Darkblack
27.03.11,07:18
Dobrý deň.

Som študent a nemám živnosť. Začal som sa zaoberať tvorbou webových aplikácii.
Chcel by som sa teda informovať, aké mám možnosti na "fakturáciu" poskytovaných služieb.
Zatiaľ viem len o "Dohode o vykonaní práce", ktorá síce nie je zlá, ale už sa mi stalo, že objednávateľ služby nebol veľmi nadšený týmto spôsobom.

Priznávam sa, že sa vôbec nerozumiem do tejto oblasti, takže možno celá otázka je hlúpa, no za opýtanie nič nedám. :rolleyes:
Čiže:
Môžem bez živnosti fakturovať vykonané služby (nejakým spôsobom) alebo musím byť stále zamestnanec konkrétneho objednávateľa?
Danielle369
27.03.11,07:40
Ak tú činnosť chceš vykonávať sústavne, vo vlastnom mene, na vlastný účet, mal by si si založiť živnosť (resp. ak chceš vytvoriť právny subjekt, tak s.r.o.). Ako predmet podnikania by si si mal zvoliť počítačové služby (23.1 v zozname voľných živností na stránke min. vnútra http://www.minv.sk/?zivnostenske-podnikanie ). Keď nie si podnikateľ možnosti vyúčtovania tvojich služieb sú obmedzené. Ak tvoj klient chce dostať tvoju odmenu do svojich nákladov, môžeš postupovať podľa môjho názoru týmito spôsobmi: 1. uzatvoríte s klientom nejakú zmluvu (o dielo a pod.) ......................
keby si bol jeho zamestnanec, tak môžeš byť na dohodu o prac.činnosti
Darkblack
27.03.11,07:43
To je len tá jedna možnosť, alebo sa odoslala správa skôr ako ste dopísali ostatné?
Xanti
27.03.11,07:49
No ved druhú možnosť poznáš,
podpísať zo zamestnávateľom dohodu o pracovnej činnosti, alebo dohodu o vykonaní práce alebo dohodu o brigádnickej práci študenta.
Zamestnávateľ ťa pred výkonom musí nahlásiť na SP, ako dohodára.
Darkblack
27.03.11,08:04
Ja len, či náhodou nie sú ešte ďalšie možnosti.
Tak teda ďakujem za odpovede.
No mal by som teda ešte jednu doplňujúcu otázku:
Ak si vybavím živnosť, čo to pre mňa bude znamenať ako pre študenta denného štúdia? (Vzhľadom k ZP, SP, škole, ...?)
Xanti
27.03.11,08:05