gabriel1111
04.02.12,17:24
Mam prizemny RD s obytnou plochou 190m2. Kotol: kondenzacny Viessmann Vitodens 343F (ktory ma zabudovanu ekvitermiku a vonkajsi snimac teploty) a k nemu solar, takisto Viessmann. Mimo kotla mam anuloid, mixer a pod mixerom pridavne obehové čerpadlo Wilo, pod nim zmakcovac vody. Mam vstupných 12 hadic do podlahovky. Tlak v kotli je stabilny 1,3 baru. Tlak vo vratnej vode, este pred anuliodom je 125kPa. Vodu zohrieva bez problemov, ako mu urcim. Problem... moj kotol neustale kuri, ma sialenu spotrebu (denne 25m3!) plynu. Volala som odborníka na kotle, ktory kotol z diagnostikoval a povedal, ze je ok, prekontroval otvaranie a uzatvaranie mixeru a tiez chod cerpadla - vsetko bolo v poriadku. Povedal, ze problem bude pravdepodobne v "kurenarskej" casti. Na to som zavolal aj kurenara. Odvzdusnili cely system a povedali, ze do 24 hod bude vsade teplo a vsetko bude ok (v izbach, kde bola zima, na privode pridali a vsetky vystupne ventily nechali otvorene na max.) a stale nic. Kotol som nastavil na max. teplotu, čo je 37 stupňov (na odporucenie kurenara) ale po 24 hod. miestnosti vykurilo ledva na 21C. Potom som ubral na 21C a myslel som si, ze uz kotol sa bude vypynat, ale nevypina sa a kotol ide nadalej nepretrzite (teplota kotla sa pohybuje v rozmedzí 45-50C) Teplota v miestnostiach naopak-klesla pod 20st. Vstupna teplota, co ide do hadic, pred mixerom je 46, vystupna z podlahovky je 35. Mmt vonkajsia teplota je -8.
Kotlar aj kurenar tvrdia, ze vsetko je v poriadku, ale mne kotol nadalej nepretrzite ide a bere si skoro 26m3 plynu denne!
Poradte co robit dalej..... Za odpovede a rady vopred dakujem
petmar
04.02.12,16:32
V týchto mrazoch nad -15°C tých 25 m3 nie je také premrštené, zdá sa mi. Mne berie iný kotol (radiátory) v týchto dňoch vyše 30.
gabriel1111
04.02.12,19:52