MIRIAMA1
05.04.11,18:17
Dobrý deň. Chcela som požiadať o pomoc.
Mám uzatvorenú zmluvu na dobu určitú do 31.8.2011. Lenže som zostala tehotná, mám problémy, som na PN. Pracujem ako učiteľka v materskej škole. Zamestnávateľ mi oznámil, že nemôžu za mňa stále ťahať zmeny, že chce so mnou ukončiť pracovný pomer. Že som tehotná vie, písomne to nemá. Nepočíta, že už sa vrátim, i keď to predsa nemôže vedieť.
OTÁZKA: môže mi dať výpoveď pri dobe určitej, naviac keď som na PN? Alebo mi môže dať výpoveď až ukončim PN a prídem len do práce a už budem mať nachystanú výpoveď. Ak áno, akým spôsobom môže so mnou ukončiť pracovný pomer? Načo mám nárok? Ďakujem :confused:
veronikasad
05.04.11,16:23
1. oznám čím skôr zamestnávatelovi (písomne), že si tehotná

2. počas PN-ky ti výpoveď dať nemôže (neplatí, ak si ešte v skúšobnej dobe)

3. pracovný pomer na dobu určitú končí dohodnutým dňom (bez ohladu na to, že si tehotná, alebo budeš PN. Nemocenské naďalej vypláca SP
MIRIAMA1
05.04.11,16:25
Takže to znamená, že počas PN mi výpoveď nemôže dať. A čo, keď sa vrátim do práce? Potom môže? Alebo až toho 31.8., keď mi končí ofociálne pracovná zmluva. V skúšobnej dobe nie som.
veronikasad
05.04.11,16:29
Takže to znamená, že počas PN mi výpoveď nemôže dať. A čo, keď sa vrátim do práce? Potom môže? Alebo až toho 31.8., keď mi končí ofociálne pracovná zmluva. V skúšobnej dobe nie som.
ak mu písomne predtým oznámiš, že si tehotná - nemôže ti dať výpoveď.
31.8. ti nedáva výpoveď - končí prac.pomer na dobu určitú, nemusí ti predlžiť prac.zmluvu
MIRIAMA1
05.04.11,16:33
Ja chápem, len neviem, že ak sa napr. za 3 týždne vrátim do práce, či môže mať zamenstnávateľ už pre mňa nachystanú výpoveď a či ju musím podpísať? Alebo mi nemôže dať výpoveď po návrate do práce? Teda by sa prac. pomer končil až toho 31.8.
MIRIAMA1
05.04.11,16:34
Alebo môže mi dať výpoveď po návrate do práce, keď mu nedám písomne, že som tehotná?
veronikasad
05.04.11,16:36