fipina
22.05.06,10:44
Má niekto skúsenosti (akékoľvek) s fi AMETIST, Dubnica nad Váhom - zaoberá sa predajom hrncov, prikrývok a pod.?
Tweety
22.05.06,08:46
Má niekto skúsenosti (akékoľvek) s fi AMETIST, Dubnica nad Váhom - zaoberá sa predajom hrncov, prikrývok a pod.?
Áno, mám skúsenosť.
fipina
22.05.06,09:43
Áno, mám skúsenosť.
Tweety, Tvoja odpoveď je veľmi stručná. Aké máš skúsenosti ?
Moja známa si kúpila dva hrnce, no ani nie po mesiaci jej z pokrievky odpadol ten držiak. Teraz jej poslali dva nové držiaky, no tak zapáchajú, ako keby ich kúpili v čínskom obchode. A navyše i kvalita varenia je veľmi vzdialená tomu, čo predvádzali. Neviem, či existuje ešte nejaká možnosť vrátiť tovar, keď jeho vlastnosti nie sú také, ako predvádzali.
domacnost
22.05.06,09:52
Tweety
22.05.06,10:01
Tweety, Tvoja odpoveď je veľmi stručná. Aké máš skúsenosti ?
Moja známa si kúpila dva hrnce, no ani nie po mesiaci jej z pokrievky odpadol ten držiak. Teraz jej poslali dva nové držiaky, no tak zapáchajú, ako keby ich kúpili v čínskom obchode. A navyše i kvalita varenia je veľmi vzdialená tomu, čo predvádzali. Neviem, či existuje ešte nejaká možnosť vrátiť tovar, keď jeho vlastnosti nie sú také, ako predvádzali.
No asi takú, že v jednej ankete o zdraví som vyhrala spodnú plachtu z ovčej vlny na posteľ, potom so mala možnosť si za lacnejšie dokúpiť aj druhú, a potom som nakoniec kúpila všetko na dvojposteľ, a k tomu som kúpili iridiový riad, kufrík s príborom a rôznymi nožmi bol zdarma. So všetkým som zatiaľ maximálne spokojná, posteľné je super, aj v hrncoch sa varí super, nepotrebujú olej, ani teplú vodu naumývanie a krátia čas varenia a pečenia. Neviem aké máš Ty, ale tie iridiové riady sú naozaj super.
fipina
22.05.06,10:12
Je možné, že ide iba o chybný alebo nekvalitný tovar. Ja osobne nemám s ním skúsenosti, no moja známa je nešťastná. Najradšej by ich vrátila, ale nevie, či má na to nejaký nárok zo zákona. Kúpila si aj taký pás naplnený voskom, ktorý bol tiež nekvalitný. Ten jej však vymenili za nový a teraz je to ok. Existuje v zákone nejaká možnosť, ako vrátiť tovar, ak s ním zákazník nie je spokojný ? Už ho má doma asi 4 - 5 mesiacov (jej chyba, že v ňom nevarila skôr).
Je nejaká záruka na to, čo predvádzali a tovar to v skutočnosti nespĺňa?
Tweety
22.05.06,10:20
Je možné, že ide iba o chybný alebo nekvalitný tovar. Ja osobne nemám s ním skúsenosti, no moja známa je nešťastná. Najradšej by ich vrátila, ale nevie, či má na to nejaký nárok zo zákona. Kúpila si aj taký pás naplnený voskom, ktorý bol tiež nekvalitný. Ten jej však vymenili za nový a teraz je to ok. Existuje v zákone nejaká možnosť, ako vrátiť tovar, ak s ním zákazník nie je spokojný ? Už ho má doma asi 4 - 5 mesiacov (jej chyba, že v ňom nevarila skôr).
Je nejaká záruka na to, čo predvádzali a tovar to v skutočnosti nespĺňa?Nech si pozrie zmluvu, tam sú podmienky uvedené, teraz ma napadlo, že mám ešte aj domáci parafín, zatiaľ je všetko super. Mám to už skoro rok, a všetko je v používaní a zatiaľ super. Som rada, že som sa na to dala, lebo priznám sa, veľmi som tomu neverila a nechcela som vyhodiť skoro o 30000.- do luftu. Na 50% som to zobrala na splátky, nič som nepreplácala.
domacnost
22.05.06,10:32
Je možné, že ide iba o chybný alebo nekvalitný tovar. Ja osobne nemám s ním skúsenosti, no moja známa je nešťastná. Najradšej by ich vrátila, ale nevie, či má na to nejaký nárok zo zákona. Kúpila si aj taký pás naplnený voskom, ktorý bol tiež nekvalitný. Ten jej však vymenili za nový a teraz je to ok. Existuje v zákone nejaká možnosť, ako vrátiť tovar, ak s ním zákazník nie je spokojný ? Už ho má doma asi 4 - 5 mesiacov (jej chyba, že v ňom nevarila skôr).
Je nejaká záruka na to, čo predvádzali a tovar to v skutočnosti nespĺňa?

prečítaj si odomňa pripnutý link, má možnosť ho vrátiť, sú tam aj vysvetlívky čo a ako dalej postupovať. Ak sa ti to nedá otvoriť, tak ti to teraz skopírujem.

Verlag Dashôfer:

Zásielkový predaj a ochrana spotrebiteľa
Právo a manažment - Informujeme Vás, vydanie: 9/2006, vyšlo: 16.5.2006


Predávajúci je pri podomovom a zásielkovom predaji povinný písomne upozorniť spotrebiteľa na to, že má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby do siedmich pracovných dní od prevzatia tovaru alebo služby.




Od začiatku apríla 2006 je predávajúci pri podomovom a zásielkovom predaji povinný písomne upozorniť spotrebiteľa na to, že má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby do siedmich pracovných dní od prevzatia tovaru alebo služby. Predajca je povinný prevziať tovar a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar alebo službu najneskôr do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. V prípade, že predávajúci odmietne prevziať tovar alebo nevráti zaplatené peniaze, môže sa spotrebiteľ obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Za podomový predaj sa nepovažuje len to, ak predajca príde za zákazníkom domov. Podľa novely zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji, ktorá nadobudla účinnosť od 1. apríla 2006, sú podomovým predajom aj rôzne predajné akcie, pri ktorých predajca ponúka tovar mimo svojej predajne a mimo trhového miesta. Nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí tak majú aj subjekty, ktoré si niečo kúpia na predajných výletoch.
Pri vrátení ceny spotrebiteľovi kvôli jeho odstúpeniu od zmluvy si od apríla 2006 už nemôže predávajúci zohľadniť náklady, ktoré vynaložil na poskytnutie služby. Ak spotrebiteľ do konca marca 2006 odstúpil od zmluvy, predávajúci si zákonný pojem zohľadnenie nákladov vysvetľoval rôzne a do nákladov započítaval aj ostatné náklady, ktoré iba okrajovo súviseli s ponukou tovaru. V mnohých prípadoch sa tak zohľadňovali náklady vyššie ako samotná cena tovaru. Sankcie za porušenie tohto zákona môžu dosiahnuť až 100 tisíc Sk.
fipina
22.05.06,11:33
Prečítame si tú zmluvu a potom sa ozvem. Zatiaľ Vám ďakujem.
eskoRS
20.05.08,10:04
My sme kupili celu supravu iridioveho riadu a k tomu este vankuse a prikrivky z ovcej vlny merino, a sme s tym uplne spokojni. To co nam predvadzali je pravda, nelutujeme ze sme to zobrali. Tato firma Ametist je podla mna solidna a na urovni. My ich vyrobky mame uz 3 roky a stale su ok. Ale treba sa o ne aj starat, a potom vydrzia dlho.
kasiopeja5
22.05.08,12:59
Prave riesim problem. reklamovala som hrniec, ktory som pouzila 4-krat a v mieste, kde sa dava pokrievka sa mi zacala odlupovat antiadhezna vrstva. Reklamacia bola zamietnuta :-(
SofiaBarbora
13.11.08,19:55
S firmou Ametist nemám dobré skúsenosti. Na riadoch v časti steny a dna z vnútornej strany asi po roku užívania sa začali tvoriť šmuhy, mikroryhy a mnohopočetné oderky. Samozrejme Ametist reklamáciu neuznal, vraj poškodenie riadu bolo zapríčinené spotrebiteľom počas užívania riadu. Ponúkajú pozáručný servis , tzv. repasáciu riadu za 1500,- Sk. Riady sú zbytočne drahé a ani zďaleka nemajú životnosť ako spomínajú na prezentáciach.
durisovad
13.11.08,20:26
Ak by sa jednalo o kvalitny tovar, mohol by byt predavany v beznej obchodnej sieti a nie takto skoro pokutne, kde ludi ohuruju kvalitou a roznymi darcekmi akoze ZADARMO. Ak si clovek pozrie ceny v obchodoch a porovna s tymi, ktore su na prezentaciach, zisti, ze tie darceky veru dobre preplatil. Nemam konkretnu skusenost s firmou AMETIST ani s inymi takumito firmami, prezentaciam sa zo zasady vyhybam. Ak nieco potrebujem, obidem si obchody a kupim. Nebudem cakat, kym mi niekto nieco bude nanucovat.
SofiaBarbora
14.11.08,19:25
v žiadnom prípade nekupujte hrnce od fy Ametist. Majú životnosť cca 1,5 roka.
inga26
09.12.08,10:22
v žiadnom prípade nekupujte hrnce od fy Ametist. Majú životnosť cca 1,5 roka.


nielen hrnce a nielen od Ametist:) nehovorím že sú zlé, ale za tú cenu? nekúpila som ich, len som zažila ich prezentáciu pri odovzdávaní "robota". ináč už sú na tom asi biedne keď využívajú na kontaktovanie ľudí tel. zoznam z internetu.
Alča
18.02.09,14:07
Tiež som si kúpila hrnce od firmy Ametist. Vôbec nie som s nimi spokojná. Hrniec s najvyšším obsahom mi už priviezli po krajoch trochu ošúchaný. Hneď mi ho vymenili. Po dvoch - troch používaniach to isté spravil aj nový hriniec, po krajoch sa ošúhal a na dne sa oškrel, keď som to zistila, skoro som skolabovala. Treba s nimi narábať ako s makovým kvetom. Nie, že sa zabudnem a chcem si štandardne oklepať varechu o okraj. To je úplná tragédia. Už malý dotyk hrniec poškodí.
Aké máte ešte skúsenosti s ich reklamáciou? Mám na to cca 15 dní do ukončenia ročnej záruky. Má to význam? Manžel mi hovorí, aby som sa s tým zbytočne nezaťažovala, lebo ma ešte viac rozčúlia. :confused: Alča
montina
01.07.09,11:24
ahojte, no akurát mi volali, že som v ankete vyhrala nejaký kuchynský pomocník hurican od firmy ametist, že či mi ho môžu prísť odovzdať, ale majú podmienku, aby som zohnala 3 páry a budú nám predstavovať zdravý životný štýl. nie je to somarina? prihodilo sa vám už niečo také?
stevomarika
03.07.09,06:06
mám súpravu hrncov, som s nimi spokojná, používam ich denne. taktiež pri hrncoch sme kúpili aj merino, taktiež som s tým spokojná.
iriska
03.07.09,06:39
ahojte, no akurát mi volali, že som v ankete vyhrala nejaký kuchynský pomocník hurican od firmy ametist, že či mi ho môžu prísť odovzdať, ale majú podmienku, aby som zohnala 3 páry a budú nám predstavovať zdravý životný štýl. nie je to somarina? prihodilo sa vám už niečo také?

ja by som nikoho nezháňala, či už mi ponúkajú "vyhratú" deku, robota, kuchtu, telefón alebo kožušinu z mačky.... neriskla by som, že tú "výhru" podmienia nákupom niečoho-hocičoho a ja neodolám pod náporom chvál na ten výrobok, ktorý aj tak nepotrebujem a o 2 mesiace vyhodím ak nie z okna, tak minimálne do koša.
fipina
03.07.09,09:11
Mojej svokre neustále takto vyvolávajú. Prebieha to asi tak, že oni prídu k Vám domov, min 1 hodinu (často je to dlhšie) prednášajú o ich výrobkoch a na konci Vám odovzdajú vyhratú cenu. Ešte sa jej nestalo, že by jej odovzdanie výhry podmienili nákupom. Stalo sa jej však to, že jej okrem ceny sľúbili aj večeru v mieste konania (hotel, reštaurácia) a nakoniec nedostala nič, alebo len nejakú poukážku na zľavu pri nákupe. Pri poslednej prednáške doma sa chlapík dosť vytočil, keď sme nič nechceli, ale napriek tomu cenu odovzdal a odišiel. Odvtedy už žiadne prednášky doma.
Božena777
14.07.11,03:47
Aj ja som sa stala jednou z obetí firmy Ametist.V októbri 2009 som si neuvážene kúpila ich nepodarok-hrnce v sume 1000€.Priznám sa,že niektoré hrnce som používala každý deň, ale pri takom ospevovaní dilera som si myslela,že sú na varenie a nie na výstavu.Na jar 2011 som zbadala,že vnútorné dno hrncov sa olupuje a panvica ostala na strede úplne vyblednutá.Hrnce som reklamovala.Odpoveď som dostala za 3 dni aj s hrncami.Citujem,,Známky nedostatočného čistenia,prepaľovania a mechanického poškodenia.Reklamácia zamietnutá.Tá chudera čo to posudzovala isto doma nevarí.Teraz, keď si čítam recenzie na firmu Ametist, na tie podradné výrobky,či už hrnce,matrace a podobné je mi z toho na vracanie.verte,že firmu Ametist budem obchádzať na kilometre a nechcela by som od nej už ani záchodový papier.Vidieť akí sme my Slováci sprostí a uspokojíme sa so slovami REKLAMÁCIA SA ZAMIETA .Mali by sme sa spojiť a nájsť riešenie.Oni bohatnú na našej hlúposti.Kto uvažuje o kúpe hrncov od tejto firmy,nech sa so mnou spojí a ja mu rada zašlem foto.
aleexis
21.07.11,07:40
Oni bohatnú na našej hlúposti.Kto uvažuje o kúpe hrncov od tejto firmy,nech sa so mnou spojí a ja mu rada zašlem foto.

Mal by som záujem o fotky poškodených hrncov
bubo3
22.07.11,18:40
Aj ja som sa stala jednou z obetí firmy Ametist.V októbri 2009 som si neuvážene kúpila ich nepodarok-hrnce v sume 1000€.Priznám sa,že niektoré hrnce som používala každý deň, ale pri takom ospevovaní dilera som si myslela,že sú na varenie a nie na výstavu.Na jar 2011 som zbadala,že vnútorné dno hrncov sa olupuje a panvica ostala na strede úplne vyblednutá.Hrnce som reklamovala.Odpoveď som dostala za 3 dni aj s hrncami.Citujem,,Známky nedostatočného čistenia,prepaľovania a mechanického poškodenia.Reklamácia zamietnutá.Tá chudera čo to posudzovala isto doma nevarí.Teraz, keď si čítam recenzie na firmu Ametist, na tie podradné výrobky,či už hrnce,matrace a podobné je mi z toho na vracanie.verte,že firmu Ametist budem obchádzať na kilometre a nechcela by som od nej už ani záchodový papier.Vidieť akí sme my Slováci sprostí a uspokojíme sa so slovami REKLAMÁCIA SA ZAMIETA .Mali by sme sa spojiť a nájsť riešenie.Oni bohatnú na našej hlúposti.Kto uvažuje o kúpe hrncov od tejto firmy,nech sa so mnou spojí a ja mu rada zašlem foto.
aj ja mam zaujem o foto hrncov
Božena777
25.07.11,08:31
V prílohe zasielam fotografie hrncov.S pozdravom nespokojná zákazníčka.
Tweety
25.07.11,08:55
V prílohe zasielam fotografie hrncov.S pozdravom nespokojná zákazníčka.
Priznám sa, mám takéto asi 7-8 rokov, ale takto nevyzerá ani jeden z nich.
Božena777
25.07.11,08:59
Tak to máte ohromné šťastie, lebo kamarátka má taký istý problém s nimi ako ja.
emilly1
25.07.11,09:02
Som zhrozená, ako tie hrnce vypadajú, ja ich mám takisto 8 rokov, ale stýmito sa nedajú ani porovnať.
alex.p
19.01.12,08:19
Má niekto skúsenosti (akékoľvek) s fi AMETIST, Dubnica nad Váhom - zaoberá sa predajom hrncov, prikrývok a pod.?

My mame skusenosti s touto firmou ale nikdy viac by som si od nich nic nekúpila. Kúpili sme si pred rokom matrace firmy Ametist a po roku nám splesneli. Boli sme na firme im matrace zaniesť a čakali sme na vyjadrenie. No po tyždni nám matrace vrátili s neuznanou reklamaciou ze mame doma vlhkost alebo ze som matrace nepretacala. Popritom kazde prezliekanie perin som matrace nechala pri otvorenom okne dve hodiny vetrat a aj som otacala na zimnu letnu stranu. Doma mame pre maleho matrac z Jysku za smiesnych 130 euro a nic sa mu nestalo, dokonca ho mame uz ovela dlhsie. Takze ja firmu Ametist urcite neodporucam. O hrncoch som tiez najlepsie nepocula.
milanko6
24.01.12,12:12
To je hrozné,vidím že nie ste jediná,ktorá naletela tejto spoločnosti,ktorá doslova okráda ludí o peniaze.http://staznosti.sme.sk/cpld/3588/Ametist-Slovakia-sro/quotKvalitnyquot-naparovaci-hrniec-nevydrzal-ani-jedine-varenie.html