Lucinka23
20.06.13,15:02
Ahojte poraďáci. Máme takýto problém: tehotná zamestnankyňa, momentálne na PN-ke ale k 30.6.2013 chce na vlastnú žiadosť ukončiť PN u lekára a vrátiť sa do zamestnania. Nakoľko pracuje ako čašníčka vo fajčiarskej prevádzke, tak jej zamestnávateľ navrhol že ju preradí resp. vymení s inou zamestnankyňou ktorá pracuje ako čašníčka v nefajčiarskej prevádzke zamestnávateľa (tu je fajčiarska iba terasa). Je to v rámci jednej dediny cca 500-1000 m od seba. Tehotná zamestnankyňa však s preradením nesúhlasí, čo je pre nás nepochopiteľné. Okrem týchto dvoch prevádzok má zamestnávateľ aj prevádzku potravín, kde však nemá voľné pracovné miesto. Ako riešiť takýto prípad, keďže jej výpoveď dať nemôže?

Ďakujem
Tweety
20.06.13,13:06
§ 162 ZP

(1) Ak tehotná žena vykonáva prácu, ktorá je tehotným ženám zakázaná alebo ktorá podľa lekárskeho posudku ohrozuje jej tehotenstvo, je zamestnávateľ povinný vykonať dočasnú úpravu pracovných podmienok.

(2) Ak úprava pracovných podmienok podľa odseku 1 nie je možná, zamestnávateľ ženu preradí dočasne na prácu, ktorá je pre ňu vhodná a pri ktorej môže dosahovať rovnaký zárobok ako pri doterajšej práci v rámci pracovnej zmluvy, a ak to nie je možné, preradí ju po dohode s ňou aj na prácu iného druhu.

(3) Ak dosahuje žena pri práci, na ktorú bola preradená bez svojho zavinenia, nižší zárobok ako pri doterajšej práci, poskytuje sa jej na vyrovnanie tohto rozdielu vyrovnávací príspevok v tehotenstve a v materstve podľa osobitného predpisu.

(4) Ak nemožno tehotnú ženu preradiť na pracovné miesto s dennou prácou alebo na inú vhodnú prácu, zamestnávateľ je povinný poskytnúť jej pracovné voľno s náhradou mzdy.

(5) Ustanovenia odsekov 1 až 4 platia rovnako o matke do konca deviateho mesiaca po pôrode a o dojčiacej žene.
Lucinka23
20.06.13,13:14