PORADA.sk
PORADA.sk

Klikne pre zoradenie od najlepšej odpovede: : Aké auto by ste si zvolili?



rada
24.03.08, 15:03
Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.

Jozef Mihál
24.03.08, 15:08
Clio .

cloe
24.03.08, 15:23
Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.

mimotemy Zasa budem trochu mrníkovať. Zdá sa, že niekto už má zarobené na nové fáro:D

rada
24.03.08, 15:49
mimotemy Zasa budem trochu mrníkovať. Zdá sa, že niekto už má zarobené na nové fáro:D
:D Má:D

Ninna
24.03.08, 15:50
Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.
Wolswagen Polo.
Automatická prevodovka pohodlné ale pozor na vyššiu spotrebu!;)

Ninna
24.03.08, 15:52
mimotemy Zasa budem trochu mrníkovať. Zdá sa, že niekto už má zarobené na nové fáro:D
mimotemyAlebo žeby sa niekto zľakol tých svojich zdaniteľných príjmov po ukončených daňových priznaniach?

rada
24.03.08, 16:16
Jedno Polo jedno Clio :confused:. A zase som tam kde som bola:eek:. Obidve sú veľmi pekné, približne cenovo rovnaké. Len v červenej farbe som si istá.
O automatickej prevodovke resp. o vyššej spotrebe som už počula. Avšak keďže v jazdení budem vlastne začiatočník, ktorý síce VP vlastní x-rokov, ale bez jazdenia, nahovárajú ma práve na ňu. A ja váham a váham a hľadám názory ľudí pre a proti.

bv_alexandra
24.03.08, 16:26
Keby som si mala vybrať medzi tými dvomi vybrala by som si VW. a čo sa týka automatickej prevodovky, mala som možnosť skúsiť oboje a viem že by som už manuál nechcela. A to samozrejme som najskôr nechcela automat kým som ho neokúsila.:D Je to nesmierne pohodlné a hlavne tu po Ba žiadne habarkovanie varechou proste si idem, krútim volantom a obzerám si "krásy Ba":D
Skutočne už by som manuál nechcela. Spotreba podľa mňa závisi od viacerých faktorov nie len od prevodovky. Aj pri manuáli ak má niekto "ťažkú nohu" na plynovom pedáli tak tiež nedosiahne normálnu spotrebu. Toť môj názor. :)

pivko
24.03.08, 16:27
Polo je podľa mňa určite kvalitnejšie auto a aj servis bude určite lacnejši.Na francuzov je strašne drahy a aj súčiastky.

Rozalka
24.03.08, 16:28
Mala som manuálne radenie, teraz zo zdravotných dôvodov mám automatiku. Ak by som si mohla vybrať, určite manuálne riadenie.

Eulalia
24.03.08, 16:36
Ja by som si vybrala Clio. Možno má Polo viac technických predností, to nedokážem posúdiť, som totálny laik, ale Polo Ti v Blave ukradnú podstatne rýchlejšie ako Clio. A do Blavy čím menšie auto, tým lepšie. Zaparkuješ aj na malom mieste, otočíš sa aj na päťkorunáku. Čo sa týka automatickej prevodovky, tiež po nej túžim, práve z tých zdravotných dôvodov.

rada
24.03.08, 16:41
Keby som si mala vybrať medzi tými dvomi vybrala by som si VW. a čo sa týka automatickej prevodovky, mala som možnosť skúsiť oboje a viem že by som už manuál nechcela. A to samozrejme som najskôr nechcela automat kým som ho neokúsila.:D Je to nesmierne pohodlné a hlavne tu po Ba žiadne habarkovanie varechou proste si idem, krútim volantom a obzerám si "krásy Ba":D
Skutočne už by som manuál nechcela. Spotreba podľa mňa závisi od viacerých faktorov nie len od prevodovky. Aj pri manuáli ak má niekto "ťažkú nohu" na plynovom pedáli tak tiež nedosiahne normálnu spotrebu. Toť môj názor. :)
Ako keby som počula môjho chlapa čo sa týka AP. Máme ju v jednom MV, ktoré používame najmä na cesty mimo BA a na dovolenky do Chorvátska. A on si ju nevie vynachváliť. Preto stále do mňa hudie :D, aby som si ju aj ja dala do autíčka. Pôvodne som bola rozhodnutá pre pekný červený VW až kým som nevidela najnovší model Clio. A to ma dostalo do stavu rovnováhy :eek:. Teraz sa potrebujem trocha nakloniť na jednu stranu.

Jozef Mihál
24.03.08, 16:59
Vo všetkých testoch Clio vyhráva nad Polom. Okrem iného, Polo je už značne starý typ, o rok-dva je tu nová generácia a jazdiť na "starom aute" málokoho poteší.

K servisu - nemám skúsenosť ani s Renaultami ani s VW ale veľmi-veľmi pochybujem, že VW servis je lacnejší.

Ešte k tým testom: Vyhráva ich nový Opel Corsa.

rada
24.03.08, 17:21
Vo všetkých testoch Clio vyhráva nad Polom. Okrem iného, Polo je už značne starý typ, o rok-dva je tu nová generácia a jazdiť na "starom aute" málokoho poteší.

K servisu - nemám skúsenosť ani s Renaultami ani s VW ale veľmi-veľmi pochybujem, že VW servis je lacnejší.

Ešte k tým testom: Vyhráva ich nový Opel Corsa.
Asi máte pravdu pokiaľ sa jedná o to, že nový typ Clio je novší ako VW. Troška sa mi váhy po konzultácii na tejto stránke nakláňajú na stranu Clio. Mám v rodine poznatok z Cliom rok výroby myslím 1993, cca 220 000 najazdených km a v pohode po BA ešte behá.

Nový Opel Corsa sa mi tiež veľmi páči, ale nezaujal ma natoľko, aby som nad jeho kúpou uvažovala. Musím však priznať, že je to skutočne veľmi vydarené autíčko.

misomiso
24.03.08, 17:54
Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.

Ani jedno. Radsej by som si za tu istu cenu kupil mierne ojazdene vacsie.

Male auta ponukaju mizernu uroven komfortu aj bezpecnosti. Tie vysledky oficialnych crash testov zavadzaju - pokial clovek nepozna metodiku testovania. Oni vzdy testuju auto vo vztahu k svojej kategorii. Teda male auto s 5 hviezdickami napr. neponuka zdaleka tolko bezpecia ako vacsie (starsie) so 4 hviezdickami.

Argument, ze do mesta male tiez neplati. Aj tak sa da uz parkovat iba na vyhradenych parkoviskach. Mas svoje miesto a platis rovnako, bez ohladu na to, ci prides na malom alebo na velkom.

JankaV.
24.03.08, 18:23
Ja by som si vybrala VW polo ale bez automatickej prevodovky.

cactus
24.03.08, 18:30
a ja mám manuál. Je pravda, že automat som neskúsila, ale keď sa veziem s niekym, kto má automat. prevodovku, stále čakám, kedy konečne preradí, keď už je tá vyššie rýchlosť...:D:D:D

cactus
24.03.08, 18:33
a čo tak celkom z iného súdka?

čo poviete na nové Suzuki Splash a Swift?

rada
24.03.08, 18:47
a čo tak celkom z iného súdka?

čo poviete na nové Suzuki Splash a Swift?
Pokiaľ sa jedná o môj názor, sú to milé autíčka najmä "svištík" ako my voláme Swift, avšak momentálne sa mi v cene , ktorú som ochotná dať s pomerne dobrou výbavou páčia už vyššie spomínané VW a Clio.
Resp. už prevažuje Clio :D. Ešte sa musím vyspať nad rozhodnutím o prevodovke.;)

JankaV.
24.03.08, 19:09
a ja mám manuál. Je pravda, že automat som neskúsila, ale keď sa veziem s niekym, kto má automat. prevodovku, stále čakám, kedy konečne preradí, keď už je tá vyššie rýchlosť...:D:D:D

Ja som mala tú možnosť šoférovať automat, no ale človek si musí na to zvyknúť. Mne vždy ruka hľadala rýchlostnú páku. Je to iný pocit riadiť auto čo má iba brzdu a plyn. Mne chýbalo to radenie.

rickman
24.03.08, 19:12
Pokiaľ sa jedná o môj názor, sú to milé autíčka najmä "svištík" ako my voláme Swift, avšak momentálne sa mi v cene , ktorú som ochotná dať s pomerne dobrou výbavou páčia už vyššie spomínané VW a Clio.
Resp. už prevažuje Clio :D. Ešte sa musím vyspať nad rozhodnutím o prevodovke.;)

ahoj :).

Nemyslim si, ze auto sa da vyberat podla katalogov a parametrov. To je len nieco, z coho dalej vychadzas. Auto by si si mala vybrat podla testovacej jazdy. Ci sa ti zapaci, ci nie. Aj z tych najmensich detailov, ktore ti budu vadit, sa casom mozu stat velke muchy a casom ho potom aj tak vymenis :).

Vyber si podla toho, ktore sa ti paci viac. Tak ci tak, Clio zenam pristane viac ako Polo. Daj si nan poriadne kolesa, normalnu farbu a budes spokojna :). (tu cervenu by som prehodnotil o 180 stupnov. pokial vsak mas cely byt nacerveno, cervenu kabelku a cerveny telefon, tak potom ok :))

O Punte si neuvazovala? Alebo 500ke? ;)


Ja som mala tú možnosť šoférovať automat, no ale človek si musí na to zvyknúť. Mne vždy ruka hľadala rýchlostnú páku. Je to iný pocit riadiť auto čo má iba brzdu a plyn. Mne chýbalo to radenie.

Zvykanie si na automat je jedno z najlepsich a najprijemnejsich zvykani si na nieco, ake poznam :).

revue
24.03.08, 21:07
...niečo som vyhrabal:


Renault Clio: Európske auto roku 2006
Záplavu emocí v řidiči nevyvolá, zato ho odveze v pohodlí a s vědomím bezpečí - v crashtestech totiž dostal maximální počet hvězdiček za ochranu posádky.....V hodnocení vozu začneme tím nejlepším – podvozkem...Auto dokáže překvapit i zaryté odpůrce francouzských vozů. Především proto, že naladění je opravdu výborné..... Motori patří k tym nejlepším...Největším neduhem nového clia je jeho vysoká cena....V interiéru čekají kvalitní a příjemné materiály. Bohužel je ale hodně poznat, kolik majitel za své clio zaplatil....Nové clio patří k tomu nejpohlednějšímu, co segment malých aut nabízí....


Volkswagen Polo
Pověstná německá preciznost sice ztratila s rostoucí kvalitou konkurence něco ze svého lesku, ale polo dokazuje, že kvalitu si udržuje.Volkswagen Polo není předraženou hračkou, ale plnohodnotným kvalitním automobilem, jehož cena se přiblížila levnější konkurenci. Cenové úrovně korejských automobilů sice nedosahuje, ale to není ani účelem. Za rozumnou cenu nabízí budoucímu majiteli kvalitně zpracovaný interiér, vysoký jízdní komfort a nízkými cestovními náklady

vieroslava
24.03.08, 22:15
Jazdím po Bratislave, mám VW automat a som veľmi spokojná. Ale celé je to len o zvyku. Tiež som predtým mala manuál a teraz keď občas presadnem do manuálu sa mi veru stalo, že som zabudla stlačiť spojku. Ale ako píšem, je to len zvyk. A na automat sa veľmi ľahko zvyká.

revue
24.03.08, 23:04
Jednou výhodou automatu je, že má aj možnosť manuálneho radenia, no nieje také pohotové. Občas, som mal chuť riadne trhnúť radiacou pákou a zaradiť tam dvojku, no nemal som čím. Musíš sa podradiť automatu, ktorý určuje kedy preradiť, no zase udržuje motor vo vyšších otáčkach, čo nieje priaznivé pre spotrebu, ale auto je živšie a rýchlejšie ide do otáčok.

igi666
25.03.08, 14:39
Pokiaľ sa jedná o môj názor, sú to milé autíčka najmä "svištík" ako my voláme Swift, avšak momentálne sa mi v cene , ktorú som ochotná dať s pomerne dobrou výbavou páčia už vyššie spomínané VW a Clio.
Resp. už prevažuje Clio :D. Ešte sa musím vyspať nad rozhodnutím o prevodovke.;)
no tak to by som si dovolil nesuhlasit ze by bol swift vzhladom k tomu co clovek dostane ze tie peniaze nejak drahy. Ved v autoideali mali swifta v najvyssej vybave za nejakych 360tisic! A to nehovorim o modeli GLX kde je aj klima a to za 323tisic. A motorovo je to urcite lepsie ako VW ci renault. Ja uz mam swifta dva roky mam nabehanych 54tisic km a maximalna spokojnost :cool:

katkaj
25.03.08, 14:53
Mám suzuki swift 1,5 ročné s automatickou prevodovkou a neviem si toto autíčko vynachváliť. Síce nepoužívam automat ale manuálne riadenie (aspoň trochu mám pocit že len nekrútim volantom :D ) ale nemusím sa zaoberať spojkou. Mám v aute aj klímu a nemám pocit žeby to malo nejaký extra vplyv na spotrebu. Je to závislé aj na štýle jazdy vodiča :rolleyes:

Ale keby som si už mala vybrať medzi Polom a cliom tak by som si vybrala Clio.
Aj keď medzi tým množstvom pekných áut by to určite nebolo ani jedno z nich.

Sany
25.03.08, 15:02
Dovolím si k tým autám....Ja mám štvrtý rok Clio....odhliadnuc od toho, že ho idem predať, s jazdnými vlastnosťami som maximálne spokojná...je to motor 1,6 maximálna výbava....na také malé auto silný výkon...fakt super....len ten servis....otras....mala som smolu, že mi odišla škrtiaca klapka...kým prišli na závadu....chodila som tam ako na klavír, lebo test nič neukázal a mne auto neťahalo....vymenili klapku, ale už boli poškodené štartovacie cievky....a opäť asi päť návštev servisu...a zase dokola....test nič neukázal....až sa tam našiel jeden mechanik, ktorý ma nakoniec uprosil, aby som tam ešte nechala auto, že on chce vyskúšať tie cievky...inak som bola rozhodnutá, že už ten servis nechcem ani vidieť....mala som pocit, že automechanici už vymreli a nejaký testovací stroj obsluhuje žiak základnej školy. Ale po týchto peripetiách, kedy som zanevrela na Renault sevis a povedala som si, že už nikdy Renault, musím uznať, že autíčko pokiaľ ide, tak ide perfektne. A čo sa týka Swifta....máme v rodine aj to...používajú ho dcéry, je to motor 1,3, slušná výbava a sú maximálne spokojné....Fiat určite nie!!!!!

igi666
25.03.08, 15:03
zabudol som vlastne odpovedat: tak ak by som si mal vybrat, tak Clio
lebo VW mi akosi nesedi. ;)

to KatkaJ: chcel som napisat cez sukromnu spravu, no este nemam narok,:( ak by ste sa chceli dozvediet nejake rady a tipy ohladne swifta, pozrite si (hmm tak ani stranku mi nejde este pridat)
Je to dobre si pozriet mozno aj pre tych co sa rozhoduju kupovat auto :)

Braňo
25.03.08, 15:05
Síce clio nie je zlá voľba :
http://www.euroncap.com/tests/renault_clio_2005/220.aspx
všimnite si, že polo má len 28 bodov pri čelnom náraze :
http://www.euroncap.com/tests/vw_polo_2002/114.aspx

Za povšimnutie ešte stojí Peugeot 207 a Toyota Yaris, čo poviete.
Sú z hľadiska bezpečnosti na vyššej úrovni.

jessica
25.03.08, 15:12
Mám Clio 1,2, predtým som mala Megane a predtým Twingo.
Renaulty majú veľmi dobre sprevodovaný motor čo spôsobuje jeho svižnosť už v nízkych otáčkach a do mesta je to veľmi výhodné keďže jazdíte v rozmedzí 20-60 km/h, stále sa pribrzďuje, spomaľuje a rozbieha. Podobne je na tom aj Yaris, aspoň čo viem od kamarátky. Clio a vôbec renaulty sú aj veľmi mäkučké, pohodlné. Čo sa týka servisu naozaj nič moc. Netreba s ním rátať pre vnúčatá :-) Max 6 rokov:-)

katkaj
25.03.08, 15:13
zabudol som vlastne odpovedat: tak ak by som si mal vybrat, tak Clio
lebo VW mi akosi nesedi. ;)

to KatkaJ: chcel som napisat cez sukromnu spravu, no este nemam narok,:( ak by ste sa chceli dozvediet nejake rady a tipy ohladne swifta, pozrite si (hmm tak ani stranku mi nejde este pridat)
Je to dobre si pozriet mozno aj pre tych co sa rozhoduju kupovat auto :)

Stránka by ti mala ísť prilepiť :confused:

igi666
25.03.08, 15:22
toto mi vypise ked to chcem pridat:

Odkaz na webovú adresu môžete len ak počet Vašich príspevok na Porada.sk je 15 a viac. Momentálne máte 3 príspevkov

suzukiswift.sk je ta stranka, samozrejme s www predtym :)

JankaV.
25.03.08, 15:22
Zvykanie si na automat je jedno z najlepsich a najprijemnejsich zvykani si na nieco, ake poznam :). quote


Tak poznám aj niečo iné na čo čo sa lepšie a príjemnejšie zvyká ako je automat. Ale to je terazmimotemy.:D:D:D .

Luboš 7
26.03.08, 06:29
Ak si môžeš vybrať, tak VW Polo. Clio je tiež veľmi kvalitné auto ale náhradné diely a príslušenstvo + servis sú veľmi drahé. Na polo zoženieš niektoré náhradné diely aj v predajniach vozidiel Škoda máš ich lacnejšie. Pozor na záručný servis. Zisti si na nete, kde vykonávajú záručný servis a iste ušetríš pár stovák korún.

Pre ženu je lepšia automatická prevodovka.

misomiso
26.03.08, 14:06
Pre ženu je lepšia automatická prevodovka.

:):) ...a ja som myslel, ze pre zenu je lepsie mat sofera. :)

katkaj
26.03.08, 14:08
:):) ...a ja som myslel, ze pre zenu je lepsie mat sofera. :)

mimotemy ja by som toho šoféra veľakrát pridelila aj mužom-vodičom :D

dana9
26.03.08, 14:17
Clio. A urcite automaticku prevodovku. Pouzivam oboje a automatika je famozna :-) zvlast v meste.

xclaymanx
26.03.08, 14:41
Ak by som mal vybrat len z tychto dvoch tak jednoznacne Clio. Nevyhody Pola:
- podstatne drahsi servis ( never tomu, ze Clio ma drahsi )
- fadny dizajn
- klenot pre zlodejov

Podotykam, ze nikdy som nemal ani jedno z tychto aut.

misomiso
26.03.08, 19:29
A ake auto si mam kupit ja? Poradte mi nejake naozaj dobre auto...

rada
26.03.08, 19:42
A ake auto si mam kupit ja? Poradte mi nejake naozaj dobre auto...
Naozaj dobré ?
;)HUMMER;) alebo :confused:nissan qashqai;)
počula som, že sú super.

rada
26.03.08, 19:45
:):) ...a ja som myslel, ze pre zenu je lepsie mat sofera. :)
No veď hej. Moja polovička ma aj vozí do práce, aj z práce :D. Rada by som však bola nezávislá, a preto uvažujem o autíčku, ktoré by som si sama šoférovala.;)

Halli
26.03.08, 19:49
No veď hej. Moja polovička ma aj vozí do práce, aj z práce :D. Rada by som však bola nezávislá, a preto uvažujem o autíčku, ktoré by som si sama šoférovala.;)

To ti schvaľujem a urob to čo najskôr. Niet nad pocit nezávislosti od chlapa :D Ak máte iné autko, kup si na behačky po meste hlavne menšie, nebudeš mat problém zaparkovať, otočit hocikde, a budeš mať usmev na tvari, keď pred tebou jeep, alebo veľká kara márne skúša kde sa vopchať a ty sa tam šupneš ako nič:D

rada
26.03.08, 20:08
To ti schvaľujem a urob to čo najskôr. Niet nad pocit nezávislosti od chlapa :D Ak máte iné autko, kup si na behačky po meste hlavne menšie, nebudeš mat problém zaparkovať, otočit hocikde, a budeš mať usmev na tvari, keď pred tebou jeep, alebo veľká kara márne skúša kde sa vopchať a ty sa tam šupneš ako nič:D
Toto je dôvod prečo som založila túto tému. Niet nad pohodlie ak sa Vám stará o šoférovanie niekto iný. Pokiaľ sa jedná iba o cestu do a z práce. Avšak, ak sa chcem uliať aj cez pracovnú dobu :D nastáva problém kto ma odvezie, pretože sa mi nechce ísť na MHD.
Moje váhanie medzi Clio-m a Polo-m je zdá sa už odstránené, keď aj vďaka názorom na porade sa misky váh prevážili na Clio a zdá sa, že aj na automatickú prevodovku.;)

misomiso
26.03.08, 20:55
Naozaj dobré ?
;)HUMMER;) alebo :confused:nissan qashqai;)
počula som, že sú super.

Hummer urcite nie, mal by som velky moralny problem podporovat americky zbrojny priemysel. Terenne auta ma vo vseobecnosti velmi nelakaju. Vobec je trocha problem najst dnes na Slovensku model, ktory by na jednej strane vyzeral trocha reprezentativne a na druhej strane netrpel efektom "zmrdizmu" (citat z jedneho ceskeho fora - mysli sa auto, ktore reprezentuje mafianov).

Co sa tyka limuzin je tiez problem, ak nechem zadny nahon, tak odpoada BMW a Mercedes, ak nechem auto, na ktore budu polovat zlodeji, odpada aj VW koncern.

JankaO
26.03.08, 21:09
Hummer urcite nie, mal by som velky moralny problem podporovat americky zbrojny priemysel. Terenne auta ma vo vseobecnosti velmi nelakaju. Vobec je trocha problem najst dnes na Slovensku model, ktory by na jednej strane vyzeral trocha reprezentativne a na druhej strane netrpel efektom "zmrdizmu" (citat z jedneho ceskeho fora - mysli sa auto, ktore reprezentuje mafianov).

Co sa tyka limuzin je tiez problem, ak nechem zadny nahon, tak odpoada BMW a Mercedes, ak nechem auto, na ktore budu polovat zlodeji, odpada aj VW koncern.


Nová Honda Civic 2.2 D

misomiso
26.03.08, 22:16
Nová Honda Civic 2.2 D

No zatial som sa o Japoncov velmi nezaujimal. Ale taku som ani na ich stranke nenasiel. Myslis mozno Accord 2,2D nie? Podla fotky to ma predok ako Dacia Logan, musim to pozeriet ako to vyzera v skutocnosti. Viac ma zaujala Honda Legend. Skoda, ze robi aiba benzinak. Ja som ale skor rozmyslal nad Citroen C6 alebo Volvo, ale neviem, aky ma Volvo u nas servis.

Richard
26.03.08, 23:00
odporúčal by som Volvo :)

servis však bude asi drahší, neviem však či aj kvalitnejší ...

misomiso
26.03.08, 23:15
Myslim, ze co sa tyka cien servisu, maju to vsetci cca na rovnakej urovni. Rozdiely budu skor iba v dostupnosti a kvalite (slusna - zla - este horsia - najhorsia:))

Ja ma problem v tom, ze som sa zamiloval do auta, na ktorom uz roky jazdim a nechce sa mi z neho vystupit. Sice uz na niektorych obchodnych stretnutiach parkujem radsej "za rohom" ale to auto jazdi tak skvelo, ze sa mi nechce to menit. Viem, ze by som mohol byt kupou novsieho modelu v knohych veciach aj sklamany (aj to sa stava, napriek pokroku). Cakam ze sa pokazi, ze mi nebude luto dat ho prec, dokonca som sa on prestal starat, uz tam ani nemenim olej.

Keb budem kupovat nove, urcite to bude opat ojazdene (mam zvlastny vztah k "starym" veciam) - nove som kupoval iba raz a velmi som to olutoval. Kadzopadne nove (dalsie) auto u mna musi mat xenony (jedia vec, co mi trocha chyba) a - ak uz budem menit, tak vacsi vykon, ako sucasnych 140k.

VladoaKatka
27.03.08, 06:43
Myslim, ze co sa tyka cien servisu, maju to vsetci cca na rovnakej urovni. Rozdiely budu skor iba v dostupnosti a kvalite (slusna - zla - este horsia - najhorsia:))

Ja ma problem v tom, ze som sa zamiloval do auta, na ktorom uz roky jazdim a nechce sa mi z neho vystupit. Sice uz na niektorych obchodnych stretnutiach parkujem radsej "za rohom" ale to auto jazdi tak skvelo, ze sa mi nechce to menit. Viem, ze by som mohol byt kupou novsieho modelu v knohych veciach aj sklamany (aj to sa stava, napriek pokroku). Cakam ze sa pokazi, ze mi nebude luto dat ho prec, dokonca som sa on prestal starat, uz tam ani nemenim olej.

Keb budem kupovat nove, urcite to bude opat ojazdene (mam zvlastny vztah k "starym" veciam) - nove som kupoval iba raz a velmi som to olutoval. Kadzopadne nove (dalsie) auto u mna musi mat xenony (jedia vec, co mi trocha chyba) a - ak uz budem menit, tak vacsi vykon, ako sucasnych 140k.

To je na Slovensku tak: Aké máš auto - taký si podnikateľ.

Richard
27.03.08, 07:41
Keb budem kupovat nove, urcite to bude opat ojazdene (mam zvlastny vztah k "starym" veciam) - nove som kupoval iba raz a velmi som to olutoval. Kadzopadne nove (dalsie) auto u mna musi mat xenony (jedia vec, co mi trocha chyba) a - ak uz budem menit, tak vacsi vykon, ako sucasnych 140k.

to rozhodne áno, ja som vlani prešiel z auta čo malo xenóny na auto bez xenónov a prvé dni som si pripadal, že chodím s vypnutými svetlami :D

dana9
27.03.08, 08:23
odporúčal by som Volvo :)

servis však bude asi drahší, neviem však či aj kvalitnejší ...


súhlasím. VOLVO je najlepšie.

A servis je vo všetkých značkách rovnaký, lebo v BA sa v servisoch stále točia tí istí ľudia ;)

misomiso
27.03.08, 08:46
To je na Slovensku tak: Aké máš auto - taký si podnikateľ.

My na Slovensku nerobime ziaden biznis. Preto, ak by to tak bolo iba na Slovensku, tak ma to netrapi...:)

rickman
27.03.08, 12:34
Cakam ze sa pokazi, ze mi nebude luto dat ho prec, dokonca som sa on prestal starat, uz tam ani nemenim olej.

:D :D :D
Toto teda stalo zato :). Prezradis znacku, model?

misomiso
27.03.08, 14:22
:D :D :D
Toto teda stalo zato :). Prezradis znacku, model?

Prco nie? Jazdim na 10 rocnom Citroen Xantia HDI. Kupoval som ho pred siestimi rokmi, ked mal asi 140 tis km, teraz bude mat 300. Ked som ho kupil, nechal som si spravit chiptuning na cca 140 koni. Po kupe sa tam vyskytli nejake bezne muchy, ale potom auto postupne uplne prestalo vyzadovat akykolvek servis. Na nejake pravidelne prehladky som nechodil nikdy so ziadnym autom. Jedina vec, co riesim pri kazdom aute preventivne je vymena rozvodoveho remena a obcas olej - ak si spomeniem.

Jedina vec, co sa mi za posledne 2 roky pokazila je "pipak" diakoveho zamykania, takze otvaram klucom ako v 16 storoci :). Inak jazdim denne a auto vobec nesetrim. Dokonca aj posledna navsteva servisu (specializovany servis na klimu) asi pred 2 rokmi bola zbytocna, nechal som doplnat chladivo, no oni zistili, ze tlak je upne na originalnych hodnotach, a problem slabeho chladenia spocival v tom, ze som mal za naberacku ornice v pelovom filtri :).

Mam povodnu spojku, povodny vyfuk, spotreba 5,8 a to jazdim vsade tak cca 30 km/h nad limit. Navyse sa mi tazko zvyka na akekolvek auto, ktore nema hydraulicke pruzenie s automaticku kontrolou vysky podvozku a vysokotlake brzdy. To je jeden z dovodov, preco som si nekupil novsiu C5 (okrem skaredeho dizajnu) pretoze ta uz bohuzial vysokotlake brzdy nema a ak si raz zvyknes na to, ze na rychle zabrzdenie nemusis dvihat nohu z plynoveho pedala, tak si v kazdom inom aute nestastny.

rickman
27.03.08, 14:54
...a problem slabeho chladenia spocival v tom, ze som mal za naberacku ornice v pelovom filtri :).

:D :D
Ty to auto vazne nesetris :). Na 500tkm by si mal ist za vyrobcom - ukazat im, ake kvalitne auta vyrabaju, za vernost ti daju najnovsi model gratis ;) a tvoj vystavia v muzeu.



To je jeden z dovodov, preco som si nekupil novsiu C5 (okrem skaredeho dizajnu) pretoze ta uz bohuzial vysokotlake brzdy nema a ak si raz zvyknes na to, ze na rychle zabrzdenie nemusis dvihat nohu z plynoveho pedala, tak si v kazdom inom aute nestastny.

Tomu odpruzeniu by som aj rozumel, ale tym brzdam nie :eek:. How it works?

Bastian
27.03.08, 14:55
rada zájdi si do predajne a vyskúšaj Renault Clio aj Volswagen Polo - bude sa Ti ľahšie rozhodovať.:)
...misomiso máš asi šťastie na autá, keď Ti napriek všetkému tak dobre slúži. Ja som sice Citroen nemal, ale kamarát má v Španielsku Servis a on na zn. Citroen dost nadaval. Ked som sa ho opýtal, aké autá sú podľa neho najmenej kazové tak poradil Wolksvagen a Peugeot. Citroen spolu s Fiatom zaradil medzi najkazovejsie.
Ja som mal doteraz iba ojazdené autá (Ford, Wolksvagen, Opel) a našťastie som vždy riešil iba bežný servis u známych opravárov. Pred necelým rokom som kúpil nové auto a dnes som sa bol opýtať v Opli na pravidelný servis, lebo už mám najazd. 30.000 km. Trocha ma prekvapili, keď mi povedali, že to stojí 10.000,- Sk. Zdá sa mi to dosť veľa. Aké máte vy skúsenosti?

vasulka
27.03.08, 15:27
ahoj Bastian,jasom zaplatila v Renaulte za 1.servis 5000SK.Najdrahší bol olej skoro 700SK/lit.,olejový filter a cena práce.Jazdím na Cliu cdi.

misomiso
27.03.08, 16:05
rada zájdi si do predajne a vyskúšaj Renault Clio aj Volswagen Polo - bude sa Ti ľahšie rozhodovať.:)
...misomiso máš asi šťastie na autá, keď Ti napriek všetkému tak dobre slúži. Ja som sice Citroen nemal, ale kamarát má v Španielsku Servis a on na zn. Citroen dost nadaval. Ked som sa ho opýtal, aké autá sú podľa neho najmenej kazové tak poradil Wolksvagen a Peugeot. Citroen spolu s Fiatom zaradil medzi najkazovejsie.
Ja som mal doteraz iba ojazdené autá (Ford, Wolksvagen, Opel) a našťastie som vždy riešil iba bežný servis u známych opravárov. Pred necelým rokom som kúpil nové auto a dnes som sa bol opýtať v Opli na pravidelný servis, lebo už mám najazd. 30.000 km. Trocha ma prekvapili, keď mi povedali, že to stojí 10.000,- Sk. Zdá sa mi to dosť veľa. Aké máte vy skúsenosti?

Ano, zdaleka nie vsetky Citroeny su spolahlive. Ja som kupoval novu Xsaru (jedine auto, co som kupoval nove) a musel som sa toho zbavit, aky to bol srot - ale to bolo auto zo zaciatku vyroby (novy model). Ten nastupca mojej Xantie - C5 bol zo zaciatku tak strasne poruchovy, ze ludia boli z toho na psychiatra...

JankaO
27.03.08, 16:12
No zatial som sa o Japoncov velmi nezaujimal. Ale taku som ani na ich stranke nenasiel. Myslis mozno Accord 2,2D nie? Podla fotky to ma predok ako Dacia Logan, musim to pozeriet ako to vyzera v skutocnosti. Viac ma zaujala Honda Legend. Skoda, ze robi aiba benzinak. Ja som ale skor rozmyslal nad Citroen C6 alebo Volvo, ale neviem, aky ma Volvo u nas servis.

Nemyslím Accord. Viem, na čom sa vozím.:D:D:D
(Konečne máme Auto)

http://www.honda.sk/models.asp?mid=10

misomiso
27.03.08, 16:17
:D :D
Ty to auto vazne nesetris :). Na 500tkm by si mal ist za vyrobcom - ukazat im, ake kvalitne auta vyrabaju, za vernost ti daju najnovsi model gratis ;) a tvoj vystavia v muzeu.



Tomu odpruzeniu by som aj rozumel, ale tym brzdam nie :eek:. How it works?

Este sa moze stat, ze sa to pri 490 tis km (alebo mozno zajtra?) uplne rozpadne.

Tie brzdy - to funguje uplne opacne ako bezne brzdy. V beznych brzdach sa vytvara tlak brzdovym pedalom a pomaha tomu posilovac. Teda - aby si zacal brzdit, musi sa system najprv natlakovat hlavnym brzdovym valcom (v podstate nohou) a preto je potrebna pomerne dlha draha pedalu - nasledne z toho dovodu sa umiestnuje brzd. pedal pomerne vysoko - vyssie, ako plynovy. Ked chces odrazu brzdit, musis nie len prlelozit nohu vlavo, ale ju najprv dvihnut hore.

Na brzdach, ktore dlhe desatrocia pouziva Citroen to funguje uplne odlisne. Tam je v systeme vyvinuty staly vysoky tlak (vytvara ho stale cerpadlo a akumuluje sa v centralnej "guli" za chladicom). Brzdovym pedalom iba davkujes tento tlak do brzdoveho systemu podobne, ako v kupelni pakovou bateriou regulujes mnozstvo vody do umvadla. Pedalom sa teda nic netlakuje, necerpa, iba sluzi ako prepustaci ventil. Ma to 2 vyhody:
- pri prudkom brzdeni je hned od zaciatku k dispozicii plny tlak
- pedal brzdy sa skoro vobec neponara (iba par mm), preto je jeho zakladne umiestnenie na urovni pedalu plynu.

Podobne umiestnenie pedalu brzdy maju iba pretekerske upravy aut, ktore to ale dosahuju zvysenim pedalu plynu na uroven toho brzdoveho. To ale nie je idealne riesenie, pretoze potom su zvycajne oba pedaly prilis blizko vzhladom na polohu volantu a riadiacej paky (aj ked sedadlo sa da posuvat).

Bohuzial Citroen setri, odkedy je pod nadvladou Peugeotu a teraz davaju tieto brzdy iba do modelu C6.

VladoaKatka
27.03.08, 16:31
My na Slovensku nerobime ziaden biznis. Preto, ak by to tak bolo iba na Slovensku, tak ma to netrapi...:)

To neni môj názor, ja sa stretávam s takýmito názormi. Dokonca, 3 mesiace po začatí podnikania sa ma spýtala známa "aké už máš auto"?:D

misomiso
27.03.08, 17:48
Nemyslím Accord. Viem, na čom sa vozím.:D:D:D
(Konečne máme Auto)

http://www.honda.sk/models.asp?mid=10

Aha uz som no nasiel, zle som pozeral pred tym na stranku.

Bude to iste dobre auto, ale mne to problem neporiesi, velmi "manazersky" to nevyzera. Hondy su vraj najlepsie Japonske auta a je fakt, ze som od znamych na to nepocul ziadne ponosy.

Skoda len, ze iba maloktori aziati maju tolko pokory a sebakritiky, aby auta, ktore smeruju na europsky trh zadali europskym dizajnerom (ako napr. Toyota v pripade Yaris). Tento novy Civic ma prednu masku ako lacny cinsky vyherny automat. Je to taky typicky dizajn, ktori pouzivaju azijske firmy (napr. vyrabajuce elektroniku), ak chcu zaujat deti, alebo pubertakov - v style hviezdne vojny a pod. Ked pojdete kupit nejaky magnetak, tak ten najlacnejsi a najhorsie hrajuci bude zarucene cinsky a zarucene bude mat presne tento dizajn. Skoda, Honda by mohla mat na viac.

Ja skor odpustim automobilke dizajn, ktory je malo napadity, ako to, ked sa stylizuju do niecoho velmi lacneho a prvoplanoveho....

rickman
27.03.08, 18:08
misomiso: zatial si spominal, ze potrebujes nieco reprezentativne a s prednym nahonom? Ale medzitym aj to, ze este nove nekupujes no zaroven aj to, ze by si aj hej :). Tak napis svoje poziadavky a my "odbornici" ti poradime :D.

misomiso
27.03.08, 18:14
misomiso: zatial si spominal, ze potrebujes nieco reprezentativne a s prednym nahonom? Ale medzitym aj to, ze este nove nekupujes no zaroven aj to, ze by si aj hej :). Tak napis svoje poziadavky a my "odbornici" ti poradime :D.
No ja som vo faze, ze sa zacinam obzerat. Ak kupujem nieco, co je na dlhsi cas, rad si v klude vyberiem. Notebook som si vyberal pol roka, kym som kupil Dell Inspiron.
Nastastie ma nic az tak netlaci, ak by som mal s autom nejake problemy, bolo by to ine.
Apropos - ked som pred siestimi rokmi kupoval auto, vedel som presne ake chcem, ale kedze Xantii bolo na Slovensku zufalo malo, trvalo mi cca tristvrte roka, kym som zohnal taku - podla mojicj predstav.

rickman
27.03.08, 19:04
No ja som vo faze, ze sa zacinam obzerat. Ak kupujem nieco, co je na dlhsi cas, rad si v klude vyberiem. Notebook som si vyberal pol roka, kym som kupil Dell Inspiron.
Nastastie ma nic az tak netlaci, ak by som mal s autom nejake problemy, bolo by to ine.
Apropos - ked som pred siestimi rokmi kupoval auto, vedel som presne ake chcem, ale kedze Xantii bolo na Slovensku zufalo malo, trvalo mi cca tristvrte roka, kym som zohnal taku - podla mojicj predstav.

Ja tiez obcas kupujem nieco dlhsie.. Niekedy dlhsie ako rok..

Co som si vsimol, tak tu na fore sa este nikomu nepodarilo zistit nieco blizsie o tvojom podnikani. Akurat, ze je svojim sposobom unikatne. Ak potrebujes auto na reprezentaciu, tak na obchodnych stretnutiach bude reprezentovat tvoj business. Ak je tvoj business jedinecny, malo by byt aj auto, ktore ho reprezentuje.

misomiso
27.03.08, 19:34
Ja tiez obcas kupujem nieco dlhsie.. Niekedy dlhsie ako rok..

Co som si vsimol, tak tu na fore sa este nikomu nepodarilo zistit nieco blizsie o tvojom podnikani. Akurat, ze je svojim sposobom unikatne. Ak potrebujes auto na reprezentaciu, tak na obchodnych stretnutiach bude reprezentovat tvoj business. Ak je tvoj business jedinecny, malo by byt aj auto, ktore ho reprezentuje.

Kazde podnikanie je svojim sposobom unikatne. Na druhej strane - v komunite, v ktorej sa pohybujem, je moje podnikanie celkom bezne :). Navyse uz som vyrastol z toho, vlastnit nejake exoticke auto za kazdu cenu, uz coraz viac zvazujem aj prakticke hladiska...

Halli
27.03.08, 20:42
Naposledy som si skušala toto autko a celkom sa mi pači. Poznáte ho niekto dlhšie? SX4

rickman
27.03.08, 21:18
Kazde podnikanie je svojim sposobom unikatne. Na druhej strane - v komunite, v ktorej sa pohybujem, je moje podnikanie celkom bezne :). Navyse uz som vyrastol z toho, vlastnit nejake exoticke auto za kazdu cenu, uz coraz viac zvazujem aj prakticke hladiska...

Mas pravdu. No nemyslel som nic exoticke. Skratka nieco, co sa malo predava = nie je toho na cestach tolko a zaroven je to za "normalne" peniaze.

Napadaju mi severske znacky, jedna talianska a tak...

misomiso
28.03.08, 07:45
Ja som asi tak pred dvoma - troma rokmi videl fotky novej Volgy. Bolo to uplne unikatne auto, trocha tak v retro style na sposob tych velkych amerik spred 40 rokov, ale pritom moderne. Bol pri tom clanok o tom, ze Volga ide vstat z popola, ze toto je prvy model, co je nielen zaujimavy ale splna aj vsetky naroky na bezpecnost, komfort a pod. Cena mala byt pomerne dost vysoka a bolo tam aj info, ze sa este nevyraba a ze v Nemecku sa uz robi na to poradovnik.

No - teda neviem, ci to nebola nejaka novinarska kacica, ale ten clanok vyzeral dost hodnoverne. Ja by som si to hned kupil, uplne som sa zamiloval do toho auta. Mal som teste po revolucii Volgu (moje 2. auto) ale nie Volgu 24, co chodili v 70 - 80 rokoch ako taxiky, ale Volgu 21, co pamatali nasi rodicia, hovorilo sa tomu Stalinove sane. Uz vtedy ich bolo velmi malo, bol to veteran. Bolo to ale uplne uzasne auto, ja som ho miloval.

Skoda, ze o tej novej Volge nie su ziadne informacie, asi to zakapalo.

Bastian
28.03.08, 08:11
Ja som asi tak pred dvoma - troma rokmi videl fotky novej Volgy. Bolo to uplne unikatne auto, trocha tak v retro style na sposob tych velkych amerik spred 40 rokov, ale pritom moderne. Bol pri tom clanok o tom, ze Volga ide vstat z popola, ze toto je prvy model, co je nielen zaujimavy ale splna aj vsetky naroky na bezpecnost, komfort a pod. Cena mala byt pomerne dost vysoka a bolo tam aj info, ze sa este nevyraba a ze v Nemecku sa uz robi na to poradovnik.

No - teda neviem, ci to nebola nejaka novinarska kacica, ale ten clanok vyzeral dost hodnoverne. Ja by som si to hned kupil, uplne som sa zamiloval do toho auta. Mal som teste po revolucii Volgu (moje 2. auto) ale nie Volgu 24, co chodili v 70 - 80 rokoch ako taxiky, ale Volgu 21, co pamatali nasi rodicia, hovorilo sa tomu Stalinove sane. Uz vtedy ich bolo velmi malo, bol to veteran. Bolo to ale uplne uzasne auto, ja som ho miloval.

Skoda, ze o tej novej Volge nie su ziadne informacie, asi to zakapalo.
Vyzerá to zaujímavo - je to ona? http://www.ladaparts.ru/hotrods.php

Jozef Mihál
28.03.08, 08:15
Naposledy som si skušala toto autko a celkom sa mi pači. Poznáte ho niekto dlhšie? SX4
Uvažujem o ňom pre manželku - pozor ale, toto auto má zmysel len vo verzii 4x4.

Halli
28.03.08, 08:39
Uvažujem o ňom pre manželku - pozor ale, toto auto má zmysel len vo verzii 4x4.

Jožko, neviem či v meste využijem pohon 4x4, mne sa na ňom jazdilo super, má dobrý výhľad, sedenie a nastupovanie je vyššie, skušali sme na ňom "losí test" /na to som ja odvahu ale nemala :eek:/...a celkovo je aj priestranne, výborne delenie sedadiel, schopný objem kufra...Pohon 4x4 by asi podstatne zvýšil spotrebu a tak si myslím, že toto autko teraz v cene 420 tis. je pre žienku ideálne ;). Musím mojho muža podpichnúť - že by uvažoval ako "Jozef Mihál z Porady ":D

A toto farebné prevedenie sa mi pači naj...:)

misomiso
28.03.08, 08:46
Vyzerá to zaujímavo - je to ona? http://www.ladaparts.ru/hotrods.php

No to je nejaky tunovany hybrid Volgy a BMW, hoci vyzwera velmi pekne. Originalna Volga 21 dnes oproti tomu vyzera samozrejme uboho (posledne dba obrazky prvej serie).

Pod tym je nejaka nova Pobeda - pre mna je to dalsia novinka - otazka je, ci sa to bude aj vyrabat a ci to nedopadne ako ta nova Volga. Rusi su fakt sikivny narod - skoda, ze im zvacsa chyba koncovka...

duves
28.03.08, 09:02
Naposledy som si skušala toto autko a celkom sa mi pači. Poznáte ho niekto dlhšie? SX4
Vyzera dobre, paci sa mi, napokon som kupil nieco ine, i ked dost podobne.

Gombarská Jana
28.03.08, 09:24
Kôli bezpečnosti by som si vybrala Polo. Automatickú prevodovku mám, a je to bohovská vec, ale spotrebu mám strašnú. Ak by som ešte niekedy v budúcnosti mala mať auto, tak už len automat. A to nejazdím v BA, ale v ZA. Som max.spokojná.

bebo2
28.03.08, 09:38
jednoznacne by som si vybral vw polo.je to kvalita co sa tyka vypracovania interieru a aj motora.a co sa tyka prevodovky tak automat je pohodlnejsi a myslim ze v meste neme chybu!

petmar
28.03.08, 10:00
Vyzera dobre, paci sa mi, napokon som kupil nieco ine, i ked dost podobne.

aj ja, s väčším priestorom a kufrom, myslíme na to isté....FF :)

duves
28.03.08, 10:38
Fakt bomba:
http://picasaweb.google.com/duves1/FordFusion
V pondelok bol tomu mesiac.
Poznam inak super forum o tych autach:
http://fusion.fordclubs.org/forum/index.php

VladoaKatka
28.03.08, 13:00
http://auto.pravda.sk/dan-z-co2-ovplyvni-flotilove-nakupy-d63-/sk_aaktual.asp?c=A080325_160659_sk_aaktual_p21

Manual
28.03.08, 13:34
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306

DanielaSL
28.03.08, 14:03
Nám oddnes sídli v garáži...ale iná Kia...:).

rickman
28.03.08, 14:11
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306

Jasne, hlavne predne svetlomety. Mne velmi pripominaju nieco, co stoji o 2 mil. viac :rolleyes:.

cactus
28.03.08, 14:22
http://www.auto.ackauto.sk/gallery/modely/swift.jpg

a ja zase takéto...

misomiso
28.03.08, 14:39
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306

Mne sa napriklad (v ramci segmentu malych aut) velmi paci. Ale nechapem, preco stoji skoro 800 litrov, ked ludom, ktori ju robia platia ani nie stvrtinu mzdy (ako v inych krajinach) a fabriku im postavila Slovenska Republika.

misomiso
28.03.08, 14:53
A Kia ceed zo Žiliny sa vám nepáči ?
http://www.kia.sk/index.php?context=306

Tak som to pre srandu porovnal s mojim terajsim autom. Model, (diesel) ktory ma rovnaky vykon a spotrebu stoji 740.000. Vybavu to ma uplne tu istu ako moje 10 rocne auto okrem parkovacieho asistena. Ja mam naviac regulaciu svetlej vysky. Xenony (ktore mi trocha chybaju) to nema.

Ma to mensi kufor (a asi aj kabinu) ako moje auto. Musel by som doplatit nejakych 600.000 Sk...

duves
28.03.08, 15:47
http://auto.pravda.sk/dan-z-co2-ovplyvni-flotilove-nakupy-d63-/sk_aaktual.asp?c=A080325_160659_sk_aaktual_p21
to nech si amici vstupia do svedomia, bezne su obsahy motorov 2,5 az 3 litre

rickman
28.03.08, 19:15
Tak som to pre srandu porovnal s mojim terajsim autom. Model, (diesel) ktory ma rovnaky vykon a spotrebu stoji 740.000. Vybavu to ma uplne tu istu ako moje 10 rocne auto okrem parkovacieho asistena. Ja mam naviac regulaciu svetlej vysky. Xenony (ktore mi trocha chybaju) to nema.

Ma to mensi kufor (a asi aj kabinu) ako moje auto. Musel by som doplatit nejakych 600.000 Sk...

Prepac, ale porovnavas neporovnatelne. No 800 je dost..

misomiso
28.03.08, 21:32
Prepac, ale porovnavas neporovnatelne.

V urcitom zmysle ano, ved porovnavam ojazdene s novym. Ale ja to porovnavam z mojho pohladu - a hlavne sa zamyslam nd tym, ze auta za poslednych 10 rokov nepriniesli absolutne nic nove, okrem nejakych marketingovych somarin.

Moje auto ma teraz zostatkovu hodnotu, ale nove tiez stalo cca 750 - 800. Ale smutne je to, ze ma uplne rovnake tech. parametre (vykon - spotreba) a tiez uplne rovnaku vybavu. Navyse dnes nie je 800 tis o nic menej penazi ako vtedy, pretoze na jednej strane sme sice zvyknuti na inflaciu, ale ked to zoberieme cez prepocet na EUR, tak je to skor viac penazi, ako pred desiatimi rokmi.

Teda co som tym chel povedat: Ze auto za takuto cenu by uz dnes malo mat napr. xenony, ked maju tie automobilky plne usta technickeho poroku v reklamach.

Jozef Mihál
28.03.08, 21:38
Ehm, vziať si ako porovnávací "etalón" práve Kiu ceed... Veď to je historicky prvé skutočné auto tejto automobilky...

Na druhej strane Citroen skutočne nepriniesol na automobilový trh za posledných 10 rokov nič nové, pričom voľakedy to bol líder...Ak za novinky nepovažujem zásobník vôni na palubke či volant s pevným stredom...

Za skutočným pokrokom sa treba obzrieť inde.

misomiso
28.03.08, 22:56
Ehm, vziať si ako porovnávací "etalón" práve Kiu ceed... Veď to je historicky prvé skutočné auto tejto automobilky...

Na druhej strane Citroen skutočne nepriniesol na automobilový trh za posledných 10 rokov nič nové, pričom voľakedy to bol líder...Ak za novinky nepovažujem zásobník vôni na palubke či volant s pevným stredom...

Za skutočným pokrokom sa treba obzrieť inde.

Ano, presne tak, Citroen svojim modelom DS ua v 60 rokoch vyrazil svetu dych (poznate z filmu Fantomas), okrem toho, ze mal hydraulicky podvozok, a automaticku korekciu vysky, mal aj posilovace na vsetko (neviem, ci dokonca nie aj na spojku) a svetla, ktore sa otacali do zakruty spolu s volantom (teraz je to novinka po 50 rokoch znova).

Ale ja si nemyslim, ze by bolo az tak co vycitat mojmu Citroenu spred 10 rokov, ked si uvedomime, ze ma dazdovy senzor, 4 airbagy, klimu, nast. volant, a mnozstvo dalsich veci (niektore Xantie mali aj tempomat, automaticku zmenu praveho spatneho zrkadla pri zaradeni spiatocky, aby ste videli na obrubnik pri parkovani a pod). Skutocne mi chybaju iba xenony.

Ja ani nejaky zasadny pokrok neocakavam, skor mi vadia take tie marketingove ulety a "pokrok", ktory nakoniec pre zakaznika neznamena nic ine, ako hlbsie do penazenky a vacsiu poruchovost. Citroen sa napr. v tomto smere neslavne preslavil vynalezom nejakej multiplexnej kabelaze (vsade ide namiesto 50 kablov iba 1 a namiesto toho je v aute 100 miniaturnych pocitacov) a napr. Mercedes si spravil obrovsku hanbu systemom "brake by wire" - teda brzdenie cez kabel, ktory museli nakoniec opustit. Keby tento trend razil iba Citroen, vobec by ma to netrapilo, som ochotny hned dnes zabudnut na tuto znacku, nie som zasa az taky fanusik. Viac mi vadi, ze je to vseobecny trend. Vselijake tie pevne volanty, a podobne nezmysly, zacalo to uz tou modou umiestnovat vsetky budiky do stredu palubky.

Niekedy mam pocit, ze automobilovi vyvojari sa riadia tym heslom, ktore raz ktosi mudry (keby som si teraz spomenul kto) povedal o medicine: "Na medicine je najhroznejsie to, ze musi konat, aj ked nevie co". Teda aj od lekara musite odchadzat s nejakou tabletkou, dokonca aj v pripade, ze vobec netusi, co vam je. Podobny pocit maju zrejme aj automobilky - pokrok musi byt za kazdu cenu - aj ked nevieme aky a preco vlastne...

Jozef Mihál
29.03.08, 08:02
Stále je čo riešiť. V posledných rokoch sú to napr. emisie.

Myslím, že zaslúžene, nechceme snáď zničiť planétu svojimi autami.

misomiso
29.03.08, 10:33
Stále je čo riešiť. V posledných rokoch sú to napr. emisie.

Myslím, že zaslúžene, nechceme snáď zničiť planétu svojimi autami.

No ved prave. Bohuzial aj v tejto oblasti v poslednom obdobi plati, co som pisal vyssie. Ked si zoberieme FAP filtre na diesllove motory (zavadzaju ich uz vsetci) - ich ucinok je minimalne sporny a mnohymi odbornikmi su oznacovane za krok spat. Tie filtre sice zachytavaju sadze (podla mnohych v podstate neskodne sadze), zato vsak zvysuju spotrebu o cca 15%, cim zvysuju produkciu CO2 o 15% a prispievaju k rychlejsiemu vycerpavaniu ropy. Navyse nutia casto majitelov jazdit autom aj vtedy, ked to vobec nepotrebuju, takze celkovy negativny efekt ve vacsi ako 15%.

Vsetko sa vsak deje v mene marketingu a zalepenia oci ochranarom. Riesenim by boli samozrejme nejake tie hybridne auta na elektrinu, ci vodik, ale vobec to nie je take jednoduche. Elektrina ani vodik sa neda ziskavat "odnikial", neda sa jednoducho "tazit", treba premienat ine zdroje na elektrinu a tu pripadne pouzit na vyrobu vodika. Lenze tie "ine zdroje" nestihaju ani dnes. Neda sa uz postavit vyrazne viac vodnych elektrarni a tie veterne nepokryju ani beznu spotrebu domacnosti. Nech mi nikto nehovori, ze nejaky elektromobil je ekologicka zalezitost, iba preto "lebo na elektrinu" a preto, ze nic nevypusta z vyfuku. Ak sa na vyrobu tej elektriny musi spalit hnede uhlie z Novak, tak dakujem za takyto pokrok.

rickman
29.03.08, 11:12
V urcitom zmysle ano, ved porovnavam ojazdene s novym. Ale ja to porovnavam z mojho pohladu - a hlavne sa zamyslam nd tym, ze auta za poslednych 10 rokov nepriniesli absolutne nic nove, okrem nejakych marketingovych somarin.

Moje auto ma teraz zostatkovu hodnotu, ale nove tiez stalo cca 750 - 800. Ale smutne je to, ze ma uplne rovnake tech. parametre (vykon - spotreba) a tiez uplne rovnaku vybavu. Navyse dnes nie je 800 tis o nic menej penazi ako vtedy, pretoze na jednej strane sme sice zvyknuti na inflaciu, ale ked to zoberieme cez prepocet na EUR, tak je to skor viac penazi, ako pred desiatimi rokmi.

No to ano. Aj dolar bol niekedy za 40+ korun.



Teda co som tym chel povedat: Ze auto za takuto cenu by uz dnes malo mat napr. xenony, ked maju tie automobilky plne usta technickeho poroku v reklamach.

Za takuto cenu (750 - 800) mas ("nizsiu strednu triedu") 150k, 2-zonovu klimu, vyhrievane predne sedadla, predne&zadne parkovacky, bi-xenony, panoramaticke stresne okno, tempomat, perletovu metalizu, 18" kolesa, 500l kufor, ...., ...., ....., a okrem ineho aj design. Samozrejme je nove, so zarukou, made in EU, kupene v SR. A este si vies priplatit aj 5rocny servis.

Ale je na rozhodnuti kupujuceho. Co chce vidiet, to vidi. Comu chce verit, tomu veri. Tomu sa prisposobuje aj jeho rozhodnutie.

misomiso
29.03.08, 12:33
design[/B]. Samozrejme je nove, so zarukou, made in EU, kupene v SR. A este si vies priplatit aj 5rocny servis.


Preco si nenapisal o akom konkretnom modeli hovoris?

VladoaKatka
29.03.08, 13:10
Je pekné hoviť o luxusnejších autách, ale sú naše cesty prispôsobené k tým autám. Samé záplaty, jamy niekedy aj 2-3 km-rový úsek je ako patch-work, určité úseky ciest 1. triedy by sa dali nazvať kľudne aj ako cesta roka. Na takýchto cestách trpí náprava, tlmiče a nehovím o poškodených sklách. Ja mám smolu na to, zakaždým ak mám nové auto ešte nemám ani 5000 km najazdených a už chytíme kameň, a je jedno či to je dodávka, pick-up alebo osobné. Teraz mám 3 mesiace nové auto a už mám poznačené čelné sklo.

Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Nám pred rokmi v jednom servise Fiat chceli naúčtovať 7 litrov oleja na výmenu, mysleli si - firemné auto, nikto nebude reklamovať, ale mýlili sa. Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.

P.S.Ten servis Fiat asi podobne sa správal aj ostatným zákazníkom - lebo už skrachoval...

rickman
29.03.08, 14:09
Preco si nenapisal o akom konkretnom modeli hovoris?

http://www.youtube.com/watch?v=pdHkMTV0F38


Je pekné hoviť o luxusnejších autách, ale sú naše cesty prispôsobené k tým autám. Samé záplaty, jamy niekedy aj 2-3 km-rový úsek je ako patch-work, určité úseky ciest 1. triedy by sa dali nazvať kľudne aj ako cesta roka. Na takýchto cestách trpí náprava, tlmiče a nehovím o poškodených sklách. Ja mám smolu na to, zakaždým ak mám nové auto ešte nemám ani 5000 km najazdených a už chytíme kameň, a je jedno či to je dodávka, pick-up alebo osobné. Teraz mám 3 mesiace nové auto a už mám poznačené čelné sklo.

Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Nám pred rokmi v jednom servise Fiat chceli naúčtovať 7 litrov oleja na výmenu, mysleli si - firemné auto, nikto nebude reklamovať, ale mýlili sa. Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.

P.S.Ten servis Fiat asi podobne sa správal aj ostatným zákazníkom - lebo už skrachoval...

A tu je asi ten hlavny problem. Ak sa k zakaznikovi takto spravaju, tak je pravdepodobne, ze na znacku zanevrie a najblizsie kupi nieco ine. Pritom samotna znacka s tym nema nic spolocne a vinu nesie jankohrasko s.r.o. - koncesionar. Ale je to tak, ak nejde predaj, musi to tahat servis - t.j. pokazit co je funkcne, alebo nauctovat aj co sa nespravilo.

Polovica spokojnosti je vybrat si znacku, model. Druha polovica spokojnosti zavisi od predajcu a servisu.

mr.key
29.03.08, 14:10
Vsetko sa vsak deje v mene marketingu a zalepenia oci ochranarom. Riesenim by boli samozrejme nejake tie hybridne auta na elektrinu, ci vodik, ale vobec to nie je take jednoduche. Elektrina ani vodik sa neda ziskavat "odnikial", neda sa jednoducho "tazit", treba premienat ine zdroje na elektrinu a tu pripadne pouzit na vyrobu vodika. Lenze tie "ine zdroje" nestihaju ani dnes. Neda sa uz postavit vyrazne viac vodnych elektrarni a tie veterne nepokryju ani beznu spotrebu domacnosti. Nech mi nikto nehovori, ze nejaky elektromobil je ekologicka zalezitost, iba preto "lebo na elektrinu" a preto, ze nic nevypusta z vyfuku. Ak sa na vyrobu tej elektriny musi spalit hnede uhlie z Novak, tak dakujem za takyto pokrok.Myslim si ze je vela nedostacujucich technologii ktore sa stale pouzivaju ale su aj technologie ktore by mohli vyriesit mnohe problemy, ibaze ludia o nich stale nevedia, pripadne tu posobi dezinformovanost a tlaky velkych koncernov.
Dovolim si kratky uryvok z jedneho internetoveho magazinu (adresu na poziadanie v SS), ktory vychadza aj v tlacenej podobe, zaoberajuci sa roznymi vecami z oblasti vedy a techniky, alternativnymi zdrojami energii ale aj archeologiou a astronomoiu.

Historie Joes´ Cell

Zprávy o úžasných autech jezdících na vodu nejsou nic nového. Objevily se prakticky hned poté, co opustil výrobní linku první model Ford T. Tento příběh je ovšem neobvyklý, protože je s největší pravděpodobností pravdivý.

Začalo to v roce 1991. Australan Peter Stevens se s několika členy ASTRO (Alternative Science & Technology Research Organisation) vypravil na výstavu alternativního v New South Wales. Událost přivábila širokou paletu vystavovatelů a nadšence z celé Austrálie. Tady se Peter náhodně setkal s Grahamem Coe, který měl v své Toyotě zamontována dvě pozoruhodná zařízení, o nichž tvrdil, že mu ušetří až 70% paliva. Peter byl sice nadšen jednoduchostí a potenciálem zařízení, ale současně zůstal skeptický. Aby si ověřil pravdivost Coeho tvrzení, přizval na pomoc místního automechanika – muže, dnes známého jako „Joe“.

dana9
31.03.08, 08:49
Vyššie sa písalo o servisoch. česť výnimkám, ale niekedy značkové servisy zneužívajú svoje postavenie a nutnosť garančných prehliadok si vysvetlujú, že inú šancu ten zákazník nemá.
Druhýkrát výmena vstrekovacieho čerpadla do Fiat Ducato - vodili nás za nos - že čerpadlo sa musí vymeniť a keď sme žiadali to staré čerpadlo ak sa nedalo opraviť, aby nám ho dali, tak sa vyhovárali, že poslali na výmenu do Talianska. Našli sme si druhý, serióznejší servis.


Diely vymenené v rámci garancie, ale aj pri servise, sa musia vracať výrobcovi, a to aj z ekologických dôvodov.

Ak išlo o garanciu, tak to naozaj museli urobiť.

VladoaKatka
09.04.08, 10:48
Diely vymenené v rámci garancie, ale aj pri servise, sa musia vracať výrobcovi, a to aj z ekologických dôvodov.

Ak išlo o garanciu, tak to naozaj museli urobiť.

Všetko uznám, ale ak inak sa vyjadrovali do telefónu, keď som sa informovala ja a inak sa správali mechanici, keď príšiel syn prevziať vozidlo. Bola som tam aj a bolo na nich vidieť, že sa nám vysmievali. Ak oprava stála vyšše stotisíc korún, to snáď sme mali právo na serióznejšiu informáciu aj prístup už aj z toho dôvodu, že som celú sumu platila v hotovosti. Vozidlo už bolo po lízingu aj km malo najazdené viac, ako je garanciu, teda nešlo o garančnú opravu.

Nesťažujem sa aby ste mi dali za pravdu, alebo ľutovali, ale chcem poukázeť na to, že ako sa správajú v niektorých značkových servisoch k zákazníkom. Neni sú lacné tie hodinové sadzby, nedá sa skontrolovať, či opodstatnene narátali hodiny, ND už vôbec nie, ak Vám ich ani neukážu. Dajú Vám, dokonca nanútia také, ktoré už nemôžu použiť pri "fuške", totálne opotrebené, nepoužiteľné.

misomiso
09.04.08, 10:58
Všetko uznám, ale ak inak sa vyjadrovali do telefónu, keď som sa informovala ja a inak sa správali mechanici, keď príšiel syn prevziať vozidlo. Bola som tam aj a bolo na nich vidieť, že sa nám vysmievali. Ak oprava stála vyšše stotisíc korún, to snáď sme mali právo na serióznejšiu informáciu aj prístup už aj z toho dôvodu, že som celú sumu platila v hotovosti. Vozidlo už bolo po lízingu aj km malo najazdené viac, ako je garanciu, teda nešlo o garančnú opravu.

Nesťažujem sa aby ste mi dali za pravdu, alebo ľutovali, ale chcem poukázeť na to, že ako sa správajú v niektorých značkových servisoch k zákazníkom. Neni sú lacné tie hodinové sadzby, nedá sa skontrolovať, či opodstatnene narátali hodiny, ND už vôbec nie, ak Vám ich ani neukážu. Dajú Vám, dokonca nanútia také, ktoré už nemôžu použiť pri "fuške", totálne opotrebené, nepoužiteľné.

Vase problemy tu v teme suvisia iba s nepresneho vyjadrovania. Bud islo o garanciu, alebo ste platili sto tisic. Ale rozhodne nie oboje sucasne.

VladoaKatka
09.04.08, 11:09
Vase problemy tu v teme suvisia iba s nepresneho vyjadrovania. Bud islo o garanciu, alebo ste platili sto tisic. Ale rozhodne nie oboje sucasne.
Asi mám v prípaspevku nejasnú formuláciu.

Vozidlo malo 4 roky a najazdené vyšše stotisíc km, teda tam už na žiadnu garančnú opravu sme nemali nárok. Garanciu čo viem poskytujú do určitej doby či už mesiacov alebo ubehnutých km.

Ja som reagovala na to, že súčiastky sa mali vrátiť dodávateľovi, dobre beriem, ale zase až taký rýchly určite neboli v tom servise. Išlo o vstrekovacie čerpadlo aj s triskami. Pri preberaní povedali, že uvidia aká bude závada a ozvú sa ohľadom opravy vzhľadom na cenu, ale neozvali sa v sľúbenej dobe tak sme sa išli pozrieť my. Už všetko bolo odoslané a bude Vás to stáť toľko a toľko a nemáte už na výber, lebo mi Vám namontojeme nové čerpadlo - túto aroganciu ja kritizujem, tento prístup.

misomiso
09.04.08, 11:15
Tak uz tomu rozumieme.

slavo11
09.04.08, 11:28
určite manual tiež somsadol za volant po 10 rokoch a s prevodovkou to nie je až take zložite ako som sa volakedy toho obaval

littleboy
09.04.08, 12:05
V tomto pripade jednoznačne Toyota Yaris a automatická prevodovka ?: nikdy !!! :-)

bepo
13.04.08, 10:22
Hádam ešte nie je neskoro a auto už kúpené, lepšie by bolo sa poobzerať na stránkach ktoré sa venujú motorizmu, ja som sa dozvedel dve veci- staré renaulty sa nedajú porovnávať s novými, tie staršie boli kvalitatívne lepšie a druhá vec že akú má renault značku-teda kosoštvorec, vulgárnejšie p--a tak aj také je :). A po mojich skúsenostiach je to tak, mal som 3 roky Renaulta Megane a už by som si ho nekúpil a som ho vymenil, ak si si kúpila renault tak si určite dokúp záruku na čo najdlhšie obdobie.

Diely vymenené v rámci garancie, ale aj pri servise, sa musia vracať výrobcovi, a to aj z ekologických dôvodov.
Ak išlo o garanciu, tak to naozaj museli urobiť.
Musia ako musia, mne na 2 a pol ročnom Renaulte menili všetky 4 cievky z motora a aj mi ich dali, ak máš záujem tak môžem preposlať, niekde ešte budú pohodené.

dubak138
14.04.08, 20:57
Ak by ste si mohli vybrať z motorových vozidiel Volswagen Polo alebo Renault Clio najnovšie verzie, ktoré by ste si zvolili najmä na jazdenie po BA ?
Aký je Váš názor na automatickú prevodovku pre ženu ?

Ďakujem za názory.
Tiež uvažujem o kúpe vozidla a rozhodujem sa nad Renoltom Clio 1,5Dci ktorý má úsporný motor a môj názor na automatickú prevodovku tieto vozidlá zdá sa mi že majú trošku vyššiu spotrebu mal som možnosť jazdiť s vozidlom s automatom a stále som hladal riadiacu páku ktorá tam nebola určite by som volil clio ale je to vec vkusu

Gargi
15.04.08, 22:12
Cauko.Ja by som ti odporucil Clio.Mam staru verziu a som s nou nadmieru spokojny a rozmyslam tiez nad novou ale komby.A hlavne na nahradne diely je urcite lacnejsi.Polo tiez nie je zle ale platis zbytocne za znacku nie za kvalitu.A urcite manual.S automatiky nemas pozitok s jazdy a po meste budes mat vedsiu spotrebu.V BA nas teraz autosalon.Odporucam si to tam omrknut.

petmar
16.04.08, 08:38
Od dnes vyhlásil FORD ďalšie zlacnenie svojich modelov. A sú to dobré vozy, viem z vlastných skúseností !

ekopo
17.04.08, 20:05
Tak, a mám dva dni Hondu Civic 1,8 sport. Nenormálne ufo.

liba2
17.04.08, 20:46
Tak, a mám dva dni Hondu Civic 1,8 sport. Nenormálne ufo.
Blahoželám !! :D tak podeľ sa s nami o zážitky.

chlap
17.04.08, 21:10
Tak, a mám dva dni Hondu Civic 1,8 sport. Nenormálne ufo.

Mal som to potešenie mať toto zviera na 3 dni, keď som mal svojho Civica v servise .... potvrdzujem :D


Ale inak, ja jazdím automatom už 6 rokov (najskôr Peugeot 206 a teraz Honda Civic). Do mesta (a hlavne takého ako BA) je to bez diskusie najvhodnejšia voľba a o aute pre ženu už ani nehovorím ....

ekopo
17.04.08, 21:17
Blahoželám !! :D tak podeľ sa s nami o zážitky.
stačí pozrieť link http://images.google.sk/imgres?imgurl=http://jackc.teptin.net/civic/fotos/koncept.jpg&imgrefurl=http://jackc.teptin.net/civic/&h=180&w=250&sz=17&hl=sk&start=10&tbnid=ehw86KQuA_HgKM:&tbnh=80&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3DHonda%2Bcivic%2B5D%26gbv%3D2%26hl%3Ds k%26sa%3DG
sekciu "další materiál" - "videa" (hlavne s príponou "avi") roluj dole, a máš to

ekopo
17.04.08, 21:21
Mal som to potešenie mať toto zviera na 3 dni, keď som mal svojho Civica v servise .... potvrdzujem :D


Ale inak, ja jazdím automatom už 6 rokov (najskôr Peugeot 206 a teraz Honda Civic). Do mesta (a hlavne takého ako BA) je to bez diskusie najvhodnejšia voľba a o aute pre ženu už ani nehovorím ....
Môj je s manuálnou prevodovkou.

liba2
17.04.08, 21:31
Krásne autíčko :)

chlap
17.04.08, 21:43
stačí pozrieť link http://images.google.sk/imgres?imgurl=http://jackc.teptin.net/civic/fotos/koncept.jpg&imgrefurl=http://jackc.teptin.net/civic/&h=180&w=250&sz=17&hl=sk&start=10&tbnid=ehw86KQuA_HgKM:&tbnh=80&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3DHonda%2Bcivic%2B5D%26gbv%3D2%26hl%3Ds k%26sa%3DG
sekciu "další materiál" - "videa" (hlavne s príponou "avi") roluj dole, a máš to

Ja mám predchádzajúci model - ročník 2001 ..... ten bez stredového tunela - takéto čosi (http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vdv3kxlmwpi1).
Priznám sa, že ten nový model sa mi nepáči - je taký športovejší. Ten môj je taký rodinnejší a to mi vyhovuje. Ale motor to má špičkový - Honda je proste Honda. :D

bepo
18.04.08, 08:02
No ako je Honda rodinná zistíte ak bude treba vymeniť vpredu plechy po nejakej búračke, hooodne to načrie do rodinnej kasy ;)

misomiso
18.04.08, 08:17
Tak, a mám dva dni Hondu Civic 1,8 sport. Nenormálne ufo.

http://www.youtube.com/watch?v=axrr-jYIuus

chlap
18.04.08, 09:17
No ako je Honda rodinná zistíte ak bude treba vymeniť vpredu plechy po nejakej búračke, hooodne to načrie do rodinnej kasy ;)

Jazdím tak, aby som plechy meniť nemusel ;) ....... ak niekto iný bude jazdiť tak, aby som tie plechy meniť musel, tak ich výmenu musí zaplatiť ON.

Manual
18.04.08, 12:26
Jazdím tak, aby som plechy meniť nemusel ;) ....... ak niekto iný bude jazdiť tak, aby som tie plechy meniť musel, tak ich výmenu musí zaplatiť ON.
Áno, máš dobré predsavzatie, ale stále platí to staré "nikdy nehovor nikdy..."
Želám ti veľa šťastných kilometrov.
Pekný deň...:)

jess
18.04.08, 12:33
Hádam ešte nie je neskoro a auto už kúpené, lepšie by bolo sa poobzerať na stránkach ktoré sa venujú motorizmu, ja som sa dozvedel dve veci- staré renaulty sa nedajú porovnávať s novými, tie staršie boli kvalitatívne lepšie a druhá vec že akú má renault značku-teda kosoštvorec, vulgárnejšie p--a tak aj také je :). A po mojich skúsenostiach je to tak, mal som 3 roky Renaulta Megane a už by som si ho nekúpil a som ho vymenil, ak si si kúpila renault tak si určite dokúp záruku na čo najdlhšie obdobie.


Bepo, možno si naďabil len na zlý kus. My máme tretí rok Megana Grandtour a žiadny problém.

Bionda
18.04.08, 13:01
Honda je fajn ale ani Toyota Yaris nie je zlé autíčko, ja som síce zástanca- čím väčšie tým lepšie :D auto bola
ale kedysi som mala Micru- veľmi dobré, spoľahlivé, spotreba super. S japonskými autami- mojimi som vždy bola
spokojná, aj ostatná časť rodiny- muž so svojim:)
A o automate musím povedať, že je to veľmi dobrá vec, mám s automatickou prevodovkou veľmi dobré skúsenosti a tiež si na to veéééľmi rýchlo zvykneš a je to naozaj pohodička, keď nemusíš neustále zošliapovať spojku- do mesta úúplný ideál na posúvanie sa v kolóne.

bepo
18.04.08, 15:18
Bepo, možno si naďabil len na zlý kus. My máme tretí rok Megana Grandtour a žiadny problém.
Asi je tých naďabičov viac, stačí hodiť do gúgla cievka renault príp sa opýtať ľudí od fachu.

rickman
18.04.08, 17:00
Radka isla asi na dovolenku alebo uz kupila spominane auto a nevie z neho vysadnut :), tak sa jej paci ;).

Bastian
18.04.08, 17:56
Práve som sa vrátil z Autosalónu a mal som malý problém. Bolo tam toľko pekných dievčat, že som ich viac okukával ako vystavené autá:D. Inak Mercedes tam mal celkom pekné kúsky...

rickman
19.04.08, 08:52
Práve som sa vrátil z Autosalónu a mal som malý problém. Bolo tam toľko pekných dievčat, že som ich viac okukával ako vystavené autá:D. Inak Mercedes tam mal celkom pekné kúsky...

Na autosalonoch svetoveho vyznamu maju najlepsie zastupenie v tomto smere taliani :).

http://www.auto.cz/prilohy/zeneva_2008/?obsah=04

Ale ako tak pozeram, tak aj ostatne znacky si zacinaju davat zalezat :---.

istanikova
20.04.08, 18:09
Ja neviem, ale nemôžem tým Renaultom prísť na chuť. Tiež som mala podobný problém s kúpou, a rozhodla som sa pre Volsvagen. Akosi mi viac vyhovuje. Čo sa týka automatiky, nikdy by som ju na aute nechcela mať. Ja si potrebujem poriadne zajazdiť...

stora
30.04.08, 19:34
Vybrala si si dobre. V práci jazdím na najnovšom Pole a doma mám trochu starší model. Sú to výborné autá

zuzi1
03.05.08, 20:56
My sme si teraz kúpili novú toyotu, ale van a sme veľmi spokojní. Predtým sme jazdili na Fabii a C3, no v toyote je oveľa komfortnejšie sedenie, aj jazdenie. Tiež sme sa rozhodovali medzi Renaultom Grand tour, ale toľko negatívnych testov a recenzií ame sa dočítali, že sme si radšej 200 000 doplatili a kúpili si dúfam kvalitnejšie auto.

misomiso
03.05.08, 21:46
My sme si teraz kúpili novú toyotu, ale van a sme veľmi spokojní. Predtým sme jazdili na Fabii a C3, no v toyote je oveľa komfortnejšie sedenie, aj jazdenie. Tiež sme sa rozhodovali medzi Renaultom Grand tour, ale toľko negatívnych testov a recenzií ame sa dočítali, že sme si radšej 200 000 doplatili a kúpili si dúfam kvalitnejšie auto.

A to ktoru Toyotu van? Ja som pozeral na stranku Toyoty, ale van som tam nenasiel.

Jozef Mihál
03.05.08, 22:33
...zrejme ide o Verso...

Bendymicus
05.05.08, 16:24
Hoci nie som odbornik, ale moj svokor ma Hondu accord, je to fajn auto s hromadou tech. detailov, motor je ako z formule a vsetko, ale aj tak je to debilne auto, spotreba ako kamion , clovek vraza hlavou do stropu a mala viditelnost zvnutra.... Co si myslite o najnovsom Alfa romeo 147, to male?

rickman
05.05.08, 19:03
Hoci nie som odbornik, ale moj svokor ma Hondu accord, je to fajn auto s hromadou tech. detailov, motor je ako z formule a vsetko, ale aj tak je to debilne auto, spotreba ako kamion , clovek vraza hlavou do stropu a mala viditelnost zvnutra.... Co si myslite o najnovsom Alfa romeo 147, to male?

Zla otazka - tebe moze byt male, inemu zase OK. Najlepsie ak navstivis showroom, no 147 je o velkosti Golfa. A co je pre niektorych podstatne - ma nieco, co ine auta nikdy mat nebudu :).

Stefan2005
05.05.08, 19:40
V inej téme nebola odozva, skúsim ešte raz tu...
Máte prosím Vas niekto už praktické skúsenosti s novou "i30CW" ?
V obchode som si naň siahol, vyzerá fakt dobre, ale chcel by som počuť i praktické poznatky.

zuzi1
05.05.08, 19:50
Toyota Corolla Verso

Jozef Mihál
05.05.08, 20:01
Nová i30 CW je veľmi dobre hodnotená v testoch, mal by to byť predajný trhák. Odporúča sa s dieslom 1,6.

renkulka
07.05.08, 18:00
dobry den,mate niekto skusenosti s Renault Megan? Ano či nie kúpiť? Dakujem za postrehy.

Manual
07.05.08, 18:36
Nová i30 CW je veľmi dobre hodnotená v testoch, mal by to byť predajný trhák. Odporúča sa s dieslom 1,6.
To je prakticky dvojička KIA ceed vrátane motorov a výbavy. Kde sa vlastne vyrába i30 v Azii ?

Stefan2005
07.05.08, 20:31
To je prakticky dvojička KIA ceed vrátane motorov a výbavy. Kde sa vlastne vyrába i30 v Azii ?

Zatiaľ v Korei, po dokončení závodu v Nošoviciach...
viď
http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=10782
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-i30-1-6-crdi-druha-rana-na-solar.html
http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=14533
a mnohé ďalšie...

Keď porovnáme pomer cena/výkon a výbava tak tej v nižšej strednej triede ťažko sa hľadá konkurencia - a pritom na i30 zatiaľ nie sú ani akcie (výnimka je najnižší model Classic, ku ktorému je teraz dodávaná klíma zadarmo). A ten vnútorný priestor mi (napriek mojim nie najmenším rozmerom) pripadá vynikajúci...

rickman
07.05.08, 20:45
Keď porovnáme pomer cena/výkon a výbava tak tej v nižšej strednej triede ťažko sa hľadá konkurencia - a pritom na i30 zatiaľ nie sú ani akcie (výnimka je najnižší model Classic, ku ktorému je teraz dodávaná klíma zadarmo). A ten vnútorný priestor mi (napriek mojim nie najmenším rozmerom) pripadá vynikajúci...

Nesúhlasím. Viď Bravo od chlapcov z Turína. Aj keď by som to nepovažoval za konkurenciu, keďže tieto 2 modely sa podľa mňa nedajú porovnávať. Bravo je vo všetkých aspektoch v mojich očiach lepšie, ako spomínaný i30 alebo ceed. Cena je pritom porovnateľná - no s lepšou výbavou! Lenže Slováci sú radi v mase :), až na pár percent...

Stefan2005
07.05.08, 21:19
Cena je pritom porovnateľná - no s lepšou výbavou! ...

...no ak si mal na mysli napr. vo verzii dynamic tú lepšiu výbavu prakticky celú za príplatok, tak má možno lepšiu výbavu, ale cena už nebude porovnateľná... a jednotlivé príplatky sú vyššie ako u i30 (napr. metalíza, parkovacie senzory, za mp3 rádio príplatok 15.000 čo je u i30 v základe i s i-pod a USB a mnohé ďalšie)....

misomiso
07.05.08, 21:28
Nesúhlasím. Viď Bravo od chlapcov z Turína. Aj keď by som to nepovažoval za konkurenciu, keďže tieto 2 modely sa podľa mňa nedajú porovnávať. Bravo je vo všetkých aspektoch v mojich očiach lepšie, ako spomínaný i30 alebo ceed. Cena je pritom porovnateľná - no s lepšou výbavou! Lenže Slováci sú radi v mase :), až na pár percent...

Mne sa to vobec nezda lacne. Disesl stoji 750.000, ale na stranke Hyundai je info, ze je to cena bez DPH (cudne...) zatial co Kia Ceed vychadza na rovnaku sumu, ale podla vsetkeho by to malo byt uz z DPH.

Kazdopadne za tie peniaze ua radsej http://www.autovia.sk/jazdene-auto-volvo-c30-1.6d-base-397696,
alebo
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-mercedes-b-trieda-1.8cdi-a7-2.0cm3-404186ak ak chcete nove.

Ja by som si ale vybral skor z nasledujucich ponuk:
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-volvo-s40-2.0-d-momentum-514275
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-volvo-s60-2.4-d5-momentum-497205
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-mercedes-s-trieda-320-cdi-445222

... a teraz som nasiel nieco. To je sila, aj Honda accord (nova) je lacnejsia:
http://www.autovia.sk/jazdene-auto-honda-accord-2.2-cdti-limited-jubile-30-sport-edition!!!-500639

Stefan2005
07.05.08, 21:36
...na stranke Hyundai je info, ze je to cena bez DPH (cudne...)

ja to tam nevidím, dokonca v cenníku je výslovne uvedené: Doporučené ceny s DPH. Zahŕňajú poplatok do Recyklačného fondu. Dovozca si vyhradzuje právo na zmenu cien a špecifikácií bez predchádzajúceho upozornenia.

- ale je tam poznámka: možnosť odpočtu DPH - teda ak si priplatíš 25.000 za úpravu N1, tak si z cenníkovej ceny môžeš odpočítať DPH...

misomiso
07.05.08, 21:40
ja to tam nevidím, dokonca v cenníku je výslovne uvedené: Doporučené ceny s DPH. Zahŕňajú poplatok do Recyklačného fondu. Dovozca si vyhradzuje právo na zmenu cien a špecifikácií bez predchádzajúceho upozornenia.

- ale je tam poznámka: možnosť odpočtu DPH - teda ak si priplatíš 25.000 za úpravu N1, tak si z cenníkovej ceny môžeš odpočítať DPH...

chod na hzundai.sk, rozklikni "zostavte si vozidlo" a citaj, co vidis v bielom poli na obrazku nad cennikom.

Mas to tu:
http://www.hyundai.sk/zostavte-si/i30cw.php

Stefan2005
07.05.08, 21:45
... čo sa týka ojazdených aut - neviem pochopiť myšlienkový pochod, prečo niekto predáva 1-2 ročné vozidlo. Vo mne to vždy evokuuje pocit, že niečo na tom aute nie je v poriadku - preto sa ho chce majiteľ zbaviť.

Už potom radšej 4-5 ročné po ukončení napr. lízingu, alebo plného odpísania vo firme - to ešte beriem. Ale prakticky nové auto v autobázare vo mne prebúdza červíka hlodavosti... To potom fakt radšej fungl nové vo výraznej akcii...

Stefan2005
07.05.08, 21:50
chod na hzundai.sk, rozklikni "zostavte si vozidlo" a citaj, co vidis v bielom poli na obrazku nad cennikom.

Mas to tu:
http://www.hyundai.sk/zostavte-si/i30cw.php

máš pravdu, tam je to tak - to mi ušlo - ale asi aj tvorcom stránky... Patrick Herman by ti už dal 2 tisícky...

tu http://www.hyundai.sk/modely/i30cw-cennik.php
sa ceny uvádzajú s DPH a sú totožné (overené i v obchode)...

misomiso
07.05.08, 21:52
... čo sa týka ojazdených aut - neviem pochopiť myšlienkový pochod, prečo niekto predáva 1-2 ročné vozidlo. Vo mne to vždy evokuuje pocit, že niečo na tom aute nie je v poriadku - preto sa ho chce majiteľ zbaviť.

Už potom radšej 4-5 ročné po ukončení napr. lízingu, alebo plného odpísania vo firme - to ešte beriem. Ale prakticky nové auto v autobázare vo mne prebúdza červíka hlodavosti... To potom fakt radšej fungl nové vo výraznej akcii...

A preco su ski bazare plne lyzi a lyziarok, ktore Bratislavcania predavaju po jednej sezone (spravidle 1 - 2 tyzdne lyzovacky)?

Mas ludi, ktori maju jednoducho problem zbavit sa penazi, a takych ludi nie je malo. Keby si zarabal napr. 200 mil. rocne, tak tiez kupujes auto kazdy rok. Chces si aspon niecim spravit radost, labo si uz tak znudeny, ze ta nic nabavi.

Ja som napr. kupil auto od cloveka, ktory sa mi priznal, ze ho predal kvoli radiu - vraj slabo chytalo stanice. Je fakt, ze bolo slabsie, ale to iba preto, ze tam dal vyrobca taku frajersku 15 cm antenku. Ja som kupil za 300 Sk normalnu antenu a maka to super, ako aj cele auto, ktoremu doteraz v podstate nic nie je. Byvaly majitel je ale stastny, ze ma nove, ze ide s modou, a ze ma lepsie radio. Uz som ho odvtedy dva razy stretol, vzdy mal nove auto.

Stefan2005
07.05.08, 22:01
... holt ja mám smolu:) , nepohybujem sa v okoli ľudí čo majú 200 melonov ročne a kupujú si každý rok auto :D...

... ale aby som neklamal, jednoho som poznal, ešte za socíku - ten kupoval každý rok nové auto. V tuzexe mal konexie. Po roku predal auto - ale nie ako teraz lacnejšie - ale o pekných pár percent drahšie. A kúpil si zase nové. Celý rok chodil zadarmo a na zbytku sa ešte podelili s vedúcim tuzex-u.

Jozef Mihál
07.05.08, 23:04
Nuž, sú ľudia, ktorí auto neberú ako predmet dlhodobej spotreby, ako dopravný prostriedok, ale ako predmet zábavy. Niekto rád chodí do krčmy, niekto na dostihy, niekto gambluje, niekto má rád autá...

evazdse
08.05.08, 02:53
Dufam, že si mal na mysli svoju ženu

rickman
08.05.08, 09:08
Stefan2005, misomiso:

Este stale sa nezhodneme. Akurat na tom, ze 750.000,- nie je malo penazi a v tom, ze priplatky u talianov mozu byt vacsie. No nie vzdy.

Spravil som letme porovnanie na ich strankach. Je to aj o detailoch, ktore si hyundai napise do standardnej vybavy, no ma ich aj Bravo, akurat sa tam neuvadzaju + ma este par naviac.

Tak ci tak, skutocny zaujemca o tuto triedu by si najprv mal precitat vsetky dostupne clanky na internete, fyzicky navstivit showroomy a dohodnut si testovaciu jazdu - na tej zalezi najviac, ale zase nie u kazdeho. Tak ci tak, forum sluzi na dumkanie, a preto dumkame :).

http://img229.imageshack.us/img229/1174/comparationyq8.jpg

misomiso
08.05.08, 09:12
Ale ved ja nemam nic proti Talianom. Iba som napisal, ze Kia a Hyundai sa mi zdaju fajn, ale trocha predrazene, a ze su aj ine volby. Fiat je urcite jednou z nich, hoci moje osobne skusenosti nie su dobre, preto sa ja uz tymto smerom neobzeram.

rickman
08.05.08, 11:27
Ok.. Len som chcel upozornit aj na to, ze existuje nieco insie.

Karas Milan
08.05.08, 11:51
Vážení.

Prepáčte , ja som do tejto témy len nakukol , ale po prelistovaní asi 7 strán mám dojem , že Rada sa rada zabáva = vyvolá diskúz a odíde.No nič.

Ahoj
Ka Mil

service
08.05.08, 15:48
Ja som za POLO. Nie som si istá ale mám pocit, že následne servisovanie je pri VW lacnejsie a jednoduchsie.