Janina12
19.04.12,21:56
Ahojte, prosím vás chcela by som vás poprosiť o radu: chcela by som brigádovať u kamaráta, ktorý je živnostník a jednu zmluvu má, kde pracuje ako upratovač, a ja by som si chcela pri ňom privyrobiť, čiže by som bola u neho ako brigádnik, kde všade ma má zaevidovať? a keď spíšeme dohodu a on mi vyplatí peniaze, a ja by som potrebovala potvrdenie o príjme k dani z príjmov, ako mi to on môže napísať, je tlačivo napr.? ďakujem vám veľmi pekne.
veronikasad
19.04.12,20:01
Si evidovaná na UP ?
Melnick
19.04.12,20:06
Ahojte, prosím vás chcela by som vás poprosiť o radu: chcela by som brigádovať u kamaráta, ktorý je živnostník a jednu zmluvu má, kde pracuje ako upratovač, a ja by som si chcela pri ňom privyrobiť, čiže by som bola u neho ako brigádnik, kde všade ma má zaevidovať? a keď spíšeme dohodu a on mi vyplatí peniaze, a ja by som potrebovala potvrdenie o príjme k dani z príjmov, ako mi to on môže napísať, je tlačivo napr.? ďakujem vám veľmi pekne.

a ) Ak už má niekoho zamestnaného , tak povinnosť registrovať sa ako zamestnávateľ nemá. Potom ostáva zaregistrovať Teba na RLFO do sociálnej poisťovne v prípade, že budeš robiť na "Dohodu", ak tam vznikne pracovný pomer, potom je potrebné zaregistrovať Ťa aj v ZP .
b) Každý mzdár vie, že "Potvrdenie o príjme .... " a tlačivo existuje. Navyše mu na konci roka, prípadne pri ukončení PP vzťahu, vyplývajú povinnosti takéto potvrdenia zamestnancom, prípadne "dohodárom" vystaviť.
Janina12
20.04.12,11:19
nie som na úrade práce, mám zamestnanie inde, a ten živnostník nemá iných zamestnancov, takže nie je registrovaný, ako zamestnanec, ďakujem vám za odpovede.
veronikasad
20.04.12,11:30
nie som na úrade práce, mám zamestnanie inde, a ten živnostník nemá iných zamestnancov, takže nie je registrovaný, ako zamestnanec, ďakujem vám za odpovede.
Zrejme nie je registrovaný ako zamestnávatel - nie zamestnanec.

Treba urobiť registráciu zamestnávatela v SP a doplniť registráciu dane zo závislej činnosti na DU.