Jakub Kl
11.08.12,09:25
Dobrý deň som študent VS minulý rok(stále aj tento) som zamestnaný na dohodu, mesačný príjem je 147€, od 4.1. vykonávam aj sprostredkovateľskú činnosť, registroval som sa na daňovom úrade aj na zdravotnej poisťovni, pani na poisťovni mi povedala že pokial som študent nemusím platiť odvody do ZP, avšak dnes mi prišlo zúčtovanie a že mám nedoplatok 285€. Ako je to prosím keď som študent?

Ďakujem
príjemný deň
veronikasad
11.08.12,10:51
Mal si príjem zo sprostredkovania aj v roku 2011 ?
Pre účely zdr.poistenia sa sprostredkovateľ považuje za SZČO. Zrejme si si ako študent určil vymeriavací základ nula. Poistenci štátu (medzi nich patria aj študenti) neplatia ako SZČO preddavky z minima, ZP ti vypočítala nedoplatok z vymer.základu roku 2011:

základ dane zo sprostredkovania/2,14 * 14 %.

Od 1.1.2013, ak budeš mať naďalej štatút študenta, budeš platiť neupravené preddavky na zdr.poistenie.
Jakub Kl
11.08.12,10:57
Ďakujem za opoveď
Veď práve že nie, registrovaný v národnej banke som až v January tohto roku t.j. od vtedy som sa vôbec mohol nahlásiť na daňovom úrade a vykonávať túto činnosť, v roku 2011 tak ako aj 2010 som bol zamestnaný len na dohodu (IT zabezpečenie jednej ambulancie) práve za tých 147€ mesačne z ktorých mi bola odvedená daň a následne som si požiadal o jej vrátenie cca. 290€, ale prijem z sprostredkovania bol 0.
veronikasad
11.08.12,11:04
Ďakujem za opoveď
Veď práve že nie, registrovaný v národnej banke som až v January tohto roku t.j. od vtedy som sa mohol nahlásiť na daňovom úrade, v roku 2011 tak ako aj 2010 som bol zamestnaný len na dohodu (IT zabezpečenie jednej ambulancie) práve za tých 147€ mesačne z ktorých mi bola odvedená daň a následne som si požiadal o vrátenie, ale prijem z sprostredkovania bol 0.