Kora22
12.09.11,23:33
Prosím o radu: Manžel obmuroval pomúrnicu klasickými tehlami z vonkajšej i z vnútornej strany. Nakoľko mu tie tehly pár mm prečnievali nad pomúrnicu (hradu), vznikol tam vlastne akoby taký kanálik. Aby ho zarovnal, nalial tam (zatiaľ stihol asi len do 1,5 m dĺžky pomúrnice) betón. Čiže vlastne pomúrnicu-hradu zabetónoval. Spravil dobre? Obávam sa, či tam dovnútra nemala ísť radšej izolácia, resp. či ten betón nemôže spôsobiť nejaké zvlhnutie a následné postupné zahnívanie dreva alebo niečo podobné. Ospravedlňujem sa za štýl popisu uvedenej situácie, som úplný laik, ale skrátka logicky sa mi to zalievanie betónom nepozdáva. Ďakujem.
andiablo
13.09.11,03:52
no betón tam nemal ísť. Od betónu bude drevo naťahovať vlhkosť a postupne hniť. Nezhnije za rok dva ale dôjde k tomu. Okolo pomúrnice mal dať sklenú vatu a pod. aby sa to tam pekne vetralo
ciners
13.09.11,04:36
Aj tak mu ten beton na tom dlho drzat nebude :D
Kora22
13.09.11,05:40
Ďakujem, ako vidím, bohužiaľ moja intuícia neklamala. A včera som prezrela net, boli tam + - rovnaké názory a rady k otázkam pomúrnice. Myslíte, že keby ten betón ešte teraz dodatočne odstránil, pomohlo by to? Je to dosť tenká vrstva. Vopred díky za názor :)
ciners
13.09.11,06:00
Kladivom obuchat a hotovo
alltracboy
13.09.11,08:05
ja by som to nechal tak. Pokial je to cerstve drevo, tak este zoschne. Pokial tam nebude vyslovene tiect voda tak to nema preco hnit. Navyse beton prepusta vlhkost, cize sa vlhkost dreva moze odparovat aj cez beton. Ja som vrcholovy vaznik natrel penetrakom a obetonoval, podbetonoval. Skor by som videl problem v tom ze ak to drevo zo zahadnych pricin napuci tak praskne tie tehly. Inak ani nevidim dovod toho ukonu- zlievat kanalik.. nema to zmysel.
mendo933
13.09.11,08:28
je to v obyvanom podkrovi?
Kora22
13.09.11,11:40
Áno, bude to obývané podkrovie, je to nový dom.
220870
13.09.11,16:06