kristina11
12.01.06,08:11
Dobrý deň,
rada by som poznala názor odborníkov a ak je to možné, ako na to?

Kamarát - SZČO má maloobchodnú predajňu. Z nejakého dôvodu sa pri začiatku podnikania rozhodol pre podvojné účtovníctvo.
Teraz rozmýšľa, že by prešiel na jednoduché účtovníctvo.
Je to vôbec možné a ak áno, ako treba postupovať a na čo si dať pozor?
Za rok 2005 nemá zaúčtovaný ešte ani jeden doklad. Takže by teoreticky mohol spracovať v jednoduchom účtovníctve aj rok 2005.
Ďakujem.
andrej_rv
12.01.06,10:45
Podľa § 9 ods. 3 zákona o účtovníctve sa prechod z jednej účtovnej sústavy na druhú (ak sú splnené zákonné možnosti) len k prvému dňu nasledujúceho účtovného obdobia. Ak nič nemáš poúčtované, teoreticky by to mohlo byť aj od 1.1.2005 (aj keď účtovať sa má priebežne :) )
Podrobnosti prechodu z PÚ na JÚ rieši § 4 Opatrenia MF SR č. 21378/2003-92 (FS 20/2003).
Kvôli dobrému posúdeniu účtovných a daňových súvislostí by som Ti doporučoval požiadať o tento prevod radšej skúsenejšieho účtovníka.
Machulka
11.02.06,14:40
Prečítala som si postupy účtovania pri prechode z PÚ na JÚ, lenže nie je mi jasné, čo mám spraviť, keď FO účtujúca v PÚ dala na konci roka 2004 do nákladov mzdy (521), telefón(518), ale všetko vyplatila až v novom roku, keď už účtovala v JÚ. Takže tieto sumy, by som do nákladov nemala dať, nakoľko už boli zaúčtované v nákladoch pred tým. Tovar (504), ten sme preúčtovali na 132, nakoľko ku 31.12.2004 zostatok na sklade nemôže ostať v nákladoch. Ten by som teoreticky mohla zaúčtovať pri platbe do nákladov v novom roku. Pochopila som to správne? Ak sa mýlim, tak prosím, opravte ma. Vďaka za každú odpoveď.
andrej_rv
11.02.06,16:25