Janina12
11.03.12,20:26
Ahojte, prosím vás, ja by som sa chcela opýtať, čo si myslíte, ak ma kamarát zavolal pomôcť mu v práci, kde on pracuje na živnosť, napr. umyť schody, s ktorými mu ja pomôžem, a on mi za to dá nejaké peniaze, je to práca na čierno? pýtala som sa na UPSVAR, ohľadom práce u kamaráta, tak mi povedali, že má ma nahlásiť na sociálku, a za rok môžem u neho zarobiť max 320 eur, ale ja sa pýtam preto, lebo mi to príde tak, že ak by som tak isto pomohla v rodine, že napr. by som pomohla príbuznému, ktorý pracuje ako upratovač niečo pomôcť upratať, alebo ak by som napr. niekomu pomohla vyplniť daň. priznanie a on mi dá za to nejaké peniaze, a pritom je príbuzný, tak to nie je oficiálne, ale chcela by som vedieť váš názor. Ďakujem vám všetkým za všetky odpovede.
Xanti
11.03.12,19:28
Ano je to práca na čierno,
kamarát nie je rodina, a ty nemáš dôchodkové poistenie... ide o prácu na čierno.
Dáša_
11.03.12,19:29
je rozdiel, či vypomáhaš rodinnému príslušníkovi, alebo v podstate cudzej osobe.
Janina12
11.03.12,19:32
aha, aj keď tú osobu dosť dobre poznám? ďakujem.
Tweety
11.03.12,19:32
aha, aj keď tú osobu dosť dobre poznám? ďakujem.

Aj.
Janina12
11.03.12,19:35
uhm, a aký je v tom rozdiel?
Tweety
11.03.12,19:36
uhm, a aký je v tom rozdiel?

V čom? Furt je to práca načierno. Nie je to o tom, či ju poznáš menej, alebo viac.
Xanti
11.03.12,19:37
aha, aj keď tú osobu dosť dobre poznám? ďakujem.Ak sa vydáš za toho kamaráta, a budeš na materskej alebo budeš mať prácu, kde budú za teba odvádzať odvody do SP, tak jedine v tom prípade nepôjde o čiernu prácu.
Tweety
11.03.12,19:40
Janina12
11.03.12,19:43
aha, čiže, ak by som nebola na úrade práce, ale mala by som prácu napr. niekde inde a išli by za mňa odvody do SP, tak to nie je na čierno? a keby som napr. mame pri upratovaní v jednej firme pomohla, tak ako sa to berie? vďaka...
Tweety
11.03.12,19:45