Dom Michael
03.09.10,14:22
Práve ma niekto odhovoril od terranovy, ze zachytava prah a pavucinu. Neviete mi poradit aku silokonovu omietku na isover?
220870
03.09.10,16:11
Terranova je jedna z top fasádnych omietok.Terranova ,Edison,Baumit,JUB.
marleau
03.09.10,17:12
Caparol
Oliwa
03.09.10,19:20
Terranova je jedna z top fasádnych omietok.Terranova ,Edison,Baumit,JUB.
My sme pred dvoma týždňami konečne obliekli náš "domček s komínikom" do Terranovy. Neviem, kto Ti radil, ale na základe nášho niekoľkoročného "prieskumu" - kým sme na tie "šaty" našetrili, som ako laik zistila nasledovné /manžel to vedel hneď/:

1. zachytávanie prachu nezávisí od názvu výrobcu, ale od štruktúry omietky - či si dáš škrabanú /ryhovanú/, alebo ťahanú či točenú, resp. od veľkosti zrna - č.1, 1,5, 2 /nech mi odborníci - napr. taký 220870 - prepáčia, ak som sa nevyjadrila správne, ale ja ním nie som.../

2. výrobcovia majú vzorkovníky rozdelené spravidla do 4 farebných škál:
jar - všetky odtiene zelenej farby
leto - žltá a oranžová /teplé farby/
jeseň- červená až hnedá /nedoporučuje sa, lebo priťahuje slnko a jeho pôsobením sa dom prehrieva/
zima - modrá až fialová /studené farby/

3. stačí, ak sa rozhliadneš okolo seba - po rokoch nájdeš pavučiny či pavučinky na všetkých domoch nezávisle od farby, ale pravdou je, že žltá priťahuje hmyz najviac, nakoľko si ho mýli s kvetmi a peľom... :confused:

4. nekvalitná farba časom stratí pigmentáciu - vyšedivie - napr. naši susedia mali pred cca 5 rokmi bledomodrý dom, dnes je takmer biely... :eek:

5. mať na pamäti, že "každá líška svoj chvost chváli" - takže každý výrobca či predajca Ti bude ospevovať samozrejme svoj produkt

6. pozrieť si rozmerovo čo najväčší vzorkovník, ktorý majú k dispozícii - aj tak sa ešte môžeš seknúť... Iná je totiž počítačová simulácia, iný vejárovitý papierový vzorkovník, iný panelový vo fasádnom štúdiu a iné je, keď vidíš celý dom.