PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : Účtovanie registračnej pokladne



Luckah
09.03.06, 12:05
Poraďte, ako najefektívnejšie účtovať v PU registr.pokladňu, ide mi hlavne o to, že peniaze z reg.pokladne sú denne používané ako výdaj z hlavnej pokladne firmy, nakoľko sa nimi platí za nakúpený tovar. Ak mám analytiku na reg. pokladňu a aj hl.pokladňu, tak mám robiť denné presuny medzi nimi a na základe čoho, denných pások reg.pokladne, alebo ako najlepšie? Ak by som nerobila denné presuny, tak som v hlavnej pokladni v mínuse a to sa mi nepáči, aby sa to vyrovnalo až na konci mesiaca, lebo som už počula aj taký názor. Ako to robíte vy ostatní? Prosím o radu. Díky.

Eliška
09.03.06, 12:22
My to robíme tak, že jedným príjmovým dokladom prijmem "dennú tržbu" z registračnej pokladnice do hlavnej pokladne a výdavkové doklady z toho dňa si zoradíme až za týmto príjmovým dokladom.

ondrejvla
09.03.06, 12:37
Ja som to robila nasledovne :
- prevod medzi pokladnicami : MD 261/ A /D 211/A ERP
MD 261/Hl.pokladňa / D 261/A
denne som účtovala prevody a zároveň tržby podľa pásky z ERP.
V tom prípade nemáš hlavnú pokladnicu mínusovú.

xatan
28.08.10, 20:53
ahoj,
ja som to jeden rok robil podobne, mám analyticky oddelené pokladne, jedna je hlavná pokladňa a druhá ERP, a raz za mesiac som presunul cez 261ku medzi týmito pokladňami hotovosť.
Potom mi účtovníčka povedala aby som ERP účtoval rovno proti 6kovej skupine.
Ale do dnes mi to vŕta hlavou, že predsa sú len tržby hotové peniaze a nemôžu ostať vo vzduchu, ved 6kové účty sú len syntaktické účty, niekde sa tie peniaze v hotovosti musia objaviť. Podľa mňa musia skončiť buď na 211ke, alebo 221, nie?
Dokonca som tu niekde čítal, že načo mať viac pokladní, že treba účtovať ERP rovno do hlavnej pokladne, tak túto radu som už vôbec nepochopil ako veľmi logickú.
Bol by som rád, keby tu niekto vedel, ako to správne zaúčtovať.

Betina2
30.08.10, 21:36
ahoj,
ja som to jeden rok robil podobne, mám analyticky oddelené pokladne, jedna je hlavná pokladňa a druhá ERP, a raz za mesiac som presunul cez 261ku medzi týmito pokladňami hotovosť.
Potom mi účtovníčka povedala aby som ERP účtoval rovno proti 6kovej skupine.
Ale do dnes mi to vŕta hlavou, že predsa sú len tržby hotové peniaze a nemôžu ostať vo vzduchu, ved 6kové účty sú len syntaktické účty, niekde sa tie peniaze v hotovosti musia objaviť. Podľa mňa musia skončiť buď na 211ke, alebo 221, nie? SYNTETICKÉ
Dokonca som tu niekde čítal, že načo mať viac pokladní, že treba účtovať ERP rovno do hlavnej pokladne, tak túto radu som už vôbec nepochopil ako veľmi logickú.
Bol by som rád, keby tu niekto vedel, ako to správne zaúčtovať.

Závisí aj od zložitosti a hierarchie systému. Niekto má jednu ERP a jednu "bežnú"pokladnicu, pričom s peniazmi disponuje len jeden človek, tak je zbytočné účtovať o dvoch pokladniciach na dvoch rôznych AE211 v tej istej mene. Tu by som to riešila zápismi tržba ERP 211001/6xx,343 podla DU alebo MU ERP a bežné výdavky 5xx,343/211001, úhrady vydaných faktúr v hotovosti 211001/311001 a pod. Na každú menu jednu analytiku AE.
Účet 261AE používať len pri prevodoch medzi BU a pokladňou alebo medzi pokladňami v odlišných menách, prípadne na platby kartou (ID)...

Druhá možnosť je zložitejšia, ale ak má zodpovedať požiadavke prehladnosti a efektivite podľa požadovaných výstupov, tak:
Zvoliť pre každú ERP samostatnú analytiku (predpokladám, že cudziu menu nepríjmate cez ERP, inak by bola každá mena navyše zvlášť AE), teda 211001 pre ERP1, 211002 pre ERP2 atď. a pre hlavnú pokladnicu vedenú v domácej mene napr. HP 211100. Bežne príjmané platby do ERP budeš účtovať podla analytiky ako tržbu 211001/6xx,343 resp. 211002/6xx,343 na základe uzávierky ERP. Ked pokladník odovzdá tržbu z ERP zodpovednej osobe , preúčtuješ 261AE/211001 resp. 261AE/211002 ako výdaj z ERP a následne príjem tržby do hlavnej pokladne 211100/261. Na účtoch ERP by mal zostať len zostatok, ktorý zostáva v ERP. Bežné nákupy a platby za faktúry v hotovosti, resp. príjem úhrady VF v hotovosti potom účtuješ cez hlavnú pokladňu 211100.
Tento systém je výhodný, ak ERP obsluhuje viacej ludí, prípadne sa tržba v hotovosti z ERP pravidelne vyberá a ukladá do hlavnej pokladnice resp. na bankový účet.
Analytík na účtovanie pokladníc si môžeš zvoliť kolko chceš, tak aby systém vyhovoval účtovníkovi aj potrebách nadriadených, ale treba dodržať pravidlo pre každú menu zvlášť AE.

Tvoja účtovníčka to myslela tak, že v ERP pokladni budeš mať zápisy:
tržba 211001/6xxx,343 1000,-
presun peňazí 261001/211001 1000,-

a v hlavnej pokladni
príjem tržby z ERP pokladnice 211100/261001 1000,-

Nákupy potom ako úbytok z hlavnej pokladne 501xxx,343/211100 700,-

Zostatok na pokladnici ERP budeš mať 0,00
Zostatok v hlavnej pokladnici bude 300,00
V podstate ide len o presun peňazí.
Zostatky na pokladniciach by sa mali zhodovať s vykonanou inventarizáciou pokladníc.
Samozrejme aj číslovanie dokladov je potrebné zvoliť tak, aby bolo hned možné zistiť, ku ktorj pokladni daný účtovný doklad prislúcha.

ada159
31.08.10, 18:29
A môžem účtovať o tržbe podľa mesačnej uzávierky, alebo je potrebné podľa dennej?

Betina2
01.09.10, 10:25
A môžem účtovať o tržbe podľa mesačnej uzávierky, alebo je potrebné podľa dennej?

, Závisí od zvyklostí. ja účtujem o denných uzávierkach, aby mi pokladňa priebežne nešla do mínusu. Navyše, pre účely DPH to bolo aj presnejšie (občas mesačnú uzávierku spravia aj po poslednom dni...:( ). Ale je tu kopec ludí, čo účtujú mesačné uzávierky.

nika.sum
08.09.10, 18:33
, Závisí od zvyklostí. ja účtujem o denných uzávierkach, aby mi pokladňa priebežne nešla do mínusu. Navyše, pre účely DPH to bolo aj presnejšie (občas mesačnú uzávierku spravia aj po poslednom dni...:( ). Ale je tu kopec ludí, čo účtujú mesačné uzávierky.

Ja som tu dokonca citala, ze niekomu brblali kontrolorky, ze je toho velmi vela na kontrolu, ked robia denne. :D

Betina2
10.09.10, 18:35
Ja som tu dokonca citala, ze niekomu brblali kontrolorky, ze je toho velmi vela na kontrolu, ked robia denne. :D

Brblať si môžu kolko len chcú, ale na pokutu to nie je. Nemajú sa o čo oprieť. Mimochodom ak má niketo v papieroch bordel, tak skontrolovanie tohto bordelu aj ked s mesačnými uz.ERP im zožerie viac času než kontrola dokladov s dennou UZ ERP, ak tam bordel nie je , nič netreba dohladávať a pod...Ak mám viesť účtovníctvo priebežne, tak ho aj priebvežne budem viesť. Nikde nie je stanovené, či ERP budem účtovať denne alebo mesačne. Ja to robím denne, lebo podla mesačných uzávierok by som nemala v účtovníctve priebežne verný a reálny obraz (sklz, ak občas neuzavrú k poslednému dňu mesiaca. Problémy by som mala aj pri preukazovaní pre účely DPH.) Ale ak to má niekto všetko v poriadku a bezproblémov, tak prečo Nie? Mala som klientov, čo som účtovala mesačné uz. ERP a aj takých, kde bolo lepšie účtovať o denných.
Aj v obchodných reťazcoch pri X pokladniach účtujú o mesačných uz. ERP? Neviete niekto?

Zita5
10.09.10, 18:49
Ja som tu dokonca citala, ze niekomu brblali kontrolorky, ze je toho velmi vela na kontrolu, ked robia denne. :D

Ja dlhé roky účtujem denne tržby z RP a ešte nikdy na kontrole z DU nikto nemal námietky.

Je to uhoľ pohľadu konkrétnej osoby (kontrolóra)a chcieť to kontrolovať .Je pravdou , že daniari sa niekedy týmto denným fajkaniam bránia , lebo potrebujú aj skôr skončiť, aj si ísť vybaviť a dalo by sa o tom písať .

tibor1000
14.09.11, 10:26
Dobrý deň prajem poraďáci. My sme doteraz účtovali uzávierky z registr.pokladnice na základe mesačných tržieb. po novom sa vraj uz mesačné uzávierky nemajú robit-musíme to teda účtovať dennými účtovnými zápismi? teda obchod ktorý má 10 pokladníc,bude účtovať 10 x 22 pracovných dní 220 poloziek namiesto doterazsích 3? uf :( treba aj neajko prosím vás prestaviť pokladne,aby uz nevytláčalo mesačné uzávierky? ďakujem moc

blondy
14.09.11, 10:34
Dobrý deň prajem poraďáci. My sme doteraz účtovali uzávierky z registr.pokladnice na základe mesačných tržieb. po novom sa vraj uz mesačné uzávierky nemajú robit-musíme to teda účtovať dennými účtovnými zápismi? teda obchod ktorý má 10 pokladníc,bude účtovať 10 x 22 pracovných dní 220 poloziek namiesto doterazsích 3? uf :( treba aj neajko prosím vás prestaviť pokladne,aby uz nevytláčalo mesačné uzávierky? ďakujem moc
účtuj tak ako doteraz , ako prílohu si urob v exceli tabuľku s prehľadom denných tržieb, a tie denné uzávierky aj pripoj k hromadnému účtovnému dokladu
Môžeš si k tomu vytlačiť aj prehľadovú uzávierku za obdobie... to je X-ová uzávierka
čo sa týka "prestavenia" pokladne, to ti musí urobiť servisný technik, aby pokladňa spĺňala všetky nové požiadavky platné od 1.1.2012. Tam sa ti už klasická Z-ová mesačná uzávierka nebude dať vytlačiť

tibor1000
14.09.11, 11:53
účtuj tak ako doteraz , ako prílohu si urob v exceli tabuľku s prehľadom denných tržieb, a tie denné uzávierky aj pripoj k hromadnému účtovnému dokladu
Môžeš si k tomu vytlačiť aj prehľadovú uzávierku za obdobie... to je X-ová uzávierka
čo sa týka "prestavenia" pokladne, to ti musí urobiť servisný technik, aby pokladňa spĺňala všetky nové požiadavky platné od 1.1.2012. Tam sa ti už klasická Z-ová mesačná uzávierka nebude dať vytlačiť

ďakujem Ti za odpoveď. Myslíš že to bude správne nadalej účtovať po mesiacoch? pokladnu servisný technik už 1 začal menit,postupne všetky.A práve on spomínal,ze im na školení vraveli,vraj doteraz sa tolerovalo mesačné účtovanie tržieb,ale po novom vraj treba denné.. :eek: ani neviem do ktorého zákona mám pozriet,aby som si to riadne ujasnil..

tibor1000
16.09.11, 19:24
ďakujem Ti za odpoveď. Myslíš že to bude správne nadalej účtovať po mesiacoch? pokladnu servisný technik už 1 začal menit,postupne všetky.A práve on spomínal,ze im na školení vraveli,vraj doteraz sa tolerovalo mesačné účtovanie tržieb,ale po novom vraj treba denné.. :eek: ani neviem do ktorého zákona mám pozriet,aby som si to riadne ujasnil..

posúvam

Rusalka 24
08.11.11, 09:08
Aj mňa by to zaujímalo.ked prehľadova uzavierka vlastne nieje len v x režime či sa to moze potom v pd uctovat podla toho.ako to robite po novom?

KEJKA
08.11.11, 13:08
prehľadovú uzávierku si budú môcť skontrolovať s dennými uzávierkami, v tom vôbec nevidím problém.
Kedže je dané zákonom, že musia byť mesačné obraty správne, tak tiež nevidím dôvod účtovať denne, ale nie je to ani zakázané.

tictac7
08.11.11, 14:09
prehľadovú uzávierku si budú môcť skontrolovať s dennými uzávierkami, v tom vôbec nevidím problém.
Kedže je dané zákonom, že musia byť mesačné obraty správne, tak tiež nevidím dôvod účtovať denne, ale nie je to ani zakázané.

dovolím si malú poznámočku (od včera už máme ERP aj my, takže vychytávam, čo sa dá - 3 kasy na 3 rôznych pobočkách). Nie je síce nutné účtovať denne, avšak v prípade úhrady pohľadávok to asi nutnosť bude, pretože:
- ak ich je viac prevádzok a upomienky vyhadzujete cca každých 7-10 dní a nemáte zaúčtovanú ERP, vlastne upomienky dávate aj tým, ktorí už dávno svoj záväzok uhradený majú
- nebodaj si uplatňujete úrok z oneskorenej platby - podľa účtovníctva (keď budem účtovať mesačne) úhrada bude 30.9., zákazník má však doklad z ERP 2.9.

...a tak, to je zatiaľ všetko, čo ma napadá, idem sa trápiť ďalej - v dennej tržbe mi ukazuje aj to, čo dnes blokovali na opačnom konci republiky - úžasné :mad:

KEJKA
08.11.11, 16:00
áno, to je fakt. U môjho klienta zase zaviedli systém predaja výlučne na faktúru, takže cela ERP bude len o úhrade pohľadávok.
Tak sa mám na čo tešiť.

zuzana164
11.11.11, 09:44
Dobrý deň
mám zákazníka ktorý ma butik, a terminál na platby kartou, ktoré niesu vzájomne prepojene.
zákazník si zakúpi kabelku, vytlačí sa doklad z pokladne kde je normálne predaj v hotovosti ale zaplatí kartou... neviem či je to tak správne ale je to fakt.
Učtujem denné tržby, - príjem do pokladne, ale... príde mi bankový výpis a tam su tiež prijmy... čo s tým?
Podvojné účtovníctvo
ako mám učtovať príjem do banky na aké účty? vobec netuším čo s tým, kto mi poradí?

kimart
11.11.11, 09:55
Hm, nám už nahodili nové RP a pravdu povediac vôbec sa mi to nepáči. Účtujem síce na základe denných uzávierok, no bola som zvyknutá si na konci mesiaca podľa mesačnej uzávierky kontrolovať DPH. A to sa teraz nedá, pretože na mesačnej uzávierke nie je vyčíslená

SAIVI
11.11.11, 12:08
..registračnú pokladňu sme zakúpili len kvôli povinnosti evidovať hotovostné platby za faktúry.
Nemám žiadnu skúsenosť s ERP ani jasnú predstavu o účtovaní.. : (
Asi by bolo najvhodnejšie mať bežnú pokladňu ( 211001 ) a oddelene ERP ( 211002 )
V bežnej pokladni budem účtovať nákupy tak ako doteraz - klasický VPD..
Príjem ERP za pohľadávky 211002/311.
Prijatú hotovosť do ERP prevediem potom zápisom 261/211002 do bežnej pokladne..
Bude to tak správne?

tictac7
11.11.11, 12:27
..registračnú pokladňu sme zakúpili len kvôli povinnosti evidovať hotovostné platby za faktúry.
Nemám žiadnu skúsenosť s ERP ani jasnú predstavu o účtovaní.. : (
Asi by bolo najvhodnejšie mať bežnú pokladňu ( 211001 ) a oddelene ERP ( 211002 )
V bežnej pokladni budem účtovať nákupy tak ako doteraz - klasický VPD..
Príjem ERP za pohľadávky 211002/311.
Prijatú hotovosť do ERP prevediem potom zápisom 261/211002 do bežnej pokladne..
Bude to tak správne?

áno, je to správne, ja to tak od pondelka robím tiež :)

Rusalka 24
24.11.11, 10:34
Prosím Vás pri kupe novej pokladne treba pokladnu zaradit do kratkodoboho majetku? a je to nakup materialu v PD? cena je cca 400 eur. JU Dakujem

KEJKA
24.11.11, 11:14
áno, je to tak.

Rusalka 24
01.12.11, 12:38
Robila som si dnes namiesto mesacnej uzavierky tu intervalovu, dala som si suhrnnú a vysla mi uzavierka asi metrova... je toto normalne? chcela som len vediet trzbu od do ale dalo mi tam aj nejake nezmyselne cisla s kodami.Aj vy mate taketo uzavierky?

KEJKA
01.12.11, 13:28
a čo všetko máš na tej páske?
lebo súhrnná by mala byť krátka. Nemáš tam náhodou rozpis faktúr zaplatených v hotovosti?

DANAK1
01.12.11, 14:02
Robila som si dnes namiesto mesacnej uzavierky tu intervalovu, dala som si suhrnnú a vysla mi uzavierka asi metrova... je toto normalne? chcela som len vediet trzbu od do ale dalo mi tam aj nejake nezmyselne cisla s kodami.Aj vy mate taketo uzavierky?

áno, mne technik povedal, aby som to jednoducho stopla, takže po tom, čo mi vytlačí kedy bola uvedená do prevádzky a začne tlačiť tie kontrolné kody, jednoducho stlačím CL /RP ELCOM-50TE Mini/, napíše mi zrušená tlač, dátum a čas vytlačenia... podľa technika je to v poriadku.

Rusalka 24
01.12.11, 14:45
Ja mam tu istu pokladnu, tak to nabuduce skusim aj ja, lebo to co potrebujem je len fakt par riadkov a tamto je uplne zbytocne.nie som vobec spokojna s tym navodom ku tej pokladni, mohli tam dat aspon vzor a tak.prvykrat min.mesiac ako som si chcela vytlacit taku uzavierku tak som zle zadala datum a sa mi zablokovala pokladna a musela som ist kvoli tomu ju dat do servisu.a to len kvoli zlemu datumu.dakujem za odpovede.

a som rozmyslala ze ci ma vobec zmysel tlacit intervalovu ked napr. uzavierka pokladnika by mala byt dostacujuca kedze chcem len vediet trzbu za mesiac.co si myslite?

Rusalka 24
01.12.11, 14:49
nemam nic na faktury, ale fakt nechapem naco take veci vymyslaju ved to je uplne nenormalne.neviem si potom predstavit aka je podrobna uzavierka.

KEJKA
01.12.11, 14:50
intervalovú uzavierku si tlačíš, ked ju potrebuješ. Ak ju nepotrebuješ, tak ju tlačiť nemusíš.

stanuska1
03.12.11, 08:40
chcela by som sa opytat o intervalovu mesacnu uzavierku podla datumu...v akom poradi tam treba zadat tie cisla mesiaca, aby mi to slo? dakujem..

KEJKA
03.12.11, 08:49
to už asi závisí od konkrétneho typu, zaškoliť ťa mala servisná organizácia a musíš mať aj návod.

evelien
05.12.11, 10:10
Mam problem s rozuctovanim trzieb. Klientova pokladna nie je schopna urobit dennu uzavierku, z ktorej by mi bolo zrejme, ake boli trzby za tovar a ake za sluzby. Klient mi doteraz tlaci taky supis nahodenych poloziek, ktore su zial vratane dph a meraju peknych par cm. Musim to pracne rozpocitavat. Je mozne nauctovat trzby z RP napr. na ucet 602 a potom na konci mesiaca, ked mi donesie z ERP ten supis poloziek, ID 602/604, aby som mala aj trzby za predany tovar?
A este jeden problem - na DU ZA1 mu povedali, ze nema povinnost tlacit a lepit si denne uzavierky do knihy ERP. Robili si z neho srandu, ci som ja mimo?

KEJKA
05.12.11, 11:46
denné uzávierky po novom sa už do knihy ERP nelepia.
denné uzávierky musia sumarizovať podľa zadaných kritérií, takže ak sú služby nejakým spôsobom nahodené, tak za ne sumár vytlačí.
Podľa mňa je to vec naprogramovania a treba to riešiť so servisnou organizáciou.
V krajnom prípade preúčtovanie 602/604 by som nevidela tragicky, ak to budeš mať podložené relevantným dokladom. ERP je hlavne o evidencii tržieb a DPH v stanovenom členení.

Paula
05.12.11, 12:29
Tento problém sa vyskytol i u nás, program sa upraviť nedá. Máme občas tržbu aj za službu a v ten deň sa vytlačí i "PLU" uzávierka. Na konci mesiaca spočítam služby z tých "PLU" . Ako sa to tlačí, neviem ale ;)

evelien
05.12.11, 12:41
tie PLU mi tlacia kazdy den, kazdy den je sluzba aj tovar. je toho kopec. takze ak to zo sluzieb preuctujem na tovar iba raz za mesiac, tak je to v poriadku?

Paula
05.12.11, 12:58
tie PLU mi tlacia kazdy den, kazdy den je sluzba aj tovar. je toho kopec. takze ak to zo sluzieb preuctujem na tovar iba raz za mesiac, tak je to v poriadku?


To je tak 50:50 názor už aj so zaúčtovaním tržby - či denne, alebo mesačne. Ja účtujem úhrnom raz za mesiac a tá intervalová uzávierka mi vyhovuje , ak zahŕňa komplet daný mesiac kvôli DP DPH. Intervalová = od prvého do posledného v mesiaci, to je pre mňa milšie.

Rusalka 24
09.12.11, 10:37
Ja mam ten isty problem.pri starej pokladni som si pri zadavani plu dala moznost ci je to tovar alebo sluzba a pri dennej uzavierke mi vysla suma celkom a suma osobitne za tovar a sluzby. pri novej mi uz vytlaci len celkovu sumu, pricom sa da rovnako nadefinovat druh plu.riesim to zatial tak ze si rucne pisem co som v ten den predala a na konci mesiaca sa vytlacim plu uzavierku a skontrolujem si ci mi to sedi.
ale ja mam toho len malo takze sa to da.
na konci mesiaca urobim tu intervalovu ale ani ta to neukaze osobitne takze to vypocitam rucne a tak to nahodim osobitne do PD.
nebol by problem keby netrebalo viest sklad lebo tam treba vediet den predaja.malo by to tak byt nie?

Rusalka 24
09.12.11, 10:49
chcela by som sa opytat o intervalovu mesacnu uzavierku podla datumu...v akom poradi tam treba zadat tie cisla mesiaca, aby mi to slo? dakujem..

Stanuske: ddmmrr (011111) napr. od 011111 do 301111 to znamená od 1.11.2011 do 30.11.2011

dufam aspon ze aj tvoja pokladna je tak nastavena ja mam elcom a v navode to vobec nebolo nasla som to na nete.tak vela stastia ale musis si dat pozor aby tam bol datum (od) kedy si uz mala trzbu inak sa pokladna zablokuje. :)

latka
11.12.11, 20:51
Paula prosím vás účtujete mesačne na základe intervalovej uzávierky celú tržbu mesačne, prijaté preddavky a potom mesačne aj odvod tržby do pokladne???? Evidujete analytiku na ERP, alebo to môžem zaevidovať cez ID ako pohľadávku voči zamestnancovi

pedantmk
11.12.11, 21:13
Mesačné uzávierky na ERP zrušili pre rozdiely v zaokrúhlovaní DPH.
Už cez deň nesedia keď sčítate DPH bločkov s dennou uzávierkou, nie to ešte na mesačnej uzávierke oproti dennej.
Určite odporúčam pre podklady k DPH vychádzať len z denných uzávierok.
Intervalová uzávierka je len náhrada mesačnej a je len čisto informačná.
Navyše napr. u ECR od Elcom-u Vám napr. pri intervalovej štvrťročnej nemusí stačiť papierová páska :o pre veľký objem vytlačených údajov, z ktorých nakoniec aj tak potrebujete len pár centimetrov pásky.

kacena666
09.01.12, 12:31
Prečítala som si celú diskusiu o účtovaní erp v pu. Mám ale problém, keďže sme doteraz neúčtovali tržby. Mám hlavnú pokladňu a ERP - analytické účty. V prvý deň som do ERP vložila vklad z HP. Každý deň po dennej uzávierke mi odovzdajú celú hotovosť, ráno im z HP dám vklad. Takto to bude fungovať každý deň. Ako o tom účtovať?

editaK
09.01.12, 19:12
Ahojte. Prosím aj ja o pomoc. Účtujem chvíľu a kvartálne. Doposiaľ som účtovala len faktúry a k nim bezhotovostné platby a platby hotovosťou cez príjmový doklad. V polovici posledného kvartálu pribudla ERP. Denný vklad do pokladne je 50 €, pred dennou uzávierkou je urobená prehľadova a na zaklade nej je vyber z pokladne, čo činí sumu vkladu (50 €) + tržba a následne je urobená denná uzávierka. Rano sa opäť vloží 50 € a tak dookola. Na konci roka sa urobila aj intervalová ( za celé obdobie ). Nedá sa to zaúčtovať jednorázovo a nie denne? Neboli tam riešené platby príjem za faktúry. Od 2012 r. sa tam budú doťukávať aj hotovostné platby k vystaveným faktúram. Hotovostných faktúr je mesačne cca 30. Ako by ste poradili účtovať. Ďakujem

KEJKA
09.01.12, 20:00
k tomu dodám, že ak bola nová ERP uvedená do prevádzky, tak tam mali byť už evidované aj hotovostné platby k faktúram.
Spôsob si zvoľ sama, príkladov je tu dosť. Akurát obdobie nemôže byť až kvartálne, musí byť v zmysle z.o účtovníctve mesačné alebo kratšie.

editaK
09.01.12, 20:28
KEJKA, ďakujem za reakciu. Na pokladni nemohli byť od počiatku evidované hotovostné platby k faktúram, lebo sa len prerábala staršia pokladňa a technik prišiel nato, že je potrebne tam vložiť ešte nejaký čip, lebo ho nechcelo pustiť k úhradám faktúr. To sa riešilo až v týchto dňoch, čiže bol tam ďalší zásah do pokladne po porade s elcomom. Pokladňa sa zakúpila k novej MO predajni a faktúry sa budú pre VO naďalej tlačiť len v sklade. Technik spomínal, že ekonómke postačí dať z pokladne len kvartálnu intervalovú uzávierku, tak som si myslela, že sa to tak nejak bude dať urobiť. No vymyslím teda niečo iné.

IVETA N
12.01.12, 13:09
CHcem sa Vás spýtať hoci to bude otázka ako od debila:
Do RP sa nahadzujú iba príjmi za daný tovar alebo službu. Výdaj povedzme za nákup alkoholu v hotovosti napr.100 eur nemusím urobit ako výber z pokladne,keď ja tie peniaze použijem z tržby čo mám z predošleho dňa.Takže v prípade kontroly keď mi urobia ,,priebežnú uzávierku,, tržbu budem mať v poriadku.A potom postupujem normalne tak ako predtým v učtovnom programe mám penažné prostriedky v hotovosti tam príjme na základe PPD tržbu a na základe VPD podloženú blokom za nákup alkoholu v ten daný deň zaučtujem výdaj.

IVETA N

PS : Už som to zistila ale aj tak ďakujem poraďákom, ktorý ochotne a bez nároku na honorár poradia !!!!!!!!!!!!!!!!!

nika.sum
19.01.12, 16:47
Ahoj, ja som dnes dostala od klienta doklady k DPH :eek:. Maju dve ERP - predaj tovaru. Doniesol mi len suhrnnu intervalovu uzavierku. Je na nej vycisleny zaklad a aj DPH. Uz som ziadala o denne zavierky. Mozem uctovat len na zaklade intervalovej zavierky?

evina
19.01.12, 16:54
Ahoj, ja som dnes dostala od klienta doklady k DPH :eek:. Maju dve ERP - predaj tovaru. Doniesol mi len suhrnnu intervalovu uzavierku. Je na nej vycisleny zaklad a aj DPH. Uz som ziadala o denne zavierky. Mozem uctovat len na zaklade intervalovej zavierky?

Áno, to je to isté ako účtovanie na základe mesačnej uzávierky v minulosti.

nika.sum
19.01.12, 17:10
Áno, to je to isté ako účtovanie na základe mesačnej uzávierky v minulosti.

po precitani prispevkov o tychto novych pokladniach som zostala dost v pomykove. Dakujem

daria28
10.02.12, 11:30
prosím vás, musím odvod tržby z ERP do hlavnej pokladne účtovať cez 261? lebo od mojej predchodkyne mám inštrukcie účtovať priamo 2111(HP) / 21172(ERP)
Ďakujem za odpoveď.

zuzana
22.02.12, 08:33
Ako prosím účtujete a vediete platby z registračnej pokladne, ak nemáte dve analytiky iba jednu na pokladňu 211 100/teda hlavná pokladňa/?Na PPD-príj.pokl.doklad si napíšem príjemca Registračná pokladňa č.uzávierky a zaúčtujem 211 100/604??A úhradu faktúry ??211100/311, nevadí, že tam nebudem mať prehľad, koľko je z reg.pokladne a koľko sa prijalo na firemnú pokladňu vedenú v účt., lebo príjmy v hotovosti na ktoré nie je povinnosť ich príjmať cez ERP, tie príjmam cez príjmové doklady.

tictac7
22.02.12, 08:38
...veď práve preto, aby nebol bordel, sme si urobili analytiku... Čo Ti bráni v tom, aby si si ju spravila aj Ty? A peniaze máš fyzicky oddelené? Ale keď Ti to nevadí, môžeš robiť aj tak ako píšeš. Len pozor na tú hotovosť z ERP a ostatnú, kde je máš aj fyzicky....

KEJKA
22.02.12, 10:56
prosím vás, musím odvod tržby z ERP do hlavnej pokladne účtovať cez 261? lebo od mojej predchodkyne mám inštrukcie účtovať priamo 2111(HP) / 21172(ERP)
Ďakujem za odpoveď.
lepšie je cez 261, a určite povinne, ak ERP má na starosti niekto iný ako hlavnú pokladnicu.
ak je to na jednom mieste, resp. ide len o účtovné rozdelenie a má to pod placom jeden človeek, tak potom stačí aj zjednodušene.

zuzana
28.02.12, 13:21
tom by som musela mať mesačne/ak by som robila dennú uzávierku/ napr. 22 príj.dokladov do registračky, 22 výdav.dokladov z registračky do riadnej pokladne a v riadnej 22 príj.dokladov-prevod z registrač.pokladne do riadnej???

tictac7
28.02.12, 13:37
tom by som musela mať mesačne/ak by som robila dennú uzávierku/ napr. 22 príj.dokladov do registračky, 22 výdav.dokladov z registračky do riadnej pokladne a v riadnej 22 príj.dokladov-prevod z registrač.pokladne do riadnej???

áno a čo je na tom, tak ako doteraz - PPD - zaúčtovanie tržby a úhrady FA podľa DÚ, VPD - prevod medzi pokladňami, PPD v hlavnej pokladni

zuzana
28.02.12, 19:46
no lebo ja mám okrem toho ešte množstvo príjmových pokladničných dokladov za úhrady v hotovosti-napr.služby, na ktoré nie je povinosť ich príjmať cez registračnú pokladňu, takže dosť PPD a VPD dokladov.

tictac7
28.02.12, 20:00
no lebo ja mám okrem toho ešte množstvo príjmových pokladničných dokladov za úhrady v hotovosti-napr.služby, na ktoré nie je povinosť ich príjmať cez registračnú pokladňu, takže dosť PPD a VPD dokladov.

...a?! tak máš o dva doklady viac - v čom je problém?

VRUBE02
19.04.12, 14:04
Dobrý deň,
dnes som dostala 7 km dlhú pásku z ERP ako intervalovú uzávierku za 1.Q. Mám taký nápad, že vyrobím klientovi doklad so všetkými náležitosťami daňového dokladu a nech mi tam každý mesiac vpíše údaje, ktoré potrebujem a podpíše a nechcem žiadnu tlačenú pásku.
Môžem to takto urobiť?
Ďakujem

Vlado0909
12.04.14, 08:29
Dobrý den,

poradíte mi niekto prosím? Nemám na pokladni zmenený čas, v papieroch pozerám,že mazanie pamäti, čo to znamená? Aká pamäť sa týmto vymaže, čo všetko? Musím ísť do servisu, alebo to zvládnem sám? Pokladna je EURO HANDY500T moc dakujem za odpoved. :)