?

Paula
28.02.10, 10:39
a co v pripade nastupu noveho zamestnanca? Listky by mali byt poskytovane na dany mesiac dopredu, ale skusenosti mam take, ze stravne listky sa poskytuju v podstate spatne podla poctu odpracovanych dni. je teda mozne, ze napr. listky za februar 2010 budu zamestnancovi odovzdane 1. 3?


Keď už pri nástupe žiadne SL nedostal ,1.3. mu dáte za február podľa dochádzky + plný počet na marec.

skvrnka
28.02.10, 19:13
Aj my dávame stravné lístky po uplynutí mesiaca z dôvodu
jednoduchšej evidencie, lebo rovno odrátame dovolenky
a PN a dáme taký počet lístkov, ktorý každému patrí a
okrem toho ak sme dali lístky na začiatku mesiaca novému
zamestnancovi, ten za dva dni neprišiel a lístky sme už
nevideli. Potom len odrátať zo zárobku, len neviem, či toľko zarobí a kto tú škodu zaplatí.

Stefan2005
28.02.10, 20:01
Aj my dávame stravné lístky po uplynutí mesiaca z dôvodu jednoduchšej evidencie...

nemyslím si, že evidencia pri vydávaní stravných lístkov "predom" by bola zložitejšia...


...ak sme dali lístky na začiatku mesiaca novému zamestnancovi...

ani takáto forma diskriminácie nie je prípustná


... ten za dva dni neprišiel a lístky sme už nevideli. Potom len odrátať zo zárobku, len neviem, či toľko zarobí a kto tú škodu zaplatí.

ani tento argument nepokladám za zákonný.
Predsa existujú ďalšie možnosti zabezpečenia sa zamestnávateľa proti takýmto prípadom, napr. nikde nie je napísané, že pracovníkovi v skúšobnej dobe treba vydať všetky stravné lístky naraz; okrem toho existujú i ďalšie možnosti ochrany zamestnávateľa - viď ust. § 20 Zákonníka prác...

Všetky spomínané argumenty svedčia podľa môjho názoru o uľahčovaní si práce zamestnávateľa a prenášanie časti jeho povinností na zamestnanca (financovať si stravovanie v prvom mesiaci z vlastných peňazí).
Som presvedčený, že by pred serioznou kontrolu ani neobstáli .

Zita5
28.02.10, 20:15
a co v pripade nastupu noveho zamestnanca? Listky by mali byt poskytovane na dany mesiac dopredu, ale skusenosti mam take, ze stravne listky sa poskytuju v podstate spatne podla poctu odpracovanych dni. je teda mozne, ze napr. listky za februar 2010 budu zamestnancovi odovzdane 1. 3?

Stravné lístky máte dostať vopred , nie pozadu .Nemám teraz po ruke Usmernenie z DRSR , kde sa tiež hovorí o tom , že stravné lístky je potrebné dávať vopred a nie pozadu .Ale to je skôr pre účtovné jednotky, kde ani daňový úrad neuznáva spätné zakúpenie stravných lístkov .
Predsa napríklad v utorok , nemôžete dostať stravný lístok na pondelok .
Je vecou zamestnávateľa , akú evidenciu na to zvolí .Ak na mesiac február napríklad máte nárok na 18 stravných lístkov tak zamestnávateľ by ich mal dať vopred , ak v danom mesiaci neodpracujete toľko pracovných dní , na koľko ste stravné lístky dostali , tak sa to vyrovná v nasledujúcom mesiaci , kedy dostanete nižší počet stravných lístkov a tak to pokračuje ďalej .

Rozalka
28.02.10, 20:22
Aj my dávame stravné lístky po uplynutí mesiaca z dôvodu
jednoduchšej evidencie, lebo rovno odrátame dovolenky
a PN a dáme taký počet lístkov, ktorý každému patrí a
okrem toho ak sme dali lístky na začiatku mesiaca novému
zamestnancovi, ten za dva dni neprišiel a lístky sme už
nevideli. Potom len odrátať zo zárobku, len neviem, či toľko zarobí a kto tú škodu zaplatí.

Nič nebráni tomu, aby si nový zamestnanec na prvý mesiac zakúpil lístky v pokladni v hotovosti.

skvrnka
01.03.10, 19:30
Keď jeden človek robí vo firme všetky ekonomické práce i neekonomické práce, hľadá len možnosť zjednodušenia práce
(niekto to nazve možno ulahčovanie a možno aj lenivosťˇ),
ale určite z našej strany nechceme diskriminovať zamestnancov,
lebo v konečnom dôsledku ich dostanú. Diskriminácia zamestnancov má myslím iné prejavy, ktoré tu nechcem rozpisovať.Záver len ten, že na zasadnutí zamestnancov bol tento postup odsúhlasený a urobený písomný zápis.
Aj tak za doterajšie názory ďakujem.

jeny9999
03.03.10, 11:56
Tak ako to v skutocnosti je?
Je niekde v zakone, ze ak budeme stravne davat zamestnancom za uz odrobeny mesiac, tak je to protipravne? moze mat z toho firma problemy?
z vlastnej skusenosti viem, ze je to ten lepsi sposob.V minulosti sme davali stravne vzdy na mesiac vopred a ked zamestnanec ukoncil pracovny pomer, tak nam listky nikdy nevratil. A nemohli sme ich uz ani stiahnut zo mzdy, lebo bola prilis nizka.
Moze mi to kontrola vytknut neskor? ked im budem davat listky za stary mesiac?

atka4
05.03.10, 13:46
Tak ako to v skutocnosti je?
Je niekde v zakone, ze ak budeme stravne davat zamestnancom za uz odrobeny mesiac, tak je to protipravne? moze mat z toho firma problemy?
z vlastnej skusenosti viem, ze je to ten lepsi sposob.V minulosti sme davali stravne vzdy na mesiac vopred a ked zamestnanec ukoncil pracovny pomer, tak nam listky nikdy nevratil. A nemohli sme ich uz ani stiahnut zo mzdy, lebo bola prilis nizka.
Moze mi to kontrola vytknut neskor? ked im budem davat listky za stary mesiac?

Priložil to iný poraďák, mám to len uložené:

Pripájam dnešné vyjadrenie DRSR na otázku, z ktorého vyplýva že stravné lístky poskytnuté zamestnancom spätne nie sú daňovým nákladom firmy.
Nevyjadrili sa k tomu, či sú oslobodené od dane z príjmu u zamestnanca.

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Výdavky na stravovanie zamestnancov sú daňovým výdavkom u zamestnávateľa podľa ustanovenia § 2 písm. c/ bod 4 zákona o dani z príjmov č. 595/2003 (http://www.porada.sk/t6023-zakon-o-dani-z-prijmov-uplne-znenie.html) Z. z. v znení neskorších predpisov, to znamená, že musia byť splnené podmienky podľa osobitného predpisu, ktorým je Zákonník práce (http://www.porada.sk/t16148-zakonnik-prace.html). Vo Vašom prípade tieto podmienky splnené neboli, preto dodatočne nakúpené stravné lístky pre zamestnancov nebudú daňovým výdavkom na strane firmy.

------
Váš dopyt:

Dobrý deň,
chcem Vás poprosiť o odpoveď na nasledovný dopyt.

Právnická osoba /s.r.o./ zabezpečuje stravovanie zamestnancov prostredníctvom stravných lístkov /Vaša stravovacia/. Za určité obdobie roka, počas ktorého zamestnanci vykonávali prácu a mali podľa Zákonníka práce na poskytnutie stravy nárok, tieto poukážky poskytnuté neboli, ani im nebola zabezpečená strava iným spôsobom.

Je možné stravovacie poukážky zakúpiť a poskytnúť zamestnancom za toto obdobie spätne? Bude takýto náklad považovaný za daňovo uznateľný na strane firmy? Bude hodnota takto spätne poskytnutej stravy oslobodená od dane z príjmu na strane zamestnanca?