anka85
20.09.10,17:32
ahojte, nevedeli by ste mi poradiť, či stavať s robotníkmi a stavebným dozorom alebo so stavebnou firmou?známy mi vie zohnať prvú alternatívu, ale po prečítaní príspevkov no neviem, ale zas ani firmy nie su idealne...nechcem minúť veĺa peńayí na niečo, na čo nemusím...alebo ak mate, odporučte dobrých stavbárov a murárov...v Bratislave teda okolie aj...som obyčajný laik vo všetkom takže každá rada a pomoc sa mi ráta..vopred ďakujem:)
anka85
20.09.10,15:46
a ešte, ak by ste vedeli, koľko stojí približne 10x12 bungalov hrubá stavba - materiál (nejaká bežná klasika) aspoň cca...Ď
ciners
20.09.10,16:36
Ako uplny laik by som asi voli firmu, no normalne osobne by som sa pytal ludi, co mi odporucia. Ako laik by som si dal urobit rozpocet na dom, aby ma svojimi "dobrymi" napadmi firma neokradala. Toho,co vam kreslil plany by som poziadal o autorsky dozor, vsetky konstrukcie by som s nim konzultoval, hladal financne a technicky vhodne alternativy a tak ako by to bolo na papieri by to aj muselo stat. Ak by mala firma nejaky vylepsovak, konzultoval by som ho, lebo neviete, ci je to vylepsovak alebo klamstva. Nechcem vas nejako znechucovat, no v stavebnictve je spekulantov mraky. A to by som si dal aj do zmluvy, ze to co rozhodnete vy a autor domu sa smie menit len po konzultacii. Lebo oni maju vo zvyku, ze pridete na stavbu a miesto betonoveho stropu je uz hotovy dreveny a este cakaju pochvalu za to, ze usetrili. To, ze potom roztiahne dom a zaplatite X posudkov a prerabku ich nejako nenapadlo. A este rada: vsetko na tom dome, co tam niekto navrhol na nieco je...ked zacnu vyhutovat, ze je to zbytocne, tak urcite je to podstatna vec, to je zakon schvalnosti.
Takze zhrniem: skor firma, ale pytat sa osobne ludi,co odporucia, nie na internete a autorsky dozor.
Asi si kladiete otazku,preco nie robotnici a dozor...to si potom musite manazovat sami,tak zalezi,ci mate na to cas a chut
pivko
20.09.10,17:19