Stavros7235
10.12.10,11:57
Zdravim poradakov

Mam uz dost zakaznikov ktory si proste objednaju a neprevezmu tovar a nadrzovku Vam potom este nedvihaju telefon. Ak by bol zaujem minimalne niekolkych desiatok eshopov navrhujme spustenie tkz. Blacklistu zakaznikov, ku ktoremu by mal kazdy jeden eshop prevadzkovatel pristup a nasledne by tam doplnal s odovodnenim aj svojich "vzornych" zakaznikov. Vsetko samozrejem po konzultacii u pravnika. Neviem ako je to so zakonom o osobnych udajov, ale myslim ze keby sme si to doosetrili v obchodnych podmienkach (akoze zaroven s odoslanim objednavky suhlasi so vseobec. obch. podm. v ktorych sa bude uvadzat, ze ak si neprevezme tovar tak ho tam mozeme zverejnit) tak ak by sa to dalo takto osetrit bolo by to OK. LEBO toto co si dovoluju niektory zakaznici je uz vrchol.
Chobot
10.12.10,12:02
Zdravim poradakov

Mam uz dost zakaznikov ktory si proste objednaju a neprevezmu tovar a nadrzovku Vam potom este nedvihaju telefon. Ak by bol zaujem minimalne niekolkych desiatok eshopov navrhujme spustenie tkz. Blacklistu zakaznikov, ku ktoremu by mal kazdy jeden eshop prevadzkovatel pristup a nasledne by tam doplnal s odovodnenim aj svojich "vzornych" zakaznikov. Vsetko samozrejem po konzultacii u pravnika. Neviem ako je to so zakonom o osobnych udajov, ale myslim ze keby sme si to doosetrili v obchodnych podmienkach (akoze zaroven s odoslanim objednavky suhlasi so vseobec. obch. podm. v ktorych sa bude uvadzat, ze ak si neprevezme tovar tak ho tam mozeme zverejnit) tak ak by sa to dalo takto osetrit bolo by to OK. LEBO toto co si dovoluju niektory zakaznici je uz vrchol.


Myšlienka možno dobrá, ale máš smolu...

Zákon je na strane spotrebiteľa. Zo zákona má právo vrátiť tovar do 7 dní od prevzatia, teda ani ho nemusí prevziať. Je to riziko podnikania.

A keby si ho dal na nejaký zoznam len preto, že využil svoje zákonné právo na niečo, tak rýchlo narazíš na tvrdý odpor.
misomiso
10.12.10,12:12
Chobot, som toho nazoru, ze v tomto sa mylis. Zakon hovori o vrateni tovaru, nie o neprevazti zasielky. Myslim ze aj sud by to uznal. Cela ta filozofia zakona je postavena tak, ze treba chtanit zakaznika, ktory si nema moznost cez net dostatocne "obzriet" a "fyzicky ohmatat" vyrobok. Napriklad na zaklade fotky si nemusis spravit realny dojem o velkosti, ani o pouzitych materialoch.

Filozofia zakona je tada taka, dat zakaznikovi moznost pozriet sa na tovar rovnako, ako by to urobil v obchode a nasledne mu dat este poslednu moznost tovar odmietnut (kupu anulovat). Toto ale nie je pripad neprevzatia zasielky. Onjednanim a neprevzatim zasielky zakaznik sposobuje priamu skodu obchodnikovi bez toho, aby sam vyuzil svoje pravo prezriet si vyrobok.
Stavros7235
10.12.10,13:54
Nikto Vás nenúti v eshope nakupovať, len sa zamyslite kolko by ste platili za LCD TV, parfemy, elektro, a milion dalších vecí keby si tu na slovensku rozdeli napriklad trh s elektronikou 3 velke obchodne siete...eshopom vdacite za to ze su ceny take ake su...isteze je to aj zvysenym dopytom po novych technologiach ale aj eshopy tu zohravaju velmi podstatnu rolu...a ešte: kartou platit mozete aj v nasich eshopoch, a to vaše: že rychlo zarobit bez roboty...vidieť že nemáte ani šajnu o čom eshop je..pretože eshop je o veľmi veľa robote, takže ked neviem o čom hovorim radšej som ticho... a mimochodom toto je téma určená skôr pre majitelov eshopu...nie na všeobec. diskusiu...vďaka...
Stavros7235
10.12.10,13:56
A ak to ti "idioti" robia z trucu tak prosím, mi ich z trucu budeme dávať na ten zoznam...lebo oni s tým objednaním tovaru súhlasili....
Stavros7235
10.12.10,13:57
Presne ako piše misomiso, jendalo by sa iba o zakaznikov ktory si tovar neprevezmu a potom ťa uplne ignoruju (telefon, sms, mail). vrátenie do 7 dni od prevzatia to úplne akceptujem...
Dáša_
10.12.10,14:02
no podľa mňa by to sná´d išlo ako neverejný zoznam. Nejaký web, kde by bol prístup iba pre overených ľudí - majiteľov eshopov. Kľudne by mohlo byť členstvo za poplatok, vstup iba po zaplatení.

Lenže, zrovna v prípade parfumov sa tu tuším už pár krat hovorilo o tom, že si to robia tieto eshopy navzájom. Tak potom neviem, či je to pre nich riešenie.
Stavros7235
10.12.10,14:10
Dáša jedným z mojich obchodov je aj parfuméria...nikdy som sa s tým nestretol.....takže možno si to urobili 2-3x ale každý kto to myslí s eshopom vážne nemá čas na to že bude denne objednávať u 10 eshopv podvodné objednávky...a aj ak to tak aj bude tak keď ti ten človek neprevezme tovar tak sa s ním snážiť spojiť telefonicky nie? a keď neberie 1x, 2x, 3x...tak je to jasné...
Stavros7235
10.12.10,14:14
pre Piťko-amater: čo myslíš kolko parfumov predajú tento rok 2 kamenne siete parfumerii a kolko asi 200 eshopov s parfumami na SK ??? jednoznačne pomer je minimalne 50:50 a podla mna je realne 70:30 pre nás...pretože tie 2-3 dni pred vianocami čo ludia kupuju parfemy na poslednu chvilu žiadnu parfumeriu nezachránia...a čo ked ti poviem, že jedna sieť obchod kaemnnych parfumérii na Slovensku prevádzkuje viac ako 50 internetových obchodov pod rôznymi názvamy a na tom tvorí 80% svojho zisku??? hm??? a kamenne predjane si necháva len pre prestíž...
Stavros7235
10.12.10,14:15
Piťko-amater: na toto musim reagovať: ešte raz ,

AKÝ je PODIEL / v %/ e-shopov na celom predaji ????

No čo myslíš aký? keď pomaly každý kamenný obchod (aj malé obchody) a obchodne siete všetky majú obrovské eshopy?

ten podiel je dosť velký...
Stavros7235
10.12.10,14:17
pre Piťko-amater: neboj sa môj ježiško prekročil objednávkový cieľ (cieľ som som si dal urobiť obrat na vianoce 2010) tak tenot ciel som prekročil už 5.12.2010 :-) takže vianoce už u mňa sú...občas neaký primitív čo si neprevezme tovar...ale aj to sa už rieši....
Stavros7235
10.12.10,14:25
Pre Pitko-amater: moc toho na nete nieje ale aspoň niečo:

E-shopy vyhlásili kamenným obchodom tichú vojnu. Rozšírili cenové akcie a začali využívať aj čaro výpredajov. „Internetový obchod zacítil svoju šancu pomerne výrazného rastu. Ťah na tretinové ovládanie nepotravinárskeho sortimentu na trhu je v tomto roku reálny,“ prognózuje Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

Takže teoreticky to už bude okolo 30%....hmm koľko to asi bude za 5 rokov???
jar88
10.12.10,14:35
pre Piťko-amater: neboj sa môj ježiško prekročil objednávkový cieľ (cieľ som som si dal urobiť obrat na vianoce 2010) tak tenot ciel som prekročil už 5.12.2010 :-) takže vianoce už u mňa sú...občas neaký primitív čo si neprevezme tovar...ale aj to sa už rieši....
Tak potom nechápem, prečo nariekaš (...občas neaký primitív čo si neprevezme tovar...) a vyzývaš na nezákonnú činnosť.
-----------------------------------------------------
Poriadne si prečítaj a naštuduj zákony a radšej sa snaž budovať si svoju overenú klientelu. Nebuď nenažranec, nebudeš mať neprevzaté zásielky a nevyzváňaj fúrt, vole.
Stavros7235
10.12.10,14:38
pre jar88: nezákonnú? konkrétne ktorý zákon tým poruším ???
Stavros7235
10.12.10,14:39
a ja nenariekam, len chcem aby niektorý ludia ktorý si objednávaju doradu tovar u 10 obchodv nazar a nepreberú ani jeden...aby sme my boli pred nimi varovaný...ale znvou opakujem toto je téma pre majitelov eshopa a nie pre ludí ktorý tomu vôbec nerozumejú...
Stavros7235
10.12.10,14:42
To pod čiarou som si všimol až teraz takže: ja niesom nenažranec chlapče...a ked nevieš o čom je eshop (a ty to očividne nevieš) tak prosim nereaguj na túto tému...ok? ty si myslíš že príde objednavka, zabališ a o 3 dni skasírujš prachy...tak to si na poriadnom omyle...a ked tak obhajuješ tých "vzorných" zákazníkov asi viem kam ťa mám zaradiť.
Stavros7235
10.12.10,14:43
toto si fakt dorazil a vidieť že si primitív...
toto je fakt sila:
_________________________________
K..*a , také jednoduché nevieš ?

Predsa ÚSTAVU SR.
jar88
10.12.10,14:49
a ja nenariekam, len chcem aby niektorý ludia ktorý si objednávaju doradu tovar u 10 obchodv nazar a nepreberú ani jeden...aby sme my boli pred nimi varovaný...ale znvou opakujem toto je téma pre majitelov eshopa a nie pre ludí ktorý tomu vôbec nerozumejú...
Keby si netáral.
Čo je na tom divné, že si ľudia objednajú jednu vec z desiatich obchodov?
Mne to príde normálne, že prevezmem prvú zásielku, aj keď je o pár percent drahšia a ostatné nechám tak. Čo na tom nechápeš?
Čo máš dlhé vedenie?
-------------------------------------------
Mám istotu, že to mám načas a za primeranú cenu.
Nechápem blbcov, čo čakajú týždne na najlacnejšiu ponuku. (hold aj takí sú)
Stavros7235
10.12.10,14:50
pre Piťko-amater: po prečítaní ďalšieho tvojho príspevku tu na porade som dospel k názoru, že reagovať na Teba je skutočne strata času...tak sa maj...
Stavros7235
10.12.10,14:53
jar88: podla tebe je to normálne že mne spôsobíš škodu minimálne 6 € týmto svojím konaním???? a ešte sa k tomu aj verejne priznáš....ludia ja som žil dlho v zahraničí...a vždy my chýbalo slovensko a slováci...ale ked som tu posledné 2 roky nemôžem to tu vydržať...proste sa z nás stáva národ tupcov...a už v tejto diskusii je pár dôkazom o tom...
Stavros7235
10.12.10,14:55
AK BY SOM MOHOL POPROSIť TOTO JE TÉMA PRE LUDÍ KTORÝ MAJU A PREVÁDZKUJU ESHOP, A KTORÝ O TEJTO PROBLEMATIKE VEDIA...NIE PRE "ZÁKAZNÍKOV"...VĎAKA...
Petra Nová
10.12.10,14:59
Nie som síce e-šopistka, a takých tu nechceš. Ale aj tak som si dovolila do tejto témy napísať, že zostavovanie akéhokoľvek zoznamu zákazníkov, ku ktorému by mal prístup ktokoľvek iný než ty(firma), je absolútne zlý nápad.
Stačí si prečítať:
1) čl. 19 Ústavy SR
2) § 11až 17 Občianskeho zákonníka
3) zákon č. 428/2002 Z.z. v platnom znení o ochrane osobných údajov
marjankaj
10.12.10,15:00
K..*a , také jednoduché nevieš ?

Predsa ÚSTAVU SR.


To je srdcová tema pre jar 88.

Piťko a čítal si ty niekedy ústavu? Veď ani zákony sa ti nechce čítať.:eek:
Dodržovanie ústavy je zabezpečované pomocou zákonov a ústava sa na to odkazuje.
Keď si taký macher tak zacituj z ústavy čo bolo porušené a aké sankcie za to vyplývajú.:cool:
Stavros7235
10.12.10,15:06
Nie som síce e-šopistka, a takých tu nechceš. Ale aj tak som si dovolila do tejto témy napísať, že zostavovanie akéhokoľvek zoznamu zákazníkov, ku ktorému by mal prístup ktokoľvek iný než ty(firma), je absolútne zlý nápad.
Stačí si prečítať:
1) čl. 19 Ústavy SR
2) § 11až 17 Občianskeho zákonníka
3) zákon č. 428/2002 Z.z. v platnom znení o ochrane osobných údajov

__________________________________________________ ___________
Ok ak mi pravnik povie že to nieje možne, vytvoriť taký zoznam a dať prśitup len ludom ktory v tom budú zainteresovaný potom je to pasé...ale ak to možné je tak pre to urobím všetko....lebo drzosť slovákov nepozná konca kraja...takže si to pekne čeknem u advokáta..
Petra Nová
10.12.10,15:11
a ja nenariekam, len chcem aby niektorý ludia ktorý si objednávaju doradu tovar u 10 obchodv nazar a nepreberú ani jeden...aby sme my boli pred nimi varovaný...ale znvou opakujem toto je téma pre majitelov eshopa a nie pre ludí ktorý tomu vôbec nerozumejú...

Presne tak, keby si tak bol urobil hneď, nemusel si mať nervy z viacerých príspevkov. Ale na druhej strane by si si ani nezanadával(neuľavil) na svojich zákazníkov.A aj to niekedy dobre padne. :D;)
marjankaj
10.12.10,15:15
__________________________________________________ ___________
Ok ak mi pravnik povie že to nieje možne, vytvoriť taký zoznam a dať prśitup len ludom ktory v tom budú zainteresovaný potom je to pasé...ale ak to možné je tak pre to urobím všetko....lebo drzosť slovákov nepozná konca kraja...takže si to pekne čeknem u advokáta..

Tak potom načo diskutuješ tu. Dožaduješ sa majiteľov e-shopov. To ťažko budú právnici.
Druhá možnosť je prečítať si ten zákon č. 428/2002 Z.z. v platnom znení o ochrane osobných údajov. Daj si do googla "428/2002".:cool:Tam je dosť veľa popísaného, čo sú to osobné údaje a ako možno s nimi zachádzať.
Stavros7235
10.12.10,15:17
Nie som síce e-šopistka, a takých tu nechceš. Ale aj tak som si dovolila do tejto témy napísať, že zostavovanie akéhokoľvek zoznamu zákazníkov, ku ktorému by mal prístup ktokoľvek iný než ty(firma), je absolútne zlý nápad.
Stačí si prečítať:
1) čl. 19 Ústavy SR
2) § 11až 17 Občianskeho zákonníka
3) zákon č. 428/2002 Z.z. v platnom znení o ochrane osobných údajov

_________________________čítal som tie zákony...a musim povedať že niesom právnik, ale tie body 1,2 sú dosť všeobecné...a bod č.3 je konkrétnejší ale nevšimol som sik, že ak by zákaznik vyjadril súhlas so zaradením na tento blacklist tak by to bolo protizákonné.
Stavros7235
10.12.10,15:19
rád by som tu upozornil na to že % neprebrania mojich zasielok je približne 0,05 % takže velmi velmi dobré číslo.....a podstata tohot bolo či sa nájde aspon 30 majitelov eshop ktorý by toto privítali...ale tu sa to neako zvrhlo....proste na ľudskú blbosť nedokážem nereagovať....
marjankaj
10.12.10,15:24
_________________________čítal som tie zákony...a musim povedať že niesom právnik, ale tie body 1,2 sú dosť všeobecné...a bod č.3 je konkrétnejší ale nevšimol som sik, že ak by zákaznik vyjadril súhlas so zaradením na tento blacklist tak by to bolo protizákonné.

A máš od všetkých tie súhlasy?:confused:

A dočítal si sa až k §49? Zákony treba čítať až do konca, prvé tri § nestačí.
Uvádzam iba začiatok toho §49.


§ 49
Správne delikty
(1)Úrad môže uložiť pokutu od 50 000 Sk do
10 000 000 Sk prevádzkovateľovi alebo sprostredkovateľovi,
ktorý
a) nesplnil alebo porušil niektorú z povinností alebo
niektoré povinnosti ustanovené v § 5, 6, 7, 10, alebo
pri plnení niektorej z povinností alebo niektorých
povinností ustanovených v § 5, 6, 7, 10 obchádzal
ustanovenia tohto zákona, alebo spracúva alebo
spracúval osobné údaje v rozpore s § 5, 6, 7, 10,
b) nesplnil alebo porušil niektorú z povinností alebo
niektoré povinnosti ustanovené v § 8, 9, alebo spracúva
alebo spracúval osobitné kategórie osobných
údajov v rozpore s § 8, 9, alebo
Stavros7235
10.12.10,15:27
pre marjankaj: vo všeobec. obchod. podmienkach bude, že ak zakaznik neprevezme tovar suhlasi so zverejnenim svojho mena v tomto zozname, a odškrtne suhlas so všeobec. obchod. podmienk. pri objednávaní....inak to nebude možne objednať....proste toto už dám naformulovať Judr...ale podstatne je to či by to bolo takto možne keby vyjadri svoj suhlas tymto sposobom....si pravnička?
Petra Nová
10.12.10,15:27
_________________________čítal som tie zákony...a musim povedať že niesom právnik, ale tie body 1,2 sú dosť všeobecné...a bod č.3 je konkrétnejší ale nevšimol som sik, že ak by zákaznik vyjadril súhlas so zaradením na tento blacklist tak by to bolo protizákonné.

A prosím ťa, ktorý objednávateľ ti dá vopred súhlas k tomu, aby si uviedol jeho identifikačné údaje vo verejne prístupných zoznamoch? Neviem, ľudia sú všelijakí, možno dajú.;) A ak píšem verejné, tak tú verejnosť predstavuje každý okrem teba.
marjankaj
10.12.10,15:30
pre marjankaj: vo všeobec. obchod. podmienkach bude, že ak zakaznik neprevezme tovar suhlasi so zverejnenim svojho mena v tomto zozname, a odškrtne suhlas so všeobec. obchod. podmienk. pri objednávaní....inak to nebude možne objednať....proste toto už dám naformulovať Judr...ale podstatne je to či by to bolo takto možne keby vyjadri svoj suhlas tymto sposobom....si pravnička?
A prečo to hovoríš mne. To budeš musieť vysvetľovať pred súdom, ak ťa ten zákazník zažaluje. A možno si nájde lepšieho právnika.

A nie som právnička na to mi chýbajú predpoklady(hore mi niečo chýba a dole mám navyše), ale za to viem čítať.
Dáša_
10.12.10,15:31
Ja našťastie takých zákazníkov ako je napríklad jar88 nemám :D ale ako to, že existuje napríklad register dlžníkov? Banky, poisťovne majú na osobné údaje výnimku? Je to možné, zákon o ochrane osobných údajov nepoznám tak dôkladne. Keď bude po tomto vianočnom blázinci, tak sa na to mrknem.

je pravda, že ja sa tu o tom bavím len tak akademicky :) , ja som tuším tento rok ani neprevzatú zásielku nemala, ale aj tak ma to zaujalo.


Možno tak robia Z TRUCU ,

ani ja nemám rád e-shopy ani e-shopistov

vidím za tým zjednodušenie a snahu zarobiť za každú cenu a nič pre to neurobiť

Ja osobne preferujem "kamenný shop" kde možem tovar chytiť do ruky a zaplatiť kartou, a ihneď si tovar odniesť.

Vieš, je dosť tovarov, ktore sa tuším ani v kamennej predajni kúpiť nedajú. A ke´d áno, tak maximálne na 2-3 miestach na slovensku. A keď bývaš v Hornej-dolnej, tak je toto pre teba riešenie. Ale nikto ťa samozrejme nenúti takto kupovať
Stavros7235
10.12.10,15:33
A prečo to hovoríš mne. To budeš musieť vysvetľovať pred súdom, ak ťa ten zákazník zažaluje. A možno si nájde lepšieho právnika.

_______________

prečo to hovorim tebe? ty si sa pytala ci mam od vsetkych suhlas ..tak som ti napisal ako ho od vsetkych dosiahnem, a to tym ze to bude uveden v obchodnych podmienkach ktore zakaznik musi schvali (zaškrtnutím políčka) inak mu nepojde kliknúť na tlačítko objednať... tak preto som ti to sem písal... otázka je: ak s tým zákazník bude súhlasiť, je to v poriadku??????
veronikasad
10.12.10,15:33
Peti, ak by ludia čítali všeobecné podmienky, potom by na Porade neboli siahodlhé diskusie o registrácii na stránke o nejakých básničkách, či MS vo futbale...
Petra Nová
10.12.10,15:41
Máš pravdu Veronika, len sa stále bránim poznaniu, že aj múdri ľudia sú občas blbí.:);)
Stavros7235
10.12.10,15:41
Inak to je dobrý argument...a čo bankový register? aj tam sa poukazuje na neserioznosť klienta ! a nikto to nemá nikde vycapené na stene...aj my by sme si to pozreli len ked odosielam tovar...a ak tam bude človek ktorý 28x za rok neprebral tovar, tak ho poprosim nech zaplatí dopredu a tovar mu odošlem potom a ked nie tak nech sa páči nakúpte inde....ja o zákazníkov núdzu nemám...ja ich kludne pošlem kade lahšie...áno som za to: náš zákazník náš pán...ale srať na hlavu si nedám....minule jedna pani: vymenila sa jej omylom velkosť, a že čo to tu máme za bordel a podobné my začala hulákať do telefonu...tak jej hovorim že pri 150 balikokoch denne je to prva vymena velksoti od 13 septembra....takže ked pojdu zamestnanci dalej takouto štatisikov "výmen" tak budem najšťastnejší šéf na svete...a že všetky náklady (vrátane baliaceho papiera +lepiacej pasky - čo to bude posielať k nám jej preplatím) tak potom zmlkla...hovorim jej že vlkeost jej vymenime, naklady zaplatime, ak ma ine riešenie nech navrhne...drbla telefonom že to teda pošle...
marjankaj
10.12.10,15:49
Inak to je dobrý argument...a čo bankový register? aj tam sa poukazuje na neserioznosť klienta ! a nikto to nemá nikde vycapené na stene...aj my by sme si to pozreli len ked odosielam tovar...a ak tam bude človek ktorý 28x za rok neprebral tovar, tak ho poprosim nech zaplatí dopredu a tovar mu odošlem potom a ked nie tak nech sa páči nakúpte inde....ja o zákazníkov núdzu nemám...ja ich kludne pošlem kade lahšie...áno som za to: náš zákazník náš pán...ale srať na hlavu si nedám....minule jedna pani: vymenila sa jej omylom velkosť, a že čo to tu máme za bordel a podobné my začala hulákať do telefonu...tak jej hovorim že pri 150 balikokoch denne je to prva vymena velksoti od 13 septembra....takže ked pojdu zamestnanci dalej takouto štatisikov "výmen" tak budem najšťastnejší šéf na svete...a že všetky náklady (vrátane baliaceho papiera +lepiacej pasky - čo to bude posielať k nám jej preplatím) tak potom zmlkla...hovorim jej že vlkeost jej vymenime, naklady zaplatime, ak ma ine riešenie nech navrhne...drbla telefonom že to teda pošle...

A prečo riešiš banky? To je ich problém, či porušujú zákon. Ak ťa "poškodili" tak ich zažaluj. Možno sa to na nich nevzťahuje podľa §2.

Ak niekto pred tebou prejde križovatku na červenú, znamená to, že ty máš právo urobiť to isté?:eek:
Stavros7235
10.12.10,15:55
Mňa banky nepoškodili, nakoľko žiadne dlhy nemám...A teda už mám 2 otázky Marianka, na ktoré keď vieš a možeš prosím odpovedz.

1. Banky porušujú bankovým registrom dlžníkov zákon?

2. Ak by zákazník súhlasil so všeob. obchod. podmienk. v ktorých je uvedné, že ak nepreberie tovar súhlasí so zaradením svojho mena do tohto blasklist, porušil by sa tým zákon?
veronikasad
10.12.10,15:56
marjankaj je muž - nie Marianka ...
Stavros7235
10.12.10,15:58
sorry za tzmenu pohlavia :-))
Stavros7235
10.12.10,15:59
a vďaka za odpoved, teraz som to našiel: Áno. Ak súhlas dajú mohlo by to obstáť.
Petra Nová
10.12.10,16:05
Mňa banky nepoškodili, nakoľko žiadne dlhy nemám...A teda už mám 2 otázky Marianka, na ktoré keď vieš a možeš prosím odpovedz.

1. Banky porušujú bankovým registrom dlžníkov zákon?

2. Ak by zákazník súhlasil so všeob. obchod. podmienk. v ktorých je uvedné, že ak nepreberie tovar súhlasí so zaradením svojho mena do tohto blasklist, porušil by sa tým zákon?
K 1.Pozri si zákon o bankách, ten im zrejme bankám umožňuje tento register vytvoriť aj rozsah údajov, ktoré môžu obsahovať a kto v ňom môže byť zaradený. nechce sa mi to hľadať.
K 2. Ak súhlas dajú, potom by musel byť veľmi presne špecifikovaný dôvod a podmienky, za akých ten súhlas dávajú. A to nie je také jednoduché, aby to obstálo pred vrchnosťou. A treba si uvedomiť, že ten súhlas je kedykoľvek odvolateľný, na základe čoho by museli byť zo zoznamu vymazaní.
jar88
10.12.10,17:13
Stavros7235,
až ti ten tvoj JuDr. napíše tie obchodné podmienky, kde sa mám vzdať svojich práv, daj vedieť.
Budem prvý vzorný zákazník a uvidíme, ako to dopadne.
(nie som právnik)
misomiso
10.12.10,18:42
Nie som síce e-šopistka, a takých tu nechceš. Ale aj tak som si dovolila do tejto témy napísať, že zostavovanie akéhokoľvek zoznamu zákazníkov, ku ktorému by mal prístup ktokoľvek iný než ty(firma), je absolútne zlý nápad.
Stačí si prečítať:
1) čl. 19 Ústavy SR
2) § 11až 17 Občianskeho zákonníka
3) zákon č. 428/2002 Z.z. v platnom znení o ochrane osobných údajov

No ja si myslim, ze ak funguje uverovy register, ku ktoremu maju pristup banky (a uvazuje sa o rozsireni pristupu aj na ine spolocnosti) tak by bolo mozne vybudovat aj register takychto "zakaznikov" a raz k tomu urcite pride.

Inak Petra prepac. ale ty si zvlastny pravnik. Zastavas sa najomnikov, ktori porusuju obciansky zakonnik, aj nimi podpisanu zmluvu s prenajimatelmi a dokonca ich k poruseniu nimi podpisanej najomnaj zmluvy navadzas. Teraz sa zasa zastavas ludi, ktori zamerne sposobuju skodu podnikatelskym subjektom. Skodoradost ti asi nie je neznamy pojem ze?
Petra Nová
10.12.10,18:57
Inak Petra prepac. ale ty si zvlastny pravnik. Zastavas sa najomnikov, ktori porusuju obciansky zakonnik, aj nimi podpisanu zmluvu s prenajimatelmi a dokonca ich k poruseniu nimi podpisanej najomnaj zmluvy navadzas. Teraz sa zasa zastavas ludi, ktori zamerne sposobuju skodu podnikatelskym subjektom. Skodoradost ti asi nie je neznamy pojem ze?

Ale Mišo, veď už skús zabudnúť na tých nájomníkov.:) Aj keď nebývam ako nájomníčka, práva nájomníkov na ochranu obydlia sú mi akosi bližšie, než právo vlastníka všetko kontrolovať.;) Inak nie som si vedomá toho, žeby som na niečo navádzala alebo sa zastávala tých, čo objednajú a nepreberú zásielky. Iste by sa to dalo riešiť inak zo strany predavača, aby mu škody neprevzatím zásielky nevznikali. To, čo som si ja objednávala cez net som poctivo vopred zaplatila, niekedy aj reklamovala, ale inak nemám nejaké negatívne skúsenosti.

No a Mišo, ako si došiel na tú škodoradosť, tak to mi už vôbec nie je jasné.:confused:

Ten Tvoj príspevok mi veľmi pripomenul vyjadrenia politikov z niekoľkých predchádzajúcich dní.
misomiso
10.12.10,19:26
Iste by sa to dalo riešiť inak zo strany predavača, aby mu škody neprevzatím zásielky nevznikali.

No ak mas nejake riesenie, tak sa stanes slavna a mozno aj bohata. Nad tymto problemom dume mnozstvo ludi v mnohych krajinach a snad jediny napad doteraz je prave ten register.
Petra Nová
10.12.10,19:32
No ak mas nejake riesenie, tak sa stanes slavna a mozno aj bohata. Nad tymto problemom dume mnozstvo ludi v mnohych krajinach a snad jediny napad doteraz je prave ten register.
Neviem, asi žijem na inej planéte, keď i-obchody chceli odo mňa platbu vopred.:confused:
padro
10.12.10,19:36
tak som to trochu preletel, a ani sa necudujem ze to tu tak vyzera s timi zakaznikmi, je tu vidiet jasnu vzorku,... nemate ani tusenie co eshop obnasa.... a sorry jar88 ale co si ty za ... ch...a? no nic radsej nebudem ani reagovat na teba skoda si kazit den... k veci, ak by bol taky register tak by som privital, vedel by som do neho prispiet.
marjankaj
10.12.10,19:40
tak som to trochu preletel, a ani sa necudujem ze to tu tak vyzera s timi zakaznikmi, je tu vidiet jasnu vzorku,... nemate ani tusenie co eshop obnasa.... a sorry jar88 ale co si ty za ... ch...a? no nic radsej nebudem ani reagovat na teba skoda si kazit den... k veci, ak by bol taky register tak by som privital, vedel by som do neho prispiet.

Veď ti nikto nezakazuje. Ale mohol by si zacvakať pekný balík za porušenie zákona.
padro
10.12.10,19:44
Veď ti nikto nezakazuje. Ale mohol by si zacvakať pekný balík za porušenie zákona.

co tu hned pokuty, zakony a neviem co, to sa tu nemoze ani diskutovat? to sa zakony nemozu zmenit? ale tu uz ta tak zial chodi, utocnik je lepsie chraneny ako obet.
Petra Nová
10.12.10,20:02
co tu hned pokuty, zakony a neviem co, to sa tu nemoze ani diskutovat? to sa zakony nemozu zmenit? ale tu uz ta tak zial chodi, utocnik je lepsie chraneny ako obet.
Veď práve diskutujeme, tak prečo vrčíš na mariankaja, keď ťa len upozorni, čo ti hrozí. A nemusia to byť len pokuty, ale aj iné postihy. Priznám sa, že cez internet nakupujem len u niekoľkých predajcov a nemám s nimi problémy. Ale ani nechcem tvrdiť, že dokonale poznám podmienky obchodovania cez internej. Predajcom však nezostáva nič iné len rešpektovať platnú úpravu, ktorá chráni meno jednotlivca a jeho iné osobné údaje. A buď predajcovia prispôsobia obchodovanie týmto zákonným obmedzeniam alebo si musia vylobovať inú právnu úpravu, čo asi ťažko.
padro
10.12.10,20:12
lebo ma tu vytacaju niektore prispevky, sam mam eshop, zacal som rano o pol siestej a skoncil vecer o siedmej, to je asi to "jednoduchsie" a potom dalsi ze on si objedna aj od desiatich,.. neviem co vy ludia robite ale doprajem vam aby ste sa stretavali s takymi ludmi ako ste vy,... keby ste ten shop skutocne mali tak viete o ake problemi ide, ale vy o tom ani netusite... nastastie este existuju aj slusni zakaznici, dnes som postretal len takych tak ale pridem sem a...
padro
10.12.10,20:15
alebo si musia vylobovať inú právnu úpravu, čo asi ťažko.
myslim ze je len otazka casu kedy to bude realita
JankaO
10.12.10,20:39
Toto len pre inšpiráciu:

http://dlznik.zoznam.sk/
cit:...Kedže náležitosti zoznamu nie sú určené žiadnym právnym predpisom, zverejňujeme len meno, priezvisko a obec pri fyzických osobách (zákon o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z.) a obchodné meno a obec pri právnických osobách.
Stefan2005
10.12.10,20:55
marjankaj
10.12.10,21:16
Toto len pre inšpiráciu:

http://dlznik.zoznam.sk/
cit:...Kedže náležitosti zoznamu nie sú určené žiadnym právnym predpisom, zverejňujeme len meno, priezvisko a obec pri fyzických osobách (zákon o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z.) a obchodné meno a obec pri právnických osobách.

Tým by som si taký istý nebol.:eek:


§ 3
Osobné údaje
Osobnými údajmi sú údaje týkajúce sa určenej alebo
určiteľnej fyzickej osoby, pričom takou osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä
na základe všeobecne použiteľného identifikátora alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo
znakov, ktoré tvoria jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu
identitu.
marjankaj
10.12.10,21:20
lebo ma tu vytacaju niektore prispevky, sam mam eshop, zacal som rano o pol siestej a skoncil vecer o siedmej, to je asi to "jednoduchsie" a potom dalsi ze on si objedna aj od desiatich,.. neviem co vy ludia robite ale doprajem vam aby ste sa stretavali s takymi ludmi ako ste vy,... keby ste ten shop skutocne mali tak viete o ake problemi ide, ale vy o tom ani netusite... nastastie este existuju aj slusni zakaznici, dnes som postretal len takych tak ale pridem sem a...

A vieš o tom, že žijeme v právnom štáte? A mali by sme sa riadiť platnými zákonmi, aj keď je to niekedy ťažké? Alebo si včera priletel z Melbaku?:eek:
padro
10.12.10,21:21
toto su ale verejne zoznamy,... ja mam skor predstavu ze vznikne register len pre eshopy.
padro
10.12.10,21:22
A vieš o tom, že žijeme v právnom štáte? A mali by sme sa riadiť platnými zákonmi, aj keď je to niekedy ťažké? Alebo si včera priletel z Melbaku?:eek:

a ja som za nieco nezakonne?... ja som za to s tym nieco urobit a nie povedat ze to nejde. ked su zle zakony tak je ich mozne zrejme zmenit.
Stavros7235
10.12.10,21:32
Aby bolo jasné ten zoznam by bol iba pre registrované eshopy za neaký mesačny alebo ročny poplatok čo by bol podla man okolo pár eur mesačne a halvne teda neverejný, iba pre obchodníkov s heslom.

a NEODPUSTÍM SI TOTO PRE DISKUTUJÚCEHO čO SEM DNES PÍSAL žE AKÝ JE PODIEL ESHOPOV NA TRHU..žE PODLA NEHO DO 10% čO JE SMIEšNE...
http://www.lupa.cz/clanky/v-elektru-uz-internetove-obchody-zvitezily-nad-kamenem/

A ABY SOM NEZABUDOL V ROKU 2009 NAPRIKALD V čR PREDBEHOL AJ PREDAJ PENUMATIK NA INTERNETE KAMENNE PREDAJNE...TO JE PRE TOHO PÁNA/PANI čO NENÁVIDI ESHOPY....ABY BOL TROC HU V OBRAZE...
Stavros7235
10.12.10,21:37
EšTE NIEčO PRE PÁNA KTORÝ NENÁVIDI ESHOPY:

Silným důvodem je jistě možnost si zařízení na prodejně fyzicky osahat a prohlédnout ze všech stran, případně se doptat prodavače na to, co nevím – ale myslím, že je silně tušit, že toto již dnes neobstojí. Místo osahávání škatulí, které vypadají všechny stejně, jdou lidé raději osahávat něco jiného, a o kompetentnosti a zejména nezávislosti rad prodavačů v kamenných prodejnách si už také nikdo nedělá iluze. (Začarovaný kruh: snižující se tržby nutí šetřit na lidech, místo profíků u regálů stojí kluci, kterým právě začaly rašit vousy na bradě a kteří mají v hlavě zcela jiné myšlenky než kompetentní klientské poradenství. Výsledkem je další odliv zákazníků, další šetření na lidech atd. atd.).
marjankaj
10.12.10,22:00
Aby bolo jasné ten zoznam by bol iba pre registrované eshopy za neaký mesačny alebo ročny poplatok čo by bol podla man okolo pár eur mesačne a halvne teda neverejný, iba pre obchodníkov s heslom.

a NEODPUSTÍM SI TOTO PRE DISKUTUJÚCEHO čO SEM DNES PÍSAL žE AKÝ JE PODIEL ESHOPOV NA TRHU..žE PODLA NEHO DO 10% čO JE SMIEšNE...
http://www.lupa.cz/clanky/v-elektru-uz-internetove-obchody-zvitezily-nad-kamenem/

A ABY SOM NEZABUDOL V ROKU 2009 NAPRIKALD V čR PREDBEHOL AJ PREDAJ PENUMATIK NA INTERNETE KAMENNE PREDAJNE...TO JE PRE TOHO PÁNA/PANI čO NENÁVIDI ESHOPY....ABY BOL TROC HU V OBRAZE...

V prvom rade by si mal dodržovať zákony a až potom sa môžeš riadiť tvojimi internými predpismi.

Prečo sa neopýtaš právnika. Ten ti to za peniaze vysvetlí.


§ 4
(1) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
a) spracúvaním osobných údajov vykonávanie akýchkoľvek operácií alebo súboru operácií s osobnými
údajmi, napr. ich získavanie, zhromažďovanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, prepracúvanie alebo zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, preskupovanie, kombinovanie, premiestňovanie, využívanie,
uchovávanie, likvidácia, ich prenos, poskytovanie,
sprístupňovanie alebo zverejňovanie,
b) poskytovaním osobných údajov odovzdávanie osobných údajov na spracúvanie inému prevádzkovate-
ľovi alebo inému zástupcovi prevádzkovateľa, alebo
jeho sprostredkovateľovi,
c) sprístupňovaním osobných údajov oznámenie osobných údajov alebo umožnenie prístupu k nim inej
právnickej osobe alebo fyzickej osobe s výnimkou
dotknutej osoby alebo oprávnenej osoby, ktorá ich
nebude spracúvať ako prevádzkovateľ, zástupca
prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľ,



§ 7
Súhlas dotknutej osoby
(1) Osobné údaje možno spracúvať len so súhlasom
dotknutej osoby, ak tento zákon neustanovuje inak.
Týmto nie sú dotknuté ustanovenia odseku 5 prvej
vety, § 8 ods. 4 písm. b), § 9 ods. 1, § 9 ods. 1 písm. b)
a c), § 10 ods. 6, § 23 ods. 4 písm. a) a § 23 ods. 5.

Tu je celý zákon.
http://www.uniba.sk/fileadmin/user_upload/editors/subory/legislativa/z_2002_428_zbierka_05-z363.pdf
padro
10.12.10,22:04
Ten ti to za peniaze vysvetlí.

za peniaze? ja ze za fazulky... radsej si ist pospat :)
marjankaj
10.12.10,22:09
a ja som za nieco nezakonne?... ja som za to s tym nieco urobit a nie povedat ze to nejde. ked su zle zakony tak je ich mozne zrejme zmenit.

A ty ich vieš zmeniť?:confused:
padro
10.12.10,22:13
A ty ich vieš zmeniť?:confused:
je tu predsa diskusia tak mozem snad nieco chciet,... zakony menia poslanci, ale existuju nejake zdruzenia eshopov ktore by sa mali zaoberat aj takymito vecami a skor ci neskor to verim bude tema dna.... preco ty ides na to tak ze to nejde??? to si mohli povedat aj v 89' ze ved to sa neda... mne sa taky pristup nepaci,.. ja nerad pocuj ze "to nejde"
Stavros7235
10.12.10,22:19
čo keby sme to ukončili tak, že ja to proste u právnika zistím a dám Vám vedieť....lebo už som fakt zvedavý že kde bude pravda....tí čo majú eshop sa na to pozeraju inak ako tí čo nakupujú....ale na svojom príklade môžem povedať že pred 5 rokmi keď som vo fabrike zarabal 11 000 SK som mal uplne iny pohlad na svet ako dnes... Ti ludia z fabriky vidia to že chalpik ma BMW, lenže na tom BMW nieje napisane kolko noci nespal, kolko rodinnych akcii premeškal, kolko udalosti premeškal, kolko casu tomu venoval.... ludia si idu na 8 hodin do roboty a maju klud...lenze podnikatle musi zaplati odvody, najom, energie, zamestnancom odvody, vyplaty...a co mu ostane je jeho(ak nieco ostane)...takze vidime kto tu je v akej pozicii, len potom nechapem prečo sa do toho niekto serie a ide vyjadrovať....napriklad ja: kede nerozumiem autam tak sa nebudem učiť opravovať motor, radšej to dám susedovi, ktory to spraví za hodinu a nebudem mu do toho kecať ked o tom nič neviem...
jar88
11.12.10,06:25
tak som to trochu preletel, a ani sa necudujem ze to tu tak vyzera s timi zakaznikmi, je tu vidiet jasnu vzorku,... nemate ani tusenie co eshop obnasa.... a sorry jar88 ale co si ty za ... ch...a? no nic radsej nebudem ani reagovat na teba skoda si kazit den... k veci, ak by bol taky register tak by som privital, vedel by som do neho prispiet.
ale, ale padre,
neviem čo za chuja to tu o akých chujoch píše, ale reagovať spôsobom ch...a a spôsobom "chuja" je snáď to isté. Nemyslíš???:rolleyes:
------------------------------------------------
Dobrá rada a zadarmo!
Zmier sa s podmienkami na internete. V niečom máš výhodu, ktorú využívaš a v niečom máš aj riziká, ktoré musíš prijať, ak chceš na internete obchodovať.
Jediná cesta je vybudovať si svoju spoľahlivú klientelu tým, že budeš aj ty spoľahlivý. To je celé.
------------------------------------------------
Som zákazníkom niekoľkých e-shopov a fandím tomuto druhu obchodu. Na druhej strane mi vadí, že je veľa úbohých e-shopov, ktoré sa snažia nekalo konkurovať a podrážať tých slušných.
-----
No a na záver ti dám aj jednu horšiu radu.
Až budeš mať na stránke obchodné podmienky v ktorých budeš podmieňovať nákup tvojho tovaru vzdaním sa práva zo zákona, daj vedieť.
Pobavíme sa na inej úrovni, ch..u.:cool:
Dáša_
11.12.10,06:40
Menuj aspoň 5 takýchto tovarov...


merino vlna na plstenie, nespradená
osteofix v návine 5m (napríklad)
kolovrat
japonské TOHO korálky
hodvábny kokon
farby na hodváb naparovacie
ratanové šény 4 mm, .....
Dáša_
11.12.10,06:51
čo keby sme to ukončili tak, že ja to proste u právnika zistím a dám Vám vedieť....lebo už som fakt zvedavý že kde bude pravda....tí čo majú eshop sa na to pozeraju inak ako tí čo nakupujú....ale na svojom príklade môžem povedať že pred 5 rokmi keď som vo fabrike zarabal 11 000 SK som mal uplne iny pohlad na svet ako dnes... Ti ludia z fabriky vidia to že chalpik ma BMW, lenže na tom BMW nieje napisane kolko noci nespal, kolko rodinnych akcii premeškal, kolko udalosti premeškal, kolko casu tomu venoval.... ludia si idu na 8 hodin do roboty a maju klud...lenze podnikatle musi zaplati odvody, najom, energie, zamestnancom odvody, vyplaty...a co mu ostane je jeho(ak nieco ostane)...takze vidime kto tu je v akej pozicii, len potom nechapem prečo sa do toho niekto serie a ide vyjadrovať....napriklad ja: kede nerozumiem autam tak sa nebudem učiť opravovať motor, radšej to dám susedovi, ktory to spraví za hodinu a nebudem mu do toho kecať ked o tom nič neviem...


vieš, vyrobiť dokáže v podstate ktokoľvek. Ale niečo predať, to je o inom.

Verím, že každý jeden z tých, čo tu "skáču" proti eshopom si už úspešný predaj vyskúšali a darí sa im. Takže radia z vlastnej skúsenosti predajcu :D:D
linko1
11.12.10,08:46
prelúskala som celú tému...
tiež prevádzkujem e-shop, ročne mám tak 2-3 neprevzaté dobierky, čo je podľa mna zanedbateľný počet na celkové množstvo zásielok, keď by ich bolo viac...
tak tam by bolo možno sa zamyslieť či chyba nie je niekde inde...
padro
11.12.10,08:52
jar88 zase len potvrdzujes ze nemas o tom vobec ani len predstavu.... ty si myslis ze niekto ma zaujem tu niehoho klamat, podrazat slusnych a neviem co? sa uvedom, nedavam peniaze zbytocne do reklamy aby som mal problemy co ja mam z nespokojnych zakaznikov?? taky shop dlho nevydrzi, ja ked urobim chybu tak viem ze draho za nu zaplatim, a nebavime sa tu o zakaznikovi ktory si nepreberie tovar lebo sa mu posle napr. po mesiaci.... Co je to ta spolahliva klientela? su zakaznici ktori maju dve -tri objednavky v poriadku a napriek tomu sa stane ze nepreberu. Este raz ti hovorim, ze sa vyjadrujes ku niecomu, comu vobec nerozumies.
padro
11.12.10,09:03
Piťko-amater ... tebe tie eshopy lezia akosi v zaludku, to stoji niekto s pistolou pri tebe ze musis nakupit v eshope,.. ved si kludne nakupuj v kamennom, my proti kamennym nic nemame, tebe tiez neviem o co ide.
linko1
11.12.10,09:18
JankaO
11.12.10,09:32
Toto len pre inšpiráciu:

http://dlznik.zoznam.sk/
cit:...Kedže náležitosti zoznamu nie sú určené žiadnym právnym predpisom, zverejňujeme len meno, priezvisko a obec pri fyzických osobách (zákon o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z.) a obchodné meno a obec pri právnických osobách.


Tým by som si taký istý nebol.:eek:

Meno, priezvisko a obec ešte nie sú v zmysle zákona č. 428/2002 presnými identifikačnými znakmi, aby sa prostredníctvom nich dala identifikovať jedna jediná konkrétna osoba. V jednej obci môže byť niekoľko osôb s rovnakým menom a priezviskom. Najkonkrétnejším znakom je samozrejme r.č., ktoré identifikuje len jednu konkrétnu osobu. ( okrem r.č. to môžu byť aj iné znaky, ktoré v spojitosti s inými identifikujú len jednu jedinú osobu.)
jar88
11.12.10,09:34
jar88 zase len potvrdzujes ze nemas o tom vobec ani len predstavu.... ty si myslis ze niekto ma zaujem tu niehoho klamat, podrazat slusnych a neviem co? sa uvedom, nedavam peniaze zbytocne do reklamy aby som mal problemy co ja mam z nespokojnych zakaznikov?? taky shop dlho nevydrzi, ja ked urobim chybu tak viem ze draho za nu zaplatim, a nebavime sa tu o zakaznikovi ktory si nepreberie tovar lebo sa mu posle napr. po mesiaci.... Co je to ta spolahliva klientela? su zakaznici ktori maju dve -tri objednavky v poriadku a napriek tomu sa stane ze nepreberu. Este raz ti hovorim, ze sa vyjadrujes ku niecomu, comu vobec nerozumies.
Tak ja tomu nerozumiem, lebo nemám e-shop a ty tomu, ako že rozumieš, lebo máš e-shop.
Bavíme sa tu o násilnom (vydieračskom) prístupe k zákazníkom. To len aby si si uvedomil o čom je reč.
No a na vysvetlenie, čo je to spoľahlivý zákazník.
Viem že máš e-shop s auto-doplnkami. Ja nakupujem auto-súčiastky v Auto Core a v Auto Kely a aj keby si mal veci o 20% lacnejšie ako oni, aj tak si od teba nič nekúpim, lebo oni držia aj skladové zásoby.
Preto ich rád podporím aj za cenu drahšieho nákupu napríklad autodoplnkov. Určite vieš, že niektoré veci predávajú malé nicotné e-shopi za polovicu a niekedy za tretinu ceny.
-----------------------------------------
Ale aby si tomu dobre rozumel, nemám nič proti drobkárom a príštipkárom. Uznávam totiž volný slobodný trh bez prívlastkov a umelých obmedzení.
-------------------------------------------
Ak by som Core, alebo Kely neprevzal zásielku, vykašlú sa na mňa a ďalej to riešiť nebudú. Nebudú mi 20 krát vyvolávať čo s tým zrkadielkom, čo pre mňa niekde zháňali, majú ako že robiť. O katalyzátore či výfuku ani nehovorím.
padro
11.12.10,09:42
trosku rozdiel autodiely a autodoplnky,... ked sa ti pokazi auto tak nebudes cakat tyzden na diel to je samozrejme jasne, ale ci si das nove koberceky dnes alebo o tyzden, tak to az tak vadit asi nebude.... preto do dielov nejdem pretoze to je zase o niecom inom biznis,... a to som tu uz aj pisal na porade ked chcel niekto shop s dielmi, ano, na to su tu hraci ako autokelly a podobne.
jar88
11.12.10,09:54
trosku rozdiel autodiely a autodoplnky,... ked sa ti pokazi auto tak nebudes cakat tyzden na diel to je samozrejme jasne, ale ci si das nove koberceky dnes alebo o tyzden, tak to az tak vadit asi nebude.... preto do dielov nejdem pretoze to je zase o niecom inom biznis,... a to som tu uz aj pisal na porade ked chcel niekto shop s dielmi, ano, na to su tu hraci ako autokelly a podobne.
Na všetko máš odpoveď. Trošku mimo, ale odpoveď.
------------------
Tak že už naposledy a polopate.
Len IDIOT by ti dával informácie do toho vášho registra.
Veď sa nad tým zamysli. Naviac ti tu bolo jasne napísané, že nemôžeš nakladať s osobnými udajmi ako sa ti chce.
---------------------------
Nebudem ti sem dávať vyriešené, riešte si čo chcete, ale ja sa na tom už nebudem podieľať. Je to úbohá myšlienka a téma o nej rovnako úbohá.
padro
11.12.10,10:32
este k tebe som zabudol, pises ze ty by si u mna nekupoval, ved ja ani ta neprosim na kolenach ani s tou pistolou pri tebe nestojim,... mne je uplne jedno ze kde si ty kupis, mne ani konkurencia nevadi, ale ked uz nieco niekde kupis tak skus aj dodrzat trochu slusnosti,... ci ty aj tak das rovnaku objednavku do Kely aj Core?.. a nekupuj v Elite, obcas nieco zoberu aj odomna:) ani si len nevies predstavit ze niektore veci od koho aj tie velke spolocnosti ako si ty myslis nakupuju a co a kto za tym je.
Stanislav 1975
11.12.10,11:24
Náhodou, ja som si celkom e-shopy obľúbil- naposledy som aj foťák aj telku kupoval cez e-shop a v pohodičke-takže ja by som e shopy neodsudzoval...
Stanislav 1975
11.12.10,11:26
Náhodou, ja som si celkom e-shopy obľúbil- naposledy som aj foťák aj telku kupoval cez e-shop a v pohodičke-takže ja by som e shopy neodsudzoval...

ale na druhú stranu, to čo chce zadávateľ témy je podla mňa hlúposť, fakt je to riziko podnikania a priznám sa- ja som tiež objednal farbu do tlačiarne cez e-shop a nemal som čas ísť pre to na poštu a vrátilo sa to spať a majiteľko mi potom znadal v sms-ke..., može sa to stať raz za život predsa že sa nedostane niekto na poštu...
padro
11.12.10,12:17
ale na druhú stranu, to čo chce zadávateľ témy je podla mňa hlúposť, fakt je to riziko podnikania a priznám sa- ja som tiež objednal farbu do tlačiarne cez e-shop a nemal som čas ísť pre to na poštu a vrátilo sa to spať a majiteľko mi potom znadal v sms-ke..., može sa to stať raz za život predsa že sa nedostane niekto na poštu...

tak tie farby to je este nic,... alebo veci ktore su skladom tak to ani neriesim... ale napr. volal mi zakaznik ze si objednaval radio v inom shope cakal 2 tyzdne neprislo tak tam objednavku stornoval, poslal som mu ho ja, na druhy den, lenze v ten den mu prislo radio z povodneho shopu on ho prebral a mne nedal ani vediet ze to stornuje, a moje samozrejme neprebral, a to su veci za 500, tisic eur.. a podobne. No a kedze sa poznam aj s konkurenciou tak som potom zistil kde ho objednaval povodne a samozrejme ze ani tam to nestornoval. ale takych prikladov je vela... inak uz vzdy ked mi niekto taky vola tak sa ho pytam ci to v tom povodnom shope stornoval, a z akeho shopu to objednaval, pretoze dodavatelov nie je az tak vela a vela z nas ma rovnakeho dodavatela takze ak to nema on nema to nikto z nas a je zbytocne aby si to zakaznik kupoval inde.
Stefan2005
11.12.10,12:40
a....ja som tiež objednal farbu do tlačiarne cez e-shop a nemal som čas ísť pre to na poštu a vrátilo sa to spať...

tú farbu si vlastne ani nepotreboval, alebo si bol veľmi zaneprázdnený, ak si nemal dva týždne čas....
Petra Nová
11.12.10,16:03
Pre Stavrosa a padra.
Chápem vaše rozhorčenia, aj mňa by napálilo, keby sa mi napr.20% objednávok vrátilo späť a prišla som o čas a peniaze. Mňa by však zaujímalo, prečo nie je možné dohodnúť so zákazníkom platbu vopred, či už celú, alebo čiastočnú na krytie nákladov doručovania.
Pýtam sa len preto, že ma to zaujíma, nech sa aj ja dozviem niečo viac o bežnom fungovaní ešopov.
padro
11.12.10,16:42
petra.. taka jednoducha odpoved by bola ze preto ze nie sme v amerike ale na slovensku... teraz ti to vysvetlim, ludia na slovensku jednoducho chcu dobierku, ak budu mat moznost vyberu dvoch shopov tak si vyberu ten s dobierkou tym padom ty nepredas,... ja osobne som zaviedol aj moznost platby kartou, neocakaval som vela od toho ale aj tak ma to prekvapilo len velmi malo ludi kartou plati... a co zakaznik ani netusi 2 percenta z platby idu kartovej spolocnosti z toho dovodu napr shop hej.sk odmieta zavedenie tejto moznosti, a navyse ak tebe v okamziku zaplatenia strhnu peniaze z uctu na ucet obchodnika sa pripisu az o 9 pracovnych dni.... este je moznost platit cez banku ale na SK mam bank dost a s kazdou je potrebne jednat osobitne, nasadzovat system platieb, atd... ja osobne pokial shop umoznuje platbu kartou tak nou platim nemusim riesit peniaze ked pride kurier, a zasielku moze nechat aj pred dverami... tak dufam ze som to trochu objasnil
marjankaj
11.12.10,17:05
Meno, priezvisko a obec ešte nie sú v zmysle zákona č. 428/2002 presnými identifikačnými znakmi, aby sa prostredníctvom nich dala identifikovať jedna jediná konkrétna osoba. V jednej obci môže byť niekoľko osôb s rovnakým menom a priezviskom. Najkonkrétnejším znakom je samozrejme r.č., ktoré identifikuje len jednu konkrétnu osobu. ( okrem r.č. to môžu byť aj iné znaky, ktoré v spojitosti s inými identifikujú len jednu jedinú osobu.)

Janka ak by sa tá osoba nedala identifikovať, tak potom je taký zoznam na "kočku" aj tým prevádzkovateľom e-shopov. A ak sa dá identifikovať, tak je to už porušenie zákona.
marjankaj
11.12.10,17:14
tak tie farby to je este nic,... alebo veci ktore su skladom tak to ani neriesim... ale napr. volal mi zakaznik ze si objednaval radio v inom shope cakal 2 tyzdne neprislo tak tam objednavku stornoval, poslal som mu ho ja, na druhy den, lenze v ten den mu prislo radio z povodneho shopu on ho prebral a mne nedal ani vediet ze to stornuje, a moje samozrejme neprebral, a to su veci za 500, tisic eur.. a podobne. No a kedze sa poznam aj s konkurenciou tak som potom zistil kde ho objednaval povodne a samozrejme ze ani tam to nestornoval. ale takych prikladov je vela... inak uz vzdy ked mi niekto taky vola tak sa ho pytam ci to v tom povodnom shope stornoval, a z akeho shopu to objednaval, pretoze dodavatelov nie je az tak vela a vela z nas ma rovnakeho dodavatela takze ak to nema on nema to nikto z nas a je zbytocne aby si to zakaznik kupoval inde.

Teda ak takéto veci zisťuješ a overuješ, potom sa ani nedivím, že máš práce nad hlavu.:eek:
To zisťuješ aj kedy ide na dovolenku a či má kto prebrať zásielku? A podobne? :rolleyes:
padro
11.12.10,17:15
Teda ak takéto veci zisťuješ a overuješ, potom sa ani nedivím, že máš práce nad hlavu.:eek:
To zisťuješ aj kedy ide na dovolenku a či má kto prebrať zásielku? A podobne? :rolleyes:
neboj sa prace mam dost,... objednavky cez telefon ani neberiem.. na 90 percent su to spekulanti presne ti co nepreberaju zasielky.
Rozalka
11.12.10,17:31
Obchodník tovar odošle, ak sa mu vráti, stratu má len v poštovnom. Padro, premýšľal si už o tom, že my účtovníci si prácu spravíme, zákazník si príde pre priznanie, dostane do rúk spracované účtovníctvo a faktúru, a viac ho už neuvidíme. Ani peniaze.
A koľko "kamenných" obchodov predalo tovar na faktúru a teraz nemajú ani tovar, ani peniaze.
To máme teraz všetci vyhotovovať zoznamy neplatičov?
marjankaj
11.12.10,17:42
neboj sa prace mam dost,... objednavky cez telefon ani neberiem.. na 90 percent su to spekulanti presne ti co nepreberaju zasielky.

No počúvajte vy nešpekulujúci e-shopisti. Keďže vám zrejme zákony nič nehovoria, tak tam pošlite Prca s banánom z nadácie "Oheň ako dar" a budete mať svojich 5 € naspäť:cool:

Ja nemám nič proti e-shopom, zadávateľ sa pýtal na právo, preto som písal o zákonoch.:cool: Ale vám je zrejme prednejšie niečo iné.:confused:

Neprajem vám, aby sa vám do tých zoznamov podarilo zapísať nejakého právnika a ten by to zistil. To by bol bomba kšeft pre neho. Na takýchto čakajú.

Potom nebudete písať o neserióznych zákazníkoch, ale ďalší diel bude neseriózni sudcovia.
Petra Nová
11.12.10,17:50
Možno by stačil jeden zoznam. Bolo by v ňom skoro celé Slovensko.;)
Petra Nová
11.12.10,17:56
Padro, aj tak si myslím, že tie straty už máš zakomponované v cene.
Ako tak čítam, tak je rovnaký problém pri platení kartou, aj pri platení
na účet. Máte to vy, ešopisti, ťažké.:) Len tak sa mi vidí, že tieto problémy nebudú dostatočným dôvodom na vylobovanie zoznamov.

Inak, keď kliknem na túto tému, tak vždy sa mi vybaví heslo. Proletári............spojte sa!:---
Stavros7235
11.12.10,20:44
Ja by som bol rád ak by sem už nikto nič nepísal pretože to je fakt vrchol...Vy si myslite že mi chceme za jednu neprevzatu zasielku Vas hned dávať na tento blacklist....uvedmote si, že tu su ludia ktory si objednaju v 10 eshopoch tu istu vec a neprevezmu to v 9 z nich... tym vedome sposobili skodu minimalne 36 eur spolu tymto obchodnikom...ak nie viac....vobec to nieje namierene prosti ludom ktory nemozu tento tovar pevziat z hocijakeho normalneho dovodu, to absolutne dokazem pochopit... Je to proti ludom, ktory to robia permanetne a nemienia s tym prestať... a ked im pisete ze preco si to neprevzali alebo im aj ovlate surovo Vam zlozia alebo sa vydavaju za niekoho ineho a podobne...
padro
11.12.10,22:34
je to v teme internetove podnikanie, vyjadrujete sa tu ti ktori nemate o tom predstavu, vobec ste to nepochopili, mali ste tu argumenty nepomohlo no nic uz som to tu pisal doprajem vam obchodovat a stretavat sa s takymi ludimi ako ste vy urcite si budete rozumiet.
padro
11.12.10,22:36
rozalka "Obchodník tovar odošle, ak sa mu vráti, stratu má len v poštovnom" si na velkom omyle ... ale chapem kedze tomu nerozumies nemozes vediet o tom nic, len potom naco sa vyjadrujes.
jar88
12.12.10,04:44
este k tebe som zabudol, pises ze ty by si u mna nekupoval, ved ja ani ta neprosim na kolenach ani s tou pistolou pri tebe nestojim,... mne je uplne jedno ze kde si ty kupis, mne ani konkurencia nevadi, ale ked uz nieco niekde kupis tak skus aj dodrzat trochu slusnosti,... ci ty aj tak das rovnaku objednavku do Kely aj Core?.. a nekupuj v Elite, obcas nieco zoberu aj odomna:) ani si len nevies predstavit ze niektore veci od koho aj tie velke spolocnosti ako si ty myslis nakupuju a co a kto za tym je.
padro,
trošku si nepochopil o čom som písal.
Mám pár odskúšaných e-shopov, ktoré si u mňa vybudovali dôveru. Majú dobré ceny a väčšinu tovaru skladom. Tým pádom sú rýchle a spoľahlivé.
Ale ako iste vieš, majú popri základnom sortimente aj tie tvoje "doplnky", ale o dosť drahšie. No a napríklad doplnok v Kely stojí 12 € a u iného ten istý 7 €, bolo by asi logické ho objednať v inom e-shope.
Ja si ho objednám u toho môjho, lebo viem, že tých 5€ je pre nich zisk. Som verný, ale nie hlúpy zákazník. Tých 5€ neplatím z hlúposti.
-------------------------------------------
No a k tomu, ako píšeš "že si ani neviem" predstaviť niektoré veci...tak tento tvoj objav mám v malíčku. To čo ty tu považuješ za objav, ja považujem za normálnu obchodnú spoluprácu väčších firiem. Takto som obchodoval už v časoch, kedy si ty o svojom e-shope len sníval.
-------------------------------------------
No a čo si písal o tom "hej,sk" či obchodný dom sk a tých platobných kartách, tak to len dokazuje, že nemáš šajn čo riešia a ako fungujú.
Oni riešia úplne iné veci o ktorých sa tebe ani len nesníva.
Oni sú tí, ktorí roztáčajú internetové obchodovanie a dávajú mu aj patričnú váhu. Vy "drobkári" ste len škodná, ktorá vlastne len zahlcuje priestor, nedôležitou konkurenciou. Nijako neovplyvňujete ceny a kvalitu ponuky na nete.
Dáša_
12.12.10,07:29
Teda, žasnem, čo sa z tejto témy vykľulo:

napríklad
- keď neplatia iným za faktúry, tak je v pohode, keď sa nepreberie objednávka - veď je tam len malá strata - keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi...
- je absolútne správne objednať si jednu vec v objednať naraz v 10 obchodoch a potom prebrať len jednu objednávku
- že v podstate väčšina majiteľov eshopov sú vlastne iba škodná, lebo zahlcujú priestor
- ze v podstate zákony musí dodržiavať iba jedna strana
- že predávanie cez internet je zjednodušenie a snaha zarobiť za každú cenu a nič pre to neurobiť

a mnohé né perly

žasnem...

vlastne možno ani nie, ke´d si pozriem osoby, ktoré sa vyjadrovali


prosím, kliknite ešte aspoň 3 na vyriešené, až sa to tu ´dalej nerozmazáva.
padro
12.12.10,07:32
No a čo si písal o tom "hej,sk" či obchodný dom sk a tých platobných kartách, tak to len dokazuje, že nemáš šajn čo riešia a ako fungujú.
Oni riešia úplne iné veci o ktorých sa tebe ani len nesníva.
Oni sú tí, ktorí roztáčajú internetové obchodovanie a dávajú mu aj patričnú váhu. Vy "drobkári" ste len škodná, ktorá vlastne len zahlcuje priestor, nedôležitou konkurenciou. Nijako neovplyvňujete ceny a kvalitu ponuky na nete.


chces mi povedat ze nemam pravdu o tych kartach a hej.sk? .. pozri si vyjadrenia martina kasu, povodneho zakladatela kasa.cz... nasledne hej.sk.. je toho po nete dost... aby si nebol prekvapeny kolko taki podla teba drobkari predavaju... pre shopy ako hej.sk nie su zaujimave niektore produkty konkretne mozem hovorit z mojej oblasti, maju to sice ciastocne v ponuke (mame rovnakeho dodavatela) ale beru toho strasne malo... mas sice pravdu ze niektore shopy su skodna ale co uz s nimi, myslim ze moj pripad to nie je.
padro
12.12.10,07:34
Teda, žasnem, čo sa z tejto témy vykľulo:

napríklad
- keď neplatia iným za faktúry, tak je v pohode, keď sa nepreberie objednávka - veď je tam len malá strata - keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi...
- je absolútne správne objednať si jednu vec v objednať naraz v 10 obchodoch a potom prebrať len jednu objednávku
- že v podstate väčšina majiteľov eshopov sú vlastne iba škodná, lebo zahlcujú priestor
- ze v podstate zákony musí dodržiavať iba jedna strana
- že predávanie cez internet je zjednodušenie a snaha zarobiť za každú cenu a nič pre to neurobiť

a mnohé né perly


žasnem...

vlastne možno ani nie, ke´d si pozriem osoby, ktoré sa vyjadrovali


prosím, kliknite ešte aspoň 3 na vyriešené, až sa to tu ´dalej nerozmazáva.

ja si tak po precitani diskusie hovorim ze mozem byt este rad ze mam takych zakaznikov :) neviem co tu tolko lezia eshopy niektorym v zaludku som dost prekvapeny.
- zhrnula si to pekne.
jar88
12.12.10,07:38
ja si tak po precitani diskusie hovorim ze mozem byt este rad ze mam takych zakaznikov :) neviem co tu tolko lezia eshopy niektorym v zaludku som dost prekvapeny.
- zhrnula si to pekne.
Čo to stále prekrúcate?
Nikomu neležia v žalúdku internetové obchody.
Vadia nám vaše blbé nápady s registrom a vaša totálna nevedomosť.
Doslova právni analfabeti.
Dáša_
12.12.10,07:42
Čo to stále prekrúcate?
Nikomu neležia v žalúdku internetové obchody.
Vadia nám vaše blbé nápady s registrom a vaša totálna nevedomosť.
Doslova právni analfabeti.


jar čo znamena 88 v tvojom mene? Pokiaľ viem, isté zložky sú na túto kombináciu číslic veľmi háklivé...
marjankaj
12.12.10,07:45
Teda, žasnem, čo sa z tejto témy vykľulo:

napríklad
- keď neplatia iným za faktúry, tak je v pohode, keď sa nepreberie objednávka - veď je tam len malá strata - keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi...
- je absolútne správne objednať si jednu vec v objednať naraz v 10 obchodoch a potom prebrať len jednu objednávku


a mnohé né perly

žasnem...

vlastne možno ani nie, ke´d si pozriem osoby, ktoré sa vyjadrovali


prosím, kliknite ešte aspoň 3 na vyriešené, až sa to tu ´dalej nerozmazáva.

Tak mi povedz, v ktorom zákone je prikázané, že si musí objednaný tovar prevziať. Potom s takým objednávateľom nie je problém zatočiť. To že zákony nie sú dokonalé vieme, ale podľa niečoho sa treba riadiť.
A ak to nie je v zákone, tak si najprv uzatvorte zmluvne podmienky tak ako napríklad cestovné kancelárie. Ak nenastúpite na zájazd, tak platíte storno poplatky podľa zmluvy.
Tak je to iba na vás ako si to ošetríte. Nemusí byť všetko ošetrené zákonom. Aj tak mám dojem, že slovo zákon je vám cudzie.

Ak máte pochybnosti, je to uvedené aj v ústave. Ale ani to vám zrejme nič nehovorí:eek:


Čl.2

(3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.
jar88
12.12.10,07:47
chces mi povedat ze nemam pravdu o tych kartach a hej.sk? .. pozri si vyjadrenia martina kasu, povodneho zakladatela kasa.cz... nasledne hej.sk.. je toho po nete dost... aby si nebol prekvapeny kolko taki podla teba drobkari predavaju... pre shopy ako hej.sk nie su zaujimave niektore produkty konkretne mozem hovorit z mojej oblasti, maju to sice ciastocne v ponuke (mame rovnakeho dodavatela) ale beru toho strasne malo... mas sice pravdu ze niektore shopy su skodna ale co uz s nimi, myslim ze moj pripad to nie je.
Myslím si, že mám väčší prehľad o konkrétnych prepojeniach, ako ty a poviem ti, že ani len netušíš, kam ich obchodná politika smeruje.
Viac ti tu písať nebudem, lebo ty si od fachu a ja len laik. (nemám e-shop)
Stefan2005
12.12.10,07:51
Tak mi povedz, v ktorom zákone je prikázané, že si musí objednaný tovar prevziať. Potom s takým objednávateľom nie je problém zatočiť....

V takom kamennom obchode si to viem (to zatočenie) predstaviť. Teda situáciu, že "zákazník" si naloží plný košík, dá si tovar pekne zabaliť, nablokovať - a potom povie: nie, nechcem to, dovidenia.... Možná že by i pár modrín bolo výsledkom toho zatočenia :).
padro
12.12.10,07:52
Myslím si, že mám väčší prehľad o konkrétnych prepojeniach, ako ty a poviem ti, že ani len netušíš, kam ich obchodná politika smeruje.

podla mna ty to vies este lepsie ako oni
jar88
12.12.10,07:56
jar čo znamena 88 v tvojom mene? Pokiaľ viem, isté zložky sú na túto kombináciu číslic veľmi háklivé...
Ty máš ale starosti.
Som Jaroslav, hovorovo Jaro.
Keď som kedysi prvý krát udával nick, jaro bolo už niekym použité a tak som pridal 2, 3, 4, a nakoniec som tam po päťke capol 8 a potom už 88 a bingo.
Vzniklo jar88
-------------------------------------------
Prezraď čo v tebe evokuje 88 nech sa poučím.
Dáša_
12.12.10,07:56
Tak mi povedz, v ktorom zákone je prikázané, že si musí objednaný tovar prevziať. Potom s takým objednávateľom nie je problém zatočiť. To že zákony nie sú dokonalé vieme, ale podľa niečoho sa treba riadiť.
A ak to nie je v zákone, tak si najprv uzatvorte zmluvne podmienky tak ako napríklad cestovné kancelárie. Ak nenastúpite na zájazd, tak platíte storno poplatky podľa zmluvy.
Tak je to iba na vás ako si to ošetríte. Nemusí byť všetko ošetrené zákonom. Aj tak mám dojem, že slovo zákon je vám cudzie.

Ak máte pochybnosti, je to uvedené aj v ústave. Ale ani to vám zrejme nič nehovorí:eek:

Skúsme zákon č. 108/2000
Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji

§ 12
Odstúpenie od zmluvy
(1) Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní
odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne
splnil informačné povinnosti podľa § 10.
(2) Ak predávajúci splnil informačné povinnosti podľa § 10 dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený
odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačné
povinnosti, najneskôr však do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o
poskytnutí služby.
(3) Ak predávajúci nesplní informačné povinnosti podľa § 10 ani dodatočne, spotrebiteľ je oprávnený
odstúpiť od zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí
služby.
(4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný
a) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby,
b) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za
tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane
nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby. Náklady na
vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.


Alebo objednávkou v obchode nevzniká zmluva?
Dáša_
12.12.10,08:01
Ty máš ale starosti.
Som Jaroslav, hovorovo Jaro.
Keď som kedysi prvý krát udával nick, jaro bolo už niekym použité a tak som pridal 2, 3, 4, a nakoniec som tam po päťke capol 8 a potom už 88 a bingo.
Vzniklo jar88
-------------------------------------------
Prezraď čo v tebe evokuje 88 nech sa poučím.

http://sk.metapedia.org/wiki/88
jar88
12.12.10,08:04
podla mna ty to vies este lepsie ako oni
Neviem to lepšie ako oni, ale viem to priamo od nich. Nie od nejakej pani.
(niečo ako, jedna pani povedala)
--------------------------------------
len tak na okraj padre,
ešte tu na porade nie som ani dva roky a aj tak sa pamätám na tvoje (bez urážky) doslova naivné až detské otázky.
No a už si odborník. (ta PORADA má čosi do seba) možno raz nahradí aj školstvo.:---
padro
12.12.10,08:07
tak kazdy sa uci, 3 roky dozadu som zacal, ale myslim ze coto som sa uz priucil... ja si zase velmi dobre pametam tvoje prispevky.
jar88
12.12.10,08:12
http://sk.metapedia.org/wiki/88
To som nevedel. Vďaka.
Ale ak poznáš moje názory na slobodu, tak sa ti čudujem, že si to spájaš s národným socializmom. Ja nemusím ani socializmus a ani demokratický socializmus.
------------------------------------
Ja si totiž vystačím s primitívnym kapitalizmom a občianskou slobodou.
jar88
12.12.10,08:13
tak kazdy sa uci, 3 roky dozadu som zacal, ale myslim ze coto som sa uz priucil... ja si zase velmi dobre pametam tvoje prispevky.
Ja si za nimi stojím dodnes.
A čo ty?:cool:
padro
12.12.10,08:17
Ja si za nimi stojím dodnes.
A čo ty?:cool:

neviem co mas na mysli, ak som sa mylil nemam problem povedat, ze to bola chyba... tak skus konkretnejsie.mimotemy
Dáša_
12.12.10,08:53
ešte citácia z jednej starej diskusie, kde sa preberalo to iste


Co sa tyka neprevzatia dobierky, tak podla zakona budes postupovat rovnako ako keby si zakaznik neprevzal tovar ktoreho kupu zazmluvnil normalne papierovou zmluvou. Tym ze doslo k uskutocneniu objednavky, doslo k uzatvoreniu kupnej zmluvy podla Obcianskeho zakonnika. A teda zakaznik je povinny tovar prevziat a zaplatit.

Zakon o ochrane spotrebitela umoznuje zakaznikovi tovar vratit do 7 dni OD PREVZATIA. Neumoznuje mu tovar neprevzat. Neprevzatim tovaru sa pravo na vratenie tovaru bez udania dovodu neda uplatnit.

Preto posli normalne ludom co neprebrali dobierku, ze ich vyzyvas, aby si na svoje naklady prisli prevziat tovar nakolko tento su povinni si prevziat podla kupnej zmluvy. A ze v pripade ak si tovar neprevezmu v nahradnej lehote, ze podas zalobu na miestne a vecne prislusny sud.

V pripade ak si zakaznik nepreberie tovar, tak mas aj tak narok na zaplatenie kupnej ceny. Preto aj ked zakaznik tovar neprevzal, tento po marnom uplynuti 30 dni od vyzvy na prevzatie tovaru, zlozis do uschovy prislusneho sudu. Ide o takzvany institut sudnej uschovy. Odo dna kedy takyto tovar das do sudnej uschovy, bude sa tovar podla zakona povazovat za prevzaty zakaznikom.

Na zaklade uvedeneho budes moct na zakaznika podat normalne zalobu, teda navrh na vydanie platobneho rozkazu, nakolko zasielka bude povazovana po odovzdani do sudnej uschovy za odovzdanu. A sud vyda platobny rozkaz a v pripade ak klient nepoda dovodny odpor, mas v rukach pravoplatny exekucny titul.
Ak poda dovodny odpor, tak sud zrusi platobny rozkaz, vytyci pojednavanie, ale nakolko bude preukazane ze tovar si dodal a zakaznik nezaplatil, sud rozhodne v tvoj prospech.


http://www.porada.sk/t123537-neprevzatie-dobierky.html
marjankaj
12.12.10,09:16
ešte citácia z jednej starej diskusie, kde sa preberalo to iste




http://www.porada.sk/t123537-neprevzatie-dobierky.html

No vidíš ako sa to dá. Právnik by možno zadávateľovi poradil také isté.
Ale zadávateľ sa pýtal na vytvorenie akéhosi zoznamu, a to je zrejme v rozpore so zákonom.
marjankaj
12.12.10,09:20
V takom kamennom obchode si to viem (to zatočenie) predstaviť. Teda situáciu, že "zákazník" si naloží plný košík, dá si tovar pekne zabaliť, nablokovať - a potom povie: nie, nechcem to, dovidenia.... Možná že by i pár modrín bolo výsledkom toho zatočenia :).

Štefan, aj ja si viem niečo také predstaviť. A pri platení zbadá, že mu niekto ukradol peňaženku a doklady. Čo teraz?
A zmlátiť ho? Nebodaj padne na roh stola, a potom sa bude môcť pozerať na svet nejakú dobu spoza mreží. V lepšom prípade trestné stíhanie.:eek:

Právo sa nedá vydobyť porušovaním iného práva. Teda dá, len mu na to nesmie nikto prísť.:cool:

Niečo podobné som aj ja naznačil v príspevku http://www.porada.sk/1587961-post98.html
Ale v žiadnom prípade na to nenavádzam.
Stefan2005
12.12.10,09:53
Š...A pri platení zbadá, že mu niekto ukradol peňaženku a doklady....

Janko, aj Ty vieš, že nie na taký prípad som myslel. A ani zadávateľ témy nikdy nemal v úmysle riešiť takéto prípady...
marjankaj
12.12.10,10:18
Janko, aj Ty vieš, že nie na taký prípad som myslel. A ani zadávateľ témy nikdy nemal v úmysle riešiť takéto prípady...

Ale ani ten prípad, čo myslel, takto nevyrieši. Zaradením do zoznamu tie prachy nezíska naspäť?:confused:Alebo áno? Skôr ich z neho niekto vytiahne. A niekoľkonásobne viac.
linko1
12.12.10,10:25
ja si myslím,že taký zoznam nie je riešenie...
uplne by stačilo robiť si zoznam sám pre seba a podozrivé objednávky s podozrivými údajmi alebo mailami najskôr overiť telefonicky...
občas sa aj mne na začiatku stalo
že prišiel mail z vymyslenými údajmi typu
jankohraško@....
adresa: Janko Hraško
ulica Na Lúke 1
01001 Les
takže niekto má takéto žartíky... tak na tieto vôbec nereagujem...
a ako som vyššie písala,
ak sú neprevzaté dobierky v malom rozsahu
tak to vôbec neriešiť - riziko podnikania - aj keď to naštve... ale čo už...
marjankaj
12.12.10,10:49
ja si myslím,že taký zoznam nie je riešenie...
uplne by stačilo robiť si zoznam sám pre seba a podozrivé objednávky s podozrivými údajmi alebo mailami najskôr overiť telefonicky...
občas sa aj mne na začiatku stalo
že prišiel mail z vymyslenými údajmi typu
jankohraško@....
adresa: Janko Hraško
ulica Na Lúke 1
01001 Les
takže niekto má takéto žartíky... tak na tieto vôbec nereagujem...
a ako som vyššie písala,
ak sú neprevzaté dobierky v malom rozsahu
tak to vôbec neriešiť - riziko podnikania - aj keď to naštve... ale čo už...

Tiež si myslím, že takéto riešenie by bolo najvhodnejšie. Veď na ten zoznam, môže hocikto iný dať hocikoho jemu nesympatického. To by som mal preverovať či sa tam dotyčný dostal iba náhodou, z pomsty alebo oprávnene?
Ak si ten zoznam budeš viesť iba pre seba, tak by to malo byť OK.
Stanislav 1975
12.12.10,10:58
jar čo znamena 88 v tvojom mene? Pokiaľ viem, isté zložky sú na túto kombináciu číslic veľmi háklivé...

Veru, veru 88- HH...:):):)

Ale tu je to len náhoda...:D
Stavros7235
12.12.10,12:11
Prosím Vás dajte ešte niekto že téma je vyriešená lebo už fakt je vrchol ako sa odbočilo od témy...a nenechajme tu niektorých jedincov ešte viac sa strápňovať...