Catherinen
06.11.17,08:47
Dobrý deň, pracujem ako predavačka v obchode s nábytkom a mám šéfku ktorá je podľa mňa psychopat, šikanuje ma, ponižuje, vrieska po mne pred zákazníkmi. Nenechá ma v kľude robiť si svoju prácu, do všetkého sa mi stará, stále mi nadáva. Príklad predala som tovar za 4000 a ona mi potom hodinu nadávala za to že som sa nespýtala zákazníkov akej farby majú stoličky. Vždy si niečo nájde a keby som urobila čokoľvek tak vždy bude tvrdiť že je to zle len aby ma mohla ponižovať. Keď som vysávala predajňu vytiahla mi kábel zo zástrčky a rehotala sa. V poslednej dobe sa to výrazne zhoršilo. Mám z toho psychické problémy, nemôžem spávať. Chcem odísť ale desím sa toho že teraz musím dať výpoveď a takmer 3 mesiace ešte čakať, myslím že to nezvládnem. Chcem sa spýtať čo sa stane keď odídem zo dňa na deň bez výpovede, či ma môžu dať na súd. Mám normálnu pracovnú zmluvu s 2-mes. výpovednou lehotou. Rozmýšľam aj že nahram video ako vrieska ako šialená a ponižuje ma, že by to mohlo pomôcť keby to chcú nejako riešiť. Ale nie je nezákonné nahrávať niekoho keď o tom nevie? Aké mám vlastne práva a možnosti, ďakujem.
Tweety
06.11.17,08:02
Veru, video by bolo nezákonné .Najlepšie je ak sa na skončení PP dohodnete. Teda Dohoda o skončení PP podľa §60 ZP.. Ak tá nie je možná, tak podaj výpoveď a počkaj si na skončenie PP po uplynutí VD. Ak nemáš v PZ formulku o pokute za nedodržanie VD, tak prakticky nenastúpením do práce ti hrozí jedine Absencia a krátenie nároku na dovolenku.
kopretinka
06.11.17,09:02
v predajni nemáte kamerový systém?
kukučka
06.11.17,09:07
Podaj výpoveď a keď máš z mobbingu zdravotné problémy, tak sa lieč.
korela
06.11.17,11:09
Nech to nahrá niekto iný.
korela
06.11.17,11:15
Navštív psychológa s týmto problémom, vyhodnotí, poradí a prevedie ťa cez situáciu. Aby si mala následky čo najmenšie. Môže ti to poslúžiť aj ako doklad, ak by to bolo niekde vhodné a potrebné. Nikdy nevieš, ako sa budeš musieť možno ev. brániť.
taiko
06.11.17,11:32