joseu
20.07.06,12:59
Prosím o radu, ako mám v JÚ účtovať preexpirované lieky v lekárni, ktorá je platcom DPH?
KEJKA
20.07.06,11:01
duplicitná otázka....................
joseu
21.07.06,13:44
Kejka! Som totálny začiatočník, takže ak môžeš poraď. Ďakujem
KEJKA
21.07.06,18:12
ked si dáš vyhladať, nájdeš napr. toto - a ta je aj odpoved, môžeš si zadať iné kľúčové slová.....
http://www.porada.sk/t9836-manka-a-skody-do-normy.html?highlight=expir%E1cia
joseu
21.07.06,19:18
Ďakujem za usmernenie.
Z toho čo som si prečítal vyplýva, že expirované lieky musím vyňať z nákladov.
Je to správne?
KEJKA
21.07.06,19:50
fakt, ?e som usmernila, ale nedávno tu bola e?te taká istá otázka a neviem ju nájsť. A tam sa vyjadril z praxe odborník, ?e lieky sú osobitná kapitola, ide sa podľa zákonných predpisov a uznáva sa ich expirácia do nákladov.
Aspo? takto som si to zapamätala, ?iaľ neviem nájsť tú tému.... sorry
joseu
21.07.06,20:17
Aj tak ?akujem.
Ak nie?o zistím, doplním.
Dnes mi ďaľší účtovník povedal,že expirované lieky sa z nákladov nevynímajú, (teda sú uznaným daňovým nákladom) včítane DPH.
Je to takto možné?
joseu
26.07.06,07:07
A predsa som sa dopátral.
Poradca lekárnika č.11/2005 požiadal DRSR o vyjadrenie a uverejňujú toto:
Lieky, ktoré lekárne nakupujú s cieľom ďaľšieho predaja, sa považujú v zmysle § 17 ods. 9 opatrenia MF SR č. 23 054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovnej osnove pre podnikateľov v sústave podvojného účtovníctva v znení neskorších predpisov, za tovar.Vyradenie liekov po lehote expirácie sa účtuje na ťarchu účtu 548 - Ostatné náklady na hospodársku činnosť so súvzťažným zápisom v prospech príslušného účtu zásob.