petermikuláš
30.12.10,17:12
Prosil by som o radu v takomto probléme: Kúpili sme 50 ročný RD a chcem položiť do izieb plávajúcu drevenú podlahu. V izbách je nalepené PVC lino a pod ním nejaký betónový poter. Moja otázka: môžem položiť tú drevenú plávajúcu podlahu na to linoleum? Samozrejme pod podlahu ešte 3mm vyrovnávaciu podložku. Alebo musím použiť ešte pod vyrovnávaciu podložku aj nejakú fóliu ako parozábranu? Prípadne musím to linoleum strhať? Neviem sa v tom vyznať lebo nech študujem ako študujem nachádzam protichodné názory. Kamarát (tech. Ing.)mi hovoril, že jednoznačne to mám strnať a na ten betón určite nedávať žiadnu parozábranu ale len vyrovnávaciu podložku a rovno podlahu. Lebo vraj dom potrebuje dýchať aj cez podlahu a ke´d ho "zavriem" parozábranou, síce parkety uchránim, ale betón na podlahe bude stále vlhký a tá vlkosť nebude mať ako z neho odísť. Inde zase čítam, že bez parozábrany neexistuje dávať podlahu.
Prosím poraďte. Každá rada dobrá.
marleau
30.12.10,16:17
tech.Ing. sa najprv opýtaj,či ten betón dýchal,keď tam bolo to linoleum (a stále je).
220870
30.12.10,16:47
Plávajúcu podlahu môžete klásť priamo na linoleum pokiaľ je rovná,v takom prípade je dobré spoje na PVC prelepiť kvalitnou lepiacou páskou fólia nemusí ísť.
Pokiaľ je PVC krivé a rovina nespĺňa požiadavky na kladenie plávajúcej podlahy tak ho musíte dať preč.Podlahu vhodným spôsobom vyrovnať.Ak je podlahový poter nepodizolovaný(hydroizolácia) tak musíte pod plávajúcu podlahu dať fóliu.Ak je ten poter izolovaný má hydroizoláciu tak môžete plávajúcu podlahu klásť priamo na beton.
marleau
30.12.10,16:49
A pozor na výšku podlahy,kvoli dverám a ich otváraniu...
petermikuláš
30.12.10,17:14
Presne to som sa ho opýtal a tvrdil, že dýchal, lebo to linoleum nikdy úplne nedolieha a sú tam aj všelijaké nerovnosti, kadiaľ to vlhko uniká.
marleau
30.12.10,18:35