Ajika2468
18.10.17,05:49
Dobrý deň chcela by som sa opytať nebývam už 2 roky s rodičmi odstahovala som sa k priatelovi kedže doma to bolo hotové peklo. Moji rodičia sú rozvedeni a ja som bola súdom pridelená k matke. Ale ona mi už rok nedala žiadne peniaze a kedže som študentka na strednej škole a popri škole by to bolo ťažko s brigadou tak nemám ani žiadnu brigádu. Je moja matka povinná mi dávať nejaké peniaze?
arizona
18.10.17,04:04
kolko mas rokov?
ivka70
18.10.17,04:47
ma matka stanovenu vyzivovaciu povinnost na teba?
buchač
18.10.17,05:37
Dieťa, dieťa....najprv si upresni, čo je to výživné a na čo slúži.

Dobre by bolo vedieť aj dôvod pekla...ktoré ja ale vidím práve v tom priateľovi, ku ktorému si sa odsťahovala.
januli
18.10.17,06:15
Máte aj rozdielny trvalý pobyt? Mama ma súdom na Teba určené výživné od otca?
Pobera aj detské prídavky a DB ak pracuje. Platí za teba aj smeti, kde máš trvalý pobyt. Ale ak ešte nemáš 18r. tak by si mala byť u nej. Ak sa chceš po 18. roku osamostatniť, zmeň si trvalý pobyt a požiadaj aby výživné od otca chodilo priamo tebe, ale musíš študovať. Rodič je povinný poskytnúť stravu, bývanie a umožniť aby si študovala. Mama ti to poskytla ale ty si sama odišla.. Určite ti nechce zle... No rodič nie je povinný platiť dieťaťu ktoré samo odišlo výdavky na bývanie....
Ajika2468
18.10.17,06:27
žiadne dieťa .. veľmi dobre viem načo slúži vyživne. mám 20 rokov som v maturitnom ročniku tie financie na školu su teraz dosť veľke všetko mi plati priateľ.. vôbec to peklo nebolo myslené kvôli priateľovi ale kvôli alkoholu ktore uživala matka s babou
ivka70
18.10.17,06:31
Treba si dat ziadost o vyzivne od oboch rodicov - od otca vyzivne asi dostavas, tak to nemusis, potrebujes mat stanovene vyzivne aj od matky.
Si dospela, musis ziadost o vyzivne od matky ziadat sama.
So ziadostou ti mozu pomoct na UPSVaR, odbor starostlivosti o deti a mladez.
Kazdopadne cim skor poziadas sud o urcenie vyzivneho, tym skor sa k nemu dostanes.