TakUrcite
14.09.15,13:14
Dobrý deň,

počas letných prázdnin som pracovala na dohodu o brigádnicej práci študenta, zamestnávateľ mi povedal že si na mňa uplatňuje daňový bonus. Zároveň že si ma bude evidovať ešte do novembra, ked občas zaskočím. Teraz som ale uzavrela dohodu o nepravidelnom príjme v druhej spoločnosti. Chcem sa teda opýtať ako je to s odvodmi a od akej sumy budem platiť daň a čo všetko pre mňa vyplyva teda. Aj naďalej som študent.

Zamestnávateľ mi nevedel presne povedať ani jeden presne povedať a na daňovom ma odkázali na sociálku sa ísť zase pytať, no kolotoč. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. :)
veronikasad
14.09.15,11:19
trošku to máš pomýlené, daňový bonus si na teba uplatňuje jeden z tvojich rodičov. Podpísala si u prvého zamestnávatela Vyhlásenie k zdaňovaniu príjmov a uplatnila si si aj Odvodovú výnimku v sociálnej poisťovni ?
KEJKA
14.09.15,11:22
Zamestnávateľ si neuplatňuje DB, to si uplatňujú rodičia. Možno na základe podpísaného vyhlásenia uplatňuje nezdaniteľnú sumu, to je niečo iné.
Ty máš povinnosť akurát u druhého zamestnávateľa také vyhlásenie nepodpísať.
Dohody môžeš mať dve aj viac. Každý zamestnávateľ tvoju odmenu rieši sám.
Napr. ten druhý ti bude strhávať daň, inak sa nedá. každý z nich bude strhávať aj odvody, inak sa nedá.
Po skončení dohody si vyžiadaj Potvrdenie o príjme, najneskôr 01/2016 u druhého zamestnávateľa a toho prvého požiadaj o ročné zúčtovanie - najlepšie hned začiatkom februára 2016. Daň sa ti vráti, ak za celý rok celkové príjmy prekročia cca 4000 Eur.
TakUrcite
14.09.15,11:47
Aha, tak nezdaniteľnú časť som myslela nie daňový bonus, pardon. A pokiaľ bude príjem vyšší ako 4000 Eur, tak musím podať daňové priznanie a z vypočítanej sumy odviesť daň teda tak ? :)
TakUrcite
14.09.15,11:48
Iba vyhlasenie pre tú nezdaniteľnú časť. Daňový bonus som si pomýlila v tej rýchlosti teraz. :)
KEJKA
14.09.15,13:00