enka81
12.01.12,10:26
Poprosim o radu, mame uz cez dva roky satelit Optibox crypton, parabolu 80, prijimame signal z dvoch druzic, mame skylink, doteraz vsetko bezalo ok, ale posledne dva tyzdne TV radsej vypnem, lebo to sa neda pozerat, obraz stale seka, zvuk tiez, signal vypadava na 0%, potom skoci na 99%pritom dva roky sme mali 99% signal stale /okrem burok a zleho pocasia samozrejme/, volala som do skylinku, poradili mi refresh karty, co som urobila, ale problem pretrvava, cim dalej, tym je to horsie. Neviete mi poradit, v com moze byt problem,, ci v pristroji, parabole, karte,... .
nunenko
12.01.12,09:31
Treba nastaviť (natočiť) parabolu.
AlaNR
12.01.12,09:40
Mne sa také niečo tiež stalo, nie som odborník, čisto laicky:
začni od satelitu - pozri, či je dobre upevený kábel do konvertora (to je tá škatuľka na tyčke satelitu), či sa nehýbe (nasilu neťahaj, lebo si to rozladíš celé - iba či to je dobre pripevnené) , alebo či do miesta kde sa napája kábel nezatiekla voda. Ak áno, skús ho poriadne prelepiť lepiacou páskou - elektrikárskou - iba kábel o telo konvertora.

Ak to nepomôže, treba skontrolovať kábel, može byť niekde zalomený (čo ale nepredpokladám, ak si ho nešripla trebárs cez okno), alebo môžu byť uvoľnéné koncovky v rozbočovači/zlučovači (ak máš).

To že obraz ide, znamená, že v signále máš všetko v poriadku.
Ak nič "okaté" neobjavíš, zavolaj opravára, môže byť poškodený konvertor
Ja som síce baba, ale kábel som si menila sama, aj konvertor som vymenila, ale bolo ho treba trošku donastavovať, lebo som presne netrafila družicu - tam sa jedná o milimetre...
enka81
12.01.12,10:01
čo sa týka natočenia paraboly, myslím, ze v tom by nemal byt problém, kedze chvíľami je signál 99%, ten kabel skusim pozriet, teda muz, ked pride z prace, bo parabolu mame na streche, zatial ďakujem za rady.
lubko6394
12.01.12,10:09