referer
30.05.18,14:03
Dobry den,

chcem sa opytat na nasledovnu situaciu, som externy student, cez vikend chodim do skoly a pocas tyzdna vykonavam zivnost.

Musim platit zdravotnu a socialnu? Niekde som pocul ze aj za externych studentov plati tieto veci stat, ale neviem ako to je ak je student zaroven zivnostnikom.

Budem velmi vdacny za Vase rady.
avalik
30.05.18,14:19
si bezny zivnostnik, vo vztahu k odvodom externe studium nezaklada ziadne ulavy
referer
31.05.18,09:56
Pockat, ale ako je potom mozne ze mi v zdravotnej poistovni povedali ze nezalezi na forme studia, ze proste do 26 pokial studujem tak neplatim.
Katy a R
31.05.18,10:08
neviem kde si počul - zákon o ZP si pozrel? cit - keď je platiteľom štát
" ... za nezaopatrené dieťa, za nezaopatrené dieťa sa na účely tohto zákona považuje aj fyzická osoba do dovŕšenia 30 roku veku, ktorá študuje na vysokej škole najdlhšie do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa, okrem externej formy štúdia, ...
- takže záleží, aj aká je forma tvojho štúdia - aký doklad doložíš?
Ale aj v prípade, žeby ti to štúdium uznali, aj tak to neznamená, že neplatíš ZP vôbec. preddavky si môžeš dať nulové, doplatíš - ako pri súbehu -zo skutočného VZ. no a čo sa týka SP - tak tam záleží od príjmu v DP, či ti vznikne, alebo nevznikne povinnosť platiť. ( až neskôr riešiš).
Skrátka, si SamostatneZČO - treba poznať svoje povinnosti, za všetko zodpovedáš sám ☺
zze/2004-580/11
Žabinka
31.05.18,10:33
áno, nemusíš platiť minimálne zdravotné odvody z minimálneho vymeriavacieho základu, môžeš si určiť výšku sám, aj 0..
článok z r.2017, pozri si.. https://www.podnikajte.sk/start-podnikania/c/3169/category/zivnost/article/zivnost-studenta-2017.xhtml
referer
31.05.18,10:33