PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : Nevymazali ma z uveroveho registra.



Neštastnik666
27.01.12, 21:22
Dobry den, mam važny problem prosim poradte. V roku 2007 som bol klientom jednej nemenovanej banky v ktorej som mal aj spotrebitelsky uver. Tento som splatil predčasne asi po pol roku. Od tejto doby som žiaden iny uver nemal. Teraz pri vybavovani hypoteky mi v uverovom registry vyskakuje že mam uver aktivny napriek tomu že je splateny. V Banke mi bez problemu vydali potvrdenie že im niesom nič dlžny ale z uveroveho registra ma ani po 5rokoch nevymazali. Už som dal za byt 1000eur zalohu a realne mi hrozi že o nu pridem nakolko mi nechcu hypoteku poskitnut lebo mi tam vypisuje splatku ešte 57eur po dobu 36mesiacov. Moja otazka znie ako URYCHLIM VYMAZANIE Z REGISTRA??? MOZEM V PRIPADNE PODAT TRESTNE OZNAMENIE NA BANKU ZE SI ZANEDBALA SVOJE POVINNOSTI A 5.ROKOU MA NEVYMAZALA???


Dakujem som zufaly...

Michal,,,,

luja5
27.01.12, 23:43
.... Moja otazka znie ako URYCHLIM VYMAZANIE Z REGISTRA??? ...
Možno by bolo dobré obrátiť sa na spoločnosť SBCB - Slovak Banking Credit Bureau, s.r.o., ktorá prevádzkuje Spoločný register bankových informácií (SRBI - úverový register). Na stránke spoločnosti http://www.sbcb.sk/default.html sa okrem kontaktných údajov nachádzajú rôzne formuláre, medzi nimi aj formulár pre Žiadosť o opravu informácií v SRBI. Pod záložkou Klientské centrum sú zase uverejnené informácie o.i. aj k oprave nepresných alebo nepravdivých údajov v SRBI a tiež odpovede na rôzne otázky, aj na otázku "Môže si dať klient skontrolovať, zmeniť alebo vymazať svoje údaje v registri?" s odpoveďou (citujem):
"Klient môže kedykoľvek požiadať prevádzkovateľa registra, spoločnosť SBCB, o odpis informácií, ktoré sú o ňom v registri uchovávané. Pokiaľ zistí, že niektorý údaj je chybný, može požiadať SBCB alebo príslušnú banku o opravu informácie. Po obdržaní žiadosti Klientské centrum ihneď vyrozumie banku, ktorá informáciu do registra poskytla a preverí jej správnosť. Do 30 dní od prevzatia žiadosti zašle klientovi správu o výsledku šetrenia. Pokiaľ tak vo vyššie uvedenom termíne neurobí, má sa za to, že žiadosť bola kladne vybavená."

Neštastnik666
28.01.12, 07:32
To že možem požiadat spoločnost SBCB, o odpis informacii viem no 30dnova lehota je v mojom pripade dlha, nakolko mam rezervovanu nehnutelnost na 6.tyždne max. no a začina už 4.tyžden. Ak nevybavym hypoteku koli chybe Banky ktora ma nevymazala už 5.rokou z registra, pridem o zalohu 1000eur plus 150eur za znalecky posudok. Možem hoci aj sudnou cestov žiadat nahradu??? Nakolko ich zanedbanim si povinnosti mne vznikne škoda!!!