PORADA.sk
PORADA.sk

Zobraziť plne funkčnú verziu príspevku : ako určiť rozsah škody



bagle
04.02.07, 22:25
Dobry den,
mam maly problem so zistenim rozsahu skody. Firma sa zaobera tvorbou www stranok. Tieto stranky umiestnuje na server poskytovatela. Kedze vdaka chybe poskytovatela doslo k vymazaniu naprogramovanych www stranok, vznikla nasej firme skoda. Pre lepsiu orientaciu, nasa firma programovala stranku 12 hodin. Ako je mozne vycislit skodu, aby som mohol od poskytovatela pozadovat nahradu skody?

Dakujem

STRELEC
04.02.07, 22:39
A zmluva s poskytovateľom neexistuje?

bagle
04.02.07, 23:52
existuje, ale v zmluve sa o tejto nahrade skody nepise.

STRELEC
05.02.07, 00:51
... problem so zistenim rozsahu skody. ... vdaka chybe poskytovatela doslo k vymazaniu naprogramovanych www stranok, vznikla nasej firme skoda. ... nasa firma programovala stranku 12 hodin. Ako je mozne vycislit skodu, aby som mohol od poskytovatela pozadovat nahradu skody? Nakoľko v zmluve (pravdepodobne zml. o dielo, resp. mandátna?) nie je opora, možno vychádzať len z ustanovení Obch.zák. a povahy škody samotnej.
Škodu na minimálnej úrovni by som vyčíslil v podobe hodnoty zmarenej práce Vašej firmy a to povedzme 12hod x primeraný hodinový náklad. Ním nemyslím hodinovú mzdu zamestnanca (-ov), ktorí sa podielali na tvorbe stránky samotnej, prípravou podkladov, prejednávaním od prijatia zákazky po jej odsúhlasenie, cez vytvorenie až po finálny produkt, ale primeranú hodinovú zúčtovaciu sadzbu zahrňujúcu aj stratu času potrebnú na štúdium, technickú vybavenosť ... Nazval by som to skutočnou škodou, aby som bol v súlade s Obch.zák. (§§ okolo 370).
V prípade, že zákazník odstúpil od zákazky, uplatnil by som si aj ušlý zisk a to by bola suma "dohodnutá cena - skutočná škoda".
Zákazník, ak od zákazky odstúpil , napr. preto že stratil dôveru voči Vám ako firme "ktorá niečo stráca", mohli by ste žalovať aj poškodenie dobrého mena firmy. To už je ale ozaj parketa pre právnika s dobrou fantáziou. A na dlhé lakte.
Tzv. skutočnú škodu by som vyčíslil niečo pod úrovňou dohodnutej fakturácie. Čísla by mohol skôr navrhnúť Váš ekonóm (-ka). Na obecné zadanie neviem žiaľ uviesť číslo. Verím, že poskytovateľ bude mať záujem to nejako s Vami, ako poškodenou firmou, "po dobrom" vec uzavrieť.

adv
05.02.07, 09:19
skoda ma 2 zakladne podoby - skutocna skoda a usly zisk

skutocna skoda - trzna cena nakladov, ktore boli potrebne na odstranenie vzniknutej skody.

usly zisk - strata na zisku, ktora bola v pricinnej suvislosti so vzniknutou skodou

obchodny zakonnik nepozna pojem znizenie skody, t.j. nahradza sa kompletne cela realne vzniknuta skoda

- ale ako vravim, su tu urcite konkretne zadrhele, ktore sa mozu vzdy vyskytnut

bagle
05.02.07, 14:42
V prvom rade sa chcem vsetkym podakovat za reakcie k tejto teme.

Firma sa nechce dohodnut a stale si trva na svojom, aj ked mnou poskytnute dokazy preukazuju opak. Jednoznacne firma vie, ze sudne konanie je casovo narocne a financne nakladne.
Takze za tvorbu tej stranky by si nasa firma od zakaznika zauctovala 12x600=7200 SK.
Ide o zmluvu o prenajme serveru (vratane spravy serveru). Takze skodu by som rozdelil asi takto: skutocna skoda: 4000 SK(plat zamestnancovi,energie, amortizacia PC, atd.) a 3200 ako usly zisk.
Na aky doklad zapisem skodu, aby ju firma mohla preplatit a v pripade, ze skodu nepreplati v urcitej lehote, aby som mohol podat podnet na sud?
Je mozne si aj pri tejto nahrade skody uctovat urok z omeskania?

Dakujem

sunborn
11.02.07, 17:34
Vy to programujete online na serveri poskytovatela? Alebo to len naprogramovane ukladate na zmieneny server, kde vam potom web bezi?

bagle
07.03.07, 13:18
Naprogramujeme skript, nahrame na server a potom to upravujeme a odladujeme na servery.

sunborn
08.03.07, 08:28
Predpokladam, ze tak ako ste schopni naprogramovat script mimo servera a potom na nahodit na prislusny server, tak ste schopni jednotlive upravy a odladenia priebezne nahravat zo serveru na Vase PCcka, kde ste si schopni vytvarat zalohu toho co ste vytvorili. Cize ak by doslo k vypadku servera prisli by ste takymto sposobom napr. o 1/2 hodinu prace resp. taku cast vasej prace aku ste schopni vytvorit za casovu jednotku medzi vytvorenim dvoch zaloznych kopii. Podla mna nesiete na strate naprogramovanych dat vinu aj vy, ze priebezne nezalohujete vytvorene stranky.
V tomto pripade by som videl vasu stratu v tom, ze ak sa jedna o stranku, ktora je komercna napr. nejaky typ e-commerce a viete zdokladovat s porovnanim z predchadzajucich obdobi navstevnosti alebo uskutocnenych obchodnych pripadov, ze pocas vypadku servera ste boli poskodeni o porovnatelnu ciastku.