Koreniny Macek
09.09.11,05:32
V súkromnej firme pracujem ako ekonom aj so všetkými administratívnymi prácami okolo firmy. Koncom augusta si ma zavolal majiteľ s tým , že účtovníctvo pre firmu budu robiť iná firma a ponukol mi menej platenú prácu - 2 dni administratíva a tri dni ako majster vo výrobe. Ja som túto ponuku neprijala a požiadala som ho nech mi dá výpove´d dohodou k 30.09.z nadbytočnosti podla §63 odst.1 b.Vo firme pracuje 12 rokov. Prináležalo by mi odstupné vo výške 3 mes.priem.platu a výpovedná lehota by bola 3 mesiace. Ja však vo firme nechcem zotrvať cez výpovednú dobu.Aký dopis treba napísať pred uplynutím výpovednej doby.?,
VieraPopluharova
09.09.11,04:09
V prípade, že Vám ešte nebola doručená žiadna výpoveď a bolo Vám to oznámené len ústne a nebola o tom spísaná dohoda hneď na mieste, máte právo žiadať o písomné oznámenie výpovede, v prípade, že Vám zamestnávateľ doručí výpoveď už podľa Vami citovaného §.... nie dohodou, máte možnosť 15 dní pred začatím plynutia výpovednej doby požiadať zamestnávateľa , aby sa pracovný pomer skončil dohodou - odporúčam písomne. Takejto žiadosti je zamestnávateľ podľa nového zákonníka práce povinný vyhovieť a v tom prípade Vám patrí odstupné vo výške , ktorá je násobkom priemerného mesačného zárobku krát počet mesiacov koľko by mala výpoveď trvať. Vo Vašom prípade odpracovaných 12 rokov by šlo o odstupné 3 mesiacov v zmysle zákonníka práce, v prípade ak máte pracovnú zmluvu, že Vám patrí odstupné zaktvene v kolektívnej zmluve a je vyššie ako 3 mesiace, máte nárok na odstupné zakotvené v platnej kolektívnej zmluve.
Koreniny Macek
09.09.11,04:14
Výpove´d si mám napísať sama sebe,lebo začal argumentovať tým , že som neprijala ponúknuté miesto a vraj ja dávam výpove´d.Ja trvám na výpovedi z naddbytočnosti.
KEJKA
09.09.11,04:30
výpoveď z nadbytočnosti môže dať iba zam-eľ. Takže zotrvať treba na mieste a bez písomného súhlasu zam-ca nemôže byť upravený plat, či podmienky.
drobeceva
09.09.11,04:34