buggynator
09.08.17,09:40
Dobry, bol som student na SVK (3r) a nasledne v CR(2r), som obcan aj SR aj CR (ano mam aj 2 obcianske preukazy) a pocas studia bolo jednoduche poistit sa, nevedel som, ze staci byt poisteny v SR, v CR mi dali poistenie kedze som ziskal v tom case cesky OP). A teraz po ukonceni skoly mam 2 poistenia ako sa v otazke pise; co mam robit aby som nedostal penale, a pritom zrusil jedno z poisteni?

V SR som poisteny od narodenia, a v CR 2roky.
ivka70
09.08.17,07:50
Odniest do slovenskej ZP potvrdenie o poisteni z cestej ZP a odhlasit sa k tomu datumu, od ktoreho si prihlaseny v ceskej ZP.
Ci to pojde uplne bez akychkolvek poplatkov, je otazne, kedze slovenska ZP za teba platila minimalne kapitacie lekarom na SK, ak si teda lekarov na SK mal.
Cim skor to ale urobis, tym to bude lacnejsie.
Odhlasit sa da aj elektronicky ci postou, ZP maju formulare na webovych strankach.
Darina1234
09.08.17,08:01
podobne je na tom aj moj syn, on je este student na v Prahe, ale aj tam pracuje na polovicny uvazok tu je teda poisteby na SK v ZP ako student a zaroven v Cesku ma tiez zdr. preukaz , kedze ho zamestnavatel prihlasil do zdr. poistovne, neviem ci to je tak spravne
ivka70
09.08.17,08:03
Nie je, ma zo zakona povinnost sa na SK odhlasit, ak ziskal poistenie v CR. V EU moze mat ZP len v jednej krajine. Povinnost nahlasit ZP zmenu ma podla zakona o zdravotnom poisteni do 8 dni od zmeny.
Darina1234
09.08.17,08:06
dakujem ivka, teda ked pride domov na SK, tak u svojho lekara sa preukaze poistenkou z ceskej ZP?
buggynator
09.08.17,08:11
Odhlasit sa chcem z Ceskej ZP, vzhladom na to ze byvam na SR a budem tu podnikat. V CR aj SR teraz dobrovolne platim poistenie 60E mes. Naozaj sa neda otvorenim sro/zivnosti jednoducho poslat list ze podnikam na SR a tym padom ma Ceska ZP odhlasi?
buggynator
09.08.17,08:13