600vka
31.01.18,10:09
Dobry den prajem, citam tu diskusie avsak mam par nejsasnosti.

a.,Pracujem ako ITeckar v jednej firme, tu nam oznamili ze sa nam bude menit kontrakt, kde teda si mozeme vybrat bud zivnost alebo sro.

b.,.s.r.o. mam uz davnejsie, je platca DPH- mesacny.

Moje otazky su nasledovne:

1.na co sa mam pripravit co sa tyka poplatkov ? myslim tym ze firma v ktorej pracujem mi zaplati povedzme 2000 Eur, ja vystavim fakturu v tejto vyske, z nej musim odviest dan z prijmu ? o vyske 20 percent ? su este nejake ine poplatky n aktore sa mam pripravit ?

2. musim sa zamestnat sam seba v mojej s.r.o.?

3. musim si platit odvody ?

dakujem vam vsetkym vopred za odpovede, som trosku strateny.....
chandler
31.01.18,09:30
asi najlepsie spravis ak si zalozis zivnost, asi 20tis rocne vyfakturujes na zivnost a zvysok na s.r.o. za zivnost budes platit okolo 200eur mesacne odvody (aj to nie hned). dan budes platit ziadnu alebo malu. z toho co vyfakturujes na s.r.o. zaplatis dan 21% a este 7% ked si vyplatis zisk. mozno sa mylim trocha v tych cislas, ale ak uz mas s.r.o. tak je toto asi najlepsie.
zamestnat sa vo vlastnej s.r.o. nemusis.
600vka
31.01.18,09:58
no zivnost v mojom pripade nieje dobra,nakolko sa bojim rucit celym mojim majetkom.
chandler
31.01.18,10:25
nemal by si pracovat pre ludi o ktorych si myslis ze by od teba chceli vysudit dom aj pozemky :) v tom pripade potom len ta sro, zaplatis dane ako som pisal, zamestnat sa mozes za minimalnu mzdu - vtedy mozes vyuzit nezdanitelnu cast a platis odvody okolo 200eur (ty aj firma). alebo sa nezamestnas budes platit okolo 60eur zdravodne poistenie mesacne a to je vsetko.
jslancik
31.01.18,10:34
nechápem, prečo sa pýtaš takéto otázky, keď si už "ostrieľaný harcovník" - firmu, dokonca platcu DPH. kto ti robí účtovníctvo?
600vka
31.01.18,10:37
sarkazmus pekny :) nikto nepovedal ze som ostrielany harcovnik, kedze som dosiel po radu, ocividne niesom :) uctovnictvo nam robil urctovnicka.
600vka
31.01.18,10:38