sueellen
17.12.07,11:26
Ahojte, viem, že sa k leasingu popísalo už veľa, ale som v tomto smere začiatočník a nechcem niečo domotať.
V novembri 2006 sme zobrali na leasing nákladne vozidlo. V apríli 2007 sme mali haváriu - totálna škoda.
Pôvodne sme sa zriekli použiteľných zvyškov, ale nakoniec nám boli vyfakturované, ale to by bolo na dlhšie.
Konečne sme obdržali vyúčtovanie.
Auto som vyradila:
082/022 1 184 880,00
551/082 1 086 140,00
Zostatok istiny na 474 je 1 067 997,40.
Faktúry sme dostali na škodu z predčasného ukončenia 48 249,10
a 748 569,70 na zostatok istiny. Okrem toho nám poslali faktúru na použiteľné zvyšky vo výške 319 327,70 + DPH. V konečnom rozúčtovaní uviedli aj hodnotu poistného plnenia 747 466 Sk.
Prosím môžete mi poradiť, ako to sprovodiť zo sveta? Ďakujem.
lenkak
04.02.08,17:39
Poraďáci skúste sa pozrieť na túto situáciu:
Leasing – totálna škoda.
Leasing obstaraný v roku 2007, v tento rok aj vznikla totálna škoda.
Môže byť nasledovné účtovanie:
Do vzniku poistnej udalosti :
Istina 042/474
Zaradenie: 022/042
Prenájom + úrok: 562/474
Poistné splátka : 568/221
Leasing splátka: 474/221

Poistná udalosť v tomto istom roku: totálna škoda
Účtovanie:
Odpis majetku: 549/082
Vyradenie majetku: 082/022
Boli ešte splácané splátky leasingu, aj po poistnej udalosti, nakoľko nebolo ešte vysporiadanie z leasingovky. Účtovanie:
474/221, alebo 325/221?
Čo s poistným, úrokom a nájmom? Ako účtovať?

Vysporiadanie z leas. spoločnosti prišlo až v novom roku.
Záväzok z nesplatenej istiny: 474/325 účtovať v tomto roku, 474 zostane v starom roku so zostatkom, alebo preúčtovať už v min. roku?
Nesplatený nájom a poistné ako treba toto účtovať? Treba vyčísliť celé úroky, náklady, poistné až do konca splátkového kalendára? Do ktorého roku? 549?
Poisťovňa vyplatila škodu leasingovke a tá ju použila na vykrytie sv. pohľadávok.