PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : ČO JE POTREBNÉ NA OTVORENIE PREVÁDZKY BARU



ASO25
10.04.10, 20:16
POTREBUJEM PORADIŤ-OTVORIŤ CHCEM BAR V PREŠOVE,NO MAM UŽ VYHLIADNUTÝ PRIESTOR A BUDEM MAŤ AJ ZMLUVU S prenajímateľom JE TO BÝVALA PREVÁDZKA BARU TAKŽE MI TREBA POVOLENIE HYGIENY AKO ALEBO AKÉ TLAČIVO MI TREBA?POTOM MI TREBA PREVÁDZKOVÝ PORIADOK AKO MA VYZERAŤ?AKO MAM ZADAŤ NA MESTSKY ÚRAD ŽIADOSŤ O OTVÁRACIE HODINY?ŽIVNOSŤ SOM ROZŠÍRIL NA BAROVÚ ČINNOSŤ ALE AŽ O 2TYŽDNE MI VYDAJU ŽIVNOSŤ NO PLATNOSŤ MAM OD PODANIA ROZŠÍRENIA ŽIVNOSTI.A NA COLNICU AKÉ TLAČIVO V AKOM ZNENÍ MAM PODAŤ??KÚPIŤ TREBA AJ REGISTRAČKU KTORÚ NAHLÁSIM NA DAŇ.ÚRADE ALE AKÁ JE DOBRA DAJÚ SA ZADÁVAŤ NA POKLADNICI AJ ZĽAVY? VOPRED ĎAKUJEM:rolleyes:

tetrisss
11.04.10, 09:34
Musis mat zivnost, priestor, akonahle otvaras prevadzku na ineho majitela, musis znova ziadat aj hygienu, na mestsky urad predkladas otvaracie hodiny, prevadzkovy poriadok stiahnes bud tu, alebo maju ho niekde aj hygienici, kupis pokladnu, tu musis zaregistrovat na danovom urade, reklamacny poriadok. Inak tu je na tuto temu tolko prispevkov, ze az.:)

ASO25
14.04.10, 11:35
Musis mat zivnost, priestor, akonahle otvaras prevadzku na ineho majitela, musis znova ziadat aj hygienu, na mestsky urad predkladas otvaracie hodiny, prevadzkovy poriadok stiahnes bud tu, alebo maju ho niekde aj hygienici, kupis pokladnu, tu musis zaregistrovat na danovom urade, reklamacny poriadok. Inak tu je na tuto temu tolko prispevkov, ze az.:)



NO AK MI VIETE PORADIŤ DAJTE MI LINK KDE STIAHNEM TEN PREVAADZKOVY PORIADOK.PLS......JE TO SURNE DAKUJEM

Timka1
14.04.10, 11:40
Ak chcete ohlásiť prevádzkový čas na mestskom/miestnom úrade, je to tiež na formulári. K tomu ale budete potrebovať kópiu živnostenského. Nájomnú zmluvu alebo iný vzťah k nehnuteľnosti neskúmajú. Nezabudnite rovno sa prihlásiť aj na poplatky za odvoz odpadu - vybavíte jednou cestou a nezabudnúť ani na požiarnikov. Musí byť urobená požiarna obhliadka priestorov.

Registračnú pokladňu treba nahlásiť na Daňový úrad, keďže do pokladničnej knihy mi musí DU dať pečiatku a prideliť číslo DKP.


Totálne minimum na hygienu je:

- Pitná voda pre zamestnancov (zmluva z vodární, alebo z minerálok)
- Žumpa (buď stočné, alebo zmluva s certifikovaným čerpačom)
- WC pre zamestnancov (ale ty budeš potrebovať aj pre klientov)
- Ak ich je viac tak extra ženy a extra muži
- Šatňa pre zamestnancov (ak ich je viac detto ako WC)
- Skrinky musia byť uzamykateľné (alebo celá miestnosť so skrinkami)
- Umývadlo


Pred otvorením treba podať žiadosť o schválenie prevádzky na regionálny úrad verejného zdravotníctva (hygiena). Zákon, podľa ktorého sa vydáva rozhodnutie o ne/schválení je č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. K žiadosti je potrebné doložiť 16,5 EUR kolok, kópiu živnostenského listu, nájomnú zmluvu alebo výpis z katastra nehnuteľností. Nezabudnúť pripojiť telefonický kontakt, aby sa vám mohli nahlásiť na obhliadku.
Počas obhliadky (cielený štátny dozor) príde pracovník, ktorý prezerá hlavne :
- veľkosť prevádzky
- šatne
- hygienické vybavenie
- tepelná, svetelná, ventilačná pohoda
- napojenie na inžinierske siete
- počet pracovníkov
- osvetlenie prirodzeným svetlom, vetranie,
- steny nie sú plesnivé, či nie sú v priestore umiestnené stroje čo potrebujú lepšie vetranie (napr. kopírka, kde vzniká ozón pri kopírovaní

Do zápisnice sa zapisuje rozsah poskytovaných služieb.
Majú 30 dní na kontrolu priestorov odo dňa, kedy im bola zaslaná žiadosť. Rozhodnutie vydávajú v rovnakom časovom limite.

V prevádzke musia byť uvedené: otváracie hodiny, meno zodpovednej osoby, tel. číslo, presná adresa, IČO, sídlo firmy a presný názov. Predavačka musí mať označenie a pracovnú zmluvu alebo dohodu. Ďalej musí mať ŽL, pečiatku, knihu pokladnice, paragóny, vyvesený prevádzkový poriadok a reklamačný poriadok.

Timka1
14.04.10, 11:46
daj si do vyhľadávača prevádzkový poriadok a ti nájde neúrekom

http://www.porada.sk/t62322-prevadzkovy-poriadok.html

ASO25
14.04.10, 12:35
Ak chcete ohlásiť prevádzkový čas na mestskom/miestnom úrade, je to tiež na formulári. K tomu ale budete potrebovať kópiu živnostenského. Nájomnú zmluvu alebo iný vzťah k nehnuteľnosti neskúmajú. Nezabudnite rovno sa prihlásiť aj na poplatky za odvoz odpadu - vybavíte jednou cestou a nezabudnúť ani na požiarnikov. Musí byť urobená požiarna obhliadka priestorov.

Registračnú pokladňu treba nahlásiť na Daňový úrad, keďže do pokladničnej knihy mi musí DU dať pečiatku a prideliť číslo DKP.


Totálne minimum na hygienu je:

- Pitná voda pre zamestnancov (zmluva z vodární, alebo z minerálok)
- Žumpa (buď stočné, alebo zmluva s certifikovaným čerpačom)
- WC pre zamestnancov (ale ty budeš potrebovať aj pre klientov)
- Ak ich je viac tak extra ženy a extra muži
- Šatňa pre zamestnancov (ak ich je viac detto ako WC)
- Skrinky musia byť uzamykateľné (alebo celá miestnosť so skrinkami)
- Umývadlo


Pred otvorením treba podať žiadosť o schválenie prevádzky na regionálny úrad verejného zdravotníctva (hygiena). Zákon, podľa ktorého sa vydáva rozhodnutie o ne/schválení je č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. K žiadosti je potrebné doložiť 16,5 EUR kolok, kópiu živnostenského listu, nájomnú zmluvu alebo výpis z katastra nehnuteľností. Nezabudnúť pripojiť telefonický kontakt, aby sa vám mohli nahlásiť na obhliadku.
Počas obhliadky (cielený štátny dozor) príde pracovník, ktorý prezerá hlavne :
- veľkosť prevádzky
- šatne
- hygienické vybavenie
- tepelná, svetelná, ventilačná pohoda
- napojenie na inžinierske siete
- počet pracovníkov
- osvetlenie prirodzeným svetlom, vetranie,
- steny nie sú plesnivé, či nie sú v priestore umiestnené stroje čo potrebujú lepšie vetranie (napr. kopírka, kde vzniká ozón pri kopírovaní

Do zápisnice sa zapisuje rozsah poskytovaných služieb.
Majú 30 dní na kontrolu priestorov odo dňa, kedy im bola zaslaná žiadosť. Rozhodnutie vydávajú v rovnakom časovom limite.

V prevádzke musia byť uvedené: otváracie hodiny, meno zodpovednej osoby, tel. číslo, presná adresa, IČO, sídlo firmy a presný názov. Predavačka musí mať označenie a pracovnú zmluvu alebo dohodu. Ďalej musí mať ŽL, pečiatku, knihu pokladnice, paragóny, vyvesený prevádzkový poriadok a reklamačný poriadok.



ĎAKUJEM KRASNE

ASO25
14.04.10, 12:37
[QUOTE=Timka1;1372108]daj si do vyhľadávača prevádzkový poriadok a ti nájde neúrekom


NO SOM HLADAL ALE NEJAKO MI TO NEJDE NEVIEM KTORY ALE AK VIETE POSLITE MI

adam
14.04.10, 19:52
http://www.porada.sk/downloads.php?do=file&id=723
Reklamačný poriadok

Danielle369
14.04.10, 20:19
[QUOTE=Timka1;1372108]daj si do vyhľadávača prevádzkový poriadok a ti nájde neúrekom


NO SOM HLADAL ALE NEJAKO MI TO NEJDE NEVIEM KTORY ALE AK VIETE POSLITE MI


http://www.porada.sk/t62322-prevadzkovy-poriadok.html

jozopo25
14.04.10, 21:33
K žiadosti na hygienu resp. pri obhliadke budes musiet predložiť zdravotný prevkaz a doklad o odbornej sposobilosti: ta sa nadobuda dvojakým spôsobom buď dokladom o absolvovaní príslušného odborného vzdelania (vyučný list, maturita atď.)
alebo podaš dalšiu žiadosť o preskúšanie odbornej spôsobilosti a o vydanie osvedčenia o odbornej spôsobilosti na výkon epidemiologicky závažných činností. Ktomu sa prikladaju ďalšie dva kolky 16,50 a 6,50 €

jozopo25
14.04.10, 21:42
Ešte k tomu vzdelaniu, ale to ti nalepšie povedia na príslušnom regionalnom úrade verejného zdravotníctva (hygiene)
ZOZNAM
VZDELÁVACÍCH INŠTITÚCIÍ, KTORÝCH DIPLOM ALEBO VYSVEDČENIE
PREUKAZUJE ODBORNÚ SPÔSOBILOSŤ NA VYKONÁVANIE
EPIDEMIOLOGICKY ZÁVAŽNÝCH ČINNOSTÍ
1. lekárska fakulta,
2. farmaceutická fakulta,
3. fakulta verejného zdravotníctva, fakulta ošetrovateľstva a sociálnej práce,
4. prírodovedecká fakulta v odbore biológia a chémia,
5. veterinárna fakulta,
6. fakulta chemickej a potravinárskej technológie,
7. stavebná fakulta v odbore vodné hospodárstvo a vodné stavby,
8. fakulta so zameraním na prácu v potravinárstve,
9. stredná zdravotnícka škola,
10. stredná hotelová škola,
11. stredná škola alebo odborné učilište zamerané na prácu v potravinárstve a na prácu vo farmaceutickej výrobe,
12. stredná priemyselná škola stavebná v študijnom odbore vodohospodárske stavby,
13. stredné odborné učilište vodohospodárske,
14. stredná škola alebo odborné učilište v odboroch starostlivosti o ľudské telo,
15. vzdelávacie zariadenie uskutočňujúce rekvalifikačný akreditovaný kurz v odbore kuchár, čašník a v odboroch
starostlivosti o ľudské telo, ktorému akreditáciu vydalo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky,
16. stredná veterinárna škola.

ASO25
15.04.10, 08:28
K žiadosti na hygienu resp. pri obhliadke budes musiet predložiť zdravotný prevkaz a doklad o odbornej sposobilosti: ta sa nadobuda dvojakým spôsobom buď dokladom o absolvovaní príslušného odborného vzdelania (vyučný list, maturita atď.)
alebo podaš dalšiu žiadosť o preskúšanie odbornej spôsobilosti a o vydanie osvedčenia o odbornej spôsobilosti na výkon epidemiologicky závažných činností. Ktomu sa prikladaju ďalšie dva kolky 16,50 a 6,50 €

doklad o odbornej sposobilostiNACO ?SAK NA BAR JE VOLNA ZIVOST JA JEDLA NEPODAVAM ANI NEBUDEM?

jozopo25
15.04.10, 08:44
Zdravicko.
Bez ohľadu na to či budeš pripravovať stravu alebo len predávať originálne balený potravinársky tovar (predpokladám v tvojom prípade alko, nealko a orig. balené cukrovinky, slané výrobky,...) MUSÍŠ mať podľa platnej legislatívy na úseku verjného zdravotníctva odbornú sposobilosť na výkon epidemiologicky závažných činnosti v zmysle zakona 355/2007. Pozri §15, ods. 2 bod c). To ako ju získaš som Ti napísal v predošlom príspevku.

akina
15.04.10, 08:46
doklad o odbornej sposobilostiNACO ?SAK NA BAR JE VOLNA ZIVOST JA JEDLA NEPODAVAM ANI NEBUDEM?
Potrebuješ odbornú spôsobilosť z tzv.hygienického minima, nezáleží na tom, či budeš alebo nebudeš podávať jedlá, je to zákonná podmienka pri začatí tvojej konkrétnej činnosti v prevádzkarni.

ASO25
15.04.10, 08:56
TO ZNAMENA AK BUDEMMAT ZDRAVOTNY PREUKAZ TO JE HYGIENICKE MINIMUM?

jozopo25
15.04.10, 09:09
Nie.
Zdravotná sposobilosť sa preukazuje zdravotným prevkazom (to že niesi nosičom nejakého prenosného ochorenia) a odborná spôsobilosť osvedčením na vykon epid. zavažnej činnosti (hyg. minimum) alebo dokladom o dosiahnutom vzdelaní.

jozopo25
15.04.10, 09:14
Zdravotnú a odbornú sposobilosť museli splnať aj predavačky v novinových stánkoch kde sa predavali ,,dve dobošky a dva džusi"

ASO25
15.04.10, 09:21
no a ako to ziskam?

akina
15.04.10, 13:14
no a ako to ziskam?
Doklad vydáva príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva po absolvovaní školenia ( školenia prebiehajú cez Akadémiu vzdelávania alebo pobočku Červeného kríža ).

ASO25
15.04.10, 16:27
no teraz som volal zo znamim co ma bar a 2kaviarne a mi povedal ze netreba an tiez nema a netreba to volal aj na RUVZ v kosiciach

akina
15.04.10, 20:31
Ak má príslušné vzdelanie v odbore tak nepotrebuje tzv. hygienické minimum.

jojom
15.04.10, 21:08
no teraz som volal zo znamim co ma bar a 2kaviarne a mi povedal ze netreba an tiez nema a netreba to volal aj na RUVZ v kosiciach
Koho uviedol v prevádzkovom poriadku ako odborne spôsobilú osobu?

Majiteľ takéhoto zariadenie nemusí mať odbornú spôsobilosť, ALE musí zamestnávať odborne spôsobilú osobu v prevádzke. Táto osoba získala spôsobilosť buď vzdelaním a tým pádom ju má natrvalo, alebo urobila skúšky na regionálnom urade verejného zdravotníctva a tie platia 5 rokov a musia sa obnovovať. Musí primerane spĺňať podmieny zákona 126/2006 o odbornej psôsobilosti ( myslím že je ale niečo novelizované keď zistím prilepím). Predvčerom som pomáhla kamarátovi z prev. poriadkom hostinca a musel tam uviesť odborne spôsobilú osobu. A to tam bude len čapovať nápoje a sáčkové čipsy oriešky ( take drobnosti) a nič viac.

ASO25
16.04.10, 13:40
no ja chcem tam zamestnat len na dohodu lebo nechcem vela platit odvodou tak ako tto mam poriesit ak zadam osobu ktora ma vzdelanie do zivnosti tak musi pracovat umna?

akina
16.04.10, 13:55
no ja chcem tam zamestnat len na dohodu lebo nechcem vela platit odvodou tak ako tto mam poriesit ak zadam osobu ktora ma vzdelanie do zivnosti tak musi pracovat umna?
Je potrebné ujasniť si, či ide o živnosť voľnú alebo remeselnú živnosť. Ak ide o voľnú živnosť, zodpovedného zástupcu neustanovuješ, nie je uvedený na ŽL, ale pri výkone činnosti všetci zamestnanci musia mať skúšku z tzv. hygienického minima, pokiaľ nie sú vzdelaní v obore.
U remeselnej živnosti ustanovuješ zodp.zástupcu, uvádza sa na ŽL, musí byť pri začatí činnosti v pracovnom pomere, ZZ nepotrebuje hygienické minimum, lebo spľňa odbornú spôsobilosť, všetci ostatní zamestnanci ale musia mať skúšku z hyg.minima, pokiaľ nie sú vzdelaní v obore / toto platí rovnako ako u voľnej živnosti /.

ASO25
16.04.10, 14:39
Ahoj AKINA:)
No ide o volnu živnosť tak to je aj na urade 22,2 v zozname ale ak ja to chcem otvoriť a nemať zamestnancou že tam chcem ja robiť vosvojom tak mi treba ako zadat do prevadzkoveho poriadku??? potom mozno niekoho vezmem na dohodu co je potrebne na otvorenie dodať hygiene?dakujem ti krasne zatial

tetrisss
16.04.10, 17:50
Najlepsie je ist na hygienu, aj tak ti musia pozriet priestory a oni ti najlepsie povedia, co ti treba.

akina
16.04.10, 17:51
Ak je to voľná živnosť, nepotrebuješ zodpovedného zástupcu. Ty sám ak nemáš vzdelanie v odbore / vyučený kuchár-čašník, alebo stredná hotel.škola, príp.iná škola s potrav.zameraním / musíš si urobiť hygienické minimum. Zamestnancov možeš mať, koľko uznáš za vhodné, či na prac.zmluvu, či na dohodu. Aj oni ale musia mať hyg.minimum, ak nie sú vyučení v odbore, aj zdravotný preukaz. Čo je potrebné dodať hygienikom do prev.poriadku neviem naisto, ale určite pri vydaní súhlasného rozhodnutia ku prevádzkarni, budú hygienici kontrolovať, koľko budeš mať zamestnancov a či spĺňajú odbornú sposobilosť, teda či sú vzdelní v odbore alebo majú hygienické minimum.
K vydaniu súhlasného rozhodnutia na hygiene - RÚVZ k prevádzkarni doložíš kópiu ŽL, nájomnú zmluvu k priestorom, ak si vlastník, tak list vlastníctva a kolok / 16,50 eur /.

jojom
16.04.10, 20:56
No ide o volnu živnosť tak to je aj na urade 22,2 v zozname ale ak ja to chcem otvoriť a nemať zamestnancou že tam chcem ja robiť vosvojom tak mi treba ako zadat do prevadzkoveho poriadku??? potom mozno niekoho vezmem na dohodu co je potrebne na otvorenie dodať hygiene?dakujem ti krasne zatial.

Súhlasím z Akina. Do prevádzkového poriadku ako zodpovednú osobu môžeš uviesť aj seba, keď budeš mať odbornú spôsobilosť ( hyg. minimum ). Ale keďže platí len na 5 rokov treb to mať na rozume a každých 5 rokov ísť znovu na skúšky, tak isto aj zamestnaci.
Možem sa mýliť ale malo by to byť tak.

ASO25
16.04.10, 21:04
no ten moj kamarat c ma 3 podniki je vyuceni automechanik tak ako potom ze prevadzkuje bary a ma ludi na dohodu??a hygiena neziadala odneho nic co sa tika minima

Zita5
16.04.10, 21:46
no ten moj kamarat c ma 3 podniki je vyuceni automechanik tak ako potom ze prevadzkuje bary a ma ludi na dohodu??a hygiena neziadala odneho nic co sa tika minima

Netreba poukazovať na to čo má , alebo nemá kamarát .
Skôr sa treba pričiniť o to , aby ja som mal všetko v poriadku v súlade so zákonmi , aby sa niečo nezanedbalo , čo v budúcnosti môže človek ľutovať .

jozopo25
16.04.10, 22:28
Súhlasím je to tak, sucasnosti sa osvedcenia vydávaju na 5 rokov. A co sa tyka zakona je to 355/2007 § 15 a 16 - nahradil (126/2006) . Ale to vsetko som mu uz písal na ss. Čo sa tyka prevádzkových poriadkov sú na strankach RUVZ. napr. LM, MT, ZA, TR.

jojom
18.04.10, 15:07
Súhlasím je to tak, sucasnosti sa osvedcenia vydávaju na 5 rokov. A co sa tyka zakona je to 355/2007 § 15 a 16 - nahradil (126/2006) . Ale to vsetko som mu uz písal na ss. Čo sa tyka prevádzkových poriadkov sú na strankach RUVZ. napr. LM, MT, ZA, TR.

Aj BB majú. Dokona po poslednej nedávnej skúsenosti, ich vypracovali všeobecne a chcú aby sme si stiahli ich a upravili. Ono to má asi dôvod ( vedia kde čo hladať, a nič sa nezabudlo ) a je to dobre. Len sanitačný poriadok ako prílohu, si musíme urobiť sami, podla svojej prevádzky.

ASO25
19.04.10, 15:02
TAK AKO JE TO?MAM ŽIVNOSŤ AJ PRIESTOR,AKE TLAČIVO NA COLNICU TREBA A AJ NA HYGIENU BUDE TO V PREŠOVE TAK MI PORADTE PROSIM

ASO25
20.04.10, 23:35
PORADTE MI AKO NAPISAT TLACIVO NA COLNICU AJ HYGIENU PRE BAR BEZ PODAVANIA JEDAL NEVYVARAJUCE ZARIADENIE

matinav
16.06.10, 12:16
Dobrý deň.Aj ja by som mala otázočku.Od 01.07.2010 mám otvoriť malú krčmu.Nemám však ešte nájomnú zmluvu a kôli tomu nemôžem ešte podať prevádzkový poriadok na hygienu.Ak mi nestihne hygiena prevádzku schváliť, nemôžem ju ani otvoriť? mám na to dva týždne a neviem či to stihnem.Tá krčma je sprevádzkovaná a funkčná už dávno a majiteľ chce mať tú krčmu aj otvorenú do konca mesiaca tak neviem či môžem majiteľa požiadať o skoršie ukončenie jeho prevádzky aby som si tam mohla dať všetko do poriadku.Keď to má v názve bistro tak to mám zaradiť aj v PP na hygienu ako bistro alebo to môžem dať ako club alebo bar? ďakujem za odpovede.

Danielle369
16.06.10, 12:33
Pokial ti hygiena neschváli tak nemôžeš otvoriť. Ale posúr to tak že ich tam dovezieš a odvezieš naspäť.Aj tak sa to robí.

Samozrejme popros bývalého majitela nech ti vyprázdni priestory.
Aký názov prevádzky si ustanovíš tak taký všade aj píšeš do žiadostí o otvorenie.