sosanah
12.07.17,11:18
Dobrý deň,
začala som fyzicky robiť poriadok v registratúrnom stredisku mestského úradu, pričom to vyzerá tak, že stavebná dokumentácia nebola nikdy skartovaná či presunutá do štátneho archívu. Nakoľko nie som odborník, čo sa týka takejto dokumentácie (bola mi však ponechaná voľná ruka, keďže nikoho nezaujíma tento bordel dolu), neviem posúdiť, čo všetko spadá do projektovej dokumentácie a ako dôležité sú napríklad dokumenty NN prípojky či úpravne vody kúpaliska. Netuším, pod akú registratúrnu značku to dať a či je to také dôležité, žeby to malo ísť do štátneho archívu - to sa mi nezdá.
Vopred ďakujem za odpoveď.

Snažím sa postupovať podľa registratúrneho plánu, ale stále sa zamotávam.
Soňa K
12.07.17,09:52
Ja by som si stavebnú dokumentáciu nechala u seba pre prípadné budúce rekonštrukčné alebo demoličné práce.
willma
12.07.17,10:40
treba popozerať PD a uschovať hlavne tú, ktorá je opečiartkovaná príslušnými štátnymi organizáciami - hasiči, technická inšpekcia stavebný úrad, inšpektorát práce - skrátka tými, ktorí sa vyjadrujú aj ku kolaudácii.
Ing. Ľubomír Janoška
12.07.17,11:41
Nemôžete mať "voľnú ruku".
Registratúrna lehota každého typu dokumentu musí byť určená v registratúrnom pláne (v tomto prípade RP Mestského úradu) a je buď prevzatá z niektorého zákona alebo určená rozhodnutím pôvodcu registratúry.
Registratúrna lehota stavebnej dokumentácie nie je upravená v stavebnom zákone a v praxi obecné samosprávy určujú registratúrne lehoty stavebných povolení a kolaudačných rozhodnutí od 10 rokov do 50 rokov.
Pred uplynutím registratúrnej lehoty nesmiete dokument vyradiť a po jej uplynutí ho musíte vyradiť a zlikvidovať + ak má archvínu hodnotu, musíte ho predtým ponúknuť štátnemu archívu. V opačnom prípade porušujete zákon o archívoch a registratúrach, prípadne aj zákon o ochrane osobných údajov.

http://www.minv.sk/swift_data/source/verejna_sprava/odbor%20archivov/dokumenty_na_webe/sprava_registratury/Vzorovy%20RGP_OU_2016.docx