Jaro551
01.07.15,23:24
Zdravím, poskladal som si počítač všetko je kompatibilné no keď ho spustím napíše mi: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Skúšal som vložiť do mechaniki inštalacne cd základnej dosky a stlačil som lubovolne tlačítko, no nič a tak isto som skušal vložiť aj inštalačné cd operačneho systemu . Prosím vás poradte mi čo s tim mam robiť. Ďakujem :)
Chobot
01.07.15,21:36
Musíš ísť do BIOSu a tam nastaviť ako primárne bootovacie médium CD drive. Potom do mechaniky vložiť inštalačné CD či DVD s inštaláciou Windowsu a ono sa to spustí samé.

Ak tam už máš nainštalovaný Windows, tak v BIOSe prepni ako primárne bootovacie médium HDD.
Jaro551
01.07.15,21:47
ano dakujem, ale ked som prvi krat spustil pc tak mi vypisalo že co mam stlacit aby som sa dostal do biosu ale ked som sa tam dostal a odisiel som z neho tak od tedy ked spustim pc tak mi to hned iba napise tu vetu: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key tak ako sa dostanem do biosu ..? pls
KoxXxo
02.07.15,05:47
Pri štartovaní počítača stlač tlačídlo F8, F12 (prípadne iné) na klávesnici. Na monitore sa zobrazí boot menu a vyberáš čo chceš.
Chobot
02.07.15,05:57
Ten výber tam je, len kým sa prebudí monitor, tak to už preskočí na ďalšiu obrazovku, preto ho nevidíš.

Hneď po zapnutí PC treba stláčať Del, prípadne niektorý z funkčných kláves F12, F2 alebo F10, záleží od typu BIOSu. Vyskúšaj ich postupne, raz sa tam dostaneš.
Jaro551
02.07.15,18:27
aha stlacal som del. , f2 a dostal som sa tam ale idem do kategorie boot a vsetko som aktivival na cd-dvd rom vsetko co sa dalo ale stale nic pripadne pise ine riadky a nakoniec + ten isti ale nejde mi to fakt som vsetko skusal doska je asrock am1b-m pls nevedel bi si mi este niako poradit..? pls :)
Chobot
02.07.15,21:11