peru
24.07.12,11:36
Dobry den,

mam novy dom s 12arovym pozemkom. Do domu patri aj psik a mam aj cas sa mu venovat.

Nikdy som psa nemal - byval som v byte. Som teda laik, ale to neznamena, ze bude psikovi nieco chybat.

Velmi sa mi pacia kratkosrste zlate psiky okolo 25kg.

Vyberam si medzi rhodeskym ridgebackom a madarskou vyzlou. Chcel by som psa a nie suku (mam trosku obavu z neporiadku v dome pri "zenskych" problemoch :( )

Od psika ocakavam priatelstvo k rodine a detom. Na druhej strane ocakavam aj strazenie objektu domu.

Poradte mi, prosim, ktoreho psika si vybrat, prip. mi poradte ineho. Pripadne mi povedzte, ze tato rasa nie je vhodna na strazenie lebo ... atd.

Budem vam velmi vdacny - je to zavazok na dlhe roky.

ZAVER: Dakujem vsetkym poradakom za nazory - skutocne mi pomohli uvedomit si niektore veci. Objednal som si madarsku vyzlu - psika. Je krasny - dal som fotku do prilohy. Drzte mi palce! :)
PS: Pozrite si vysledky ankety - su zaujimave - vsetky moznosti maju podobne odpovedi - no ridgeback nedostal ani jeden hlas .. hmmm.
pepsikova
24.07.12,09:45
...citujem ťa:.."Od psika ocakavam priatelstvo k rodine a detom. Na druhej strane ocakavam aj strazenie objektu domu.


...od psíka "nemôžeš očakávať"...psíka musíš naučiť všetko, čo chceš, aby vedel..to nie je robot, že ho naprogramuješ...ak chceš mať psíka pri dome, musíš mať čas, záujem, vedomosti a hlavne trpezlivosť...a až potom budeš odmenený, ak ho všetko trpezlivo naučíš...
peru
24.07.12,09:50
Ocakavam geneticke predpoklady na strazenie a vztah k rodine :)
MarcoM
24.07.12,09:54
Ono k rodine sa hodí buď retríver, alebo labrador. - ich výhodou je trpezlivosť.
Na stráženie skôr rasy ako doberman, rotvajler. - nevýhoda vyžaduje veľmi veľa pohybu a času. A keď taký pes nie je vybehaný tak nerobí mu to dobre.

Ja mám nemeckého špica. A odporúčam !! Priateľský, oddaný, učenlivý, nevýhodou je trochu jeho občasná tvrdohlavosť a až úzkostlivá fixácia na svoju rodinu.
Tweety
24.07.12,09:55