Eva Kacianová Karáčová
11.01.18,18:25
Plánujem si kúpiť auto v Rakúsku..Študujem si teraz, kde čo všetko treba vybavovať. Našla som, že pri odchode zo zahraničia je potrebná aj platná Stk a emisná...To sa mi zdá blbosť a nikde ďalej to už nie je spomenuté, že tie doklady tu treba. Ako je to teda? Auto, ktoré budem kupovať totiž už nemá platnú stk, emisnú..
Aké máte skúsenosti s prihlasovaním takýchto áut u nás na úradoch? Je to taká hrozná byrokracia a lietanie z jedného úradu na druhý, ako mi to z tohoto pripadá? Ďakujem za všetky rady :) .
Žabinka
11.01.18,18:06
ak auto bude privezené na prívese, zahraničná STK a EK nemusí byť platná.. len keby vozidlo išlo po kolesách, a zastaví ho polícia, kontroluje okrem iného aj STK a EK..
čo sa týka prihlásenia na Sk, nie je to až také strašné, keď sa to dobre naplánuje a dopredu sa zistia informácie..
celý proces prihlásenia začína okresným úradom dopravným, poplatok 106€.. s tým súvisí preklad domumentov- cena je individuálna u prekladateľov.. STK, EK, KO tak isto, ale je to cca 115€.. od nového roku KO vystavuje protokol o histórii km, preto sa mierne zvýšila cena.. “recyklačný poplatok” tiež závisí od značky vozidla, pohybuje sa okolo 30€.. poplatky na dopravnom inšpektoráte sú v závislosti od roku výroby a kW.. no a ešte samozrejme PZP, cena je rôzna v závislosti od poisťovne..