tlou
05.12.17,22:44
zdravím,

po letnom semestri 2017 som prerušil štúdium bakalárskeho ročníka. 3. ročník, a teda posledný, ma ešte len čaká, no neoznámil som to poisťovni, pretože som bol popritom normálne zamestnaný.

problém je, že som si neuvedomil, na akú zmluvu som zamestnaný. Ide o zmluvu o dielo, ktorá zo mňa robí samoplatiteľa. Síce pracujem ako každý iný, no zamestnávateľ mi nezráža dan z prijmu a samozrejme za mna neplati ani ziadne odvody.

uvedomil som si to az koncom novembra, kedy som už bol v zahraničí a nebudem doma na Slovensku až do januára.

Vec je, že som prerušenie štúdia poisťovni neoznámil, a po správnosti by som mal platit odvody (je to tých 60 eur, že? Prosím, opravte ma ak sa mýlim) mesačne. Samozrejme, to sa mi nechce, kedze prakticky nie som dobrovolne nezamestnany a spatne to pekne naskáče za tých par mesiacov.

otázka je, vie o tom, že som prerušil studium, aj poistovna? nahlasila im to škola? doteraz mi od poistovne neprišiel ziadny papier ze mam nedoplatky alebo niečo podobne.

bojim sa tam aj isť popytat popravde a trochu naivne dufam, že sa to da nejako ututlať/vyriešiť bez toho, aby som platil nejake pokuty plus nedoplatky. Zamestnavatel mi inu zmluvu neda, a aj keby ano,s tale mam tych par mesiacov ako samoplatitel.

A teda, čo mám podľa vás robiť? stretol sa už niekto s niečím podobným? vie o mojom preruseni studia aj poistovna a niekedy mi proste tne pozdrav s nedoplatkami pride?

Je možne predožiť nejaky doklad o zdravotnej nesposobilosti pre pracu z dlhodobeho hladiska, aby som sa vyhol povinnosti zaplatit si odvody sam? Alebo som to mal urobiť niekedy v lete a jednoducho tie mesiace musim doplatiť a bude mi taky papier od doktora o zdravotnej nesposobilosti platit až dajme tomu od januara?

Dakujem za vas čas a rady, dosť tápem, takže sa mi pomoc hodí.
taiko
06.12.17,06:26
ked nechcess, aby Ta exekutor dobehol o par rokov s dlhom x100, alebo aj x1000 EUR tak to zaplat.