inspirovana
10.12.11,00:54
Dobry den, potrebovala by som poradit ohladom naroku na matersku. Od 25.3.2011 si platim dobrovolne nemocenske poistenie z max. vymeriavacieho zakladu (dovtedy som bola student a nepracovala som). Otehotnela som a termin porodu je 9.1.2012. Od maja 2011 do jula 2011 som sa zamestnala vo firme kde bolo za mna platene nemocenske poistenie takmer z maxima (hruba mzda 1000 eur)a potom v auguste , septembri a oktobri som presla na polovicny uvazok. Od 21.10 som bola na PN a na matersku dovolenku som nastupila 30.11.2011. Neviete mi prosim poradit - v pripade, ze porodim skor (z dobrovolneho nemocenskeho poistenia nebudem mat splnenu podmienku 270 dni, kedze mi hrozi predcasny porod) budem mat narok na vobec nejaku matersku? v pripade, ze splnim podmienku 270 dni, tak si mam uplatnovat vysku materskej iba z dobrovolneho nemocenskeho poistenia, alebo aj zo zamestnania? Keby som si uplatnovala iba z dobrovolneho nemocneskeho poistenia - je mi vyska materskej nejako kratena? Prosim poradte mi, dakujem pekne.
Katy a R
10.12.11,01:10
No tak toto je zaujímavá situácia (prekombinované:mee:) ... a keďže píšeš, že už si na MD ... tak z akého poistenia si vlastne požiadala:confused:.. alebo si ešte neodovzdala žiadosť o materské :confused: - Je to už definitívne (nie je možný neskorší termín):confused:;)
Keďže z obidvoch poistení nebude nárok (zo zamestnania nebude 270 dní samostatne)... ja by som bola na tvojom mieste zrušila DNP (aspoň hneď po nastúpení na PNku - aj skôr) a uplatnila by som si nárok na materské zo zamestnania. Vzhľadom nato, čo si napísala, máš na DNP VZ len zhruba 1 mesiac maximálny, tri mesiace takmer nulu tri mesiace možno 500 (600) evri. Zo zamestnania je to výhodnejšie !!
Nuž len teda neviem, či sa to ešte dá... :mee::mee::mee: ukončenie malo byť pred nástupom na MD.
Ak teda bude materské z DNP .. bude to menej - ale verím, že 270 dní bude :) (už tuším je 260) ... a hlavne, aby si bola v poriadku ... :)