anna.bu
22.03.11,17:38
Dobrý deň!

Som študentkou posledného ročníka SvF a ohľadom mojej diplomovej práce by som Vás chcela poprosiť o rady. Podstatou mojej témy diplomovej práce je, že aké možnosti znižovania nákladov existujú počas výstavby. Ja som sa zameriavala na zmeny materiálov (ale keby ste vedeli aj o iných možnostiach prosím napíšte aj to).

Hlavne by som potrebovala vedieť s akými materiálmi by som mohla nahradiť nasledujúce materiály:

1.) Murivo nosné z tehál POROTHERM 25 P+D P12 MVC 2,5
2.) Priečky PPP Ytong hr.100 mm a hr.150 mm 550 kg/m3
3.) Omietka vnút.stien zo such.zm.štuková + cem.prednástrek Baumit
4.) Doska z minerálnej vlny NOBASIL MPN - hr.120 mm
5.) Zateplenie vonk.stien omietka such.zmesí a polystyrén hr.100 mm Baumit

Ďakujem za Vaše rady! :)
jankazb
22.03.11,17:42
To myslíš vážne takúto otázku? Študentka posledného ročníka....
fetya
22.03.11,18:31
a potom sa stazujeme na architektov, ze co naprojektuju. rady od laikov. Dobre, ze nie atomovu elektraren projektujes, mozno by sme mohli nieco poradit.
Ked znizovanie nakladov, tak daj namiesto porothermu leier, alebo porfix. Ale 25ky nosne steny vonkajsie? To uz davaju, ako vnutorne nosne.
chandler
23.03.11,06:40
co do nej rypete? naozaj si myslite ze na skole sa uci kolko stoji tehla? :) a su na to specialne knizky ktore sa kazdy rok menia? neucia sa dokonca ani znacky tehal - dolezite su vlastnosti a nie to ci sa to vola porotherm alebo supertehla
chandler
23.03.11,06:51
anna tak ci tak budes musiet ist do stavebnin, lebo potrebujes aj cenniky aby si mohla dolozit kolko sa usetri. studentkam velmi radi poradia :)
tie materialy co mas patria medzi najdrahsie, takze skoro vsetko bude lacnejsie.
TomasHC
23.03.11,07:18
a potom sa stazujeme na architektov, ze co naprojektuju. rady od laikov. Dobre, ze nie atomovu elektraren projektujes, mozno by sme mohli nieco poradit.