igiok1
25.12.07,14:51
Mám HPP na dobu neurčitu a občas mám možnosť a čas privyrobiť si(napr.:sprostredkovanie požičiek ale aj výpomoc na stavbe...).Z rôzných dôvodov nechcem ísť na živnosť,počul som že sa daju nejaké práce robiť na DIČ.Preto Vás prosím o radu, či je to pravda,pokiaľ áno:
1.ako sa to vybavuje
2.čo sa dá robiť na DIČ
3.čo treba platiť(odvody...)
Prosím Vás o zhovievavosť pretože v tomto som uplný laik,hľadal som aj tu na fóre,ale nič konkrétnejšie som nenašiel.
plavčík
25.12.07,14:00
práca na DIČ ? Nemyslel si náhodou dohodu o vykonaní práce?
Prosím upresni.

Pokiaľ viem, tak sprostredkovanie pôžičiek sa nedá robiť na dohodu, ale musí byť živnosť, ale možno sa mýlim. Pokiaľ ide o výpomoc na stavbe...tak to môžeš pracovať na dohodu , alebo vedľajší pracovný pomer.

Skús napísať viac čo si myslel tým DIČ / lebo skratka DIČ sa používa ako daňové identifikačné číslo../
igiok1
25.12.07,15:12
Práve jeden sprostredkovateľ mi o tom hovoril,keď sme hovorili o možnej spolupraci.Povedal som že nechem na živnosť a on na to,že nemusím,že sa to dá na DIČ,ale keďže sa mi firma nepozdávala tak som sa tým nezaoberal,takže neviem.A ešte som to tuším videl aj v inzerátoch(...hľadáme spolupracovníkov..."možná spolupráca aj na DIČ")
Kaja.K
26.12.07,12:47
da sa pracovat aj na DIC, kamoska tak pracuje pre jednu agenturu a robi promoterku, hostesku, modelku... bola si len na danovom urade zriadit dic, dostala samozrejme zacinajuce desiatkou, ako FO, ale blizsie o tom neviem viac
Johanka
26.12.07,13:02
Nejako zľudovelo "práca na DIČ" ..... činnosť, ktorá nespadá pod Živnostenský zákon. Nie každá činnosť, z ktorej sa dá dosiahnuť príjem musí byť živnosťou ....
Čo je živnosť definuje Živnostenský zákon v § 2 :
Živnosťou je sústavná činnosť prevádzkovaná samostatne, vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosiahnutia zisku a za podmienok ustanovených týmto zákonom.