dadia1
23.08.06,13:52
ahojte.

prosím o radu.
kde v zákone by som našla povinnosti a práva pri reklamácii tovaru?
prosím súrne.
dakujem
rada
27.08.06,16:59
Občiansky zákonník - §619 a nasl. zodpovednosť za vady predanej veci.
tanti
12.04.07,13:41
Mám na Vás jednu prosbu kto máte skúsenosť.
Práve ma dosť vytočila jedna nemenovaná predajňa obuvi a vlastne aj moja hlúposť (to asi ešte viac)
V decembri som si kúpila zimnú obuv v januári som zistila, že dosť premoká a navyše sa aj rozpadáva. Tak som ju išla reklamovať, že sa mi rozpadá podrážka a tak. Samozrejme reklamáciu mi neuznali lebo som si ju vraj mechanicky poškodila a tak kedže bola aj pani predavačka veľmi nepríjemná som dala novú reklamáciu, že obuv premoká (na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv) Pani predávajúca sa na mňa usmiala a povedala, že to je prešívaná obuv a nie lepená a určite mi to neuznajú a tak som jej vysvetlila, že ale mňa na to nikto neupozornil, keď som ich kupovala a na lístku je napísané že je to zimná obuv.
Samozrejme reklamáciu mi neuznali s tým, že je to módna obuv tak som sa usmiala, že aká kravina...
Akurát sa chystám, že čižmi zajtra pošlem na preskúšanie či som ich ozaj "mechanicky poškodila" alebo oni majú nekvalitnú obuv a zavolám na Obch.inšpekciu kôli premokaniu obuvi lebo viem, že ma jednoducho neupozornili na to premokanie pri kúpe a na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv.
Na moje veľké prekvapenie som zistila, že na záručnom liste je teraz napísané, že je to módna prešívaná obuv!! :mad:
Toto je už aj na mňa veľa vobec ma nenapadlo, že mi ten záručný list zamenia za nový taký, aby vyhovoval im a ja som si nespravila kópiu toho prveho, aby som mala dôkaz. Ešte k tomu ja krava som si to pri preberaní reklamácie vôbec nevšimla. Na pokladničnom doklade je síce jasne vidiet že bol k niečomu pripnutý (pamätám si, že bol pripnutý k záručnému listu) no ale môj nový záručný list je nepoškodený od spinky takže mám aspoň sama pre seba dôkaz, že mi nešibe a naozaj mi to vymenili.
Píšem hlavne preto, aby ste si aj vy ostatní davali pozor a ak náhodou má niekto podobnú skúsenosť poradili mi ako to riešiť. Na to preskúšanie to určite pošlem.
rada
12.04.07,16:26
Mám na Vás jednu prosbu kto máte skúsenosť.
Práve ma dosť vytočila jedna nemenovaná predajňa obuvi a vlastne aj moja hlúposť (to asi ešte viac)
V decembri som si kúpila zimnú obuv v januári som zistila, že dosť premoká a navyše sa aj rozpadáva. Tak som ju išla reklamovať, že sa mi rozpadá podrážka a tak. Samozrejme reklamáciu mi neuznali lebo som si ju vraj mechanicky poškodila a tak kedže bola aj pani predavačka veľmi nepríjemná som dala novú reklamáciu, že obuv premoká (na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv) Pani predávajúca sa na mňa usmiala a povedala, že to je prešívaná obuv a nie lepená a určite mi to neuznajú a tak som jej vysvetlila, že ale mňa na to nikto neupozornil, keď som ich kupovala a na lístku je napísané že je to zimná obuv.
Samozrejme reklamáciu mi neuznali s tým, že je to módna obuv tak som sa usmiala, že aká kravina...
Akurát sa chystám, že čižmi zajtra pošlem na preskúšanie či som ich ozaj "mechanicky poškodila" alebo oni majú nekvalitnú obuv a zavolám na Obch.inšpekciu kôli premokaniu obuvi lebo viem, že ma jednoducho neupozornili na to premokanie pri kúpe a na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv. Čo to znamená v praxi zimná vychádzková obuv ? Je preňu predpísaný nejaký zvláštny spôsob ošetrovania ktorý nebol dodržaný ? Alebo ak by náhodou začalo v zime pršať obuv treba skryť do igelitky a bežať domov bosý ?
Na moje veľké prekvapenie som zistila, že na záručnom liste je teraz napísané, že je to módna prešívaná obuv!! :mad:
Toto je už aj na mňa veľa vobec ma nenapadlo, že mi ten záručný list zamenia za nový taký, aby vyhovoval im a ja som si nespravila kópiu toho prveho, aby som mala dôkaz. Ešte k tomu ja krava som si to pri preberaní reklamácie vôbec nevšimla. Na pokladničnom doklade je síce jasne vidiet že bol k niečomu pripnutý (pamätám si, že bol pripnutý k záručnému listu) no ale môj nový záručný list je nepoškodený od spinky takže mám aspoň sama pre seba dôkaz, že mi nešibe a naozaj mi to vymenili.
Píšem hlavne preto, aby ste si aj vy ostatní davali pozor a ak náhodou má niekto podobnú skúsenosť poradili mi ako to riešiť. Na to preskúšanie to určite pošlem.
Ja si myslím, že netreba sa dať len tak ľahko odbyť ak boli dodržané predpísané spôsoby ošetrovania obuvi a obuv nebola poškodená nejakým mechanickým spôsobom. Samozrejme, že musí sa reklamácia uplatniť v záručnej dobe. Okrem toho existujú štátne skúšobne ktoré vedia dokázať či vzniknutá vada na výrobku je z dôvodu vady buď materiálu, zlej výroby alebo poškodeným zákazníka.
Ešte by som išla podľa hesla "najlepšia obrana je útok" - treba si však preštudovať podrobne nielen ustanovenia o reklamácii v OZ ale aj zákon o ochrane spotrebiteľa a zákon o označovaní materiálového zloženia obuvi, najmä o piktograme. Je to vlastne znak, ktorý musí mať každá obuv a označuje hlavné časti obuvi a ich materiálové zloženie. Podľa materiálového zloženia by mali ku každej obuvi prikladať návody ako ju správne ošetrovať. Ak by som našla nejakú nezrovnalosť alebo bola nespokojná s vybavovaním reklamácie treba sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu - tam už veľmi dobre vedia koľko takejto predajni môžu vymerať. :D
rada
12.04.07,16:29
mimotemy Už niekoľkokrát a nielen ja sme upozorňovali, že skratka OZ je v právnickej obci zaužívaná pre občiansky zákonník a nie pre obchodný zákonník, ktorý sa zjaví pri kurzore.
Skratka OZ, ktorú som ja použila znamená občiansky zákonník.
SERVIS
13.04.07,04:32
To je už dnes normálne, že pri topánkach je priložený zoznam toho na čo sa nehodia a čo v nich nemáš robiť. Je normálne, že v čižmách nesmieš ísť do snehu, v športových topánkach nesmieš športovať, v elegantých nesmieš tancovať. Ja som tiež už 2-3 krát takto poučila. Hlavne že máme módnu obuv, ale čo v nej máme sedieť len doma v kuchyni? A keď chceme ísť von, tak asi vo vojenských kanadách.
tanti
13.04.07,06:26
Ďakujem. Áno na to preskúšanie ich idem poslať len kedže mi vymenili ten záručný list na ktorom bolo predtým označenie zimná vychádzková obuv na módna obuv na obchodnej inšpekcii asi moc neuspejem a to ma štve. Keby ma napadlo pri preberaní reklamácie pozrieť na lístok a skontrolovať ho aspoň by som spravila na reklamačný lístok zápis, že to nie je pôvodný lístok, ktorý mi dali pri kúpe. Nuž čo už, ale každopádne idem zavolať na inšpekciu, či ma predsa len niečim nepotešia :cool:
Nie som žiadna zlomyselná mrcha, ale čo je veľa to je moc oblbovať sa nenechám. Uvidíme ako to nakoniec dopadne..
tanti
13.04.07,06:55
Ešte som zabudla napísať, že zimná vychádzková obuv podľa záručného listu je "určená na bežné nosenie v zimnom období"
a módna obuv podľa záručného listu " je vyrobená pre nenáročné nosenie, dizajn je dôležitejší ako kvalitatívne vlastnosti niektorých častí obuvi, negarantuje sa odolnosť proti ohýbaniu vrchového materiálu za mokra,... nevýhodou tejto obuvy je jej obmedzená odolnosť proti prenikaniu vody....
Takze veľmi dobre vedeli prečo mi zamenili záručný list.
bubelaj
17.04.07,16:09
moja ešte čerstvá skúsenosť s reklamáciou, je asi taká, že športová obuv/botasky/ sa rozpadla z vnútra zistila som to až po zime, lebo syn sa nepriznal. Chlapec má asi 50 kil, a oni napísali, že je to mechanické opotrebovanie. Je tam ešte jedna vada, meni podrážka formu je taka vráskava. Ja si myslim, že botasky, ktorée stali 1.200.-Sk by mali slúžiť aj po záruke, a nie skončiť ešte pred zárukou.Podala som sťažnosť, ale nič. Napísali nejaké posudky, a s pozdravom... Napíšte či je ešte nejaká šanca to riešiť. /Nosil to do školy a zo školy, bývame asi 300 metrov. Je šetrný./ No Baťa ma asi nekvalitné výrobky.Čínske asi vydržia dlhšie.
Juliska2
17.04.07,16:43
Nedá mi aby som sa nepridala, ale poviem Vám záleží na tom v ktorej predajni ste si obuv kúpili, pretože ja mám kladné aj záporné skúsenosti. Ale ked vám nechcú vyjsť v ústrety treba sa ohánat aj SOI, aj zvysit hlas, niekde to pomoze. Niekde nepomoze nic, len sa do tej predajne viac nevrátit. Moja dcéra si tak kúpila zimné čižmy, vraj čistá koža, popraskali, vyzerajú hrozne, reklamáciu neuznali, vraj si to zavinila sama. Nepomohli ani hrozby, nič. Tá obuv vyzerá horšie ako z blšáku.Má jedinú možnosť, viac sa tam nevrátiť, pretoze ak by to chcela cez skúšobnu, ap. je to na dlhé lakte. Aj ked som minule videla pani, ktorá sa obrátila az na lamparen /v markíze/ aby si vydobyla peniaze, pretoze aj ked uspela so skúšobnou, súdom, aj tak jej v predajni nechceli vrátit peniaze. Tak vám prajem pevné nervy a vela úspechov pri vybavovaní reklamácií obuvi.
A
canon
30.05.08,09:23
Potrebujem poradiť.
V novembri minulého roku som si kúpil viac menej zimné topánky značky garmont za cca 2500 sk. Po dvoch týždňoch sa mi kus podrážky odlepil a tieklo do nich.Tak som dal ich reklamovať a po mesiaci mi poslali domov list že sú už topánky v poriadku-zalepené. Ale zalepené boli tak že sa mi po chvíli zase odlepila podrážka, tak som dal zase reklamovať.Po mesiaci už ani nedali vedieť, len keď som prišiel do predajni tak mi povedali , že buď peniaze alebo iné topánky.Tak som si vybral iné topánky , lebo už bola jer tak som si radšej kúpil top kúpil botasky značky adidas za 2400 sk. Ale ani tie topánky neboli v poriadku.Boli tak vyrobené, že vnútro topánok bolo na jednej vyššie a na druhej nižšie , ale myslel som si že sa to rozchodí, že je to bolo kôli tomu , že jedna topánka bola ne skúšanie. Nerozchodili sa tak som ich dal reklamovať.Ale nemal som v čom chodiť , tak som si kúpil v inom obchode topánky. Po viac ako mesiaci som prišiel do predajne kôli reklamácií. Predavačka pozrela do papierov a chcela ma odbiť že neubehol ešte mesiac ale potom sa spamätala a povedala mi že výrobca uznal reklamáciu a poslal nové topánky. Keď ich išla zobrať tak zistila, že ich predali tak ma odbila že mám prísť zajtra, keď príde nový tovar.Ja som jej povedal , že chcem peniaze ale ona ma odbila, že mi ich nemôže dať keď výrobca poslal nové topánky, že nemám nárok na vrátenie peňazí iba na výmenu topánok.
Preto sa chcem spýtať, či mám nárok na vrátenie peňazí a ak mám nárok ale nebudú ich chcieť vrátiť, čo môžem s tím ďalej robiť.
vopred Ďakujem
Liptáčik
30.05.08,10:58
Pri čítaní týchto príspevkov som si spomenula na jeden rozhovor. Manželka jedného pána mala problémy s obuvou - teraz už neviem presne, aké. Reklamáciu v predajni jej nechceli uznať - vraj si to zapríčinila sama. Predajňu navštívil s topánkami jej manžel - má aké-také právne vedomosti a spustil niečo v tom duchu, že manželka má kvôli chybe topánok zdravotné problémy s chodidlom. Takže sú dve možnosti - alebo vrátia peniaze za obuv a na všetko sa zabudne, alebo sa manželka dá vypísať, oni sa začnú súdiť, pričom aby sa poistili - zoberú si právnika s určitou praxou a určitou sadzbou a neveria, že proces so zárukou topánok prehrajú. K tomu si napočítajú ušlú mzdu počas PN a trovy právnika na zastupovanie. Ak si myslíte, že po tomto monológu, ktorý mimochodom odznel s úsmevom na perách odišiel daný pán s peniažkami v rukách, myslíte si dobre. Reklamáciu vybavil rýchlo, kvalitne a ku svojej spokojnosti. :)
poisonkatka
30.05.08,11:11
ja aj sestra sme si kupili balerinky...dokopy mame teda 3 pary a vsetky nas tlacia na pate...je to tam tak tvrdo zosite...pochybujem, ze sa to rozchodi...takze mame teraz otlaky a oblepene paty..da sa taketo nieco reklamovat?
motylik7
03.06.08,05:44
ja aj sestra sme si kupili balerinky...dokopy mame teda 3 pary a vsetky nas tlacia na pate...je to tam tak tvrdo zosite...pochybujem, ze sa to rozchodi...takze mame teraz otlaky a oblepene paty..da sa taketo nieco reklamovat?
Väčšinou sa dá reklamovať tovar so závadou, ktorá bráni jeho riadnemu používaniu. A peniaze sa vracajú po tretej opodstatnenej reklamácii. Ale skúsim môžete, prípadne ak máte dosť času, nervov a aké-také právne povedomie, skúste postup opísaný vyššie.
lenca
05.08.08,07:00
Ahojte,
prosím o radu. Pred 2 týždňami som si v nemenovanom značkovom športovom obchode kúpila značkové kožené botasky /nie lacné/. Rozmer aj do dĺžky a aj do šírky sedí, ale sú strašne tvrdé a otláčajú skoro všade. Čo by športová, vychádzková obuv asi nemala. Už dva týždne sa snažím tieto športové topánky rozchodiť, ale je to utrpenie v nich chodiť. Mám nejakú šancu, že keď ich pôjdem reklamovať, že mi vrátia peniaze? Má niekto s takouto reklamáciou skúsenosti? Každá rada je mi dobrá.
Ďakujem.
Natallka
20.01.09,10:39
Dobry den, otvaram tuto temu aj ja v Novom roku :mad:.Kupila som si na Vianoce topanky zimne s kozusinou zn.Rieker stali ma 2500 SK, mala som ich len raz na sebe ked bolo sucho a potom ked zacalo snezit a bol mo kry chodnik som isla s nimi len na autobus do obchodu a zasa na autobus a dosla som s tak premocenymi nohami ako keby som nemala ani topanky na sebe.Isla som ich jasne ze reklamovat ze vzivote mi tak topanky nepremokli.Nechceli ich dat ani na reklamaciu zevraj su presivane a tak tam do nich ide voda, no koho by napadlo ze v zime zimne boty s kozusinou si clovek moze obut iba ked je 100 % sucho, tak mi ich zobrali reklamovat a po mesiaci mi len dosiel papier samozrejme ze neuznana reklamacia, ani dovod ani nic tam nebolo.Pojdem tam s tym ze si ich nezoberiem a este raz ich davam na reklamaciu,naco su mi take boty.Chcem len prosim radu kam sa mam obratit na aku adresu alebo tel. cislo kde by som si zavolala,nechcem to tak nechat lebo viem ze take topanky nemozu az tak premokat, v zime mi tiez premookaju nejake boty ale len malinko ale takto mokre ponozky ze som si z nich zmychala vodu tak som nemala nikdy.Dakujem vopred za postup aky mam zaujat a kam sa obratit.
Natallka
25.01.09,17:09
Ahojte poradaci no nikto mi v tomto nevedel poradit tak skusam este raz dat otazku ale inu.Bola som dnes s papierom o reklamacii co mi neuznali topanky, dosla som tam ze nesuhlasim s vyjadrenim ze nech to odoslu na odborny posudok ako im to stanovuje zakon a povedali mi ze to oni neodoslu ze nebudu platit za to, chcem sa opytat ked som reklamovala topanky a mala som ich len dva krat na sebe a neskutocne mi premokaju a ked podla zakona mi ich maju poslat na odborne posudenie a nechcu to tam poslat co mam robit?Kam mam poslat staznost do predajne a potom na SOI?Dakujem vopred za odpoved.Zakon co som si zistovala vyslovene hovori ze ak spotrebitel reklamuje danu vec do 12 mesiacov tak predajca na svoje naklady to ma poslat na odborny posudok.PROSIM SURNE O ODPOVED,dakujem!!!!
Rozalka
25.01.09,17:26
Rozhodne treba vyhľadať SOI.
Natallka
25.01.09,20:01
ROZALKA dakujem no tam rozhodne napisem no neviem ci mi to pomoze dokym predajca neposle topanky na odborny posudok tak ja ich ako prinutim, asi nijako aj ked zakon pise ze maju taku povinnost.
Rozalka
27.01.09,17:46
Natallka, ako to dopadlo?
Natallka
31.01.09,08:39
ROZALKA informovala som sa na SOI-ke a este inde tak mi napisali email ze su tie zakony co som si aj ja pozrela o ochrane spotrebitela.Napisala som aj email tomu predajcovi, ze co a ako no mi neodpisali na email.Budem cakat 30 dni ako je v zakone na list od nich ze co a ako.Ked mi nic nepride tak mam kontaktovat SOI-ku v ich kraji,predajca je z Prievidze.Takze zatial cakam ako sa vyjadri predajca, aj ked moc v to nedufam ale snad mi nieco na pise ked znova vtedy vratilla boty ze nesuhlasim s reklamaciou a ziadam aby ich poslali na odborne posudenieako pise zakon.Takze uvidim potom.No zatial nemam ani peniaze a ani topanky.
xxxpower2
31.01.09,13:09
Na margo SOI-sami nevedia o com tie zakony su....reklamaciu ti moze neuznat iba Autorizovany-odborny servis......a to co oni tvrdia ze predajna je povinna poslat na posudenie na svoje naklady...ano je ale k autoriziovanej-odborne sposobilej osobe...Takze napr.:ked si kupis pilu od Husqvarny a das ju na servis,tak tato sa posle do Autorizovaneho servisu v LM a predajca neni povinny ju odosielat v pripade neodoslania do dakeho statneho skusobneho ustavu a platit za to ako tvrdi SOI.Tam si to moze poslat zakaznik ak nesuhlasi s vyjadrenim a plati si vsetko sam a ked mu napise SSU ZE as POCHYBYL VTEDY SA MOZE SUDIT A VYMAHAT PENIAZE ZA ODBORNE POSUDENIE A PODOBNE

Naozaj ma nenapadlo nic ine ako Husqvarna:)Ale tak isto aj Narex,Philips.......-jednoducho musi ist o Autorizovany servis a preto sa aj rusili niektore servisi co boli predtym
Natallka
02.02.09,11:47
Na margo SOI-sami nevedia o com tie zakony su....reklamaciu ti moze neuznat iba Autorizovany-odborny servis......a to co oni tvrdia ze predajna je povinna poslat na posudenie na svoje naklady...ano je ale k autoriziovanej-odborne sposobilej osobe...Takze napr.:ked si kupis pilu od Husqvarny a das ju na servis,tak tato sa posle do Autorizovaneho servisu v LM a predajca neni povinny ju odosielat v pripade neodoslania do dakeho statneho skusobneho ustavu a platit za to ako tvrdi SOI.Tam si to moze poslat zakaznik ak nesuhlasi s vyjadrenim a plati si vsetko sam a ked mu napise SSU ZE as POCHYBYL VTEDY SA MOZE SUDIT A VYMAHAT PENIAZE ZA ODBORNE POSUDENIE A PODOBNE

Naozaj ma nenapadlo nic ine ako Husqvarna:)Ale tak isto aj Narex,Philips.......-jednoducho musi ist o Autorizovany servis a preto sa aj rusili niektore servisi co boli predtym

No ale to netvrdi len SOI v zakone o ochrane spotrebitelov som sa docila ze ak sa reklamuje dana vec do 12 mesiacov tak predavajuci je povinny poslat reklamovany na odborne posudenie takze v mojom pripade porusili zakon, ine by bolo ak by som reklamovala po 12 mesiacoch tak to uz by som si ja musela dat na odborne posudenie.
diabol4
03.02.09,06:25
Ja som mala tiež problém s reklamáciou letných šlapiek. Manžel si v lete kúpil šlapky, ktoré mali predný výkroj na jednej väčší ako druhý. Takže asi po pol hodine mal otlak. Prvú reklamáciu výrobca neuznal. Obrátila som mailom na SOI o radu. Za dva dni som dostala odpoveď, kde uvádzali: že v prípade, že výrobca neuzná reklamáciu ako oprávnenú, je povinný zaslať výrobok na odborné posúdenie. Vytlačila som si list zo SOI-ky a znovu som išla reklamovať topánky , pričom som k reklamácii priložila vyjadrenie zo SOI. Za dva dni mi volali, že reklamáciu uznávajú a vymenili mi tovar. Poznám ľudí, ktorí pravidelne reklamujú tovar, nie z dôvodu vady, ale už sa im zunoval výrobok a chcú si kúpiť nový. Je to len o tom, že si stoja za svojimi právami?:D Sú proste neodbytný a tvrdý. Ale to už človek musí mať v povahe.
BmajkaB
03.02.09,06:58
Žiaľ, dnes sa už vyrábajú veci len na kvantitu a nehľadí sa na kvalitu... Mám tiež skúsenosti s "hlúpymi" reklamáciami a "nemožnými" predavačkami s ešte "nemožnejšími" výhovorkami...
Veď si len zoberte...čižmy vyrobené pred 20timi rokmi, keby boli "in" môžeš nosiť ešte dnes. Tie dnešné Ti vydržia jednu sezónu, nanajvýš dve... Predávajúci majú iste množstvo reklamácií a skúšajú, koho môžu odbiť, kto sa dá... Isto majú z toho "tiež hlavu v smútku - samozrejme ako ktorí)... Tiež by boli asi radšej, keby čižmy či botasky vydržali... Myslím, že reklamácia nie je príjemná ani pre jednu stranu. Oni tak isto prichádzajú o svoje "prachy", čo je ich živobytie... Nikoho sa nezastávam, je ale fakt, že každá minca má dve strany... No arogantné až odporné správanie predávajúcich (no tak isto niektorých zákazníkov) vie poriadne zdvihnúť mandle...
BmajkaB
03.02.09,07:29
všetko je to o ľuďoch...
Natallka
06.02.09,07:05
DIABOl uplne s tebou suhlasim.No presne zakon hovoroi ze maju poslat na odborne posudenie reklamovane veci, co mne odmietla predavacka.No dobry napad.Vytlacim list so SOIky ktory mi napisali a pojdem do predajne.

Bmajka co pises je to tak vsetko je to o ludoch a viem ze topanky v dnesnej dobe vydrzia malo to tak vyrabaju na nkvalitu odveci, ale ja som si kupila ziimne boty ktore som mala len dva krat obute a nestali ma malo a neni som taka bohata aby som vyhodila 2500 Sk len tak za nieco co mozem hodit do kosa.

A inac ja nemam tiez na to povahu chodit z relamaciami atd.........ale toto uz bolo aj na mna vela takze som isla a stojim si za svojim.

No som zvedava ako to dopadne.Medzi casom som si musela jasne ze kupit ine topanky kedze bola zima a tieto boli nepouzitelne.
sara3
16.03.09,09:08
Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.
svecova
16.03.09,09:27
poradte mi:
predajca mi reklamaciu tenisiek 2krat uznal, islo o tu istu vadu, ale pri tretej reklamacii mi uz nechcel uznat..mozem sa obratit na soi a vymahat peniaze?
michelle84
16.03.09,11:25
Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.

Koncom minulého roka som si kupovala topánky u Baťu. Moja veľkosť topánok bola v inej krabici, čiže nebola v originálnej krabici. Nakoniec mi topánky dala len do tašky, že pri reklamácii nemusím mať aj tak krabicu. Tak neviem, ale ja som krabicu nedostala.
BmajkaB
04.05.09,15:33
Je potrebné pri reklamácii topánok mať aj krabicu? Všade sa píše, že obal nemusí byť. Viete mi povedať, o aký zákon sa opiera toto tvrdenie? Vďaka.
pri reklamacii obal nie je potrebny, staci doklad o zakupeni, predavajuci je povinny tovar prevzat...co sa tyka obuvi, ta musi byt riadne vycistena(nie prana), lebo inak tovar prevzat nie je povinny
porada22
05.05.09,11:03
Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?
wegamizi
05.05.09,16:28
Urcite ano
VladoaKatka
05.05.09,16:39
Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?
Áno, je použitá nekvalitná "výstelka". Budú sa snažiť Vás "odbyť" s tým, že výstelku prestriekajú aby nepúšťala farbu, ale nedajte sa.
Polly404
16.06.09,10:59
Pridám trošku aj ja z vlastnej skúsenosti. Pred 2 týždňami som si kúpila krásne sandálky s lakovanou platformou (letná vychádzková obuv). Sú talianske. Jednu nepríjemnú skúsenosť s talianskymi čižmičkami som mala, tak som dlho odmietala všetko talianske, ale predavač ma ukecal. Po 4 dňoch nosenia (málo chodenia, lebo väčšinou v nich sedím v kancelárii) som zistila, že lak je na platforme komplet poodlupovaný aj s umelou hmotou, ktorá je pod ním. Zostala som v šoku, lebo ešte ako mládež som si nosila z Poľska z trhu lacné lakovky a vydržali absolútne všetko niekoľko rokov. Zaniesla som sandálky späť do predajne na reklamáciu a povedali mi, že to nie je reklamácia, lebo že je prirodzené, že sa mi to poodlupuje aj s umelou hmotou, nakoľko to nosím. (Netušila som, že sa mám na ne len dívať a nenosiť ich.) Oponovala som, že ako mi to má vlastne vydržať aspoň 2 roky, keď už po 4 dňoch vyzerajú hrozne. Samozrejme si ďalej mleli, že mi to ako reklamáciu neuznávajú (a ak sa nemýlim, tak podľa zákona do 12 mesiacov nesmú neuznať reklamáciu bez odborného posúdenia znalcom) a že keď tak veľmi frflem, tak mi to dá nejako zakamuflovať, aby to nebolo vidno (predpokladám, že to len pretrú lakom a na umelú hmotu sa kašlú) a že už nech tam nechodím s tým, že to chcem uznať ako reklamáciu. Je toto vôbec možné?
Jara
16.06.09,11:54
Ja som si zasa kúpila topánky od Baťu, raz som ich mala na sebe a nohy
celé čierne. Myslíte, že by som ich mohla ísť reklamovať, že farbia?

Toto som riešila pred rokom. V topánkach sa mi výborne chodilo, ale keď som sa niekde vyzula tak som mala pančuchy úplne čierne, akoby špinavé. Topánky za 2250 sk. Reklamácia nebola uznaná, doložili certifikát o tom, že je to ekologický zdravá farba a v záujme človeka ju používajú na výrobu topánok :eek: a preto, lebo si to vyžaduje EÚ, inak by vraj nemali certifikát a ponúkli mi sprey, s ktorým si môžem topánky vo vnútri striekať. Vraj pomôže topánkam, ale obsahuje škodliviny pre človeka :confused:. Reklamáciu u Baťu som prehrala už 3x a 1x bola uznaná, ale ja už topánky tejto značky ani neobzerám a ponuky, ktoré mi dodnes chodia ignorujem. Kupujem značku riecker. Som spokojná, mám veľa kusov a ešte som nič nereklamovala.
Šípková
01.04.10,05:03
Ahojte, chcem sa spýtať, ak má niekto skúsenosť. Kúpila som si topánky Jozef Seibel prešívané. Keď som v nich vybehla do dažďa, asi za 10 minút som mala mokré ponožky. Môže takto rýchlo premoknúť koža resp. do nich natiecť? V záručnom liste je napísané, že useň nie je vodonepriepustný materiál a obuv z toho materiálu nie je vhodná na dlhodobé nosenie v daždi. Mám šancu pri reklamácii? Ďakujem.
ja.nus.ka34
01.04.10,14:49
Tak ked uz pisete o tych reklamaciach topanok,tak pridam aj ja svoju skusenost.Pred asi mesiacom si moja dcera vydobila,aby som jej kupila botasky v cinskom obchode,co som dlho odolavala a aj som ju od toho odhovarala.Ale take ake chcela mali prave tam,blby vek 15 rokov...Tak dobre,kupili sme ,nosila ich s prestavkami necele dva tyzdne a vo vnutri na zadnej strane sa jej cela vnutorna latka zosuchala,spravili sa jej tam diery a robilo jej to samozrejme otlaky.Tak som ich isla reklamovat a mily vietnamec mi nechcel zobrat botasky na reklamaciu,ze ved im nic nie je,ze ved su pekne,zacal mi ukazovat ze z vonku su neporusene.ja mu vravim,ale vo vnutri su poskodene,dcere to robi otlaky a on len svoje,to moze nosit,to je dobre.Ja som bola taka napalena,narobila som tam krik a az potom mi vypisal reklamacny listok a poslal to na posudenie.Tak som zvedava ako to dopadne.Vrchol vsetkeho bolo,ked mi ukazal svoju botasku,ze aj on ma roztrhnutu a tiez ju nosi.Hovorim mu,ale tebe to nerobi otlaky...Sice stali ,,len 15 eur" ale uz nikdy viac.Ved to je adrenalinovy sport:-)
zukada
20.03.11,15:33
Môže mi tu niekto poradiť, prosím.
Dala som ne reklamáciu topánky, ktoré som nosila necelé dva mesiace a nebola mi uznaná reklamácia.
Poštou mi bolo zaslané stanovisko: Obuv dodaná na posúdenie je v nefunkčnom stave. Na pravej topánke je odpojený vrch od podošvy od špice smerom z nohy. K odpojeniu došlo po predchádzajúcom vonkajšom mechanickom poškodení. Neriešením odpojenia a ďalším používaním obuvi došlo k jeho rozšíreniu, vzniku vlhkosti a poškodeniu napínacej stielky - jej rozpadu.
- Ešte raz opakujem, že som tie topánky nosila len 2 mesiace, ošetrovala impegračným sprejom . Je pravda, že topánka sa mi odlepila - po ceste do práce - tak som z odlepenou topánkou išla z práce.
Poraďte mi, prosím, ako mám postupovať ďalej. Mám nesúhlasiť z reklamáciou a poslať im to späť alebo ako?
ja.nus.ka34
20.03.11,20:12
Zukada,a aké mechanicke poškodenie...nejaké zakopnutie,alebo čo???? Ja si myslím,že po dvoch mesiacoch musia topánky ešte niečo vydržať.Sú to topánky nejakej značky,alebo len nejaký šmejd...A vyjadrenie je od akreditovanej skúšobne,či???Ja by som to poslala na novú reklamáciu,alebo sa treba obrátiť hned na SOI.Ja som tam skončila po reklamácii botasiek,možeš si prečítať príspevok vyššie...nakoniec mi to celé vybavila SOI a ja som si išla len po peniaze na predajnu...netreba sa dať odbyť,tie topánky musia aj niečo vydržať :-))
zukada
21.03.11,21:32
Ja.nus.ka34, to mechanické poškodenie tam nebolo špecifikované ( do predchádzajúceho príspevku som opísala všetko čo bolo vo vyjadrení )
Bolo to poslané do nejakej skúšobne v Košiciach - ale neviem kde lebo ja mám iba stanovisko predajne.
Sú to topánky Lissa (27,90e)
Predavačka v predajni mi tvrdila, že ja som musela niekde zakopnúť a tým si odlepiť tú topánku ( nie som si toho vedomá) lebo druhá topánka sa mi ani len trošku neodlepila - a podľa nej keby to bol nekvalitný výrobok alebo chyba pri výrobe tak by sa mi rozpadla aj druhá topánka.
- A ďalej mi tvrdila, že som musela s tou topánkou rozlepenou musela chodiť dlho lebo inak si nevie vysvetliť rozpad stieľky vo vnútri topánky - a nedala si vysvetliť, že áno ja som z rozlepenou topánkou išla ale len 1 cestu z práce ( čo som mala robiť keď sa mi to stalo v snehu po ceste do práce - to som mala domov preletieť???alebo nosiť nejaké náhradné čižmy v kabelke???)
A do tretice keď už nevedeli čo ďalej tak si našli, že koža na topánke na hrane miesta kde sa to odlepilo sa zošúverila - ja nie som odborník ale si myslím že narušením povrchu kože + namočením+ sušením sa musí okraj zošúveriť alebo zvlniť.
Neviem čo urobiť ďalej - nemám chuť vyhadzovať ďalšie peniaze von oknom za nejakú skúšobňu. No nemala by som to nechať len tak. Ako sa postupuje na SOI ?
Ďakujem za odpoveď :)
Ivana 1511
22.03.11,08:56
Ja som tiež reklamovala dcére botasky v značkovej predajni. Mala ich asi 8 mesiacov a milé botasky sa rozbili.Reklamáciu uznali,ale s tým, že jej nevrátia peniaze, ale si môže v ich predajni vybrať iné alebo nemusia to byť botasky ale hoci aký iný tovar. /Keď potrebuje botatsky, kúpi si asi tepláky/. Tak si vybrala botasky také isté, len v iných farbách, od minulého roku boli už o 5 e drahšie, čo sme doplatili a predavačka sa mi snažila vysvetliť, že keby sa nám náhodou zase pokazili, treba to priniesť čo najskôr, lebo v ich predajni platí záruka len do jedného roka. Čo ma teda vytočilo a trošku sme podiskutovali na tému reklamácia.Dozvedela som sa, že pán majiteľ by najradšej akceptoval reklamáciu do pol roka, ale čo už, uznajú aj do roka. Tak takejto predajni sa nabudúce oblúkom vyhnem.
argelés
22.03.11,12:37
pošli tie topánky na adresu, ktorú ti napísala firma na vyjadrenie o reklamácii, ak ti tam žiadnu nedali, požiadaj ich písomne o adresu, vtedy ti musí expertízu zaplatiť firma . Veľa šťastia a daj vedieť ako ti to dopadlo. Ak ti to uzná expertíza firma ti všetko zaplatí, aj poštovné, treba si odkladať bločky a komunikovať doporučenými listami!!
argelés
22.03.11,12:39
inak na SOIku si kludne zájdi sa poradiť, sú tam veľmi príjemní ochotní ludia
ja.nus.ka34
22.03.11,18:11
Zukada ja som normalne doma odfotila topanky,vyjadrenie co mi dali v obchode a popísala som im celý postup co som podnikla.Potom som to poslala emailom na emailovu adresu SOI a oni mi po týždni poslali odpoved že si možem zájsť na predajnu po peniiaze,že je to vybavené v moj prospech.Nemusela som tam ísť ani osobne.Ešte som tam potom pre istotu zavolala,že či mi nebudú robiť v predajni problém,ked nemám od nich žiadne vyjadrenie a oni že nie,že už na mna určite čakajú.Ale že keby niečo,tak mám hned zavolať .Tak držím palce :-))
monculka22
12.02.12,07:32
Ahojte.. ja som si kupila cizmy http://www.gamisport.sk/obuv/obuv-pre-volny-cas/p/boty-adidas-libria-lea-boot-pl-w-g13466/ takéto..mali by byt kozenne-preto som ich aj kupovala, stáli ma 100 eur, najprv mi predavac dal len paragon(to som sa zlakla, lebo mi ich predaval ako posledny par, tak som si myslela ze neviem co.. :)) a ked mi ich daL, doma som zistila ze tam nie je ani zarucny list.. takze-zistit vlastne aka to je obuv- na krabici je jedine napisane ze outdoor plein air( no dik, ked ani prekladac to nenajde) , hlavne ze je na krabici napisane ze je vyrobena zo 100% recyklovatelneho papiera :D Chcela som ich na zimu, pretoze su aj z takeho materialu ktory zadrziava teplo(to je aj pravda lenze co sa nestalo, napadol sneh, a mala som ich na nohach asi tretí krát a mala som uplne mokru nohu.. najprv jednu, neskor aj druhu. No tak mi poradte ze čo.. je to obuv ktora je predavana sezonne, cize zeby mi vymenili za take iste, tomu neverim.. peniaze nevratia... ale co urobia s tymi topankami -daju do nich nejaku vystelku nech mi nepremokaju? je to celkom drahy znackovy obchod, a kupit si nieco v tej cene-ine(lebo teraz potrebujem cizmy na zimu) by bolo tazke...
misoft
12.02.12,15:24
hlavne ze je na krabici napisane ze je vyrobena zo 100% recyklovatelneho papiera - fíha, žeby len krabica bola z papiera? Možno aj čižmy boli zo 100% recyklovaného papiera.A pochybujem, že budú z kože.