lukvid
13.04.11,01:20
Dobrý deň, veľmi by som bol vďačný, keby niekto vedel pomôcť s mojími dlhodobými problémami, ktoré mi spôsobujú prasknuté cievky v očiach. Predtým ako tieto problémy vznikli, nebola mi v očnom bielku vidieť žiadna, ani tá najmenšia cievka. Teraz tam mám sieť krvavých cievok najmä na dvoch miestach – vo vnútornej strane obidvoch očí a pod dolnými očnými viečkami.
Som študent a mám 24 rokov. Tieto problémy sa začali presne pred rokom. Vtedy sa prvýkrát prasknuté cievky v mojich očiach objavili. Bola polovica letného semestra a intenzívne som sa učil na zápočet. Po nejakých troch dňoch po zápočte prasknuté cievky zmizli. Lenže potom prišlo skúškové a počas učenia sa opäť objavili a odvtedy ich mám nepretržite až doteraz. Cez leto som napriek prasknutým cievkam nijakú veľkú bolesť nepociťoval. Zhoršilo sa to až na jeseň, kedy som s týmito problémami prvýkrát navštívil očného lekára. Minulú jar a v lete som nosil okuliare, ktoré mali na obidvoch očiach dioptrie -2,5. Mal som aj druhé okuliare, ktoré mali dioptrie na pravom oku -3,25 a na ľavom -3,00, ale tie som nenosil, lebo ma od nich ťahali oči. Lenže zatiaľ sa mi zrak zhoršil a už som s dioptriami -2,5 nevystačil, tak som na jeseň čoraz častejšie začal nosiť okuliare s vyššími dioptriami. Na jeseň som tiež prvýkrát v živote začal nosiť kontaktné šošovky. Používal som ich pár hodín týždenne na športovanie. Tieto okolnosti mohli spôsobiť, že sa problémy s mojími prasknutými cievkami prehĺbili a návšteva očného sa zdala byť nevyhnutná. Najskôr mi predpísal Purivist. Ten mi nepomohol. Potom mi predpísal Livostin a užívam ho doteraz. Livostin mi síce pomáha, ale neprechádza mi to od neho. A u očného to vždy vyzerá asi takto: predpíše mi Livostin a ani ma neobjedná na kontrolu s tým, že keď doužívam Livostin, prejde mi to. Lenže mne to nikdy neprešlo, preto každé tri týždne pol dňa čakám u očného, aby mi predpísal ďalší Livostin. Livostin mi zmierňuje bolestivé dôsledky prasknutých očných cievok. Tiet